بازدید 8465
با شکست گلاسکو رنجرز در ضربات پنالتی

اینتراخت فرانکفورت بعداز نیم قرن جام اروپایی گرفت

نماینده اسکاتلند در شش فینال رقابت‌های اروپایی حضور داشته (جام در جام اروپا سه بار، جام یوفا یک، لیگ اروپا یک بار و سوپرجام اروپا یک بار) که به غیر از فینال جام در جام در فصل 72-1971 همه آنها را باخته است.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶ 19 May 2022

تیم یازدهم فصل بوندس‌لیگا ، به قهرمانی لیگ اروپا رسید و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دریافت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، فرانکفورت در پایان فصلی که بارسلونا را حذف کرد، به یک جام تاریخی در تاریخ خود رسید.

دیدار پایانی رقابت‌های لیگ اروپا شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان سویای اسپانیا میان تیم‌های گلاسگو رنجرز اسکاتلند و اینتراخت فرانکفورت آلمان برگزار شد که این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافه، در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 5 بر 4 به سود اینتراخت فرانکفورت خاتمه یافت.

اینتراخت فرانکفورت بعداز نیم قرن جام اروپایی گرفت

در این بازی ابتدا این تیم رنجرز بود که روی اشتباه مدافعان نماینده آلمان در دقیقه 57 دروازه اینتراخت را باز کرد. پس از این گل، نماینده آلمان بر فشار حملاتش افزود و در نهایت در دقیقه 69 توسط رافائل سانتوس بوره گل تساوی را به ثمر رساند. این نتیجه تا پایان 90 دقیقه پابرجا ماند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود، اما در 30 دقیقه وقت‌های اضافه اتفاقی خاصی رخ نداد تا در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضیافت پنالتی‌ها در حالی که دو تیم سه ضربه نخست خود را به گل تبدیل کردند، آرون رمزی هافبک ولزی و باتجربه رنجرز ضربه‌اش را به مرکز دروازه زد که توسط کوین تراپ دروازه‌بان حریف مهار شد. برخلاف او دیگر پنالتی‌زنان اینتراخت فرانکفورت ضربات خود را بدون نقص زدند و به این ترتیب نماینده آلمان پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد. نکته جالب درباره پنالتی خراب کردن بازیکن سابق یوونتوس و آرسنال این بود که او در دقیقه 117 و صرفاً برای زدن ضربه پنالتی در میدان حاضر شد.

به این ترتیب اینتراخت فرانکفورت برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان  لیگ اروپا (جام یوفا) شد. این تیم پیش از این در فصل 80-1979 قهرمان جام یوفا شده بود. در مجموع این سومین جام اروپایی فرانکفورتی‌ها با احتساب قهرمانی‌شان در جام اینترتوتوی سال 1967 است. نماینده آلمان با این قهرمانی فصل آینده به‌عنوان یکی از تیم‌های سید اولی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت. اینتراخت فرانکفورت بدون قبول باخت قهرمان این دوره لیگ اروپا شد و پس از چلسی و ویارئال سومین تیمی است که چنین کاری را انجام می‌دهد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی بارسلونا را حذف کرده بود.

رنجرز اما برای دومین بار در فینال تورنمنت درجه دوم یوفا مغلوب شد. این تیم فصل 08-2007 به فینال جام یوفا رسیده بود که آنجا هم مغلوب شد. در مجموع نماینده اسکاتلند در شش فینال رقابت‌های اروپایی حضور داشته (جام در جام اروپا سه بار، جام یوفا یک، لیگ اروپا یک بار و سوپرجام اروپا یک بار) که به غیر از فینال جام در جام در فصل 72-1971 همه آنها را باخته است.

اینتراخت فرانکفورت بعداز نیم قرن جام اروپایی گرفت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار