بازدید 5673
۲

سربلندی ایران در مجمع بهداشت جهانی

وزیر بهداشت کشورمان در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی گفت: نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ باید روی ۶۰ درصد باشد تا ایمنی جمعی ایجاد کند این در حالیست که به گفته وزیر بهداشت ۷۵ درصد مردم کشورمان واکسن زنده اند و ایران جزو کشور‌های بسیار پیشرو در این زمینه است.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 23 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، ­ ­هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار " سلامت برای صلح، صلح برای سلامت" با حضور وزرای بهداشت تمامی کشور‌های جهان­ در زنو سوئیس آغاز به کار کرد.

قرار است دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای ۵ سال آینده انتخاب شود. وزیر بهداشت کشورمان در حاشیه این مجمع گفت: زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می‌تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی از جمله بیماری " آبله میمون". نیز به کار آید.

با فروکش کردن نسبی کرونا؛ مجمع بهداشت جهانی پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشور‌های جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین حضور خود در این مجمع ضمن تشکر از شجاعت، صبوری و همراهی مردم ایران در شکست کرونا گفت: تک رقمی شدن تلفات این همه گیری در کشورمان تعجب و حیرت وزراء و کارشناسان بهداشت و درمان جهان را به همراه داشته است.

وی افزود: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است. ما الان هر جا راه می‌رویم سرمان را بالا می‌گیریم. مردم، کشور را سربلند کردند و بواسطه این همراهی جمهوری اسلامی ایران الان سربلندتر از قبل شده است.

عین اللهی گفت: در حال حاضر وقتی می‌بینیم برخی از این کشور‌های غربی و اروپایی و خود آمریکا این همه مرگ و میر کرونا دارند؛ با وجود تمامی امکاناتی که دارند؛ اما وقتی می‌بینیم کرونا در کشورمان به این حد کاهش یافته است و مردم به راحتی می‌توانند سفر بروند و کارهایشان را انجام دهند این باعث افتخار ماست.

پزشکان حاضر در ژنو اعلام کردند نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ باید روی ۶۰ درصد باشد تا ایمنی جمعی ایجاد کند این در حالیست که به گفته وزیر بهداشت ۷۵ درصد مردم کشورمان واکسن زنده اند و ایران جزو کشور‌های بسیار پیشرو در این زمینه است.

دکتر عین اللهی می‌گوید زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می‌تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی نیز به کار آید از جمله بیماری " آبله میمون".

وی درباره این بیماری گفت: مجمع بهداشت جهانی هنوز وارد مسئله بیماری آبله میمون نشده است، اما چیزی که مسلم است؛ به خاطر ارتباط کشور‌ها با هم و رفت و آمد مسافران، به همکارانمان آماده باش داده ایم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی بیماری آبله میمون در کشور هستیم افزود: فعلا ما در کشور خیلی نگرانی از این بابت نداریم. یک مورد مشکوک را کشور اعلام کرده اند، ولی هنوز به شکل قطعی نیست.

دیدار با معاون رئیس جمهور سوئیس از دیگر برنامه‌های روز نخست وزیر بهداشت در ژنو بود.

دکتر عین اللهی از سفر هیات سوئیسی به ایران تا سه ماه آینده خبر داد تا درباره دارو، تجهیزات پزشکی و بحث‌های اقتصادی مذاکره ادامه یابد.

هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار " سلامت برای صلح، صلح برای سلامت" تا ۷ خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد.

انتخاب دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای ۵ سال آینده از دستور کار‌های مجمع بهداشت جهانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
بله به هر حال در هیچ کشور دیگری مردم را گروگان نمی گیرند و هزاران میلیارد هدر نمی دهند که باید خودمان واکسن بسازیم (گه البته همان هم مشخص شد کپی برداری از بقیه واکسن هاست).
سربلندی ایران در مجمع بهداشت جهانی!!!!!!!!!!!!!!!!یه جوری تیتر زدی که تصور میشود بهداشت جهانی خیلی از عملکرد ایران راضی بوده!!!!!!!!! خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!دقیقا شامل حال این وزیر می باشد که هنوز نفهمیده ایران بالاترین نرخ مرگ و میر و همه گیری در دنیا را داشته است و الان هم که کم شده برای این است که اکثریت ملت مبتلا شده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها