بازدید 71908
سه‌ هزار و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نامه پرویز پرستویی به رهبر انقلاب/مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد/میرکاظمی: تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از آرد و روغن یارانه‌ای ایران ارتزاق می‌کردند/گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند «مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه‌ها چند روز است؟» / «رئیسی: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی روحیه جهادی می‌خواهد» / «قربانیان سوپ‌های لاکچری؛ کشف لاشه ۸ هزار کوسه در چابهار!» / «انتقاد مشاور سابق احمدی‌نژاد از دولت رئیسی» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴ 17 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نخستین اظهارات اصغر فرهادی درباره اتهام سرقت هنری‌اش
اصغر فرهادی برای اولین بار در انظار عمومی درباره اتهام سرقت هنری فیلم «قهرمان» صحبت کرد و این موضوع را به شدت تکذیب کرد. اصغر فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی امروز جشنواره در این باره گفت: من هیچ وقت مستقیم در این مورد صحبت نکرده ام. بسیاری از اطلاعات منتشره رسانه‌ها که شما گرفته اید، اطلاعات نادرست بود و بعدا اصلاح شد؛ بنابراین فکر می‌کنم باید با توجه به اطلاعات صحیح، وضعیت را تصحیح کنیم.

نامه پرویز پرستویی به رهبر انقلاب درباره وضعیت معیشتی
پرویز پرستویی با انتشار یادداشتی خطاب به رهبری به بیان نکاتی درباره سفرش به آمریکا و اوضاع معیشتی این روزهای مردم پرداخت. در بخشی از این نامه آمده است: بنده همه توهین ها و فحاشی و هتک حرمت را از جانب عده ای که به دروغ خود را مدافع مردم می‌دانند به تن می خرم؛ اما حرف اصلی ام این است، باور دارم که مملکت ما از ثروت خوبی برخوردار است. ما فقیر نیستیم. ما ندار نیستیم. ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم. بزرگترین ثروت این مملکت مردم هستند که همیشه مدارا کرده اند و ایستادگی، و هیچ وقت پشت به دولت و دولت هایی که آمدند و رفتند و هستند نکرده اند.
حال روا نیست معلم بجای بودن در مدرسه در خیابان ها از نداری شعار من رفاه ندارم بدهد. روا نیست مردم از نداری و تنگدستی در خیابانها گاز اشک آور بخورند و گلوله مردم پول ندارند. توان خرید مرغ و ماکارونی و روغن ندارند. سفره هایشان خالی است. شرمنده زن و بچه هایشان هستند. جای مردم در کنار خانواده است نه زندان آن هم به خاطر نبود معاش. قسم به خون پاک شهدا. قسم به زخم های پینه بسته جانبازان. قسم به قلب پاک مردم. حاضرم مرا در میدان بزرگ شهر به دار آویزند، ولی مردم آبرو دار ایران زمین رفاه داشته باشند. مردم دلشکسته اند. از شما خواهانم حکم رفاه ملت را امضا کنید.

نماینده مجلس: اصلاح ساختار اقتصادی با روش فعلی دور از ذهن است
معین‌الدین سعیدی  درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه و اعتراضاتی که در خصوص این اقدامات به وجود آمده است، گفت: بر خلاف آنچه گفته شد به ۹ دهک یارانه پرداخت شده عملاً این اتفاق نیفتاده است و مردم در این زمینه به شدت مشکل دارند، حال امیدوارم در بحث بن‌کارت‌ها و کالابرگ‌های الکترونیکی چنین اتفاقی رخ ندهد. وی خاطرنشان کرد: ما همگی باید به دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی کمک کنیم؛ اما اصلاح ساختار اقتصادی با این روش بسیار دور از ذهن است. سعیدی درباره این‌که چه نظارتی می‌تواند بر دادن «بن‌کارت‌های الکترونیکی» صورت گیرد تا سرنوشتی همچون سهام عدالت و یا یارانه کمک معیشتی پیدا نکند، گفت: درحال حاضر بر خلاف آنچه از سوی دولت مطرح می‌شود مبنی بر پرداخت یارانه معیشتی به ۹ دهک از جامعه این اتفاق عملاً نیفتاده است و بسیاری از افراد واجد شرایط، یارانه دریافت نکرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که همین اتفاق برای کالابرگ الکترونیک رخ دهد.


قربانیان سوپ‌های لاکچری؛ کشف لاشه ۸ هزار کوسه در چابهار!
حدود ۷۰ گونه کوسه‌ماهی در آب‌های ایران زیست می‌کنند که جزو گونه‌های در خطر انقراضند، اما سالانه شمار زیادی از آنها به علت تمایل برخی انسان‌ها به سوپ باله کوسه و همچنین مصارف بهداشتی و پزشکی صید می‌شوند که تازه‌ترین آن، کشف لاشه ۸ هزار کوسه و هزاران باله در چابهار است. افراد سودجو این حیوانات را شکار می کنند و زنده زنده باله‌ها را می‌برند و دوباره در دریا رها می‌کنند که این موجب مرگ آنها می شود. البته عده ای هم لاشه کوسه ها را به عنوان ماهیان گوشتی یا تون در بازارهای مختلف به فروش می رسانند./ایرنا

گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد
سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی درباره ایرادات طرح ناظر و ارسال پیامک‌های اشتباه کشف حجاب، اظهار کرد: برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب جرم مشهود شناخته است. وی ادامه داد: جدا از موازین شرعی که کشف حجاب باعث ناراحتی امت حزب الله و مردم شده است، عمل غیر قانونی در ملاعام و منظر عمومی تلقی می‌شود به همین دلیل پلیس با افرادی که کشف حجاب کنند برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد. سردار حاجیان بیان کرد: طرح ناظر پلیس نیز در همین راستاست، افرادی که در خودروهایشان کشف حجاب کرده و تردد در شهر داشته باشند پلاک خودرو به عنوان موضوع کشف حجاب ثبت می‌شود. سخنگوی فراجا با اشاره به ثبت پیامک‌های اشتباه کشف حجاب و ایرادات این طرح، تصریح کرد: تمامی ایرادات از طرف سامانه ناظر نیست؛ در برخی موارد مالک، خودرو خود به فرد دیگری قرض داده است و آن فرد در خودرو کشف حجاب کرده است، اما ما صاحب پلاک را می‌شناسیم، به همین دلیل افراد موجهی مراجعه می‌کردند و می‌گفتند کشف حجاب نکردم، درحالی که خودرو وی دست فرد دیگری بوده و کشف حجاب صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: سیستم طرح ناظر، دو ماه پیش مجدد مورد بازبینی قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد و درحال حاضر اشتباهات بسیار کم شده است، جدیدا از کشف حجاب در خودرو و خود پلاک عکس گرفته و ارسال می‌شود، پیش از این عکسبرداری صورت نمی‌گرفت.

اعتراض تندِ شهاب حسینی به گرانی‌ها
شهاب حسینی، با انتشار پستی در اینستاگرام مشکلات معیشتی در جامعه را نکوهش کرد و نوشت از هر دری که فقر وارد شود، ایمان خارج می‌شود. سیدشهاب الدین حسینی، بازیگر، تهیه‌کننده و مجری سینما و تلویزیون در پی انتقاد به گرانی‌های موجود در جامعه، پستی را در صفحه رسمی فعالیت‌های کاری خود، منتشر کرد. او در این پست نوشت: از دری که فقر داخل شود، ایمان خارج می‌شود. بیش از چهار دهه است که توجه به حفظ ایمان مردم در راس تمام امور مملکت بوده؛ غافل از اینکه فقر، تنگ‌دستی و شرمساری سرپرستان خانواده در برابر سفره‌های هر روز بی‌رونق‌تر و چشمان منتظر و حسرت زده فرزندان، بسیار بیش از شیطان رجیم، هر روز ایمان مردم را به یغما می‌برد. آیا واقعا زمان پاسخگویی به صدای دردمند این مردم به قول خودتان همیشه در صحنه فرا نرسیده؟

مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش های وزرای صمت و جهاد کشاورزی از میزان ذخایر کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و محدودیتی متوجه فراوانی کالاهای اساسی نیست. معاون اول رییس‌جمهوری افزود: با تلاش‌های جدی دولت، دغدغه‌ای برای تأمین نیازهای مردم کشور وجود ندارد و با اینکه امروز شاهد کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها هستیم، مردم ایران دغدغه‌ای در خصوص فراوانی کالا ندارند. وزرای صمت و جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از حل مشکلات تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم نظیر روغن، مرغ و تخم مرغ خبر دادند و گزارشی از برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای جوجه‌ریزی و تأمین مرغ و تخم مرغ در ماه‌های آتی ارائه کردند. وزیر کشور نیز گزارشی از بررسی مشکلات برخی نانوایی‌ها و مذاکره با اتحادیه نانوایان ارائه کرد و از اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات نانوایان  و مرتفع‌شدن تشکیل صف در نانوایی ها خبر داد.

دبیر ستاد امر به معروف: ۴۱ درصد افرادی که در حوزه حجاب و عفاف توبیخ شده‌اند، از نهادهای دولتی و حکومتی بودند
هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: طبق آمارهای ارسالی از نیروی انتظامی ۴۱ درصد افرادی که در حوزه حجاب و عفاف توبیخ شده‌اند، از نهادهای دولتی و حکومتی بودند که این مساله نشان می‌دهد که رسیدگی به مساله حجاب و عفاف باید از نهادهای دولتی آغاز شود. ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده پذیرش نظرات دلسوزان در رابطه با طرح جامع عفاف و حجاب است./تسنیم

چرا ایران ابتکار آبه شینزو را نپذیرفت؟
عباس عراقچی عصر روز دوشنبه در نشست مجازی ژاپن و بحران اوکراین که به همت دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، درباره تاثیر فشار خارجی بر روابط ایران و ژاپن گفت: طبق تجربه می‌گویم که در رابطه ایران و ژاپن این فشار خارجی همواره یا حداقل در دوره معاصر به خصوص در بحث تحریم‌ها وجود داشته است. عامل اصلی کاهش روابط ایران با ژاپن بحث فشار خارجی امریکاست که شرح آن مفصل است. زمانی که من سفیر ایران در ژاپن بودم، روزانه شاهد این اعمال فشارها بر توکیو بودم و اکنون هم که تحولات دوجانبه را دنبال می‌کنم، روشن است که در هر موردی که به ایران مربوط می‌شود دیدگاه‌های امریکایی‌ها مدنظر ژاپنی‌ها قرار می‌گیرد و بدون آن کاری را پیش نمی‌برند. در این مسائل توجه به نظر امریکا برای ژاپنی‌ها بسیار مهم است و البته در مقاطعی هم سعی کردند با ارائه پیشنهادهایی به حل و فصل اختلاف‌ها میان تهران و واشنگتن کمک کنند. در آخرین مورد که همه شاهد آن بودید در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و اوج بحران میان ایران و امریکا، آبه شینزو همراه با ابتکاری برای کاهش تنش به تهران آمد. موضع دولت ایران در آن زمان این بود که ما از حسن‌نیت ژاپن قدردانی می‌کنیم اما نوع پیشنهاد تامین‌کننده منافع ایران نبود و لذا مورد پذیرش واقع نشد. پس از آن هم حسن روحانی، رییس‌جمهور وقت سفری به توکیو داشت. فشار خارجی بر ژاپن در رابطه با تهران وجود دارد اما تمایل قلبی ژاپنی‌ها این است که این فشار نباشد.

انتقاد مشاور سابق احمدی‌نژاد از دولت رئیسی
عبدالرضا داوری، فعال سیاسی و از مشاوران سابق احمدی‌نژاد با انتشار توییتی نوشت: از عجایب حکمرانی در دولت #رییسی اینکه، می توان نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین را افتتاح کرد، بدون آنکه حتی یک نفر از بانوان در افتتاحیه حاضر باشند!

امام جمعه ارومیه: پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مسئولان مطالبه گری نیست
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود. شخصیت حقیقی و حیثیت خانوادگی یک مسئول را نباید به مفهوم مطالبه گری ارتباط داد. این نوع رفتارها به معنای تفتیش در زندگی و حریم خصوصی است و باید از این نوع نگاه و رفتار خودداری کرد. وی ادامه داد: برخی با این استدالال که مردم باید همه چیز را بدانند نسبت به انتقال هر مطلبی به عموم اقدام می‌کنند. این اقدام نادرست و غیرمنطقی است، به عنوان مثال اینکه مردم تصاویر یک تصادف وحشتناک را ببینید بر اساس کدام منطق است؟ چرا مردم باید چنین مواردی را ببینند؟ این نمایش تصاویر و خدشه دار کردن اذهان و قلوب مردم چه تاثیری بر زندگی عمومی دارد؟ در این موارد باید دقت کافی شود که مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند بلکه باید آنچه در جامعه نیاز است را بدانند و از آن مطلع باشند. حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در موضوع دانشگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت دانشجویان در مباحث اجتماعی، مسئولان و مدیران دانشگاهی باید دقت نظر جدی داشته باشند. هر دانشجو برای ایجاد شغل و نیز آغاز فعالیت کاری خود برنامه داشته باشد. این نگاه و تفکر باید از طرف مسئولان دانشگاهی تزریق شده و در راستای عمل به وظیفه خطیر دانشگاه‌ها در مسیر ساخت جامعه مبتنی بر توان بومی گام بردارند.

جزئیات دیدار وزیر خارجه با رئیس جدید امارات؛ پذیرش دعوت برای سفر به ایران
یکی از اعضای تیم ایرانی حاضر در دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جدید دولت امارات، جزئیاتی از این دیدار را مطرح کرد.حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز گذشته برای ابراز تسلیت در مراسم درگذشت رییس فقید امارات متحده عربی به ابوظبی سفر کرد. وزیر خارجه در این سفر با محمد بن زاید رئیس جدید امارات درباره مسائل مشترک به گفت‌وگو پرداخت. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای تیم همراه وزیر امور خارجه در سفر به امارات با اشاره به دیدار دو جانبه امیرعبداللهیان و محمد بن زاید، اظهار داشت: وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جدید دولت امارات متحده عربی تاکید بر گشودن فصل تازه ای در روابط بین دو کشور داشت.

وی افزود: محمد بن زاید از این موضوع استقبال کرد و بیان داشت که امارات نیز تمام ظرفیت های خود را در جهت ارتقای روابط بین دو کشور به کار خواهد گرفت. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همچنین در این دیدار بر خروج نیروهای خارجی از منطقه تاکید شد و تیم ایرانی به تیم اماراتی بیان داشت که همچون گذشته نیروهای بیگانه از منطقه خارج خواهند شد و آنچه در اینجا می ماند ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه هستند. کریمی قدوسی افزود: سپس محمد بن زاید به وزیر امور خارجه دولت امارات دستور داد تا جلساتی با تیم سیاست خارجی ایران در رابطه با مسائل مختلف آغاز کند و همچنین تاکید داشت که اگر در موضوعاتی پیشرفتی مشاهده نشود، مستقیم بر آن موضوع ورود پیدا خواهم کرد.وی تاکید کرد: محمد بن زاید از دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ایران استقبال و اعلام آمادگی کرد در اولین فرصت به ایران سفر کند.

شاخص بورس با عبور از دست‌انداز‏‏‏‏‏‌ها به کانال بالاتر رسید
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۲۲۵ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد، به یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۹  واحدی به ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.


جدیدترین خبر برای جاماندگان سهام عدالت
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس تکلیف قانون بودجه سهام عدالت جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد. قربان‌زاده امروز در نشست خبری نخستین رویداد خصوصی‌سازی و بررسی ۲۰ سال خصوصی‌سازی در ایران در مورد اینکه آیا از ۳۰۰ شرکت دولتی که باقی مانده، امکان اختصاص سهام به جاماندگان از آن‌ها وجود دارد، گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت امسال مکلف شده است به اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد همچنین افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ به ویژه در ماده ۳۴ این قانون باید سهام عدالت اختصاص داده شود.

رئیسی: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی روحیه جهادی می‌خواهد
رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه دولت سیزدهم برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیازمند جدیت و اهتمام همه اجزای دولت است، تصریح کرد: کسانی باید مسئول عمل به این وعده شوند که از روحیه انقلابی و جهادی برخوردار باشند؛ کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند یا خدای ناکرده نمی‌خواهند، این برنامه عملیاتی شود، قطعا برای اجرای این برنامه مضر بوده و باید کنار گذاشته شوند.
 
ایلان ماسک: اقتصاد آمریکا وارد یک رکود شده است
ایلان ماسک که هم اکنون از سوی نشریه فوربس ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده، شب گذشته گفت که به احتمال زیاد اقتصاد آمریکا وارد رکودی شده که یک سال تا ۱۸ ماه زمان خواهد برد. وی طی سخنانی در میامی بیچ آمریکا تاکید کرد که احتمالا مردم آمریکا روز‌های سختی پیش روی خواهند داشت که ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه به طول بینجامد. وی نسبت به سیاست دولت آمریکا در چاپ حجم زیاد پول انتقاد کرد. پولدارترین فرد جهان تأکید کرد: دولت کنونی آمریکا به نظر نمی‌رسد که خیلی کار انجام داده باشد. در دولت قبلی اگر ترامپ را کنار بگذاریم، افراد زیادی در دولت بودند که در انجام کار‌ها اثرگذار بودند.

پایان رسیدگی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۲ ماه آینده
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: رسیدگی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومان یکی از بزرگترین پرونده‌های در دستور کار دیوان محاسبات است و افراد مختلفی همچون وزرای مربوطه و مقامات بالاتر در این زمینه مورد سوال قرار گرفتند و دفاعیاتی نیز داشته‌اند و هر یک نیز گفتند که این اقدامات با دستور مقامات بالاتر انجام شده و این مسائل در حال بررسی است. البته تلاش کردیم این اقدامات موجب به هم ریختگی بازار ارز نشود، ولی یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های در حال بررسی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است. حجم بالای پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی به منزله این نیست که همه تخصیص‌ها اشکال داشته است زیرا بخشی از کالاهای اساسی که تهیه شده از محل همین تخصیص ارز بوده است. تمرکز دیوان محاسبات بیشتر بر مبالغ کلانی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اختصاص یافته است. رسیدگی به پرونده تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و هم اکنون در دادسراست. تعداد افراد و بانک‌ها و افراد دستوردهنده زیاد است و اینکه کدام‌یک اشکال داشته و کدام‌یک اشکال نداشته در حال بررسی است.

میرکاظمی: تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از آرد و روغن یارانه‌ای ایران ارتزاق می‌کردند
معاون رئیس‌جمهور درباره موضوع ارز ترجیحی و دلایل تغییر شیوه پرداخت آن متذکر شد: قاچاق کالا‌هایی که ارز ترجیحی می‌گرفتند بسیار بالا بود به‌طوری‌که گاهی کشور‌های همسایه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از دارو، روغن و آرد مشمول ارز ترجیحی ارتزاق می‌کردند و از زمانی که شیوه پرداخت عوض شده است قیمت این‌ها در کشور‌های همسایه افزایش پیدا کرده است. میرکاظمی با ابراز اینکه اثربخشی ارز ترجیحی بسیار پایین بوده است ادامه داد: ارز ترجیحی بزرگ‌ترین ضربه را به تولید کشور زد، چون هیچ فعال اقتصادی نمی‌توانست با دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی رقابت کند. به‌گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه ظرفیت‌های قانونی بودجه ۱۴۰۱ اجازه ادامه پرداخت ارز ترجیحی تا چند ماه را می‌داد و از منظر قانونی هم دولت ناگزیر به اجرای این جراحی اقتصادی بوده است.

منتظر کاهش نرخ تخم‌مرغ در بازار باشید
فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته نرخ‌گذاری کالاهای اساسی در عصر امروز گفت: در این جلسه مقرر شد برای فردا (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) قیمت تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار با کاهش حدود ۴ هزار تومان با قیمت ۶۶ تا ۶۷ هزار تومان به فروش برسد. وی از حدود ۸۴ تن موجودی تخم‌مرغ خبر داد و تأکید کرد: در تأمین مرغ و تخم‌مرغ کمبودی نداریم. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون مرغ در میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه‌ها چند روز است؟
سخنگوی سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها در ارتباط زنده خبری با شبکه یک سیما اعلام کرد: ثبت‌نام از جاماندگان هدفمندی یارانه‌ها از امروز باز شده که به مدت شش روز مهلت وجود دارد و متقاضیان جامانده یارانه‌ها می‌توانند در سامانه هدفمندی به نشانی https://sso.my.gov.ir/login ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. وی افزود: اطلاعات دریافت شده متقاضیان را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌دهیم و آنها بر اساس شاخص‌هایی که در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دارند، بررسی و دهک درآمدی افراد را بر اساس اطلاعات مشخص می‌کنند.

 
بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان از روسیه رفت
 مک‌دونالد، بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان اعلام کرد که پس از سی سال فعالیت رستوران‌های خود در این کشور، پس از درگیری میان مسکو و اوکراین، از بازار روسیه خارج خواهد شد. مک‌دونالد، در ماه مارس، تمام رستوران‌های خود را در روسیه، از جمله فروشگاه میدان پوشکین را تعطیل کرد. مک دونالد در حال پیگیری فروش کل مجموعه رستوران‌های خود به یک خریدار محلی است و نام، لوگو، برند و منوی مک‌دونالد را حذف اما علائم تجاری خود را در روسیه حفظ خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۹۵
مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد) دو ماهه تو شیراز روغن نیست حتی با همون نرخ چهاربرابر حتی توی بساط دستفروش !!!
پاسخ ها
حميد
| Turkey |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مخبر راست ميگه ٥٠ميليون واكسن ميخواست تا شهريور پارسال بده همه حرفاش راسته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
همساده از هیچی خبر نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
و همچنین قند و شکر پیدا نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مشکل فراوانی نیست مشکل گرانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
باید لنگ بپوشی و نون خشک بخوری
روغن خواستن گناهی نابخشودنی
"مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد" به قول شاعر بال و پر ما بریدند و در قفس گشودند، وقتی ارزاق را آن قدر گران کردید که دیگر توان خریدش را نداریم، کمبود و فراوانی چه تفاوت دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
برادر چه توقعی داری ایشون به همسایه میگه همساده
داوری :از عجایب حکمرانی در دولت #رییسی اینکه، میتوان نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین را افتتاح کرد، بدون آنکه حتی یک نفر از بانوان در افتتاحیه حاضر باشند!) از دیگر عجایب ادعای هزاران ساعت کار کارشناسی و برنامه ریزی درباره یارانه و دهکها انوقت در عرض دو روز تمامی ان مطالعات پشم شد و همه دهکها عوض شدند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
همچنین میتوان به برنامه 7هزار صفحه ای ( توجه فرمایید 7 هزار صفحه) اقتصادی این دولت فخیمه اشاره کرد که آثار و برکات آن در زندگی فرد فرد ما قابل مشاهده است
میرکاظمی: تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از آرد و روغن یارانه‌ای ایران ارتزاق می‌کردند) وقتی مسئول برنامه بودجه مملکت از همون روز اول شعارش کوپنه به بودجه نویسی استاندارد اعتقادی نداره خوب از این اسمون ریسمون بافتنها هم برای توجیه کارش زیاد میاره !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
حتی یک کیلو قاچاق بدون هماهنگی انجام نمی شود
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
میر کاظمی وزیر محمود بود ، اونجا چه هنری داشت که رفته بودجه؟
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
آقای میرکاظمی! چه فرق میکنه که یارانه رو در شعاع ۳۰۰ کیلومتری بخورن یا فراتر از اون )یعنی سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و غیره(؟
هر سایتی یه برنامه واسه نظرات کاربران داره و بصورت سینوسی نظرات رو سانسور و انتشار میده.
ظاهرا برای تابناک باید چند روز از خبر بگذره تا نظرات رو انتشار بده.
کلا احترام به کاربر کشکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مخصوصا از وقتی که آقا محسن تو دولت مشاور شدن که همه چی خوب و آروم شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
تابناک جدیدا وقتی نظرات رو نشر میده که خبر دیگه خواننده نداشته باشه.
ضمنا همه ی سایتها رفتن به این سمت که نظری که بیشترین بازخورد رو داره بیاد بالاتر اما تابناک هنوز به روش 50 سال قبل عمل میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
دیگه هیچ چیزی مثه قبل خوب نیست
نه تابناک، نه ریس جمهور، نه قیمتها ، نه رییس جمهور، نه حال احوال مردم، نه رییس جمهور
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
کسی که صداش شنیده نشه یا به موقع شنیده نشه
میره رادیو فردا کامنت میزاره میره با منو تو صحبت میکنه ویدئو میگیره می‌فرسته بی بی سی میره دنبال گوش شنوا میره جایی که به نظرش احترام بزارن من از هر 100 تا کامنتی که میدم که هیچ کدوم هم اهنتی توش نیست 50 تاش تو تابناک سانسور میشه
کافیه کلمه دیکتاتور توش باشه حتی اگه به رئیس جمهور تاجیکستان بگی
کافیه کلمه لوکوموتیر و بی سوادی توش باشه
کافیه قیمت روغن توش باشه
تابناک قطعا سایت مستقل و آزادی نیست حرفش هم حرف مردم نیست یا من جز مردم نیستم و وابسته به موساد و سی آی ای و هزار جای دیگه ام که فقط اسمشونو شنیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
دقیقا، حتی تابناک با این همه خبر در مورد عدالت و قانون و مشکلات مردم و غیره نمی دونه که چاپ به موقع نظرات وظیفه سایت و احترام به مخاطبی است که وقت گذاشته و نظر می دهد است.
به نظر میاد آقای رئیسی تصمیم داره اصلاحات اقتصادی انجام بده. این کار حذف ارز 4200 تومنی که کار درستی بود. البته باید دولت توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
اصلاحات اقتصادی با چاپ پول!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
ضمن احترام به شما!ولی تجربه ثابت کرده همه طرحها راباشعاروحرف قشنگ شروع میکنندولی نتیجش جزفشارمضاعف وتنگدستی بیشتر وکوچک شدن سفره مردم چیزدیگری نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
رییسی تا الان هیچ کار و اقدام به درد بخوری انجام نداهد .
قیمت اجناس و کالاها و خدمات در شهریورماه ۱۴۰۰ مقایسه کنید با قیمت امروز
رئیسی: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی روحیه جهادی می‌خواهد) مهمتر از روحیه پول و مصالح است که نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
اقا زمین و مجوز ساخت با تعداد طبقات مشخص بدهید مردم خودشان می سازند در شهرهای مثل شاهین شهر اصفهان شیراز فیروآباد شیراز که زمین بسیاری وجود دارد چرا باید قیمت زمین انقدر بالا باشد منابع طبیعی زمین چند شهر ک جدید به مردم بدهد خودشان می سازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
یعنی 4 میلیون رو میخوان یه ساله بساازن؟؟ یعنی تو این 9 ماه نباید ما چیزی میدیدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
کارگر روزی ۵۰۰ هزاز ،بنا روزی ۸۰۰ هزار تومن
آمو مخبر ما هم همینو میگیم . پول هست جنس هست ولی نه برای ما ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
همه چی هست منتها برا همساده
آقای مخبر همه به اندازه شما حقوق و دریافتی ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
همساده اندازه ۱۸ نفر داره حقوق میگیره
رِعو غن هم در بازار نیست
جناب پرستویی لطقا تکلیف ملت را با خودتون و مهمتر از اون خودتون با خودتون را مشخص کنید. ماشالا هر دفعه که شما رو میبینیم یه رنگ جدید دارین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
اتفاقا آقای پرستویی از دل اکثریت مردم سخن گفته. حرف هایش به دل می نشینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
پرستویی ۱۰۰۰ چهره
ناشناس
| - |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مثل اینکه فراموش کرده اید میزان حال فعلی افراد است ضمنا ساندیس کم آوردی که به پرستویی گیر دادی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
آقای پرستویی همین گام هایی که دولت بر می دارد در جهت تعدیل ثروت است. سخنان شما اصلا کارشناسانه نیست. از طریق همین اقدام ها باید ملت را به رفاه رسانید و انشاء الله این اتفاق خواهد افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
تکلیفش مشخصه ایشان همیشه طرفدار ملت ایران بوده وهستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
پرویز پرستویی هر روز دریک کشور اروپایی درهتل لاکچریی درحال تفریح است حالا دلسوز ما فقرا شده است
امام جمعه ارومیه: پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مسئولان مطالبه گری نیست) فقط دوره خاتمی و روحانی بود که اینکارها مباح بود فقط درباره منتقدان این کارها خوبه !!!در دوره احمدنژاد و ریسی عیب داره ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
ولی پرداختن به حریم خصوصی و زندگی مردم کوچه و بازار امری مطلوب و منطبق با شرع است.مثلا اگر الان یک میلیارد به حساب من واریز شود بایستی جوابگوی سوالات در نهادهای مختلف امنیتی و پلیسی باشم اما اگر ده هکتار زمین مرغوب به همسر یکی از مسئولین واگذار شود اصلا نباید پیگیری شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
سرک کشیدن در زندگی مردم و اعمال زور در خصوصی ترین انتخابهای مردم هم حتما اگر توسط مسئولین باشه مشکل نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مردم حق ندارند به زندگی خصوصی مسئولین سرک بکشند ولی مسئولین میتوانند تا اندامهای خصوصی مردم سرک بکشند
دقت کنید قیمت ارز زمان روحانی از 3800شد28000 و ارزش پول نابود شد فقر گسترد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
حداقل روحانی اجازه نداد مایحتاج عمومی پلت گرون بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
دلیلش چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
در دوران پر افتخار دولت سیزدهم اوج تخلفات محیط زیستی، بی تدبیری و سکوت در برابر به خطر افتادن امنیت ملی از طرف دشمنان وحدت ملی در باکو و کابل و آنکارا و عراق ، سکوت ایران در تغییر مرز ایران و ارمتستان، فرصت سوزی در برابر این تغییر مسیر انتقال کاربری و انرژی و دور زدن ایران ، فرصت سوزی در برابر فروش و سرمایه گذاری صنایع نفت و گاز و ..را شاهد بوده و جز انفعال حرکت مثبتی دیده نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
از ۳۱ هم رد کرد اون زمان اما غربگدا روش زیاده کلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
فقر الان همان درخت سیب و گلابی است که روحانی کاشته و الان میوه داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
دوست عزیز
باشه ما دقت میکنیم
اما رییس جمهور عزیز منتخب شما، خودشون، دقت بغرماببد خودشون گفتن 6 ماهه همه مشکلات رو حل میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
ارزش ارز از ابتدای سال 57 از حدود 7 تومان تا ابتدای دوره روحانی به حدود 4000 تومان رسید!این بحث فقر و فساد مساله یک دوره و 2 دوره و یک رییس جمهور و 2 رییس جمهور نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
در زمان روحتنی و تا قبل از تحریمهای ترامپ و خروج امریکا از برجام تورم از 45 به 9 رسید و رشد اقتصادی به مثبت 4 سال 92 که روحانی ریس جمهور شد به گفته خود احمدنژاد خزانه خالی بود ارد فقط یک هفته داشتیم هزاران میلیارد تومن بدهی به بازنشسته و شرکتهای داخلی داشتیم مسکن مهر فقط سی درصد انجام شده بود انواع و اقسام موسسات مالی پول مردم را بباد داده بودند اما تا زمان ترامپ دیدیم در اقتصاد چه کرد اصافه کن همه گیری کرونا در دو سال اخر و تعطیلی اضافه کن حمایت از صنایع بهداشتی و واکسن سازی و اضافه کردن تخت بیمارستانی
ناشناس
| - |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
برای همین هم می گویند اگر تو میتونی بهتر بزنی بستان و بزن
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
اگر اوضاع ارتباط ما با دنیا درست نشه بعید نیست همین اتفاق در دولت آقای رییسی هم بیوفته. اقتصاد چارچوب هایی داره و خیلی تابع نظرات افراد نیست حتی اگر اونها جهادی و انقلابی عمل کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
احمدی نژاد و حامیانش و معاونین منحرفش که همگی در زندان بوده و هستند

و همین وزرایش که الان دولت رییسی و مجلس حداقلی را هم کاملا قبضه کرده اند

از سال 84 ، استارت بدبختی و فلاگت و عقب مانده گی و تحریم های هفتگانه را برای کشور و مردم زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
لطفا از این نگاه فردی و جناحی دست بکشیم و کارنامه چهل ساله رو ببینیم. اونوقت عملکرد کلی سیستم مشخص میشه
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
چرا فکر می‌کنید که هر کی از رئیسی انتقاد میکنه، طرفدار روحانی هست؟ ناکارآمدی رئیسی رو با ناکارآمدی روحانی تبرئه نکنید. از دید ما روحانی و رئیسی دو روی یه سکه هستن
آقای پرستویی و شهاب حسینی شدن مثل اصلاح طلب و اصولگرا پیش مردم
حریم خصوصی مردم حتی در اتومبیلشان نادیده گرفته می شود ولی برای مسیولان باید حفظ شود.
مهندس رسمی شرکت دولتی برق منطقه ای هستم که با آزمون رسمی استخدام شده ام. متاسفانه با این مسخره بازی افزایش حقوق 10 درصدی کارمندان دولت و 57 درصدی کارمندان خصولتی و شرکتی (که با آشنا بازی و رابطه به جای ضابطه) استخدام شده اند، الان یک نیروی تازه کار شرکتی 5 میلیون تومان از بنده بیشتر حقوق میگیرد. آبدارچی شرکت به اندازه بنده حقوق میگیرد. بسیاری از نیروها به دنبال مهاجرت هستند . پارسال هم افزایش کارمندان دولت رقم ناچیز 15 درصد بود و افزایش نیروهای خصولتی و شرکتی 39 درصد بود، نیروهایی که بدون هیچ نیازی به وجودشان صرفا جهت بالا کشیدن بودجه های دولتی توسط مدیران دولتی استخدام شده اند و میشوند و بودجه های مملکت را به باد آشنا بازی و زد و بند با مدیران شرکتهای خصولتی میکنند.
آقای میر کاظمی تنها کشوری که دو تا ارتش با تمام قوا دارد چطوری نفت و گاز و مایحتاج مردم قاچاق می شود اگر به فاصله هر کیلومتر مرزها پاسگاه بسازید برز هم نیرو اضافه می آید
آقای شهاب حسینی و پرستویی عزیز بخشی از حرف شما حرف دل مردم است و بخشی متاسفانه از سردرگمی شما ای کاش کمی یاد بگیریم بعنوان فرد مشهور سکوت کنیم اگر عباس کیارستی مردی شد تکرار ناپذیر شاید دلیلش این بود که این مورد را به حد کمال دریافته بود...
اقای پرستویی عزیز گفته اند ما کشور ثروتنمدی هستیم حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم! اوضاع پنج سال اخیر کشور خط بطلانی است بر این ادعا. البته تحریم داریم تا تحریم زمانی تحریم منحصر است مثلا به صنعت نظامی اما زمانی تحریم همه جانبه است مانند پنج سال اخیر
آقای پرستویی آفرین بسیار ساده و روشن وبدون آب و تاب حرف مردم ایران را زدی .
یعنی تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری ایران باید شاهد تورم افسار گسیخته باشیم
صدا و سیما آماده باش تا گزارش جامعی از تورم تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری برای مردم مخابره کنی از دبی و عراق و کویت و عمان بگیرید تا پاکستان و افغانستان و آذربایجان و ...
جناب آقای پرستویی، خیلی خوبه که ما از اشتباهات مسئولان انتقاد کنیم. اما وقتی کار درستی هم میکنند باید ازشون حمایت کنیم. وضع بد معیشت مردم مربوط به فساد، ناکارآمدی و همینطور دشمنی آمریکا و اسراییل و البته برخی تندرویهای ما در گذشته و همینطور سطح هوشی و فکری و عملکرد خود مردمه.
اینکه آقای رئیسی ارز ترجیحی رو حذف کرده و یارانه رو مستقیم داده به مردم به خودی خود کار خوب و مهمیه. البته باید بقیه مسائل مثل خلق پول، فساد و غیره هم حل بشه.
آش دیگه داره خیلی شور میشه
شماها به جای روحیه جهادی فقط حرف زدن جهادی را یاد گرفتید.
مقام مسئول بواسطه اینکه در وضعیتی است که دیگران نیاز به او دارند و متاسفانه در ایران این نیاز تبدیل به بده و بستان های غیر متعارف شده است که بعضا مادی و یا در قالب امتیازهای مختلف است و می توان گفت که در جامعه ما ایرانی ها نهادینه شده است
لذا مسئولین باید تحت نظارت ویژه باشند و دخالت در زندگی خصوصی آنها تا یک مرزی که باعث افشاگری سوء استفاده ها و جلوگیری از فساد که تبعات بد برای جامعه دارد مانعی ندارد
مسئولین اگر با این نظر مخالف هستند باید از مسئولیت خود خارج تا مورد تفشیش حریم خصوصی نشوند و البته اگر هم خارج شدند باید بدانند هر چیز حریم خصوصی آنها که مرتبط با دوره مسئولیتشان و سوء استفاده مسئولیتشان بوده است مشمول افشاگری است
جالبه اینه که قبول نمی کنند که گزارش دهنده اشتباه کرده یا با غرض ورزی و انتقام گیری گزارش کشف حجاب ارسال شده بلکه ادعا می کنند خودرو در اختیار یک بد حجاب بوده !
پدر من سه بار پیامک کشف حجاب گرفته در حالی که ماشینش را کسی جز خودش سوار نمی شه
فلان خانم فقط با لباس فرم اداره تردد می کنه یا اصولا چادری است
فلانی توی کما بوده
هزاران داستان و ماجرا با این پیامک های فیک برای مردم درست شده
الان هم قراره دوربین به دست از زن و بچه مردم عکس بگیرند ؟
چرا دست از سر این روسری بر نمی دارید ؟ .
امت حزب الله و مردم احساسشان خدشه دار می شود ؟ مابقی مردم که اعتقادی به این امور ندارند احساسات ندارند ؟
اون مردم چه کسانی هستند که ما در اطراف خود نمی بینیم ؟
در موضوع حاکمیت ۲ چیز مهم است که چه ما دارای حکومت اسلامی باشیم و یا چه حکومت لائیک و کمونیسی این دو موضوع ارزش خودشان را از دست نمی دهند
اول اموال عمومی است که در هر اعتراض باید حفظ شود
دوم امید و باور است که در هر شرایط سخت و در هر اعتراض و انتقاد باید حفظ شود

رسانه های بیگانه در مورد خیلی از مسائل ایران انتقاد و اعتراض می کنند که برخی از آن قابل باور و پذیرش است و گوش دادن و تحلیل آنها خوب است و همچنین پاسخگویی و شفاف سازی به آن از طرف مسئولین هم لازم است
اما نکته مهم این است که نباید باور و امید به آینده را در ما خاموش و باعث یاس و نا امیدی شود و اگر آنها با چنین اهدافی مشکلات را به ما منتقل می کنند باید توجه بیشتری کرد
و البته این موضوع هیچگاه به عنوان تبرعه مسئولین بخصوص کسانی که به ناحق بر کرسی مسئولیت نشسته اند نیست
خدا رو شکر که فهمیدند برای جرم کشف حجاب در خودرو تصویر لازم است. چقدر با اعصاب مردم برای اتهامهای بی اساس بازی کردند افراد را بدون دلیل در خیابان وزرا در صف معطل مبکردند که تعهد بدهند برای عدم تکرار کاری که نکرده بودند
اقای پزستویی ضمن قدردانی از دلسوزی شما نسبت به مردم امیدواریم فردا پس فردا روزنامه کیهان مارک مخصوصش را بر پیشانی جنابعالی نکوبد و حرمت شما را نشکند مارکی که به دانشجویان متتقد در حضور رهبری چسباند
مشکل گرانی کالا ها است نه کمبود کالا چرا موضوعات را متوجه نیستید.
مردم درآمد ریالی دارند و قیمتها دلاری شده ضمن اینکه بخش زیادی از جامعه بیکار است و درآمد ندارد.
از بی بصیرتی بعضی از عزیزان همین بس که امضای رهبر انقلاب به پای حکم رفاه ملت را که با جوهر خون مبارکشون و تقدیم دستشون به پای این حکم را نمی بیینند و در عوض گمان می کنند چون فحش شنیدن پس حق دارند که هر چه می خواهند بگویند.اگر منظور این برادر از حکم رفاه امضای برجام هست خوبه که یکبار پیش خودشان و آن شهدایی که دم از آنها میزنند کلاه خودشون رو قاضی کنند ببیند آیا حکم پیشرفت و رفاه این مملکت معطل امضای رهبر انقلاب است یا نه مدیون و بدهکار امضای ایشان است؟
به گمانم حکم پیشرفت و رفاه این مملکت معطل فهم درست تک تک این مردم از وظایفشون هست. خوبه فکر کنیم حال که مرتبه فحش خوردن برای این مردم رسیدیم دیگه چه می توانیم بکنیم .اینکه افکار هدایت بکنیم به سمت اینکه کارها وعطل خواست . نظر یک نفر مانده یا نه افکار رو به این سمت هدایت کنیم که به جای نق زدن و طلبکاری کمک کنیم به پیشرفت این مملکت ،هرکسی در حیطه خودش ....
آقای پرستویی شما از چشم مردم افتادی دیگه فایده نداره این نمایش ها
شمایی که جلوی قاچاق و نمی تونید بگیرید با گرونی پی کار می خواهد کنید
انشاءالله با عزم انقلابی و عمل جهادی دولت آقای رئیسی وضعیت معیشتی مردم اصلاح خواهد شد.
آقای پرستویی منتظر باشید تا فردا کیهان بطور مستدل از بنگاه‌های دشمن پاسخ شما را می دهد
در صورت قیمت گذاری ریاضی و منطقی زمین و مسکن و ساختمان بسیاری از مشکلات مردم رفع میشود.
در حال حاضر مسکن در ایران به مزایده گذاشته میشود نه فروش.
طرح آقای دکتر محمدداود وثوقی نسب مطالعه شود.
من که سر رشته تدبیر ز دستم رفته است
نکنم خاک زمین را به سر خود، چه کنم
شما توان کنترل مرزها و بستن راههای قاچاق ندارید باید مردم تاوان بدند؟؟؟ سفره دیگه نداریم جونمونو بگیرید.
جناب سردار حاجیان کار از کشف حجاب در خودرو گذشته ودر خیابانها وانظار عمومی کشف حجاب به حالت عادی درآمده می توانید با گشتی در خیابانها و میادین مشاهده کنید نمونه میدان 7حوض مقابل کلانتری چهارراه سرسبز وخیابان ایت فلکه اول تهرانپارس ووو
این نامه ها چه تاثیری داره
چرا هرجه انسان نالایق و گوته فکر است وزیر آموزش و پرورش و بهداشت شده؟؟؟ طرف راننده شهرداری داره حقوق سه برابری معلم میگره بعد این فرد با افتخار از حقوق ۵ میلیونی معلم صحبت میکنه ؟؟ آقای نوری با این تورمی که رییسی نصیب ملت کرده ۵ میلیون بزودی کفاف ۵ روز زندگی رو خواهد داد. آن شالله روزی ریشه ظلم و ظالم از روی کره زمین کنده شود
الحق که حق معلم ترسو هست که گرسنه بماند . واقعا دمت گرم رییسی همین دومیلیون هم از سرشون زیاده .
آقای میرکاظمی این حرفا دیگه خریدار نداره.مردم بیچاره شدن
دخالت در زندگی شخصی و حریم خصوصی مسئولان مجاز نیست ولی دخالت در امور شخصی ملت از جمله اپیلاسیون و اتاق خواب مردم مجاز است.
جناب مخبر مشکل در گرانی کالا ها است نه وفور آنها!! کالای فراوان اما گران یعنی نمی توانی بخری و وقتی نتوانی بخری پس در سفره ی تو نیست .
همه چیز هست اما برای مردم فقیر نیست
تا از این بیشتر ما رو به خاک سیاه ننشوندن مخبر و رضایی و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه رو برکنار کنید
الان آقای پرستویی خیال کردند با فرمان و دستور رهبری گرانی تبدیل به ارزانی می شود؟
چرا وقتی دلار از 3 هزار تومان شد 30 هزار تومان نگران معیشت مردم نبودی؟
جناب میر کاظمی مردم که را روغن وبرنج خودشان را دست نمی گرفتند ببرند لب مرز وبفروشند! پس قطعا قاچاق چی ها مقدار زیادی از آنها را بار کامیون می کردن ومی بردن اونور مرز اونوقت چه طور دستگاه عریض وطویل مبارزه با قاچاق ما آنها را نمی دیده که جلوی آنها را بگیرد ؟!
حالا که خوب همه چی رو گرون کردن دیگه کمبود وجود نداره. هر بلایی سرمون بیاد حقمونه از بس پخمه و بی خاصیتیم
خدا رو شکر چیزی هم که تو این دولت زیاده روحیه جهادی!!!
نتیجه همه اخبار بالا
تنها چیزی که برای مسوولان مهم نیست معیشت مردم هست و تنها چیزی که برای مسوولان مهم هست رعایت حجاب مردم هست تا انجا که دوربین بگذارند و جامعه را رصد کنند و عکسبرداری از حجاب افراد. ای کاش میشد از شکم های مردم و فقر غذایی مردم هم عکسبرداری کرد.
آقای رییسی
روغن از ۹۰ هزار رسیده به ۴۲۰ هزار
پنیر از ۲۳ هزار رسید به ۳۷ هزار
شیرینی سر به فلک رسیده
شیر از ۸هزار رسیده به ۱۸هزار
ماکارانی ۸هزار شده ۳۲هزار
کره سه برابر شده
دوغ دوبرابر شده ،؟؟؟؟ ما
ماست ۶هزاری شده ۲۲خزار تومان ؟؟.
ولله هزینه هر خانوار روزی شده ۴۰۰ هزار تومان با این وضعیت ، تو کالاهایی رو گرون کردی که مایحتاج روزانه ملت شده لحه پنیر نخورن ملت صبح چی بخورن ؟؟؟؟ گفتم کمتر از ۶ ماه دیگه با چراغ فانوس دنبال روحانی خواهید گشت ،؟؟؟؟ این جراحی اقتصادی شما نابود کرد فقرا رو ؟؟.. ولله قسم یگ میلیون یارانه فقط یه روغن شد و چند ماکارانی و پنیر و دو صفحه تخم مرغ ؟؟؟؟؟ فقط آه نفرین ملت رو نصیب خودت کردی ، هزینه لجاجت امثال شما با دنیا رو ملت مظلوم باید بدهند تو کمتر از ۱۰۰ میلیون بودن شک حقوق نداری ، بعد حقوق دومیلیون بدبخت معلمان رو گروگان گرفتی ؟؟؟.
میر کاظمی و مخبر و عبدالملکی و رییسی ، قسم جلاله بخورند که ۹۰ درصد مردم ایران یارانه دریافت میکنند!!!

و فقط یارانه ده درصد ثروتمندان حدف شده است !!!!

وقتی شما به اکثر بازنشستگان حداقلی بگیر تامین اجتماعی یارانه نداده اید

و حتی طرح افزایش و همسان سازی حقوق انها را هم اجرا نکرده اید


چطور میتوان باورتان کرد ؟

شماها با همدیگر عملا به یک و نیم میلیون نفر بازنشسته حداقلی بگیر که از

دریافت افزایش حقوق مصوبه شان محروم نموده اید و ظلم و تعدی کرده اید

آیا واقعا ، از آه و ناله و نفرین به حق دل مظلوم انها و خانواده انها که زیر بار

سنگین ظلم و گناه بزرگ ناشی از گرانی و تورم فزاینده و تبعیض دارند خرد

میشوند هم نمی ترسید ؟

چطور از ما میخواهید که اعتراض قانونی گسترده در خیابانها را که تنها تریبون

و راه حل موجود در دسترس ما میباشد را کنار بگذاریم ؟
اولا که جناب پرستویی این همه گرفتاری ملت بابت انتخاب ریس جمهور سابقه که جیب مردم خالی کرد و الان یقه رهبری رو گرفتین چطور آن موقع احساس تکلیف نکردین شما آیا داری فکر هم هستین ثانیا جان بازیگر پیری چون شما چه ارزشی دارد؟ ثالثا تمام دنیا دچار مشکلات هست در زمان جنگ مردم فقیر بودن اگر یک کلمه از حاج قاسم یاد میگرفتین ما ملت امام حسینیم آنقدر برای شکم ناله نمیکردین چطور به روحانی رای دادین فکر نکرده بودین چنین روزی رو ریس جمهور سابق که خیلی دنبال امضا بود همه کار هم کرد چرا اربابتون راضی نشد یکم شما بازیگرا کمتر پول بگیرین بخشی رو به فقرا ببخشید به همین معلمانی که میگویید سزاوار نیست برای چند حرکت بازیگری حقوق میلیاردی بگیرین و معلم چند میلیون کمی از حقوقتان را به معلمان ببخشید
جان بی ارزشتان برای خودتان
کاش امام زمان می آمد.
با توجه به اینکه قانون رتبه بندی از شهریور ۱۴۰۰ میباشد احکام سال جدید فرهنگیان کلا مشکل داره و حداقل ۵۰۰ هزار تومان از حق هر فرهنگی خورده می‌شود با این وضعیت بحرانی ،که حقوق راننده شهرداری ۴ برابر معلم هست
سند تصویری؟! حالا دوربین دست بگیرید و از زنان و دختران مردم عکس برداری کنید.
جمع کنید دیگه بساط رو بابا، عجب اسیری شدیما
اقلی رییسی فکر نکن تونستی اعتراض ملت رو خاموش کنید، هنوز یه عده سرمست ۳۰۰ هزار تومان هستند و نمیدونند چه کلاهی سرشون رفته ؟؟ بگذار دو روز بدن خرید و روغن ۴۲۰ هزاری بخرن و روغن یه لتری ۷۰ هزاری بخرن تا ببیند چه میکنه رونالدو ؟؟؟؟
این قضیه قیمت ها در کشور همسایه بعد از حذف ارز ترجیحی بالاتر رفته به دروغ به تمام عیار هست
ترکیه که مدت هاست دچار تورم هست و چهار قلم جنس هم مثل برنج و ماکارونی چرا ارزان تر هست حداقل درآمد هم 12 میلیون هست
امارات و کشورهای ثروت مند هم که کلا قیمت ها بخاطر درآمد وحشتناک بالا بود حداقل درآمد در امارات 1600 دلار یعنی 36 میلیون هست

کلا دروغ میگن راجب کشورهای همسایه شاید براتون جالب باشه رشد اقتصادی عراق دوبرابر ایران هست
آفرین به پرویز پرستویی برای این نامه که بسیار گویاست
نه مردم می دانند و نه دولتی ها و مجلسی ها اگر هم بدانند نمی گویند که ریشه این گرانی ناگهانی که منجر به اعتراض های مردمی در اکثر شهرهای کوچک و بزرگ ایران شده چیست؟ ظاهرا ماجرا اینگونه است که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی که در سالهای اخیر سبیل و ریش وارد کنندگان را چرب کرده بود قطع کرده و یا با ترس و لرز می خواهد قطع کند. تا کنون در دو دولت روحانی و حالا رئیسی این ارز به وارد کنندگان داده میشد تا آنها جنسی را که وارد می کنند گران نفروشند. یعنی "سوبسید" بجای آن که با نظارت و کنترل دولت شامل واردات - بویژه اقلام خوراکی- شود، به تجار محترم (!!) داده میشد تا قیمت ها در بازار بالا نرود. آن ارز را خوردند و اغلب به حساب های بانکی خود در خارج کشور ریختند و در داخل کشور هم گرانی گاه پلکانی و گاه آسانسوری بالا رفت. حالا، دولت بجای آن که خود آستین ها را بالا زده و اجناس را با ارز دولتی وارد کند و درداخل کشور هم تحت نظارت و کنترل توزیع کند، باز ریش و قیچی را دادند دست وارد کننده. یعنی وارد کننده با ارز آزاد جنس را وارد کند و قیمت ها هم آزاد! در این میان یک پولی هم بعنوان کمک به حساب مردم ریخته شود که این هم موقت و چند ماهه پیش بینی شده است. به این ترتیب مردم شدند گوشت دم توپ. دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای خود ذخیره کرد، تجار جنس را وارد کردند اما تلافی قطع آن ارز ۴۲۰۰ تومانی را به سر مردم در آوردند و قیمت ها رفت بالا. در این میان، همین تجار، اجناسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده و انبار کرده بودند را بموجب تصمیم جدید دولت، چند برابر قیمت در بازار توزیع کردند. یعنی دولا و پهنا با مردم و دولت حساب کردند! در این میان حیرت آور و سئوال برانگیز است که چرا دولت رسما قیمت ۴ قلم کالای اساسی مردم را گران کرد و باعث شد این گرانی به سرعت توفان روی بقیه اقلام مصرفی مردم را هم شامل شود. آیا دولت این چهار قلم را وارد کرده بود؟ یا برای کمک به تجار و وارد کنندگان خود پیشقدم شده و نرخ ها را برد بالا تا جبران قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی بشود و از سود تجار کم نشود؟ آیا با این پیشقدم شدن، عملا سرود یاد مستان بازار داد. در این آشفته بازار، تجار و وارد کنندگان بزرگ که شبکه پرقدرت توزیع را هم در اختیار دارند، علاوه بر گرانی، احتکار در انبارها را هم سازمان دادند تا به شورش مردم ختم شده و دولت از خر قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی پائین بیاید. یعنی باز هم دراین میان گلوی مردم گرفته شد.
مشکل اگر وجود کالا نباشه گرانی و نبود قدرت خرید است آقای مخبر کالاهایی که گران کردید کالاهای اصلی بسیاری از تولیدات غذایی است و آنها هم گران خواهند شد و آن وقت با نبود قدرت خرید مردم تولید کننده ها هم ورشکسته خواهند شد .
پرویز پرستویی شماها سلبریتی ها اگه به حق خودتون راضی بود و هرکدوم مثل رامید و مهران مدیری اندازه قارون ثروت جمع نمیکردید به لقیه هم پول میرسید الکی نقش دایه مهربان تر از مادر بازی نکنید اگه مردی نصف ثروتت رو بده به افراد ضعیف
آقای مخبر میتونید به این سوال جواب بدید که چرا کشور ما که رکورد دار ثروت و منابع خدادادی است چرا مردمش به گدایی یارانه ای که جنابعالی باید بدی افتاده اند؟ مردم که دارند این چند سال وبعد از گرانی دلار اجناس را هشت برابر و ده برابر می خرند چرا دوباره چهار برابر هم شما اضافه کردید مگر شماها نبودید که می‌گفتید ارز 4200 میگیرند اما به قیمت آزاد می‌فروشند پس چرا دوباره شما هم گران کردید .
متاسفانه تعدادی از سلبریتی ها بخاطر اینکه یکی به نعل میزنن یکی به میخ، دیگه از چشم مردم افتاده اند و توئیت هاشون ارزشی نداره و بیشتر حالت نمایشی پیدا کرده.
آقای پرستویی گفتند ، حکم رفاه ملت را با خون من امضا کنید
مسئولین با سخنان خود عذر بدتر از گناه میارن یکی میگه تا ۳۰۰ کیلومتر اونور مرزها از اجناس یارانه ای ما تزریق میکردند ، خوب برادر من از مرزهایی که به ادعای خود شماها مگس نمیتونه رد بشه چطور تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از آرد و روغن یارانه ای ما تزریق میکردند و اصلا برای حمل این مقدار روغن و آرد روزانه به چند کامیون و تریلی نیاز است و اصلا اینها چطور از مرزها رد میشن فقط نگین کولبرها عامل حمل همه آنها هستند که حافظ شیرازی هم خنده اش میگیره امام جمعه ورئیس امر به معروف یه استان میگه کنکاش در زندگی خصوصی مسئولین نکنید ، چطور شماها در خصوصی ترین مسائل زندگی مردم کنکاش و دخالت و حکم صادر میکنید ؟ اونجا گناهه و اینجا ثواب ؟ یعنی واقعا اینقدر سخته که یه عذرخواهی از مردم کنید و بگین ببخشید اینی که ما سرش شال میبافتیم توزرد از آب در اومده و آنچه که در ظاهر میگفت و شعار میداد با آنچه در باطن انجام میدهد و هست متفاوت بوده و هست ، بیایید حداقل مقداری هر چند اندک و ناچیزملت به گفته شماها اعتماد کند ، اینقدر به هم دیگه نون قرض ندین چون خدای نکرده ملت فکر میکنه نکنه شماها همه مثل هم هستین ، شمارو بقران چاپش کنین ، بخدا فکر نکنین با این کارها به انقلاب و کشور خدمت میکنین ، بذارین مسئولین بدونن نمیشه با حرفهای صد من یه غاز که خودشون هم به اون باور ندارن همیشه سر ملت شیره مالید اگه ملت مدام به روی شماها نمیارن از نجابتشونه نه از جهالتشون ۰
مخبر:همه چیز هست گرونی هم هست! (همساده و من ناهار نخوردیم)
متاسفانه دهها سال است که آرد یارانه ای به کشورهای همسایه قاچاق میشود روغن وسایر مایحتاج نیز همین وضعیت را دارد تنها راه ممکن همان بالا بردن قیمت آرد وروغن وکمک معیشتی مستقیم دولت به مردم است به شرطی که از گرانی سایر اقلام جلوگیری شده واین اقتصاد بیمار کشور با تلاش وکوشش همه مسئولان ومردم شکوفا شود با شرایط کنونی گرانی باز کالاهای اساسی از کشور قاچاق میشود جا دارد مسئولان کشور با ایجاد بازارچه های مرزی تمامی مبادلات را کنترل وهم کمکی به معیشت مرزنشینان بکند ایجاد مناطق آزاد تجاری و فعالیت گمرکات میتواند هم به اقتصاد کشور وهم به مردم کمک شایانی بکند واینکار باعث خواهد شد در اثر سرمایه گذاری در این مناطق هم ایجاد اشتغال وهم دولت سود کافی از آن ببرد وتولیدات داخلی نیز از این مناطق صادر واقلام ضروری وارد بشود ایران پلی است بین آسیای جنوب شرقی وچین به منطقه قفقاز وروسیه واروپای شرقی که میشود با ساماندهی منظم از این امر استفاده نمود واین در صورت ایجاد همین مناطق آزاد وبازارچه های مرزی میسر است کمی همت میخواهد که وضعیت کنونی عوض وکشور ومعیشت مردم در اثر تدابیر عملی بهتر وبهتر شود
من عامدا- به دلایلی- برخی کلمات اشتباهی تایپ کردم!
طی سالهای اخیر،در خبرها مدام تکرار میشود که "رژیم سهیونیها" از بابت غنی سازی اورا نیوم و تجمیع چند تنی نگران است و از جمله اخیرا میگوید ایران فقط چند هفته مانده به توان شکافت هست ه اتی!!!
مگر هدف برجام چه بود؟
جز اینکه یکی شدیدترین سیستمهای نظارت و کنترل و محدودیت برای غنی سازی اورا نیوم بر ایران اجرا شد!
اما از جمله شما "رژیم سهیونیها" نبودید دائما کارشکنی کرده اید در برجام؟!
شماها نبودید حمایت کردید از کارهای عهدشکنی و ضد قانونی تراممممپپپپپ برای لغو و بی اثر کردن برجام؟! کل نیروهای مسلح عضو سپاه تحریم و ترو ریییت اعلام کردید!! حتی رحم نکردید به سرباز وظیفه ای که بعضا بخاطر اجبار قانون تن به سربازی داده! حتی رزمندگان دوران دفاع در برابر رژیم جنایکار و متجاوز صدام را به اسم تحریم سپاه، در لیست ترورییییست ها کرید! این ظلم بزرگ شما کردید و همچنان ادامه میدهید!
بارها حتی مخالفان نظام ج.ا آمدند کامنت گذاشتند در سایتهای معاند با چ.ا که شماها میخواهید سپاه تحریم کنید، چرا فله ای تحریم میکیند؟! سرباز وظیفه و رزمنده دوران دفاع جنگ ایران و عراق را چرا تحریم و ترورییسسست اعلام کردید؟!
چرا حتی اجازه ندادید اینتکس که کانال تبادل کالاهای بشردوستانه مثل دارو بود خنثی کردید با تحریمهای سوئیفت؟!
اما چکار کردند آن رسانه های فارسی زبان معاند ج.ا؟! تا توانستند سانسسسور کردند کامنتها را! بلکه اخیرا بسیاری حتی اجازه درج کامنت نمیدهند! یعنی حتی اجازه حاضر نیستند کامنتهای انتقادی در سایتشان وارد شود و بماند سانسسسور میکنند! حتی اجازه شنیدن انتقاد نمیدهید، بلکه جلوی درج انتقاد در پایگاه داده سایتهایتان بستید!
اکنون شما "رژیم سهیونیها" یکی عوامل اصلی احیای برجام هستید. یکسال است دولت بایدن اعلام کرده میخواهد برجام احیا شود، اما عملا راه غیر از احیای برجام میرود! اجازه اجرای برجام ندادند، حرف برجام 2 و 3 و .. میکنند! شماها حتی سر برجام 1 سه سال نه ایستادید در حالیکه این عهدنامه برجام 25 ساله است!
هر چند معلومست تندروهایی در سیاست و کاسبان تحریم در داخل ایران، دارند کارشکنی میکنند. اما امرییییکا و "رژیم سهیونیها" چرا حاضر نیستید تحریمهای ترامپپپپی به بهانه اینکه نوعش چیزی دیگرست بردارید! حتی عملا اجازه نمیدهید ایران از منافع برجام استفاده کند. اکنون کاسبان تحریم در داخل ایران به جان و مال و عمر و جوانی داخل ایران رحم نمیکنند و ه ر روز مشکلات معیشتی و اقتصادی درست میکنند! شما "رژیم سهیونیها" شریک جرم جنایت و ظلم مافیا و کاشبان تحریم داخل ایران هستید.
به عنوان یک ایرانی مانند اکثریت قاطع ایرانیان واقعی، خواهان احیای فوری برجام و جمع کردن این بساط ظلم تحریم فله ای به مردم عادی ایران هستم.
با اینکه تابناک که وجدان بیداری دارد ومنتشر نمیکند جناب مخبر اگر چنبن باشد که شما میفرمایید لابد مردم شکمشان زیادی سیر شده وزده به سرشان واما جناب میرکاظمی ضعف نیروهای ضد قاچاق را مردم باید بپردازند ...
تابناك سانسور امثال شما ها مملكت را به اين روزى كه ميبينيد انداخته است
بازهم که سانسور کرد تابناک؟!! نگران نباش،مردم خبرهای موثق را نه از شما و صدا و سیمای میلی،بلکه از جاهایی که دروغ توش نیست یا حدااقل کمه میگیرند
من متوجه نشدم که چه رابطای بین دار زدن اقای پرستوئی و بهبود معیشت مردم وجود داره
این نامه اقای پرستوئی مشخص نیست که با چه انگیزه ای به رشته تحریر درامده و چرا زیادی رسانه ائیش هم میکنند
مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد
از اول هم نداشت اگر شما اجازه میدادید قیمت ها ثابت بماند اخوی................
"مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد" آقای مخبر اولاً اشتباه می کنید روغن در سطح شهر وجود ندارد و ثانیاً شما متوجه نیستید که فراوانی کالا شرط لازم است و کافی نیست شرط لازم و کافی قدرت خرید مردم است. ثالثاً با پرداخت یارانه نمی توان به مردم اطمینان داد که مشکل معیشتی آنها حل شده است یارانه را بردارید و حقوق ها را تا میزانی که قدرت خرید مردم بالا می رود ، افزایش دهید. تا مردم اعتراض نکنند.
از پرستویی جهت نگارش این نامه ممنونم
میرکاظمی !
پراید هم قاچاق میشه و تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از ما از پراید ما ارتزاق میکنن که شده ۲۱۰ میلیون ؟
چرا الکی آرد و روغن رو میندازی گردن قاچاق ؟!!!!
میرکاظمی خودش به شامپو و صابون نیاز نداره به لامپ روشنایی هم برای اتاقش نیاز نداره برای همین اصلا نمیدونه معیشت یعنی چی !
پرستویی
مچکریم
خدا پدر و مادرت رو بیومرزه پرستویی
باریکلا پرستویی چه عجب !!!
نظام اسلامی و قوانین منطبق بر اصول اسلام و مجریان هم اکثرا درسهای حوزوی خوانده و حلال و حرام و حق الناس و ... را پس از سالها تحصیل در حوزه ها حداقل بیشتر از امثال من میدانند ولی یک سئوال شرعی و آن اینکه مسئول یا مسئولینی که از بودجه کشوری ( بیت المال ) حقوق دریافت میکنند ( مقدار حقوق را بیخیال ) و خودشان هم میدانند توان و علم مسئولیتهای محوله رو ندارند بخاطر زیر دین مردم نرفتن اولا نباید قبول میکردند ثانیا اگر قبول کردند استعفا داده و کار را به کسانی بسپارند که سواد کار را داشته باشند ؟
ببین پرستویی
شبیه مردم شدن و مثل بقیه مردم صحبت کردن خیلی خوبه
امام جمعه ارومیه: پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مسئولان مطالبه گری نیست..... مشکل همین جا است ...اتفاقاً زندگی مسئولین باید واضح و شفاف و در معرض عموم باشد تا خطا نکنند!!!
اقاي ميركاظمي، ايا تاوان بي كفايتي بعضي از مسولين در كنترل مرزها و جلوگيري از قاچاق كالا و ارز مردم بايد پرداخت كنند؟ واقعا جاي تاسف وتالم دارد يا متوجه نيستيد يا فكر ميكنيد مردم نمي فهمند! مشكل جاي ديگري است
اپیلاسیون خانم ها خصوصی نیست حرف زدن در مورد خرید سیسمونی از ترکیه در سال حمایت از تولید داخلی خصوصی است.
کشف لاشه ۸ هزار کوسه در چابهار برای تهیه سوپ‌های لاکچری دیگر بدن انسان را نمی لرزاند. زیرا ایرانی ها نسبت به شنیدن چنین اخباری عادت کرده اند. محیط زیست آخرین پروژه ای است که دولتمران در 40 سال اخیر به آن پرداخته اند. مدام در فکر این بودیم و هستیم که حجاب مردم چقدر پیشرفت یا پس رفت داشته و در مجلس سر نخودچی چقدر دعواست و قیمت فلان کالا بالا رفته یا توزیع فلان کالا به دشواری صورت پذیرفته و یا فلان کالا در بازار کمیاب شده و اینکه دلالان بازار چه می کنند و چه کرده اند. دلالان همچنان لاشخورر کماکان هستند و ارتزاق می کنند و دولت ها با طرح های وصله ای هر روزه آب به آسیاب این نامردمان می ریزند و وامصیبتا سر می دهند. خرید خودروهای خارجی نیز در صورتی امکان پذیر است که در مقابل خودروهای داخلی (ارزانتر از همه پرایدهای) این مملکت به خارج صادر شوند. نتیجه اخلاقی غرق کردن پرایدها در آب های همیشه فارس خلیج فارس و ساخت و پاخت و کاغذ بازی و نهایتا سودهای چند میلیاردی خریداران خودروهای خارجی. باز هم مسئولین دولتی و وکلای مجلس وامصیبتا سر خواهند داد که قصدشان ارزان کردن خودرو داخلی بوده و بس . و چشمداشتی به واردات خودرو خارجی توسط فرزندان و و دوستان و آشنایان ندارند و صد تا سند می آورند که یک سند خانه یا خودرو هم ندارند و موجودی بانک و جیب شان از یک مستمند داخلی هم کمتر است و فیش حقوقی خود را به نمایش می گذارند . دیگر وقتی نمی ماند به صیدهای غیر مجاز چینی ها و دلالاان صید داخلی و زندگی لاکچری بعضی ها روی اجساد جاندارانی که بی دلیل آفریده نشده اند.
جناب عباس عراقچی سلام ژاپنی ها بدون اجازه آمریکایی ها آب نمیخوردند
«یا ایها الذین امنوا اجتنبواکثیرامن الظن ان بعض الظن اثم ،و لا تجسو ا و لا یغتب بعضکم بعضا ،ایحب احدکم ان یاکل ...»

چرا مقامات جمهوری اسلامی با قرآن بیگانه اند؟
اقای مخبر همون بود که میگفت واکسن برکت تولید انبوه میکنه.ملت حواستون به این اقا باشه از هر صد تا حرفش صدویک دروغ محض
امام جمعه ارومیه: پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مسئولان مطالبه گری نیست
نه شما راست می گی شماها حق دارین تا خصوصی ترین نقاط ملت مداخله کنید! ولی دورویی و ریا کاری مدیران این مملکت وقتی فاش میشه حریم خصوصی شماست
وقتی پرستویی مردمی میشود دوست داشتنی میشود
کابینه کم بهره از سواد
صد رحمت به روحانی که حد اقل به کار کارشناسی اعتقاد داشد
ریسی می گفت اقدامی به ضرر مردم نمی کند و شک به جامعه وارد نمی کند فعلا هرچه کرد به ضرر مردم شده یارانه بسیاری قطع شده و به ناحق به بسیاری پرداخت شده این دولت هیچ برنامه مشخصی ندارد
چرا به شعور مردم توهین می کنید,تا فروردین 1401 یارانه می گرفتم ولی کمک معیشتی ندادند , در سایت رفاهی دهک 8 بودم!, 2 روز پیش در سایت اعتراض کردم و با تعجب دیدم دهک 10 نوشته است!,در ضمن بعد از دو روز اعتراض هنوز پول واریز نشده است در حالیکه رئیس جمهور گفتند به هر کس که اعتراض کند واریز می شود.
با این روند که پیش می رود اعتماد به دولت محترم از بین می رود.
ممنون که انتشار می دهید.
جناب همساده !
سیب زمینی شده ۱۸ هزار تومن . حواست هست ؟!
مردم اطمینان دارن که تو به قیمت ها مسلطی !!!!!!
مخبر بی خبر
قیمت همه کالاها داره میره بالا
گزارش کشف حجاب یعنی عکس گرفتن از ناموس مردم مجاز شد؟!!!
رئیسی میگفت روحانی معیشت مردم رو به برجام گره زده .
حالا خودش داره آرد و روغن مردم رو به جنگ پوتین و اوکراین گره میزنه
جناب میر کاظمی با اینکه الحمدالله همه دارای سواد بالا هستید اما نمی دانم آیا مردم را بی سواد فرض کردید یا خودتان ( منظور شما و دیگر مسئولین از جمله وزیر محترم کشاورزی) عادت کردید بدون حساب و کتاب حرف بزنید؟ خارج کردن سه میلیون تن آرد یعنی روزی 822 کامیون ده تنی (در تمام 365 روز سال )بیرون برود و همزمان همین تعداد برگردد یعنی روزی 1644 کامیون روزانه در مرز ها فقط آرد ببرند و بر گردند. بقیه مثل روغن و سیمان و... را حساب نکن.
کشوری که به لطف خدا از نظر نظامی اگر کلاغی از مرز ها خارج یا وارد شود را می توانند کنترل نمایند شما این حرف ها را برای مردم نزنید برای اینکه پذیرفته نیست. زیرا توهین به نیروهای عزیز و دلسوز نظامی و انتظامی است.
همه چی توی این مملکت درسته و سر جاشه فقط مونده کشف حجاب توی خودرو
❤ پرستویی ❤
ارزش ریال باید در مقابل ارزهای خارجی حفظ شود آن موقع اجناس و کالا و زمین و آپارتمان به طور چشمگیر کاهش خواهد یافت.
پرستویی حرف ۹۹٪ مردم رو زده
الان سوال من از شما مسئولینی که میگویید ارزانی آرد و روغن و ... باعث قاچاق اینها میشد میشه بگید چرا خودروی ارزان خارجی به داخل ایران قاچاق نمیشه؟
چطور حریم خصوصی مردم را حرمت نگه نمی دارید
من هشدار میدم
رئیسی و کابینه اش دارن اقتصاد را به قهقرا میبرند
اصغر فرهادی قانونی را نقص نکرده اما این کارش سرقت هنری‌ است... ایشان اولین استادی نیست که از شاگردش دزدی می کند و متاسفانه آخرین هم نخواهد بود.
آقای پرستویی مگر مجبورید برای هر مناسبتی اظهار نظر بفرمایید. اظهار نظر زیادی این عیب را دارد که تناقضات زیاد هم پیش می آورد. به ویژه سلبریتی هایی که همیشه دوست دارند لب مرز بازی کنند. آنها نمی دانند که اوضاع روز به روز تغییر می کند و نظرات آنها هم (چون اصیل نیست) به اقتضای زمان تغییر می کند و زمانی می رسد که 180 درجه مخالف گفته های قبلی خود می گویند. آن چه مردم از سلبریتی ها می خواهند این است که «ممکن است یک کم ساکت باشید و بگذارید عقلا سخن بگویند؟». موقعیت شما را درک می کنم و نیک می دانم که به عنوان یک فرد مشهور دوست دارید همیشه در اوج شهرت باشید و آراء و نظرات و توجه مردم را به خود جلب کنید ولی باید با واقعیت ها هم کنار آمد.
چرا با این همه نیروهای اطلاعاتی وانتطامی نشاندار وبی نشان نمی توانید جلوی قاچاقچیان دارو وسایر کالاها را که اشکارا به کشورهای دیگر قاچاق می گردد بگیرید ،قاچاقچیان دارو وعوامل انها وسایر قاچاقچیان ارزاق ضروری مردم طی این مدت میلیاردها دلار ثروت به جیب رده اند حتی کارکنان وپادوهای انها ثروتهای چندین میلیاردی کسب نموده اند چرا قانون ازکجا اورده اید را درمورد انها اجرا نمی کنید تااین ثروت باداورده را ازحلقومشان بیرون بگشید ،ملت این فرافکنی مسولین را قبول ندارند ،زبرا شاهدهرروز فقیر شدن قشر ضعیف وتنومند شدن قاچاقچیان ودزدان هستند .ونیروهای انتظامی واطااعاتی فقط برای سرکوب اعتراضات حق طلبانه اقشار ملت جقوق وپاداش می گیرند .ت
بلکه سیسمونی ها شان را هم از شعاع بیش از 300 کیلومتری می خریدند!
احتمالا مخیر وضعیت یخچال و فریزر خونه خودش رو توضیح داده
فکر کنم یارانه پرستویی قطع شده که صداش دراومده
آقای پرستویی

بسیاری از افرادی که وامهای کلان گرفتند با آنکه واجد شرایط نبودند و نه قسط میدادند و نه اصل وام را برمیگرداندند، با یک نامه از بیت رهبری وام مربوطه را گرفته بودند.
کشف حجاب باعث ناراحتی "امت حزب الله و مردم"
ببینید چه قشنگ خودشونو از مردم جدا میدونند؟
ای رهبر عزیز حضرت آقا، به داد معیشت مردم برسید.
منظور آقایان این است که از خودی ها مطالبه گری نکنید. مشکل این است که تمام قوای کشور یکدست افتاده دست خودی ها. جایی برای مطالبه گری نمانده.
باید برویم از دولت های خارجی مطالبه گری کنیم. مثلا از دولت امارات بپرسیم چرا یکشبه قیمت مواد غذایی 4 برابر شده و سود آن به جیب کدام اماراتی ناجوانمردی می رود؟
تلف شدن دومین توله یوز ایرانی که ناشی از بی سوادی و بی مهارتی و کم کاری بی مسئولیتی عوامل دخیل در این داستان بود را به تمام مردم ایران تسلیت عرض مینمایم
از کرامات شیخ ما: "پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مسئولان مطالبه گری نیست" اما پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مردم عادی اسمش امر به معروف و نهی از منکر است.
به همان نسبت که فراوانی کالا وجود دارد فراوانی گرانی هم وجود دارد! و اینکار باعث قدرت کمتر و فراوانی بیشتر می گردد.
درود بر تو پرستویی درود بر تو
مخبر جون عرضم به حضور حضرتعالی کالا هم اگه باشه تو بازار گرانه مردم قدرت خرید ندارند اینقدر نگو فراوانی ،خواهشن
آقای میر کاظمی چطور این کالا ها از مرز عبور میکند ؟
اما جمعه محترم ارومیه: "دقت کافی شود که مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند بلکه باید آنچه در جامعه نیاز است را بدانند"
استالین هم همینو میگفت. البته خیلی قویتر و خیلی محکمتر........و نیتجه شو همه دیدیم
جناب آقای پرستویی حرف دل ملت ایران زدی دمت گرم زنده باشی مرد عمر طولانی و با اذت داشته باشی انشاالله نامه ات بدست راهبر خواهد رسید چاره ای باندیشد.
نمی دانم چگونه این دهکها محاسبه شده کسی که چندین آپارتمان در ایران اجاره داده وخودش مقیم خارج از کشور است ودر ماهانه چندصدمیلیونی دارد خرج یک ساعت پسرش به اندازه یک ماه حقوق یک کارمنده است خودش و خانواده اش سیتیزن خارج هستند آن وقت یارانه به او تعلق گرفته ولی تعداد زیادی از کارمنده های اداره ما که دریافتی حقوق شان کمتر از 3 میلیون تومن بوده جزئ دهک 10 شده اند اینها وام دریافتی که خیلی از مردم همون وام را هزینه دکتر دارو یا رهن مسکن داده اند به عنوان تراکش حساب کردند در حالیکه اول به دهی وقسط های عقب افتاده شان را نه دیده اند. ای کاش به این سیستم های رایانه ای فرمول محاسبه صحیح می دادند تا این قدر مردم بد بخت جای افراد سروتمند منظور نمی شدند و افراد ثروت مند جای افراد و خانوارهای فقیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در مورد دلار 4200 تومانی یکی از ساده ترین و اسان ترین کاری که بلا استثنا تمام تجار و وارد کنندگان میکنند اصطلاحا
over price است...به این معنی که با فروشنده گاو بندی میکنند که مثلا فلان جنس یک دلاری را یک دلار و بیست سنت فاکتور یا اینویس بکند..حالا شما حساب کنید که مدیر دولتی ( تاجر دولتی ) یا فلان بنگاه خصوصی یک میلیون دلار رو
یک میلیون و دویست هزار دلار و یا ده میلیون دلار رو دوازده میلیون دلار با طرف فروشنده میبندد..فروشنده بعد از گشایش اعتبار یا انتقال ارز بالا بود فاکتور رو به حساب سری خریدار واریز میکنه..پس همان اول کار شما حساب بکن که خریدار مثلا دو میلیون دلار با اختلاف ازاد و 4200 تومانی که میشه 40 میلیارد تومن به جیب میزنه ..اونم توی یک خرید دو میلیون دلاری ...
خشت کج اززمان احمدی نژاد کج گذاشته شدوهردوره هم کجترمیشه.بعنوان کارمندبازنشسته بهترین دوران حکمرانی ازنظراقتصادی سیاسی،فرهنگی و..دوران آقای خاتمی بود.که متاسفانه به خاطره هاپیوست.
حکم رفاه مردم رو فقط مردم میتونن با نخریدن و مبارزه با این ظلمی که بهشون میشه امضا کنند.چون اینا چاره ای جز گران کردن اجناس ندارند
سلام. سامانه هدفمندی به نشانی https://sso.my.gov.ir/login یک نسخه آزمایشی است و بلافاصله پس از واردکردن کد ملی و تاریخ تولد خطا می دهد و خارج می شود. و مجددا . باید شماره تلفن و رمز یکبارمصرف را وارد کرد. با چند بار تکرار نتیجه ای حاصل نشد. لذا هیچ ثبت نامی قابل انجام نیست!!؟؟
همه مردم حاضرن اعدام بشن . دیگه تحمل هم نمونده . خسته شدن از این زندگی نکبت . الباقی کشورها مدام پیشرفت و خوشی و شادی اما اینجا همه چی خراب و داغون و نابود و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
آلبانی نشین تو مگه ایرانی؟
ندارین که به مردم بدین دنبال توجیه میگردین ،بزودی نون صدهزارتومن میشه
دنيا با چه سرعتي داره پيشرفت ميكنه بعد پليس ما فكر و ذكرش اينه كه طرف تو ماشين روسري از سرش نيفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
چرت نگید بابا این با همین حرفها جامعه رو به فساد میکشید
پرستویی و شهاب حسینی و...هم به نعل میزنن هم به میخ.برای حفظ منافعشون هر کاری میکنن
اقای مخبر اون از واکسن اینم از مواد غذایی!! اقا برو خونتون بشین یابخواب ولی رو اعصاب مردم راه نرو. نکنه شما این توصیه هارو به رییس جمهور میکنین؟؟
اصغرفرهادی به کسی که مدعی کپی برداری فیلم قهرمان شده بوده گفته که بیااسمت رادرتیتراژ فیلم میگذاریم ومبلغی هم ازدرآمدفروشش بردارولی بیخیال شکایت شو!!یعنی علناپیشنهادرشوه یاحق السکوت داده واقعااین آدم خیلی ازحرفهایش شرم آوره!
مير كاظمي استاد توجيهات ابكي و غير مستند ،
عزیزی میگه من تو حسابم ۳ میلیون بیشتر نیست...وضع مالیم خرابه...بعدش یهو چطوری میره پول بلیط میده..هتل میده..۲۰ تا چمدون براش سیسمونی بچه بیارن؟ این نباید سوال بشه که دخل و خرجش چطوری با هم میخونه؟
عزیز دیگری میره کانادا با دلار ۲۰...۳۰ هزار تومنی ورزش کنه....مگه چقدر حقوق داره یا چه شغل دیگری داشته که از پس هزینه بلیط ۳۰..۴۰ میلیونی پرواز به کانادا بر اومده ؟!
اتفاقا حتما باید سوال بشه...مطالبه اگر این نیست پس چیه؟!
یه عمری به همه چی حتی پاچه شلوار و رنگ لباس ،نوع اصلاح موی پسران و مردان...و غیره هم توجه کردیم .....حالا به این موارد میرسه که نمیشه کور و کر شد؟
آقاي پرستوئي رفاه و کم شدن قيمتها با حکم و دستور و از بالا به پائين شدني نيست ، اقتصاد نياز به تعاملات خارجي ، تکنولوژي روز ، ثبات اقتصادي سياسي ، روابط خارجي بدون تنش و خيلي مسائل ديگر دارد تا بتواند جاني بگيرد و سرمايه هاي خارجي و بدنبال خود شغل و بالا رفتن ارزش پول ملي را به دنبال خود بياور .
اينکه از رهبر انقلاب درخواست امضاء حکم رفاه را داريد يعني دقيقا رهبر بايد چه چيزي را امضاء کند ؟ اصلا حکم رفاه چي هست ؟ درضمن مگر شما کي هستي يا رئيس چه مافيائي هستي که با دار زدن شما در ميدان مرکزي شهر مشکلات اقتصادي مملکت حل شود ؟
جناب سردار ! کشف حجاب ؛ خیلی وقته ، که از خودرو شخصی گذشته و به کف خیابانها رسیده ! اما مسئولین فرهنگی ، همچنان در خواب زمستانی هستن !!
جناب پلیس وجلوگیری از خودروهای دودزاو غیر استاندارد اعمال کنید .نه فقط حجاب ،جان مردم ارزشمندتر از حجاب است دنبال کارهای سختتر بروید .
تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری یعنی هیچ. یعنی واقعا به بهونه‌ی ده درصد از تولید داخل، نود درصد مردم رو به فقر کشوندید؟
وقتی ارزش پول ملی سقوط کرد قاچاق زیاد میشه و به‌صرفه هست.
پرویزپرستویی هرروز دریک کشور درحال تفریح است و دم ازفقر مردم ایران میزند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر