بازدید 5249

مدیر عامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد

مدیرعامل بانک ملی ایران در رأس هیأتی از مسئولان ارشد این بانک در سفری یک روزه به استان قم به منظور ارائه گزارش عملکرد و تبیین شرایط سیستم بانکی و کسب رهنمود از آیات عظام در بیت چند تن از آیات عظام ومراجع تقلید به طور جداگانه حضور یافت و با ایشان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 01 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر فرزین به همراه جمعی از مدیران ارشد بانک در سفر به شهر مقدس قم پس از زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س)، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت حاضر شد و در نشستی با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت‌وگو کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تبریک روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) با ابراز خشنودی از دیدار با ایشان تصریح کرد: ما همواره از رهنمودها و دعای خیر علمای بزرگوار قم در راستای تحقق اهدافمان بهره مند بوده ایم.

وی با بیان اینکه بانک ملی بزرگترین بانک کشور است و در حوزه قرض الحسنه و تسهیلات خرد سهم بالایی دارد، گفت: عموم مردم، بانک ملی ایران را می شناسند و این بانک نقش مهمی در نظام بانکداری کشور دارد و از گذشته تاکنون علاوه بر شرکت ها، بخش عمده کارش با عموم و آحاد مردم بوده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت نیز پس از استماع گزارش مدیر عامل بانک ملی ایران ، ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای مسئولان این بانک آرزوی توفیق کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان این که ریل گذاری بانکداری ما ریل گذاری قبل از انقلاب است و به همین خاطر در بسیاری از موارد برای اجرای طرح ها به مشکل بر می خورد و نمی تواند همراهی کند، گفت: باید روی بانکداری اسلامی فکر شود و راه های برون رفت از مشکلات و معضلات پیدا و ریل گذاری های جدید صورت گیرد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار، اظهار کرد: انسان باید همانطور که یک صندوق برای امور دنیایی خود دارد یک صندوق هم برای امور آخرتی خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید کارهایی که پر ثواب است اگرچه حجم کمی هم داشته باشد را انجام دهیم، افزود: گاهی اوقات عباداتی هستند که وقت زیادی نمی گیرند ولی خیلی ثواب دارند و نباید از آن غافل شویم.

دکتر فرزین و تیم همراه در ادامه این سفر با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفت وگو کردند. مدیر عامل بانک ملی ایران در این دیدار به ارائه گزارشی از خدمات بانک ملی ایران در راستای تحقق بانکداری اسلامی پرداخت.

آیت الله العظمی جوادی آملی پس از ارائه گزارش دکتر فرزین، با اشاره به آغاز ایام دهه کرامت در سخنانی اظهار داشتند: پیام دهه کرامت به همه ما این است که خداوند انسان را «کریم» آفرید؛ قرآن کریم همواره انسان را به کرامت و حیا دعوت کرده است، در فرهنگ قرآن کریم، مساله تنبیه آخرین مرحله است، آنهم به شرطی که تربیت و تادیب اثر نکند، لذا مهم آن است که انسان با ایمان به این اصل که خداوند همواره ناظر ماست خود را اصلاح نماید.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود، به تاکید فرهنگ قرآن بر مساله قرض الحسنه اشاره کردند و ابراز داشتند: بر سردر بهشت حک شده که صدقه ده برابر و قرض الحسنه هجده برابر ثواب دارد، چون کسی که قرض می گیرد با شرافت آن را پس می دهد. در فرهنگ قرآن و اسلام، اساس، عزت و کرامت انسان است و این در قرض الحسنه یافت می شود نه صدقه. پس بانک ها نیز بایستی به جای انباشت پول، آنها را صرف تولید و قرض الحسنه کنند.

این مرجع تقلید در ادامه تاکید داشتند: اقتصاد اسلامی بر پایه کار و تولید نه وام دادن و ربا گرفتن بنا شده است. برخی کشورها در جنگ جهانی خاکستر شدند اما امروز جزء کشورهای پیشرفته هستند، چون آنها پول بدون پشتوانه چاپ نکردند، بلکه واقعا کار و تولید را در پیش گرفتند و آن را پشتوانه پول خود ساختند.

مدیر عامل بانک ملی ایران پس از دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در محل بیت ایشان، با حضور در مؤسسه امام صادق(ع) به دیدار آیت‌الله سبحانی رفته و با این مرجع تقلید نیز گفت وگو کردند. فرزین در این دیدار به آخرین وضعیت بانک ها در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشاره و تصریح کرد: در سال قبل بیش از ۴۰ درصد از تسهیلات قرض الحسنه را بانک ملی ایران در شبکه بانکی پرداخت کرده است و یکی از مهمترین سیاست های ما در سال جاری تداوم ارائه تسهیلات خرد به آحاد مردم و همچنین تامین مالی و کمک به کارآفرینان و تولید کنندگان برای توسعه واحدهای تولیدی در کشور است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که تلاش داریم تا نیازهای خرد مالی مردم را از طریق ارایه تسهیلات قرض الحسنه پاسخ دهیم، گفت: رعایت قوانین بانکداری اسلامی در تمامی امور بانک جاری و ساری است.

دکتر فرزین در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی گزارشی از شرایط مطلوب بانک درحوزه ریالی و ارزی ارائه داد.

در جریان این دیدار حضرت آیت الله سبحانی پس از استماع گزارش مدیرعامل بانک ملی ایران ، ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته در سخنانی بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات کلان در راستای تامین معیشت مردم و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی کشور که موجب تقویت زندگی آحاد مردم خواهد شد تاکید کردند و اظهار داشتند: در سایه ایمان به خدا، گره گشای مشکلات مردم باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان