بازدید 17148
کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان

شکست ناباورانه طلادار المپیکی ایران؛ گرایی باخت اما به فینال انتقامی رسید!

محمدرضا گرایی مرد طلایی ایران در کشتی فرنگی المپیک و قهرمانی جهان، پس از ماه‌ها استراحت ، در اولین رویداد رسمی باخت را تجربه کرد تا در وزن جدید به خودش بیاید. البته این باخت با توجه به قوانین تورنمنت قزاق‌ها، مانع صعودش به فینال نشد
کد خبر: ۱۱۲۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ 03 June 2022

دارنده مدال طلای المپیک ، بعداز ماه‌ها استراحت ، در نخستین میدان کشتی غافلگیر شد و باخت را تجربه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ محمدرضا گرایی ستاره تکنیکی و جسور کشتی ایران در جریان رقابت های روز پایانی تورنمنت قزاقستان، به عنوان تنها مرد طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو برابر حریفی از میزبان تن به شکست داد و شگفتی این مسابقات رقم خورد.

در جریان رقابتهای روز پایانی کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف در آلماتی قزاقستان به عنوان یکی از ۴ تورنمنت موثر در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، محمدرضا گرایی در ۷۲، محمدرضا مختاری در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۷ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

شکست ناباورانه طلادار المپیکی ایران؛ گرایی باخت اما به فینال انتقامی رسید!

در وزن ۷۲ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر، در دو گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شد، محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱، در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با توجه به عدم حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان به پیروزی رسید. گرایی اما در دور سوم ناباورانه مقابل میرژان شرماخانبت دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان و طلای آسیا ۲۰۲۱ در وزن ۶۷ کیلوگرم از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به عنوان نفر دوم این وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

البته گرایی در این مرحله به مصاف محمود بخشیلوف از ازبکستان رفت و با برتری ۹ بر صفر راهی دیدار فینال شد. گرایی در فینال دوباره با شرماخانبت قزاق مسابقه می‌دهد و فرصت دارد تا باخت در مرحله گروهی را جبران کند.

چون ۷ نفر در این وزن حضور داشتند، کشتی گیران در دو گروه مسابقه دادند و نفرات اول و دوم هر دو گروه به صورت ضربدری در نیمه نهایی با هم مسابقه دادند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ دلشاد امانگلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد تمرلان شادوکایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل دمیو ژادرایف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. 

در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کالیدین آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ شامیل باتیروف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. پشتام عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا از قرقیزستان می رود.

فرنگی کاران ایران در روز نخست این رقاببت ها صاحب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر