بازدید 3494

5 نکته که پیش از خرید پنل ال ای دی باید بدانید

در این مقاله به ویژگی­‌های پنل ال ای دی و نکات مهمی که پیش از خرید پنل LED باید به آن توجه داشته ­باشید، پرداخته‌­ایم.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 28 May 2022

خرید پنل ال ای دی امروزه و با پیشرفت نسل چراغ­‌های ال ای دی، تبدیل به یکی از کارهای اصلی مدیران تامین تجهیزات، مسئولان خرید و یا واحد الکتریکال بخش‌های مختلف نظیر ادارات، بیمارستان­‌ها، بانک‌­ها و یا فروشگاه‌­­ها شده ­است. مصرف بسیار پایین پنل سقفی ال ای دی، پخش نور یکدست و یکنواخت، طول عمر بالا و نصب آسان آن باعث شده تا این چراغ به یکی از بهترین گزینه‌­های روشنایی اداری و تجاری تبدیل شود. از این رو آگاهی از ویژگی‌­ها و المان­‌هایی که بر قیمت پنل ال ای دی موثر بوده و تنوع این چراغ را در بازار گسترده می­‌کند اهمیت زیادی دارد. 

5 نکته که پیش از خرید پنل ال ای دی باید بدانید

ویژگی‌ها و مزایای پنل ال ای دی

  • شدت روشنایی پنل ال ای دی بر هزینه‌­های شما تاثیر دارد!

شدت روشنایی از مهم­ترین مشخصات فنی پنل ال ای دی است و تاثیر زیادی بر تعیین تعداد چراغ پنلی مورد نیاز و بنابراین هزینه­‌ها می­گذارد. از آنجا که نور پنل ال ای دی پس از عبور از پوشش جلوی چراغ یعنی دیفیوزر، به صورت غیر مستقیم و دیفیوز شده می‌­تابد، بنابراین مهم است که جنس دیفیوزر به گونه‌­ای باشد که در عین یکدست جلوه دادن نور و جلوگیری از ایجاد خیرگی، بیشترین مقدار ممکن نور را از خود عبور دهد.

به عنوان مثال دیفیوزر استفاده شده در پنل ال ای دی اکووات به گونه‌­ای است که با استفاده از 4 پنل ال ای دی اکووات می­توان یک اتاق کاری با مساحت 24 متر مربع و ارتفاع 3 متر را به میزان 450 لوکس که روشنایی عمومی متعارف و محبوبی است، روشن کند.

شدت روشنایی پنل ال ای دی هر تولیدکننده چراغ علاوه بر درج شدن روی بدنه جعبه چراغ، در پلاگین دیالوکس چراغ موجود است. پلاگین در واقع یک چراغ شبیه‌سازی شده در فضای کامپیوتری جهت محاسبات روشنایی و پیش نمایش نورپردازی فضاست. با استفاده از نرم‌­افزار نورپردازی دیالوکس (Dialux) و داشتن شدت روشنایی هر چراغ، می­توان به تعداد مورد نیاز چراغ در هر فضا پی برد. البته کارشناسان و مهندسان نورپردازی در بسیاری از مواقع به دلیل تجربه کاری بالاتر در این زمینه و شناخت کافی از انواع پنل­‌های ال ای دی، به شیوه‌­های راحت­تری کار محاسبه تعداد چراغ مورد نیاز را انجام می­دهند. بنابراین بهترین و راحت‌­ترین کار در این مواقع مراجعه به مشاوران نورپردازی برای خرید پنل ال ای دی است. اگر شما هم برای خرید این چراغ به مشاوره نیاز دارید، مشاوران فنی و مهندسی اکووات به صورت رایگان این کار را برای شما انجام می‌­دهند.

مشاوره رایگان خرید پنل ال ای دی

5 نکته که پیش از خرید پنل ال ای دی باید بدانید

  • شاخص نمود رنگ بالا باعث زیبایی فضا و شفافیت رنگ­‌ها می‌­شود!

شاخص نمود رنگ یا CRI مشخص می­کند که اجسام زیر نور چراغ، به چه مقدار رنگ طبیعی خود زیر نور خورشید را دارا هستند. به عبارت دیگر جلوه رنگی نور چراغ، به چه میزان به جلوه رنگی نور خورشید نزدیک است. بنابراین هرچقدر این عدد بالاتر و به 100 نزدیک­تر باشد، پنل ال ای دی شما وضوح رنگی بیشتری خواهد داشت. این مورد مخصوصا در فضاهای تجاری که مشغول فروش محصولات هستند و یا قسمت‌­های اداری که کارشان مربوط به رنگ است، اهمیت فراوانی دارد. برای خرید پنل LED بهتر است از پنلی استفاده کنید که شاخص نمود رنگ آن بالاتر از 85 باشد.

  • چراغی که سوسو می­کند، باعث خستگی چشم همه می‌­شود!

سوسو زدن نور یا فلیکر (Flicker) اتفاقی است که ممکن است همه در زمان­‌ها و فضاهای مختلف، آن را مشاهده کرده ­باشند. این اتفاق همراه با خاموش و روشن شدن‌ها متوالی چراغ با سرعت بسیار بالا خواهد بود، سرعت سوسو زدن آنقدر بالاست که در بیشتر مواقع به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست و به عنوان مثال، دوربین­‌ها با ایجاد شدن اختلال در تصاویر، آن را نمایش می­دهند.

از نظر علمی و پزشکی، چشمک زدن یا فلیکر نور، در دراز مدت باعث خستگی چشم و سردرد افراد حاضر در فضای نورپردازی شده با چراغ فلیکردار می­شود. این مورد از آن جهت که شیوه نورپردازی تاثیر مستقیمی بر راندمان کارمندان دارد، نکته بسیار مهمی است و بنابراین برای خرید پنل ال ای دی، حتما پنلی را انتخاب کنید که درایور آن فلیکر نداشته باشد. (Flicker-Free)

  • PF>0.95 / THD<10%

ضریب توان(PF) مربوط به مقدار انرژی الکتریکی است که به مصرف چراغ رسیده و تبدیل به نور می­شود. بنابراین هرچه مقدار آن بالاتر باشد، یعنی اتلاف انرژی و گرما کمتر صورت گرفته است. علاوه بر این اعوجاج هارمونیک کل چراغ (THD)، تاثیر بر شبکه برق خواهد گذاشت و آن را از میزان پیش‌بینی شده منحرف خواهد کرد. بنابراین برعکس ضریب توان، مقدار اعوجاج هارمونیک باید همیشه در کمترین حد ممکن باشد.

مسئله مهم این است که به صورت عادی، هرچه PF کمتر باشد، فلیکر یا سوسو زدن چراغ هم کمتر صورت می­‌گیرد، و چون فلیکر توسط مشتری و دوربین گوشی به راحتی قابل مشاهده است، برخی از تولیدکنندگان محصولات روشنایی ترجیح می‌­دهند چراغ بدون فلیکر اما با ضریب توان پایین که در ظاهر قابل مشاهده نیست، به بازار عرضه کنند. بنابراین اگر پنل سقفی ال ای دی شما هم ضریب توان بالا داشته و هم بدون فلیکر باشد، یعنی بهترین کیفیت موجود را داراست.

5 نکته که پیش از خرید پنل ال ای دی باید بدانید

  • گارانتی معتبر، خیال راحت، جیب پر

از آنجایی که پنل ال ای دی بیشتر در فضاهای اداری و تجاری استفاده شده و در این فضاها هزینه­‌های تعمیرات و نگهداری بالاست، بسیار مهم است که تجهیزات و ادوات خریداری شده تا حد امکان گارانتی معتبری داشته باشند تا هزینه تعمیرات و نگهداری به حداقل برسد. از این رو برای خرید پنل ال ای دی، پنلی را انتخاب کنید که گارانتی معتبرتر با اعتبار طولانی تری داشته باشد. در این خصوص، اکووات به عنوان تولیدکننده محصولات روشنایی ال ای دی، تمامی چراغ‌­های ال ای دی خود از جمله پنل ال ای دی 60 وات را همراه یا 3 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌­کند. به این ترتیب اگر در طول 3 سال، پنل شما به هر دلیل دچار مشکل شده و یا بسوزد، اکووات پنل ال ای دی جدید با گارانتی جدید را برای شما جایگزین خواهد کرد تا نگران هزینه‌­ها و دردسرهای خرید مجدد نباشید.

اگر قصد مشاهده و خرید پنل ال ای دی اکووات را دارید، به صفحه پنل ال ای دی اکووات مراجعه نموده و یا با ما به شماره تلفن 58642-021 در ارتباط باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار