بازدید 11310
۳

۱۰۰ مدرسه در اصفهان به دلیل فرونشست تخلیه شده

استاندار اصفهان از تخلیه یکصد مدرسه در این استان بدلیل فرونشست زمین خبر داد و گفت: توسعه مدارس در مناطق محروم باید در اولویت باشد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 18 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید رضا مرتضوی سه‌شنبه در گردهمایی رییسان مجامع خیران مدرسه ساز کشور اظهار داشت: تعلیم و تربیت و زندگی آینده کودکان این سرزمین در گرو ساخت مدارس است که در این عرصه شاهد حضور افراد خیرخواه و بویژه خیران مدرسه ساز هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ مدرسه توسط خیران در استان اصفهان ساخته شده است، افزود: با پرداختن به مسائل فرهنگی قادر به رفع محرومیت زدایی خواهیم بود.

استاندار اصفهان به گلایه مندی برخی از خیران مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: افرادی که به این عرصه ورود می‌کنند باید تکریم شوند، مسیر برای امور خیر باز شود و دولت برای حمایت از آنها گام بردارد.

وی با اشاره به آموزش برخی از مباحث درسی در دوران تحصیلی مدارس، تصریح کرد: در زمان حاضر تغییر محتوایی کتاب های درسی یک ضرورت است.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم گفت: ورود اتباع افغانستان به ایران و رشد مهاجرت باعث دو شیفته شدن برخی از مدارس شهرستان هایی مانند تهران و البرز و افزایش جمعیت دانش آموزان در تعدادی از کلاس ها شده است.

ناصر قفلی به خیران مدرسه ساز و کمبود زمین برای احداث اشاره و اضافه کرد: در بیشتر مدارس شهرستان های تهران تعداد دانش آموزان در کلاس از ۳۰ به ۶۰ نفر رسیده است.

وی مهاجرت مردم از نقاط جنوبی و مرکزی به تهران را عامل دیگر کمبود مدارس در شهرستان های استان تهران دانست و گفت: در تهران و البرز به ساخت ۶۰۰ مدرسه نیاز است.

قفلی با اشاره به اینکه جمعیت خیران باید از ۴۰ هزار به ۸۰ هزار نفر افزایش یابد، افزود: حدود چهار هزار میلیارد تومان آورده از سوی خیران جمع آوری شده است که باید ۲ برابر شود.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز از کمبود ۳۰ درصدی مدارس در کشور خبر داد و افزود: چالش کمبود مدارس به حدی است که اگر خیران با صد درصد ظرفیت خود برای ساخت مدرسه اقدام کنند باز هم با کمبود مواجهیم.

وی گفت: باید از نوآوری برای ساخت مدارس استفاده کرد و بین یک تا پنج کلاس را در هر مدرسه با این روش ساخت.

قفلی به کمبود ۱۳ هزار سرویس بهداشتی در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: پنج تا ۶ هزار سرویس بهداشتی در مدرسه ها به نوسازی نیاز دارد.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان نیز با اشاره به یکهزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان اظهار داشت: تاکنون هشت هزار کلاس در استان توسط خیران ساخته شده است.

مجتبی ملااحمدی به نهضت هنرستان سازی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در یک شب تفاهم‌نامه ساخت ۳۲ هنرستان امضا شد که امسال و سال آینده در جوار صنایع ساخته می شود.

وی این نهضت را با هدف افزایش مهارت آموزی دانست و گفت: برای ساخت هر هنرستان بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که توسط خیران مدرسه ساز تامین می‌شود.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بین مجمع خیران مدرسه ساز کشور و مسوولان وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳
بخاطر استفاده بی رویه خود اصفهانی‌ها از منابع زیرزمینی شأن است. نمیخواهند دوباره توی خیابون و زاینده رود اعتصاب کنند؟!!
با فرزند اوری بیشتر این مشکل برطرف می شود.
اصفهانی ها طی دهه های گذشته انواع کارخونه های مادر و به طبع اون کارخانه های کوچک رو بردن به استانشون و بعد خواستن با تمام بی آب بودن استان با انتقال آب از استان های دیگر جبران کمبود آب رو بنمایند ولی همزمان خواستن کشاورزی کامل هم داشته باشند و حرص کامل زدند متاسفانه و حالا بلای اینجنینی رو نمیشه جبران کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار