عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟

روز گذشته ۲ خردادماه ۱۴۰۱ «محمود گودرزی» با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه اظهار کرد در حال حاضر شرکت بورس تهران به‌صورت متناوب و با توجه به شرایط بازار، عرضه‌های اولیه را در دستور کار خود قرار داده است. عرضه اولیه بعدی بازارسرمایه کدام نماد خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 24 May 2022

به گزارش بورس تابناک، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵ عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام شده، ۲ عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافته و نماد فغدیر فردا چهارشنبه ۴ خرداد نیز به صندوق‌ها واگذار خواهد شد. ۳ عرضه اولیه نیز قابل خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی بود.  عرضه اولیه آسیاتک، ددانا، سابیک به سهامداران حقیقی عرضه شد.

روز گذشته ۲ خردادماه ۱۴۰۱ «محمود گودرزی» با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه ذی‌نفعان متعدد و متفاوتی دارد. بر همین اساس، سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و ارکان به عنوان بازو‌های اجرایی از وظایف متعددی برخوردار هستند، شرکت بورس تهران به نوبه خود، برنامه پذیرش شرکت‌ها و پذیرش شرکت‌های بزرگ در بورس تهران را در راستای عمق بخشی و تنوع‌بخشی به بازار در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، مذاکراتی برای نمونه با شرکت ایرانسل انجام شده و امید می‌رود با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پذیره‌نویسی این شرکت انجام شود.

گودرزی با اشاره به عرضه‌های اولیه در بورس تهران، عنوان کرد: در حال حاضر شرکت بورس تهران به‌صورت متناوب و با توجه به شرایط بازار، عرضه‌های اولیه را در دستور کار خود قرار داده است. شرکت سیمان اردستان، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، شرکت معدنی مرتبط با مجموعه غدیر از جمله شرکت‌هایی است که به‌زودی در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شوند.

عرضه اولیه جدید بازار سرمایه کدام نماد خواهد بود؟ در مطلب زیر با ۳ نماد عرضه اولیه احتمالی آشنا می‌شویم

عرضه اولیه تدبیر

درج شرکت ۷.۱ هزار میلیاردی گروه سرمایه گذاری تدبیر در بورس

در پی موافقت هیئت پذیرش،  گروه سرمایه گذاری تدبیر از ۲۳ شهریور در پلاک ۵۹۴ با نماد “تدبیر” در بخش شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی در بازار دوم بورس تهران با سرمایه ۷.۱ هزار میلیارد تومانی درج شد و در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام قرار گرفت. همچنین تعهد عرضه ۱۰ درصد دیگر ظرف مدت حداکثر شش ماه پس از عرضه اولیه با هماهنگی بورس تهران از سهامداران عمده اخذ شده است.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟
 

درباره گروه سرمایه گذاری تدبیر 

براساس این گزارش، گروه سرمایه‌گذاری تدبیر ۱۸ بهمن سال ۷۷ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی تهران به ثبت رسید و در حال حاضر شرکت فرعی گروه توسعه اقتصادی تدبیر با موضوع فعالیت سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحد‌های سرمایه گذاری، صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت است.

ظاهرا مقدمات عرضه نماد تدبیر به خان آخر رسیده و قرار است ۱۵ درصد سهام به صورت عرضه اولیه و ۱۰ درصد هم بعد از آغاز معاملات عرضه شود. نماد تدبیر با سرمایه ثبتی ۷.۱ هزار میلیارد تومان در گروه چندرشته ای‌ها قرار گرفته، اما در شرایط کنونی بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان ارزش بازارش است.

طبق تعهد شرکت، عرضه ۱۰ درصد دیگر سهام در شش ماه بعد از عرضه اولیه انجام می‌شود و در مجموع ۲۵ درصد از سهام عرضه خواهد شد.

 

عرضه اولیه اردستان

درج نماد سیمان اردستان در بورس تهران 

مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس از ثبت شرکت «سیمان اردستان» در سازمان بورس و تصویب در هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۰ خبر داد.  

شرکت سیمان اردستان پس از طی مراحل ثبت در سازمان بورس، در هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با شماره ۱۱۸۴۳ مورد پذیرش قرار گرفت.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟
 

عرضه اولیه اردستان

شرکت سیمان اردستان از سهامی خاص تبدیل به شرکت سهامی عام شد و پذیرش آن در بورس انجام شده است. با توجه به صدور اجازه عرضه اولیه بزودی ۲۰ درصد کل سهام سیمان اردستان عرضه اولیه آن در بورس صورت خواهد گرفت.

جلسه معارفه آنلاین "اردستان" برای عرضه اولیه در بورس

طبق اعلاعیه منتشر شده در سامانه کدال جلسه معارفه شرکت سیمان اردستان ساعت ۱۳:۳۰ روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد تا یک قدم دیگر به عرضه اولیه نزدیک شود.

درباره شرکت سیمان اردستان

سیمان اردستان خرداد سال ۸۲ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید. شرکت فرعی حمل و نقل سیمان ساز اردستان نیز در یکم بهمن سال ۸۷ در اداره ثبت اسناد و املاک اردستان به ثبت رسید.

سرمایه شرکت با ۳۱۰ نیروی انسانی در بدو تاسیس بالغ بر ۴.۳ میلیارد تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۱۳.۵ میلیارد تومان رسیده است و در حال حاضر شرکت هیچ برنامه‌ای جهت افزایش سرمایه در دستور کار ندارد.

شرکت نام آوران تجارت اردستان با ۲۵.۱ درصد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با ۱۱.۳ درصد، البرز سلیمانی با ۴.۹ درصد، صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع مس با ۳.۷ درصد، مهدی زندیه با ۲.۱ درصد، حسن میرباقری مهرآبادی و عباسعلی ایروانی هرکدام ۲ درصد، محسن مستوفی با ۱.۷ درصد و …. در ترکیب سهامداری شرکت حضور دارند.

انواع محصولاتی که توسط شرکت تولید می‌شود شامل کلینکر M۵۰۰، سیمان پرتلند تیپ ۵، سیمان پرتلند تیپ ۲، سیمان پرتلند تیپ ۴۲۵-۱ می‌شود. مواد اولیه مصرفی کارخانه عمدتاً خاک آلوویوم است که از معادن همجوار تامین می‌شود. آنالیز جنبه‌های مختلف معادن به نحوی که تنها مواد افزودنی سنگ آهن، بوکسیت و سیلیس برای تنظیم خوراک کوره و سنگ جهت افزودنی در آسیاب سیمان پیش‌بینی شده است.

پذیره نویسی ایرانسل

ایرانسل از ثبت رسمی درخواست خود در تاریخ ۲۱ اردیبهشت، برای پذیرش در بورس خبر داد.

ایرانسل با اعلام اینکه این درخواست، ۲۱ اردیبهشت ماه ثبت شده است، روند پذیرش و ورود این اپراتور به بورس را آغاز مرحله‌ای جدید در حوزه فعالیت‌های خود عنوان کرده است.

ایرانسل در بخش دیگری از توضیحات خود درباره جریان ورود به بورس، اعلام کرده این اپراتور با انتخاب کارگزاری بورس به‌گزین، روند تکمیل مدارک خود را طی خواهد کرد.

مدیرعامل ایرانسل چندی پیش با اعلام اینکه، سهامدار این اپراتور با عرضه سهام آن در بازار بورس موافقت کرده است، گفت: «این شرکت در حال آماده‌سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای ورود به بورس است.» 

کلید خوردن ورود ایرانسل به بورس از سال ۹۹

«بیژن عباسی آرند» درباره برنامه‌های ایرانسل جهت ورود به بورس گفته است: «اول از همه باید بگویم که تاکنون برای بردن ایرانسل به بورس تکلیف قانونی وجود نداشته. اما از امسال، سهام‌دار داخلی ایرانسل (شرکت گسترش الکترونیک) تصمیم گرفت تا وارد بورس شود. مجوز بورس برای ورود سهامدار داخلی ایرانسل به بازار سرمایه هم صادر شده و در حال حاضر در حال طی کردن فرآیند‌های طبیعی و قانونی آن است. عرضه اولیه هم در بورس یک عرضه حداقلی و ۵ درصدی خواهد بود.»

عرضه اولیه کایزد

صبح روز گذشته اولین نشست خبری یک دیدار یک عرضه، ویژه معرفی شرکت فرانسوز یزد در آستانه ورود به فرابورس با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد. امروز نیز دومین نشست خبری این نماد برگزار می شود که انتظار میرود این نماد هم در صف عرضه اولیه در روزهای آینده باشد.

درج نماد کایزد

شرکت فرانسوز یزد با نماد "کایزد"  پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ بعنوان دویست و شصت و هفتمین نماد معاملاتی (یکصد و شصت و یکمین شرکت در بازاردوم)، در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج شده است.

 

با توجه به اظهارات محمود گودرزی و اطلاعیه‌ها درج شده در سامانه کدال، همچنین درج نماد‌های متعدد در بازار سرمایه عرضه اولیه بعدی کدام نماد خواهد بود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر