بازدید 3583

روحانیون در حوزه «فرزندآوری» باید دست به‌کار شوند

نماینده مجلس خبرگان گفت: گرچه دیر شده است اما جلوی ضرر را هر کجا بگیریم، نفع است و شما روحانیون که اینجا گرد هم آمده اید نشان داده اید که فرهنگ غربی در شما اثرگذار نبوده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 25 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت که به درخواست آیت الله حسینی قزوینی و همت مرکز خدمات استان قم و با حضور طلاب و روحانیون دارای سه فرزند و بالاتر برگزار شد، آیت الله حسینی بوشهری مساله جمعیت و خانواده را مساله اساسی کشور خواند و گفت، این مساله دو دهه مورد غفلت قرار گرفت و گویا به شکلی با جاری کردن اصل عملی استصحاب، قانون تنظیم خانواده را ادامه دادند در حالیکه رشد جمعیت از مولفه های اصلی پیشرفت هر کشوری می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکید می‌کنم، آن حرکت خزنده مقابله با فرزندآوری در گوشه و کنار کشور همچنان ادامه دارد.

در این نشست که با حضور آیت الله حسینی قزوینی و جمعی از مسئولین مرکز خدمات برگزار شد، آیت الله بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه ضمن خواندن روایتی از امام کاظم علیه السلام به پاسخ کتبی امام به نامه مردی اشاره کرد که نوشته بود با اینکه من پنج سال قبل ازدواج کرده ام بخاطر کراهت همسرم از فرزند آوری و همچنین مشکلات تربیتی و مالی از نگاه همسرم تا کنون فرزند دار نشده ام که امام (ع) پاسخ می دهند که طلب فرزند کن که خدا روزی آنها را خواهد رساند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با گلایه از انفعال بخشی از روحانیت در این مساله گفت متاسفانه بخشی از هم لباس های ما هم در این زمینه کوتاهی کردند.

وی با اشاره به نهادینه شدن فرزند کمتر در غالب خانواده ها و مزید بر علت شدن مشکلات اقتصادی خاطر نشان کرد گرچه دیر شده است اما جلوی ضرر را هر کجا بگیریم، نفع است و شما روحانیون که اینجا گرد هم آمده اید نشان داده اید که فرهنگ غربی در شما اثرگذار نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس