بازدید 7924

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل سرد نشدن یخچال سامسونگ برای شما بپردازیم.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 15 May 2022

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ یکی از انواع مشکلات است که ممکن است بسیاری از مصرف کنندگانی که از یخچال های سامسونگ استفاده می کنند، هر چند وقت یکبار با آن مواجه شوند. سرد نشدن یخچال سامسونگ به این شکل است که دستگاه به صورت عالی خنک می کند، اما فریزر سرد است یا بالعکس. در این حالت پیدا کردن علت مشکل سرما نداشتن یخچال سامسونگ و رفع آن می تواند یکی از مهمترین مسائلی باشد که کاربران باید نسبت به انجام آن اقدامات لازم را انجام دهند.

حتما بخوانید: چگونه از راهنمای آنلاین و رایگان تعمیرکار آی پی امداد برای تعمیر یخچال سامسونگ استفاده کنیم؟

فهرست

  • بررسی علل سرد نشدن یخچال سامسونگ
  • تاثیر تنظیمات دما در سرد نکردن یخچال سامسونگ
  • انسداد مسیر گردش هوا از دلایل سرما نداشتن یخچال سامسونگ
  • معیوب بودن درب و مشکل عدم وجود سرما در یخچال سامسونگ
  • خرابی کمپرسور و رله آن علت سرد نشدن یخچال سامسونگ
  • ایراد لوله های کندانسور دلیل سرما نداشتن یخچال سامسونگ
  • معیوب بودن فن کندانسور از علل سرد نکردن یخچال سامسونگ
  • تاثیر خرابی فن اواپراتور در عدم وجود سرما در یخچال سامسونگ
  • نتیجه گیری از علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

حتما بخوانید: تعمیرکار آی پی امداد چگونه آنلاین به راهنمای تعمیرات لباسشویی سامسونگ میپردازد؟

چرا یخچال سامسونگ سرد نمی کند؟

پیش از اینکه اقدام به بررسی علل سرد نکردن یخچال سامسونگ خود بپردازید، بهتر است بدانید که در صورت نداشتن دانش فنی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. از این رو بهتر است از یک فرد متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید. به طور کلی مشکل سرد نشدن یخچال سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح هریک از این عوامل تاثیرگذار پرداخته ایم.

حتما بخوانید: ظرفشویی سامسونگ با تعمیرکار آی پی امداد

تنظیم نبودن دما از دلایل سرد نکردن یخچال سامسونگ

یکی از رایج ترین و مهمترین دلایلی که می توان در زمینه عدم سرمای یخچال سامسونگ مطرح نمود، مربوط به تنظیمات اشتباه دمای یخچال است و ارتباطی با خرابی قطعات داخلی دستگاه ندارد. شما با استفاده از ترموستات های ولوم و یا به کمک دکمه ها و صفحه نمایش لمسی خود می توانید اقدام به تنظیم صحیح دمای یخچال و فریزر خود کنید. همچنین بهتر است در فصول مختلف دمای یخچال خود را تغییر دهید.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

تنظیم نبودن دما از دلایل سرد نکردن یخچال سامسونگ

انسداد مسیر گردش هوا علت سرد نشدن یخچال سامسونگ

یکی دیگر از دلایلی که می توان در زمینه بروز این مشکل مطرح نمود، این است که بر سر راه مسیر گردش هوای یخچال مانعی وجود داشته باشد. به طور کلی دریچه های هوا و فن هایی در قسمت های داخلی یخچال سامسونگ تعبیه شده است که وظیفه آنها گردش صحیح هوا درون محفظه یخچال می باشد.

در صورتی که جلوی این محفظه ها اجسام و ظروف مواد غذایی قرار دهید، این بخش ها نمی توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و در این حالت با سرد نشدن یخچال سامسونگ خود مواجه خواهید شد. همچنین می توان قرار دادن حجم زیاد مواد غذایی در یخچال به صورت فشرده و نزدیک به هم را نیز از دلایل انسداد مسیر گردش هوا و در نتیجه فشار زیاد به کمپرسور یخچال دانست که منجر به کاهش دمای دستگاه می شود.

معیوب بودن درب از علل عدم وجود سرما در یخچال سامسونگ

در برخی مواقع ممکن است درب یخچال سامسونگ به دلایل مختلفی نظیر معیوب بودن قفل و زبانه درب، خرابی لولای درب، پارگی لاستیک درب، خرابی واشر دور درب و ... نتواند به درستی بسته شود. در این شرایط دمای داخلی یخچال به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و در نتیجه کابین داخلی یخچال گرم خواهد شد.

خرابی کمپرسور و رله آن دلیل سرد نکردن یخچال سامسونگ

کمپرسور یکی از مهمترین قطعات یخچال است که وظیفه فشرده کردن گاز مبرد را بر عهده دارد. پس از فشرده سازی گاز، آن به درون لوله های پشت یخچال یا همان کویل پمپاژ می نماید. از این رو می توان وجود این قطعه را برای کارکرد صحیح یخچال ضروری دانست. در صورتی که رله استارت یا کمپرسور دچار ایراداتی شده باشند، یخچال سامسونگ سرد نمی شود.

در صورت بروز هرگونه خرابی در این قطعه باید آن را تعویض نمایید. در برخی مواقع نیز دلیل سرد نکردن یخچال سامسونگ مربوط به کمبود گاز مبرد دستگاه است که ممکن است به علت نشت گاز رخ داده باشد. در این شرایط شما احساس گرما در یخچال خود احساس خواهید کرد و باید اقدام به شارژ گاز یخچال خود کنید.

ایراد لوله های کندانسور علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ

لوله های کندانسور همان لوله های سیاه رنگی هستند که در بخش پشتی یخچال فریزر سامسونگ تعبیه شده اند. این لوله ها در بسیاری از مدل های یخچال های امروزی قابل مشاهده نمی باشند. گاز مبرد مورد نیاز یخچال، گرمای داخل محیط یخچال را در لوله های کندانسور به خود جذب نموده و سپس آن را به محیط برمی گرداند. در این حالت با از دست رفتن گرما مجددا به مایع تبدیل می گردد.

در صورتی که تبادل گرما در این لوله ها دچار مشکل شده و چیزی مانع این تبادل گردد، فرآیند خنک سازی یخچال با مشکل مواجه خواهد شد و این مسئله موجب می شود تا شما شاهد سرد نشدن یخچال سامسونگ خود باشید. یکی از عوامل بروز اختلال در این لوله ها، تجمع گرد و غبار در آن است که باید گرفتگی مسیر آن باز شود. بهتر است همواره از مسدود نبودن این لوله ها و تمیزی آنها مطمئن شوید و فاصله کافی در اطراف لوله ها برای تهویه مطبوع قرار دهید.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

ایراد لوله های کندانسور علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ

معیوب بودن فن کندانسور دلیل سرد نشدن یخچال سامسونگ

فن کندانسور قطعه ای است که در قسمت پایین یخچال سامسونگ و در کنار کندانسور تعبیه گردیده است. این فن وظیفه دارد تا کندانسور و لوله های آن را خنک نماید. در صورتی که این فن دچار ایراداتی شود، دمای موتور و کمپرسور افزایش زیادی پیدا خواهد کرد. در این حالت داخل یخچال گرم شده و مواد غذایی امکان فاسد شدن خواهند داشت. همچنین ممکن است پره های این فن شکسته و یا موتور فن نیز نیم سوز شده باشد که نیاز به بررسی دارد.

تاثیر خرابی فن اواپراتور در عدم وجود سرما در یخچال سامسونگ

هنگامی که با باز کردن درب یخچال سامسونگ هوای خنک به بیرون هدایت می شود، نشان دهنده این است که فن اواپراتور به درستی کار می کند. این فن که در بخش پشت فریزر تعبیه شده است، در صورت خراب شدن می تواند علت سرما نداشتن یخچال باشد. چنانچه از یخچال سامسونگ خود صدای غرغر نیز می شنوید، احتمالا مشکل دستگاه مربوط به فن اواپراتور است. اگر یخچال شما از سیستم عیب یابی اتوماتیک برخوردار باشد، این مشکل را با نمایش ارور به شما اعلام خواهد کرد.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

تاثیر خرابی فن اواپراتور در عدم وجود سرما در یخچال سامسونگ

نتیجه گیری از علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

در این مقاله به طور کامل به بررسی دلایل سرد نکردن یخچال سامسونگ پرداختیم و عوامل موثر در بروز این مشکل را برای شما بیان کردیم. چنانچه با این مشکل در یخچال سامسونگ خود مواجه شده اید، باید هرچه سریع تر اقدام به عیب یابی و رفع ایراد دستگاه خود نمایید. البته لازم به ذکر است که انجام این کار نیاز به تخصص دارد و بهتر است از یک تکنسین متخصص بخواهید یخچالتان را به درستی بررسی و مشکل آن را برطرف کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی