بازدید 96518
با نود و سومین روز حمله روسیه به اوکراین

گزارش پنتاگون از تعداد بالای تلفات سربازان و تجهیزات نظامی روسیه/مخالفت انگلیس با توافق صلح روسیه و اوکراین/ دستور لوکاشنکو برای ایجاد فرماندهی جدید در مرز با اوکراین

نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 27 May 2022

گزارش پنتاگون از تعداد بالای تلفات سربازان و تجهیزات نظامی روسیه

بین الملل تابناک: نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پنتاگون: تصمیمی درباره ارسال سامانه راکتی چندگانه به اوکراین نگرفته ایم
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۲۳:۰۹

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا از درخواست اوکراین برای سامانه های راکتی چندگانه آگاه است اما هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست خبری خود در این سمت گفت که آمریکا از درخواست های اوکراین برای دریافت سیستم های راکتی پیشرفته و دوربرد برای کمک به نیروهای خود در منطقه دونباس آگاه است.

کربی به عنوان هماهنگ کننده جدید شورای امنیت ملی برای ارتباطات راهبردی در کاخ سفید معرفی شده است. این سمت در دفتر شورای امنیت ملی آمریکا مستقر بوده و به مشاور امنیت ملی کاخ سفید گزارش خواهد داد.

کربی توضیح داد: ما از درخواست‌های اوکراینی ها چه به صورت خصوصی و علنی درباره سامانه راکتی چندگانه آگاه هستیم و به آن توجه می کنیم، اما پیش از تصمیماتی که هنوز گرفته نشده اند، اظهار نظر نمی کنم.

وی در عین حال تصریح کرد ماهیت و نوع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف بر اساس نیازها و شرایط جنگ تغییر می‌کند.

بایدن: حمله پوتین به اوکراین واکنش جهانی را می‌طلبد
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۲۰:۲۸

 

رییس‌جمهور آمریکا گفت که «حمله غیر قابل توجیه پوتین به اوکراین مستلزم واکنش جهانی است و استرالیا و آلمان برای اولین بار هزینه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند».

 جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی اظهار داشت که حمله روسیه به اوکراین را غیر قابل توجیه خواند و گفت که این حمله مستلزم واکنش جهانی است.

رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که استرالیا و آلمان برای اولین بار هزینه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند.

جو بایدن تصریح کرد: پوتین قصد داشت مواضع کشورهای اروپایی در قبال پیوستن به ناتو را به چالش بکشد، اما اقدامات او باعث شد تا آنها به ناتو بپیوندند.

وی با اشاره به تصمیم فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت که فنلاند تصمیم خود را گرفته است و ما با شرکای خود برای تقویت قدرتمان کار خواهیم کرد.

اخراج پنج دیپلمات کرواسی از سوی روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۶:۰۵

دولت روسیه امروز (جمعه) از اخراج پنج دیپلمات کرواسی از سفارت این کشور در مسکو خبر داد.

وزارت خارجه روسیه امروز با احضار سفیر کرواسی ضمن ابلاغ این خبر به وی، اعتراض شدید خود درباره کاهش تعداد کارکنان اماکن دیپلماتیک روسیه در این کشور را اعلام کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در تاریخ ۲۷ می، تومیسلاو تزار سفیر جمهوری کرواسی در فدراسیون روسیه، به وزارت خارجه احضار شد که اعتراض شدیدی به وی در رابطه با تلاش‌های بی‌اساس مقامات کرواسی برای مقصر نشان دادن روسیه برای جنایات جنگی در اوکراین و ارائه کمک‌های نظامی توسط طرف کرواسی به رژیم نئونازی کی‌یف، ابراز گردید».

این بیانیه همچنین افزود: «در پاسخ به اقدامات غیردوستانه زاگرب برای کاهش تعداد کارکنان نمایندگی دیپلماتیک روسیه، تزار یادداشتی دریافت کرد که پنج کارمند سفارت کرواسی در مسکو را عنصر نامطلوب اعلام می‌کرد».

جانسون: پوتین در حال پیشروی آهسته اما محسوس در دونباس است
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۶:۰۴

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز (جمعه) گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حال پیشروی کُند اما محسوس در منطقه دونباس اوکراین است.

او به شبکه آمریکایی «بلومبرگ» گفت: متاسفانه پوتین، با صرف هزینه‌های گزاف برای خود و ارتش روسیه، به بلعیدن زمین در دونباس ادامه دهد. او به پیشرفت تدریجی و آهسته اما متاسفانه محسوس ادامه می‌دهد و بنابراین کاملاً حیاتی است که ما به حمایت نظامی از اوکراینی‌ها ادامه دهیم.

امروز (جمعه) جدایی طلبان اوکراینی در منطقه دونباس، از کنترل و تصرف کامل بر شهر استراتژیک «لیمن» در شرق این کشور خبر دادند. مقامات اوکراینی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از اظهارنظر جانسون، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت روسیه در بخش‌هایی از منطقه خودمختار دونباس در اوکراین به شکل فزاینده‌ای پیشروی داشته است. به گزارش «سی‌اِن‌اِن»، این مقام پنتاگون که نامی از وی منتشر نشده به خبرنگاران آمریکایی گفت، روسیه گردان‌های تاکتیکی خود در دونباس را ظرف دو و نیم هفته، از ۹۷ به ۱۱۰ گردان رسانده است.

درخواست اوکراین برای دریافت تسلیحات سنگین
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۹

دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور برای عقب راندن ارتش روسیه به تسلیحات سنگین نیاز دارند.

به گزارش "سی ان ان"، کولبا پنجشنبه‌شب در حساب توییتری خود نوشت: ما به سیستم‌های پرتاب راکت نیاز داریم. ما خواهان دریافت تسلیحات سنگین هستیم.

وی ادعا کرد: این تنها بخشی است که روسیه بهتر از ما است. روسیه سلاح‌های سنگین بیشتری در مقاسیه با ما دارد. بدون داشتن توپخانه و سیستم‌های پرتاب راکت، ما نخواهیم توانست در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

کولبا ادامه داد: وضعیت در شرق اوکراین بسیار وخیم است.

وزیر خارجه اوکراین تصمیم واشنگتن در این زمان را بسیار حیاتی دانست.

نخست وزیر فنلاند: روابط ما با روسیه مانند گذشته نمی‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۸

سنا مارین نخست وزیر فنلاند درحالی که در کی‌یف حضور دارد، پنجشنبه شب گفت که اقدامات روسیه در اوکراین تغییرات مهمی در جهان ایجاد می‌کند و روابط با مسکو نمی‌تواند به وضعیت قبل از تهاجم روسیه به اوکراین بازگردد.

به گزارش الجزیره، نخست وزیر فنلاند عصر پنجشنبه از شهرهای ایرپین و بوچا دیدار کرد. کی‌یف ادعا می‌کند که روسیه در این شهرها مرتکب جنایات جنگی شده است اما مسکو این اتهامات را رد می‌کند.

مارین پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: فنلاند از تمام اقدامات دادگاه کیفری بین‌المللی برای بررسی این جنایات، جمع‌آوری شواهد برای تحقیقات آینده و محکوم کردن روسیه حمایت می‌کند.

بورل: اروپا برای جنگ آمادگی ندارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۵

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بر عدم آمادگی اروپا برای جنگی مشابه درگیری‌های اوکراین تأکید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، بورل در مناظره‌ای که توسط اندیشکده «مرکز مطالعات سیاست اروپایی» برگزار شده بود گفت، باور ندارد این موضوع که کشورهای اروپایی می‌توانند قابلیت‌های نظامی خود را در زمان کوتاهی به میزان قابل ملاحظه‌ای تقویت کنند، حرف «واقع‌بینانه‌ای باشد».

این دیپلمات اروپایی توضیح داد، چنین رویه‌ای در اروپا «متکی به اقدامات داوطلبانه» بوده و «قانونی برای محقق کردن آن» وجود ندارد.

بورل گفت، با اینکه کمبودهای نظامی اتحادیه اروپا روشن شده است، باید «هشدار بیدار باش» برای اعضا به صدا در آورده شود تا به شکلی هماهنگ عمل کرده و پول خود را هدر ندهند. به گفته او در گرفتن جنگ در اوکراین هشدار بیدارباش درستی برای آن‌ها نبوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «باید از این جنگ درس بگیریم. ببینید، ارتش‌های اروپایی نمی‌توانند بیش از دو هفته در برابر چنین جنگی تاب بیاورند. مهمات آن‌ها تمام می‌شود».

او بدون اشاره به جنگ‌های ویرانگری که اروپایی‌ها در دهه‌های گذشته به راه انداخته‌اند مدعی شد کشورهای اروپایی بیش از حد با صلح انس گرفته‌اند و از پذیرش اینکه خطر در حال نزدیک شدن است، امتناع می‌کردند.

بورل مدعی شد اتحادیه اروپا تحت شعار صلح بنا شد و بعد از اینکه بنیان‌گذاران این اتحادیه تلاش کردند جنگ را «از نظر روانی غیرممکن» جلوه دهند، جنگ «از تصورات جمعی ما محو شد».

او با استفاده از این فرصت اذعان کرد: «باور نکنید که صلح، حالت طبیعی هر چیزی است. حالت طبیعی هر چیزی جنگ است و ما در اروپا عادت کرده‌ایم که باور کنیم صلح حالت عادی وضعیت است و امیدوارم یاد نگیریم که غیر از این صحت دارد».

بورل در ادامه اظهارات گفت، اروپایی‌ها سر خود را زیر برف کرده‌اند و نمی‌خواهند بفهمند که جهان چقدر خطرناک است و بسیار مهم است که آن‌ها را در مورد اینکه «جهان واقعاً چطور است» قانع کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه نیز در یک پست وبلاگی نوشت: «ما باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهیم تا شکاف‌های ناشی از عدم سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های دفاعی را پر کنیم».

مخالفت انگلیس با توافق صلح روسیه و اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۳

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه پیشنهادات اخیر درباره توافق صلح میان روسیه و اوکراین را «مماشات» و «عقب‌نشینی» توصیف و آن را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تراس در نشست جهانی اقتصاد در «داووس» گفت: «نباید خشونت روسیه را با مماشات پاسخ داد. نباید اجازه دهیم درگیری در اوکراین طولانی و به طور فزاینده‌ای دردآور شود».

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «باید برای تضمین برتری اوکراین از طریق کمک نظامی و تحریم [روسیه] بی‌امان تلاش کنیم. اکنون زمان آن نیست که پا را از روی پدال گاز برداریم».

ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از همتای اوکراینی خود درخواست کرده بود، نواحی از دست رفته در جنگ با روسیه را واگذار کرده و با مسکو توافق صلح امضا کند. این پیشنهاد که با واکنش تند «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین همراه شد، چند روز پیش بار دیگر توسط «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز تکرار شد.

این بار زلنسکی تاکید کرد که درخواست کیسینجر از این کشور برای واگذاری بخشی از خاک خود جهت دستیابی به توافق صلح با روسیه، شبیه تلاش برای راضی کردن آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ است.

او در ادامه اظهاراتش خواستار تشدید تلاش‌ها و عدم عقب‌نشینی در برابر روسیه شده و بدون اشاره به جنایات انگلیس در طول تاریخ مدعی شد: «همه ما باید از تاریخ درس بگیریم. دموکراسی و آزادی باید بر خودکامگی و خشونت پیروز شود».

تراس که در این سخنرانی بر لزوم تشدید تحریم روسیه تأکید کرده بود، هم‌زمان مسکو را به «استفاده از گرسنگی به عنوان اسلحه» متهم کرد و گفت: «روسیه تلاش می‌کند از کل جهان باج بگیرد و نباید بگذاریم موفق شود».

دستور لوکاشنکو برای ایجاد فرماندهی جدید در مرز با اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۱

رئیس جمهوری بلاروس دستور ایجاد یک فرماندهی نظامی جدید را برای جنوب کشور هم مرز با اوکراین داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس ضمن پوشیدن یک یونیفورم نظامی در دیداری تلویزیونی با مقام های دفاعی این کشور گفت: یک جبهه جدید ایجاد شده و ما نمی‌توانیم به آن بی تفاوت باشیم.

وی همچنین افزود، تشکیل یک فرماندهی جدید در سال گذشته میلادی مطرح شد اما نتوانستیم به سرعت آن را ایجاد کنیم.

لوکاشنکو ادامه داد: حتی پیش از تشکیل این فرماندهی جدید ما به دفاع سریع از مرزهای جنوبی خود پایبند بوده‌ایم.

بلاروس به عنوان متحد نزدیک روسیه به این کشور اجازه داد تا از قلمروی خود حمله ۲۴ فوریه سال جاری میلادی علیه اوکراین را ترتیب دهد.

هرگونه استقرار نیروهای بلاروس در نزدیکی مرز، باعث کشیده شدن ارتش اوکراین به این منطقه آن هم در زمانی می‌شود که این کشور در مقابل حملات روسیه متمرکز بر منطقه دونباس در حال دفاع از خود است.

بلاروس در اوایل ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد نیروهای خود را در سه منطقه نزدیک مرز با اوکراین مستقر کند و این اظهارنظر درست زمانی مطرح شد که لوکاشنکو درباره نقش موشک‌های ساخت روسیه در تقویت دفاع این کشور صحبت کرد.

تلاش سربازان روس برای تسلط کامل بر لوهانسک و دونتسک
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۳:۴۷

یکی از مقام‌های ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت، سربازان روس تلاش می‌کنند تا کنترل کامل مناطق لوهانسک و دونتسک را به دست بیاورند اما تلاش‌هایشان تاکنون "بی نتیجه" بوده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، معاون رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: درضمن، دشمن هنوز در حال برنامه ریزی برای عبور از رودخانه سیورسکی دونتس است. نیروهای روسی به حملات خود در شرق اوکراین ادامه می‌دهند و به خطوط دفاعی نیروهای اوکراینی حملات بیشتری دارند.

وی ادامه داد: دشمن با وجود تلفات قابل توجه و از دست دادن تجهیزات و مهمات در رسیدن به هدفش تاکنون موفق نبوده و شکست خورده است.

بر اساس برآورد سازمان ملل، دستکم ۳۹۹۸ غیرنظامی از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کشته و ۴۶۹۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. البته گمان می‌رود آمار اصلی بیشتر باشد.

همچنین بر اساس اعلام آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از ۶.۶ میلیون تن از مردم اوکراین به سایر کشورها گریخته و بیش از ۷.۷ میلیون هم در داخل اوکراین آواره شده‌اند.

برنامه آمریکا برای ارسال سیستم های راکتی دوربرد به اوکراین

شبکه سی ان ان به نقل از منابع وابسته به دولت آمریکا گزارش کرد، آمریکا قرار است هفته آینده بسته کمکهای نظامی جدید خود به اوکراین را که احتمالا شامل تسلیحات پرتاب متعدد راکت است، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس این گزارش دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تدارک برای ارسال تسلیحات "پرتاب راکت پیشرفته و دور برد " به اوکراین است.

سی ان ان در گزارش خود تصریح کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چندین هفته از بررسی ارسال این دست تسلیحات به اوکراین از بابت نگرانی‌ها به خاطر اینکه ارتش اوکراین ممکن است از آنها با هدف دست زدن به حملات در داخل روسیه استفاده کند، خودداری کرده بود.

گزارش پنتاگون از تعداد بالای تلفات سربازان و تجهیزات نظامی روسیه

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد، تخمین می‌زند روسیه در حمله سه ماهه خود به اوکراین، نزدیک به ۱۰۰۰ تانک و "تعداد قابل توجهی" پرسنل خود را از دست داده باشد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این مقام مسئول دفاعی آمریکا به خبرنگاران گفت: بر این باوریم که آنها ۱۰۰۰ دستگاه تانک خود را در این نبرد در اوکراین از دست داده باشند. البته هنوز تعداد قابل توجهی وجود دارد تا بتوانند از آنها در این جنگ استفاده کنند.

این مقام دفاعی آمریکا افزود، روسیه در این جنگ تعداد قابل توجهی از سربازانش را نیز از دست داده است. روسیه هم‌چنین بیش از ۳۵۰ توپخانه، چندین بمب افکن و بیش از ۵۰ هلیکوپتر را از داست داده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز بعدا گفت که روس‌ها در هر روز از این جنگ در اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده، تلفات سنگینی متحمل می‌شوند.

کربی افزود: می‌دانیم که آنها نه تنها سربازان زیادی را از دست داده‌اند بلکه مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات آنها نیز نابود شده است.

این ارزیابی از سوی آمریکا در حالی مطرح شده که یکی از مقام‌های دفاعی اوکراین اخیرا مدعی شد قریب به ۳۰ هزار سرباز روسی در حمله این کشور به اوکراین کشته شده‌اند.

پنتاگون از تخمین علنی آمار تلفات خودداری کرده در عوض تنها به این نکته اشاره دارد که روسیه هنوز ۱۱۰ گروه تاکتیکی گردان در اوکراین دارد که بیش از ۸۰ درصد از واحدهای رزمی این کشور محسوب می‌شود.

انگلیس: روسیه درصدد محاصره سیورودونتسک و لیسیچانسک است

وزارت دفاع انگلیس در آخرین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد که نیروهای زمینی روسیه درصدد محاصره سیورودونتسک و لیسیچانسک هستند و اخیراً چندین روستا در شمال غرب پوپاسنا را تصرف کردند.

 در بیانیه روز جمعه وزارت دفاع انگلیس آمده است: روسیه بر خط دفاعی اوکراین در سورودونتسک فشار می آورد اما اوکراین کنترل چندین بخش دفاعی را حفظ و روسیه را از کنترل کامل دونباس محروم کرده است.

در ادامه این ارزیابی ادعایی آمده است که گروه نیروهای جنوبی روسیه (SGF) احتمالاً وظیفه اشغال جنوب اوکراین را دارد. از این رو، «روسیه تانک های T-۶۲ پنجاه ساله خود را از انبار به حوزه استحفاظی SGF منتقل کرده است.»

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد؛ «مطمئناً T-۶۲ ها به ویژه در برابر سلاح های ضد تانک آسیب پذیر خواهند بود و حضور آنها در میدان نبرد کمبود تجهیزات مدرن و آماده رزمی روسیه را برجسته می کند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۸
درخبرهاداشتیم که یکی ازنوچه های پوتین(دبیرشورای امنیتشون) ازخدمات شوروی به جهان بخصوص پس ازجنگ جهانی دوم که مثلا مانع ازتجزیه آلمان توسط متفقین شدندوخدمات دیگربه سایرکشورها صحبت کرده است. صرفنظر ازمحتوای دروغین این مطالب -یک نکته اینجا آشکارمیشود که برخلاف آنچه امثال حسین شریتمداری میگویندکه شعارنه شرقی مربوط به شوروی بود وروسیه امروزی غیرازشوروی است>حرفای این نوچه پوتین نشون میده که خودحاکمان روسیه حکومتشونو ادامه حکومت شوروی میدونند (که البته همینطورهم هست) پس امثال شریتمداری خودشونو ومردمو بابت مواضع ذلیلانه ومنفعلانه شان درمقابل روسیه چه درمسئله اوکراین چه سایرمسائل گول نزنند.
روسیه اگه یه دونه پوسایدن رو در سواحل انگلیس منفجر کنه میدونی چی میشه؟ موجی به بزرگی ۵۰۰ متری متشکل از آب و رادیو اکتیو کل انگلیس رو در بر میگیره سونامی که فقط تو فیلم های تخیلی دیدیم
روسیه اروم اروم به هدفش میرسید وگرنه کسنجر نمیکفت اوکراین خاکش واگذار کند یک دلقک اوکراین بدبخت کرد
کم کم زلنسکی کمدین هم متوجه اشتباه بزرگی که کرده میشود واقعا این کمدین تصور میکرد ناتو حاضر است برای اوکراین با بزرگترین قدرت هسته ای جهان وارد جنگ شود چقدر یک انسان میتواند ساده لو باشد!!!!
آمریکا و انگلیس مخالف صلح میان اوکراین و روسیه.

این نیاز به گفتن ندارم. کاملا روشنه چرا
فقط اروپا و روسیه و اوکراین از جنگ آسیب می بینند
گزارش پنتاگون از تعداد بالای تلفات سربازان و تجهیزات نظامی روسیه
تلفات سنگین روسیه برای مردم اوکراین نان و آب نمیشود کمدین اوکراین را نابود کرد و مردم را آواره
یک ماه دیگه مقاومت کنن کفگیر پوتین میخوره به ته دیگ و مجبور میشه از اوکراین و کاخ کرملین بره بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
فکر کنم یک ماه پیش هم یک عده همینو میگفتند روسیه 35 درصد به درآمدهای خودش اضافه کرده کی کفگیرش به ته دیگ میخوره
یواش یواش کار اوکراین تمام دیگه چیزی نمانده دونتسک و لوهانسک رو هم میگیره ، هر وقت دولت انگلیس میگه روس در این جبهه و آن جبهه مشکل داره بدانید که در همان جبهه ها مواضع روسیه بشدت در حال پیشروی و تسخیره
بله تلفات جانی و ادواتی روسیه نزدیک به نجومی بوده و هر روز هم بیشتر می شود، ولی برای دیکتاتور آن کشور این همه قربانی در برابر بلندپروازی های کشورگشایی او ارزشی ندارد.

توافق صلحی بین اوکراین و روسیه وجود ندارد که انگلیس با آن موافق یا مخالف باشد و تیتر تابناک طبق معمول پروپاگاندای دروغ کرملین را تکرار می کند. هنوز به رغم شکست های پی در پی تنها سندی که روسیه روی میز گذاشته است سند تسلیم اوکراین و انتقال بیش از 40 درصد از سرزمینش و دسترسی اش به دریا به روسیه است که مطلقا برای اوکراین مورد قبول نیست. این انگلیس نیست که با صلح بین اوکراین و روسیه مخالف است، بلکه پوتین است که این تجاوز جنایتکارانه را آغاز کرد و خودش است که با عقب کشیدن نیروهایش می تواند سریعا صلح را دوباره برقرار کند. نشانی غلط ندهید، اقلا به نیابت یک دیکتاتور خارجی ندهید. شما یک سایت خبری ایرانی هستید!
روسیه باید شبهه جزیره اوکراین را پس بده و خسارات های این جنگ ویرانگر را بده تا بشه اسم صلح را آورد
نابود باد روسیه
کشور های تاتو بخصوص امریکا میخواست نیروی خود محک زده باشه پس احتیاج به قربانی داشت که از خودشان نباشه پس اوکراین را تتمی قربانی کردن که اگر ویران شد کشور ورشو یا بی طرف ویران بشه
تابناک نظرات را دیر منتشر میکند تا برای بررسی نظرات چند بار به صفحه ی یک خبر مراجعه کنیم . در این صورت بازدید از آن صفحه زیاد میشود و در نتیجه پول تبلیغات بیشتر می‌شود
زنده باد زلنسکی تمام رهبران جهان کاش مثل ایشان غیرت داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
زنده باد تمام دلقک های سیاستمدار دنیا هووووراااا
این خبرا دروغه اگه کشتهای روسیه اینقدر باشه اوکراین کشته هاش ۱۰ برابر اینارو یه مشت ادم بی ناموس از خودشون در میارن روسیه خیلی سربازاش از بین رفته باشن شاید یه ۱۰۰الی ۲۰۰ نفر باشه ۲۰۰ دونه فقط
به روباه گفتن شاهدت کیه؟ گفت پنتاگون
زنده باد اوکراین
انگلیس اینقدر امار اعلام میکنه که چی بشه، خوب خود اکراین هم اینا رو اعلام میکنه،
تمام غرب برعلیه روسیه بسیج شده، اما هنوز پیشروی ادامه داره؟
پوتین و روسیه ثابت کردند که در عرصه جنگ و نبرد هیچ پخی نیستند و غیر از گشتن ادمها هنر دیگری ندارند و در واقع این پول نفت و گاز بوده که پوتین رو تبدیل به سگ هاری نموده است که با مسدود کردن ان بر سر جای خودش خواهد نشست
مقاومت اوکراین باعث میشه روسیه ضربه بخوره و به نفع غربه اما سودی برای اوکراین نداره چون اوکراین هم نابود میشه و آخر هم به احتمال بسیار زیاد مجبوره که حداقل خواسته هایی که روسیه در اول کار مطرح کرده بود رو بپذیره.
اوکراین آماده حمله میشه حدود ۱ ماه تا ۴۵ روز آینده طبق چیزی که خودشون میگن چون تجهیزات و موشک‌های جدیدی داره میاد و آموزش‌ها باید تکمیل بشه و بعد حمله برای آزادسازی مناطق و در این شرایط فعلا مذاکره نمیکنن حالا باید دید موفق میشن یا نه
صلح خیلی خوبه،دنیا اصلا باید به سمت گفتمان بره‌
جنگ بجز آوارگی و خسارت چیزی دیگه نداره‌ولی متاسفانه انگلیس داره اشتباه میکنه.
تابی جون ، هواداران آلبانیایی کیف میکنن خبری ضد روسیه بزنی ، الان فقط نظرات و منفی و مثبت ها رو ببین
روسیه باید نابود بشه و صد البته کسانی که از حمله روسیه به اوکراین قند تو دلشون آب شد
بزودی مردم اروپا و امریکا از هزینه های سنگین این جنگ به تنگ آمده و یکصدا خواهان پایان دادن خواهند شد و اما دولت انگلیس با بی تفاوتی به جان مردم اوکراین خواهان ادامه این جنگ میباشند
واقعا این وعده الهی صحیح است که ظالمین احمق و نادان هستند.
ببینید پوتین چگونه با این اقدام تجاوزکارانه و نابخردانه چگونه روسیه و حکومت نامشروع خود را به خطر انداخته است
پوتین بزن زلنسکی را تا مردم اوکراین کشته نشوند این رقاصه را که هم پلگی صهیونیسم است با یک بمب باران هوایی در پناهگاهش بدرک واصل کن بارک الله
اروپا انگار فراموش کرده در جنگ داخل اروپا این آمریکا است که برنده میشود این نهایت حماقت اروپایی که آمریکا را وقت ورامین خود بداند
اوکراین تنها بازنده این جنگ خواهد بود غرب در شرف قبول این واقعیت است که برای اتمام جنگ باید به روسیه امتیاز بدهد و این امتیاز از جیب اوکراین خواهد بود سخنان هنری کیسینجر گواه این حرف من است
لعنت بر آلبانی های کثیف
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل