بازدید 4324
برای مبارزه با شیوع کرونا؛

سئول با پیونگ یانگ مذاکره می کند

رسانه های کره جنوبی اعلام کردند که دولت این کشور سرگرم بررسی پیشنهاد فرصتی به کره شمالی است تا اواسط هفته جاری در خصوص شیوع ویروس کرونا یک نشست کاری رسمی با هم برگزار کنند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 15 May 2022

 

به گزارش تابناک، مهر به نقل از تاس نوشت: منابع خبری کره جنوبی امروز یکشنبه به نقل از یک مقام بلندپایه دولت این کشور، از تصمیم سئول برای برگزاری نشستی با پیونگ یانگ در راستای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کره شمالی، خبر دادند.

طبق گفته منبع مذکور، تصمیم سئول برای پیشنهاد به پیونگ یانگ در این رابطه، پس از مشورت با هیات وزیران کره جنوبی گرفته شده است.

پیشتر نماینده رسمی رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرده بود که سئول آماده است جهت مبارزه با کرونا، به کره شمالی واکسن و سایر محصولات پزشکی ارسال کند.

روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد برای اولین بار مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

در پی مشاهده موارد ابتلا و مرگ و میر بیشتر، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دستور تعطیلی شهرها و مناطق مختلف کشور را اعلام کرد و دفتر سیاسی حزب حاکم در این رابطه تشکیل جلسه داد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در این باره اظهار داشت که کشورش به دلیل گسترش این ویروس با آشفتگی بزرگ مواجه است.

در این جلسه که روز شنبه برگزار شد، عمدتاً راه‌های تأمین و توزیع سریع تجهیزات و فوریت‌های پزشکی مورد بحث قرار گرفت.

رهبر کره شمالی همچنین در جلسه مذکور از مقامات مربوطه خواست تا از اقدامات موفق کنترل ویروس کرونا در سایر کشورها از جمله چین درس بگیرند.

خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بود که در مجموع حدود ۵۲۴ هزار و ۴۴۰ نفر در کره شمالی علائم این ویروس را بین اواخر آوریل تا ۱۳ ماه مه (روز گذشته) نشان داده اند. از این میان، ۲۴۳ هزار و ۶۳۰ نفر به طور کامل درمان شده اند و حدود ۲۸۰ هزار و ۸۱۰ نفر تحت درمان قرار گرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر