بازدید 7425

نخبگان برای رفع چالش‌های اصفهان به میدان بیایند

استاندار اصفهان گفت: نخبگان در بخش‌های مختلف تولید و صنعت، آب و محیط زیست و مسائل اجتماعی به کمک استان بیایند.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 13 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مرتضوی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمانه با جمعی از نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: از نخبگان درخواست دارم که در قالب کارگروه‌های مختلف تولید و صنعت، آب و محیط زیست و مسائل اجتماعی و زیرساختی به کمک ما بیایند و ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند.

وی افزود: یک سوی میدان، حاکمیت باید از نخبگان حمایت و پشتیبانی کند که این امر اولویت ما است و از سوی دیگر از نخبگان انتظار می‌رود که برای رفع دغدغه‌های استان با نگاه عالمانه کمک کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همیشه دغدغه ما این بوده که چرا در بسیاری از مسائل و چالش‌ها از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده نمی‌شود و کمتر به این مهم پرداخته می‌شود که راهکارها را از نخبگان مطالبه کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه میدان ندادن به نخبگان باعث شده که از این ظرفیت علمی در کشور به خوبی استفاده نشود، ابراز داشت: متضرر اصلی مجموعه حاکمیت است که برای این سرمایه‌ها هزینه کرده اما از ظرفیت علمی آنان بهره‌ای نمی‌برد.

وی به لزوم شکل‌گیری یک کارگروه ویژه با حضور نخبگان اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه می‌توان مسائل کشور را روی میز نخبگان استان احصا و بررسی و برای آنها چاره اندیشی کرد که بی تردید با این بکارگیری، تعلق خاطر نخبگان به کشور و جامعه بیشتر می‌شود و احساس می‌کنند برای جامعه مفیدتر اند و هیج چیز شیرین از این نیست که فردی ماحصل تلاش‌های خود را در رفاه و آسایش مردم و رفع دغدغه جامعه ببینند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تجربه نشان داده هر زمان که نخبگان به میدان آمدند کارهای خوبی انجام و مسائل کشور حل شده و بهره اقتصادی برای جامعه نخبگانی نیز داشته است.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه‌های نخبگانی در حوزه‌های محیط‌زیست، تجارت و مسکن و … راهکارهای عملیاتی ارائه و چالش‌های استان در این حوزه‌ها حل و فصل شود.

مراقب باشیم با اخبار منفی افکار ما را مدیریت نکنند

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: به گفته مدیران و کارشناسان رسانه‌ای یک خبر منفی در ایران ۵۲ برابر نسبت به سایر نقاط دنیا دیده می‌شود و خبر خوب خبر بد است؛ این اخبار بد بین ما دست به دست می شو و ذهن ما را درگیر می‌کند به طوری که در جمع‌هایی که انتظار می‌رود هم افزایی و همفکری درباره مسائل شکل بگیرد موضوعات مطرح شده به سمت و سویی کشیده می‌شود که انرژی جلسه را به تحلیل می‌برد.

مرتضوی ابراز داشت: مراقب باشیم با اخباری که بین ما منتشر می‌کنند، ما را مدیریت نکنند؛ در قصه آب اصفهان و مسائل آبان و آذر سال گذشته ۷۶ درصد اخباری که در استان ما منتشر می‌شد از آی پی‌های خارج از کشور بودند که سینه چاک درباره آب اصفهان نظر می‌دادند و تنها ۲۴ درصد محتوا در اصفهان و ایران تولید می‌شد.

وی ابراز داشت: کارشناسان جامعه شناسی به کمک بیایند که زمانیکه اینقدر تحت بمباران اخبار منفی قرار می‌گیرم، روی افکار ما تأثیر نگدارد؛ اگر کسی شک دارد که علیه کشور ما یک کار پرحجم اطلاعاتی و امنیتی در حال انجام است و شاهد حملاتی در فضای سایبری هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه داده‌ها و آمارهایی که درباره مسائل آب و فرونشست و نرخ مهاجرت نخبگان به شدتی که در این جلسه مطرح شد، نیست، تصریح کرد: درباره مسئله آب اصفهان کارهای مؤثری شده که اعمالی است؛ می‌خواهیم مساله آب را حل کنیم اما عده‌ای هستند که نانشان در حل نشدن مسئله آب و حاشیه سازی است.

وی با بیان اینکه اجازه احداث صنایع جدید در اصفهان داده نمی‌شود، گفت: اما صنایع موجود و طرح‌های توسعه آن‌ها را نمی‌توان متوقف کرد؛ این‌ها داشته‌های استان است، دو طرح توسعه فولاد در زمینه ارزش افزوده در حال کار کردن است که در حوزه تولیدات مناسب‌تر ورق کار می‌شود و این در حالیست که فولاد مبارکه پایین‌ترین رکورد را در مصرف آب دارد و این ستودنی است.

مرتضوی با بیان اینکه کشور و استان تجربه بسیار خوبی در حوزه صادرات تولیدات‌های تک دارند، گفت: پاکستان در چندماه اخیر از اصفهان درخواست کرد که در زمینه افزایش تناژ تولیدات فولاد کراچی با این کشور همکاری کند و در روزهای گذشته وزیر بهداشت پاکستان برای خرید محصولات‌های تک در حوزه بهداشت به اصفهان آمده بود.

وی تصریح کرد: نخبگان در عرصه تولید علم و فناوری نباید اجازه دهند که برخی با شعار این گوهر را از ایشان بگیرند و بذر ناامیدی در بین نخبگان ما بکارند.

استاندار اصفهان ابراز داشت: نظرات و پیشنهادات نخبگان استان درباره مسائل مختلف در جلسات آتی می‌تواند به پیشنهاد و مصوبه تبدیل شود و از این قشر حمایت خواهیم کرد.

در ادامه حسین ربانی رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت نخبگان در اداره امور استان هدف برگزاری این نشست صمیمی است‌.

وی ادامه داد: اگر با کمک نخبگان به خوبی برنامه ریزی و راهکارهای حل مشکلات احصا و ارائه شود آینده خوبی برای کشور و استان خواهیم داشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در نظر داریم تعدادی کارگروه تخصصی تشکیل دهیم که یک سوی آن نخبگان و سوی دیگر آن مدیران اجرایی و صاحب نظران خواهند بود که در حوزه‌های تخصصی برای احصا و حل مشکلات استان گفتگو و برنامه‌ریزی خواهند کرد.‌

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمانه استاندار اصفهان با نخبگان شامگاه پنجشنبه برگزار شد و شماری از اساتید دانشگاه‌های اصفهان در این دیدار دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

مسئله آب و فرونشست زمین، مسائل اقتصادی و اجتماعی، مهاجرت نخبگان و نبود فضای کاری مناسب در دانشگاه‌ها از جمله نگرانی‌های این قشر در جلسه امروز بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر