بازدید 5903
نخستین شناسنامه بین المللی خودرو به نام پیکان صادر شد

ضرغامی: باید اعتبار پیکان را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خودروی پیکان را نوستالژی‌ ملی دانست و گفت: با وجود پیشرفت های صورت گرفته، خودروهای دیگری جایگزین پیکان شده، اما باید ارزش و اعتبار آن را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 13 May 2022
ضرغامی: باید اعتبار پیکان را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم
 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- عزت الله ضرغامی، در مراسم رونمایی از شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی ایران که در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و به خودروی پیکان اختصاص یافت، گفت: پیکان خاطرات چندین نسل است، مردم خاطرات شیرینی از این خودرو دارند و با آن زندگی کرده اند. 
وی درباره عملکرد صنعت خودرو در چند سال اخیر گفت: شرکت ایران خودرو، سرمایه ملی محسوب می شود که باید همراه با دیگر شرکت های تولید کننده، خودروهای باکیفیت که حق مردم است را تولید و عرضه کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: خودروسازان نباید ترسی از واردات داشته باشند و باید در یک فضای رقابتی و مدیریت درست با خودروهای وارداتی رقابت کنند، محصولات ایران خودرو در شرایط رقابت رشد خواهند کرد و با واردات از ارزش و دانش و توان خودروسازان داخلی کم نخواهد شد، در پایان این رقابت به نفع مشتریان خواهد بود.
محمد حسین صوفی، رییس کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران نیز در مراسم رونمایی از اولین شناسنامه بین المللی خودروهای کلاسیک گفت: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، اقدامات بسیاری در بخش اتومبیل‌رانی برای گسترش فرهنگ گردشگری در کشور داشته است.
وی افزود: با حضور رییس FIVA  از اولین  شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران رونمایی شد که مالکان می توانند با این شناسنامه در مسابقات و رویدادهای جهانی شرکت کنند.
صوفی ادامه داد: حدود ٨٠کشور عضو «فیوا» هستند که ایران عضویت سی‌ام را دارد و از این پس با توجه به گسترش همکاری های بین المللی مالکان خودروهای پلاک تاریخی می توانند از مزایای این پلاک بهره‌ ببرند.
 
ضرغامی: باید اعتبار پیکان را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم
 
تیدو برسترس، رییس فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی نیز با اشاره به جذابیت های ایران در این حوزه گفت: باعث خوشحالی است که ایران عضو فیوا است و احترامی که مردم و نهادهای دولتی برای خودروهای تاریخی دارند، بسیار جالب است.
وی ادامه داد: مفهوم خودروهای تاریخی از نظر فیوا، وسیله نقلیه با قدمتی بیش از ۳۰ سال است که اصالت خود را حفظ کرده باشد و به صورت روزمره استفاده نشود. به این ترتیب این وسیله نقلیه یک میراث تاریخی به حساب می آید و سازمان های بین المللی چون اتحادیه اروپا و یونسکو هم آن را قبول دارند و ما در فیوا نقش حفظ آن‌ها را داریم.
برسترس گفت: اولین خودرویی که باعث صنعتی شدن ایران شده پیکان است و باید در رده میراث تاریخی قرار بگیرد و این انتخاب بسیار مناسبی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل