بازدید 4402

روایت مهدی فضائیلی درباره مراسم تشییع و تدفین امام

این پیشنهادات با استقبال و تأیید مرحوم سید احمد آقا مواجه می‌شود و نتیجه همان می شود که پیکر مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حدود سه روز با کیفیت خاصی در محل مصلای فعلی نگهداری و آن صحنه های ماندگار در تاریخ به ثبت رسید و سپس در مکان فعلی به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 03 June 2022

به گزارش «تابناک»، در زیر بخش‌هایی از روایت مهدی فضائیلی از اعضای دفتر رهبر انقلاب در باره مراسم تشییع و تدفین پیکر امام خمینی را می‌خوانید:

• عصر ۱۳ خرداد سال ۶۸ که بر اساس نظر پزشکان، ارتحال قریب‌الوقوع حضرت امام خمینی(ره) قطعی شده بود، در جمعی با حضور حضرت آقا، مرحوم سید احمد خمینی و حضرات آقایان مشکینی، هاشمی رفسنجانی و... محل دفن و کیفیت مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر امام مطرح می شود.

• در مورد محل دفن، ابتدا مکان های دیگر از جمله اطراف قم مطرح می گردد اما حضرت آقا می گویند امام راباید در کنار شهدا که با اشاره امام به میدانهای جهاد شتافتند به خاک سپرد. همچنین آیت الله خامنه ای پیشنهاد می کنند باید فرصتی برای بیعت مجدد مردم با امام و وداع با ایشان فراهم کرد.

• این پیشنهادات با استقبال و تأیید مرحوم سید احمد آقا مواجه می‌شود و نتیجه همان می شود که پیکر مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حدود سه روز با کیفیت خاصی در محل مصلای فعلی نگهداری و آن صحنه های ماندگار در تاریخ به ثبت رسید و سپس در مکان فعلی به خاک سپرده شد.

• پس از ارتحال امام نیز، نظر حضرت آقا -در مقابل پیشنهاد برخی دیگر از اعضای جلسه_ این بود که خبر با این اهمیت نباید از مردم مخفی بماند و مردم نباید خبر فقدان امامشان را از رادیوهای بیگانه بشنوند. این نظر نیز با تأیید حاج احمد آقا به اعلام خبر ارتحال در بامداد ۱۴ خرداد منجر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر