بازدید 3918

10+1 روش مدرن برای حفظ شادابی و درخشندگی مو

در این مقاله قصد داریم به چند روش برای حفظ شادابی و درخشندگی مو بپردازیم پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۱۲۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 23 May 2022

10+1 روش مدرن برای حفظ شادابی و درخشندگی مو

چیزی که ارزش مو را نشان می‌دهد درخشش آن است. تار موها در واقع چیزی شبیه به بندهای براق و منعکس کننده نور هستند که یک آینه به آنها حسادت می‌کند. اما گاهی اوقات موهای شما خوب به نظر نمی‌رسد و کمی کدر و بی درخشش به نظر می‌رسد. پس چگونه می‌توانید این درخشش بسیار مهم را پس بگیرید؟ آیا واقعاً می‌توانید یاد بگیرید که چگونه موهایی براق داشته باشید؟ جواب بله است. همراه ما باشید.

  1. محدود کردن استفاده از ابزار حرارتی

10+1 روش مدرن برای حفظ شادابی و درخشندگی مو

ما از شما انتظار نداریم که ابزارهای سبک حرارتی خود را به طور کامل کنار بگذارید، اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید گرما را کاهش دهید. در آغوش گرفتن موهای طبیعی خود برای یک روز یا هفته با صاف نکردن و کم کردن دمای سشوار یا ابزار حالت دهنده، دو موردی است که به سلامت موهای شما اضافه می‌کند. هنگامی که از هر نوع حرارتی روی موهای خود استفاده می‌کنید، همیشه قبل از حالت دادن، با استفاده از نوعی محافظ حرارتی موها را پوشش دهید. می‌توانید سرم‌های مو و خرید بهترین انواع سشوارهای حرفه ای را امتحان کنید.

  1. هیدراتاسیون کلیدی است!

حقیقتا تابه حال به اندازه کافی به استفاده از نرم کننده تاکید نشده است. هنگام شستن موهای خود هرگز نرم کننده را نادیده نگیرید. نه تنها موهای خشک یا ضخیم بلکه بهترین نوع موها نیز به رطوبت نیاز دارند، زیرا نرم کننده هر شکاف در ساختار مو را پر می‌کند تا سطحی صاف تر و در نتیجه درخشندگی بیشتر داشته باشد. از نرم کننده آووکادو شون برای موهای آسیب دیده خود استفاده کنید. این محصول عطر خوبی دارد و به خوبی موهای آسیب دیده شما را بهبود می‌بخشد. برای خرید محصولات شون از نمایندگی آنلاین می توانید از لینک کمک بگیرید.

  1. چگونه موهایی براق داشته باشیم

به سطوح براق فکر کنید. یک چیز مشترک آنها این است که کاملاً صاف هستند و نور به راحتی از آنها منعکس می‌شود. همین امر در مورد موهای شما نیز صدق می‌کند: موهایی که فاقد درخشندگی هستند به احتمال زیاد کوتیکول صافی ندارند، چه به دلیل آسیب به سطح یا کمبود رطوبت. یک واقعیت جالب در مورد موهای تیره این است که اگر چنین موهایی دارید، درواقع شما یک مزیت دارید، زیرا موهای تیره نور را راحت‌تر از رنگ‌های روشن منعکس می‌کنند. همراه با یک روتین قدرتمند، موهای تیره شما سالم و درخشان به نظر می‌رسند.

  1. از شر هر گونه تولید محصول شوینده خلاص شوید

در اولین قدم اول باید بدانید که بقایای اضافی حاصل از تجمع محصولات شوینده عاملی کلیدی است که می‌تواند سطح موهای شما را کدر کند، بنابراین مهم است که آن را کاملاً تمیز کنید تا درخشندگی سطح آن حفظ شود. هر چند وقت یکبار، شامپوی پاک کننده و تغذیه کننده برای مو استفاده کنید تا موهای شما را عمیقاً از رسوبات و همچنین ناخالصی‌های حاصل از محصولات حالت دهنده، پاک کند و در عین حال مو و پوست سر را به روشی ملایم تمیز کند تا روغن و چربی طبیعی مو را از بین نرود.

  1. پاکسازی موهای چرب

10+1 روش مدرن برای حفظ شادابی و درخشندگی مو

اگر موهای شما چرب است، به شامپوی مناسب موهای چرب برای پاکسازی و بازسازی مو در کیت مراقبت از موی خود نیاز دارید. برای پوست سر چرب که سبوم زیادی تولید می‌کند، هر بار که موهای خود را می‌شویید از آن استفاده کنید تا از تمیزی موها اطمینان حاصل کنید. این شامپوها اگرچه قدرت بالایی در کنترل چربی دارند اما به آبرسانی و تغذیه مو کمک می‌کنند و باعث آسیب به آن نمی‌شوند.

  1. موهایی با تارهای شکننده و نازک

یک قانون کلی که باید به خاطر داشت این است که موهای نازک نیاز به نرم کننده سبک دارند، در حالی که موهای زبر یا خشک نرم کننده‌های قوی‌تر را برای استفاده معمول نیاز دارند. موهایی که باریک و ظریف هستند نیاز به نرم‌کننده‌های خالی از پارابن دارند تا نرم و لطافت خود را دوباره بدست آورند. همچنین نرم کننده بدون پارابن، با موهای نازک مبارزه می‌کند و در عین حال به رنگ موی شما درخشندگی می‌بخشد تا تیرگی را از بین ببرد. اطمینان حاصل کنید که همیشه با دقت و به طور کامل آبکشی می‌کنید تا مطمئن شوید که هیچ اثری روی موهای شما باقی نمی‌ماند. این از نظر علمی ثابت نشده است، اما بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که شستشوی نرم کننده با آب سرد به مهر و موم شدن مو و درخشندگی بیشتر کمک می‌کند.

  1. موهای ظریف و رنگ شده

برای موهای بسیار ظریف و رنگ شده، طیف وسیعی از نرم کننده‌های فوم وجود دارد که با تمام نیازها از جمله محافظت از رنگ، حجم دهی و ترمیم مطابقت دارد. اگر موهای شما رنگ شده است، حتما برای تثبیت رنگ و مراقبت از مو اطلاعات لازم را در این مورد کسب کنید.

  1. حفظ شادابی مو در آب و هوای خشک

اگر موهای شما به دلیل آب و هوای سخت یا حالت دادن با گرمای شدید سشوار وز شده و به رطوبت اضافی نیاز دارد، بعد از شستشو از یک کرم موی مناسب استفاده کنید. این کار به بازگشت رطوبت موهای شما کمک می‌کند. هرگز تصور نکنید که با استفاده از کرم مو می‌توانید نرم کننده را کنار بگذارید. موهای شما به هر دوی اینها احتیاج دارد تا به سلامت و شادابی کامل برسد. فراموش نکنید، اگر موهای شما به درستی مرطوب شده باشد، کوتیکول های شما صاف هستند و نور را بهتر منعکس می‌کنند، یعنی درخشندگی بیشتر!

  1. ماسک موی آبرسان

یک بار در هفته، کمی وقت بگذارید تا واقعاً با یک درمان عمیق از موهای خود مراقبت کنید. ماسک مو را در انتهای حمام و قبل از آبکشی نهایی استفاده کنید. هر زمان که احساس کردید موهایتان برای تقویت درخشندگی به آن نیاز دارند استفاده کنید.

  1. روغن آرگان

و در نهایت، برای مبارزه با خشکی در هر کجا که ممکن است، روغن آرگان را همیشه همراه خود داشته باشید تا رطوبت را در طول و انتهای ساقه مو بالا ببرید. با حرکت رو به پایین از ​​تا انتهای ساقه موهای خشک و آسیب دیده را ماساژ دهید. روغن آرگان را می‌توان پس از حمام و روی موهای مرطوب استفاده کرد، اما همچنین این روغن به راحتی روی موهای خشک قابل جذب است. همچنین می توانید از خواص روغن آرگان برای رشد موها نیز کمک بگیرید.

  1. برس مناسب بخرید

برای داشتن موهای سالمی و با درخشش، مهم است که به گونه‌ای از برس استفاده شود که کمترین آسیبی به تار موها وارد نشود. برای برس زدن موهایتان، سبکی هوشمندانه داشته باشید. ملایم باشید، اگر می‌توانید از یک برس موی طبیعی استفاده کنید و هرگز موهایتان را وقتی خیس است برس نکشید، زیرا در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. استفاده از برس مو با موهای طبیعی، مانند برس موی گراز، می‌تواند بدون آسیب رساندن به موهای صاف، موج دار یا مجعد، به نمایان شدن بافت طبیعی موهای صاف کمک کند.

موهایی سالم زیبایی صورت شما را چند برابر خواهد کرد. با مراقب صحیح از موها، استفاده از مکمل‌های غذایی و استفاده از محصولات مراقبتی سعی در تقویت موهای خود داشته باشید.

نویسنده: سارا اقبالی

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها