بازدید 60530
سه‌هزار و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند/نماینده مجلس درباره قطعی اینترنت خوزستان: طبیعی است/کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند «سعید مرتضوی باز هم حکم برائت گرفت» / «بحثی درباره تبادل احمدرضا جلالی و حمید نوری مطرح نیست» / «مدیران جدید ۶ شبکه سیما منصوب شدند» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ 10 May 2022

زهرا روحبخش: «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سعید مرتضوی باز هم حکم برائت گرفت
سعید مرتضوی به عنوان سرپرست و مدیر عامل وقت سازمان تأمین اجتماعی در این پرونده به تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال سازمان تأمین اجتماعی به منظور پرداخت و اختصاص این وجوه از محل بودجه غیرشمول به اشخاص متعدد، محکوم به تحمل ۷۰ ضربه شلاق شده بود. شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور برای سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی حکم برائت صادر کرد. مرتضوی از طریق درخواست اعمال ماده ۴۷۴ قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری، حکم برائت خود را دریافت کرده است.

وزیر اقتصاد: اگر زیرساخت کالابرگ فراهم نشود، پرداخت نقدی ادامه می‌یابد
خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۱، دولت را مکلف کرده است، اولویت را به این قایل بشود که بتواند از طریق کالابرگ الکترونیک این حمایت را انجام دهد (مثل اتفاقی که الان در وزارت اقتصاد افتاده) و با توجه به اینکه بخشی از حوزه اجرایی این مسئولیت را ما بر عهده گرفتیم که در حوزه نان سنتی و آرد خبازی هست، بتوانیم مانند این موارد به سمت نظام حمایت‌های مشخص کالابرگی ـ که ما در حوزه نان داریم ـ و نیز به سمت پیاده سازی یک مدل هوشمند برویم و اگر بتوانیم این طرح را به سایر اقلام کالایی هم گسترش بدهیم، در این صورت یارانه‌ها به آن نحو پرداخت خواهد شد و اگر زیر ساخت‌ها فراهم نشد، به همین ترتیب، پرداخت نقدی که انجام می‌شود، آن هم مستمر خواهد بود.

اعلام رسمی خداحافظی سحر قریشی از سینما
سحر قریشی خداحافظی اش از سینما را به صورت رسمی اعلام کرد و شب گذشته (۱۹ اردیبهشت ماه) در صفحه اینستاگرام خود خطاب به امیر تتلو نوشت: درسته عزیزم. کاملا حق با شماست. اینکه من از سینما خداحافظی کردم و نباید دیگه حمایت کردنش برام مهم باشه، هنوز برام جا نیفتاده بود و اینکه درباره ش با همسرم مشورت نکردم اشتباه من بود. اینکه اولویت زندگی من شما هستید و من شما رو ناخواسته ناراحت کردم هم اشتباه من بود. با تمام وجودم از شما معذرت می خوام و امیدوارم امیرجان معذرت خواهی من رو بپذیری.

قوه قضاییه: فائزه هاشمی تحت تعقیب قرار گرفت
سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده علیه فائزه هاشمی درباره اظهارات اخیر وی خبر داد. ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه، در خصوص اظهارات اخیر فائزه هاشمی در خصوص برخی نهادهای انقلابی کشور و نیز اظهاراتش پیرامون پیامبر اسلام گفت: ایشان به علت هر دو موضوع توسط دادستان تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی انقلاب تشکیل شده است. او افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است و نسبت به احضار ایشان و ادامه رسیدگی اقدام خواهد شد.

مدیران جدید ۶ شبکه سیما منصوب شدند
محسن برمهانی معاون سیما در احکامی جداگانه «میثم مرادی بینا باج» به سمت مدیر شبکه یک «حامد بامروت نژاد» به سمت مدیر شبکه دو «حسین شاه مرادی» به سمت مدیر شبکه چهار«علی عبدالعالی» به سمت مدیر شبکه آموزش «محمد حسین کشکولی» به سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما «محمد صادق باطنی» را به سمت مدیر شبکه امید، منصوب کرد.

سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند
سردار سلامی تصریح کرد: دشمن قصد داشت در جنگ نرم قلب‌های جوانان ما را تصرف کند و در مرحله بعد سفره مردم را تهی و به معیشت مردم ما حمله کند. دشمن می‌خواست ما را محاصره کند و ما را از علم و پیشرفت عقب بیندازد. دشمن به‌ دنبال تسلیم مردم ما بود اما امروز دیگر بسبار دیر شده است، چون مردم ما دشمن را عقب زده‌اند. وی ادامه داد: امروز دشمن مدام دروغ منتشر و شایعه‌سازی می‌کند. دشمن می‌خواست ایران را منزوی و اقتصادش را متلاشی کند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند اما مردم در بزرگترین جهاد جهانی تاریخ توانستند تمام امید دشمن را ناامید و منجمد کنند. سردار سلامی عنوان کرد: همه راه‌ها به‌ سوی دشمن بسته شد و در همه عرصه‌ها شکست خورده است. دشمن ویروس تروریسم تکفیری را در جهان اسلام پراکند؛ اما از واکنش‌های تحسین‌برانگیز ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت ایران شکست خورد؛ از همین روی، باید بابت وجود چنین ملتی خداوند را شکر کرد.

«نادران» برای انتخابات ریاست مجلس اعلام نامزدی کرد
نماینده مردم تهران برای انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام نامزدی کرد. الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان و توزیع آن در صحن علنی مجلس،برای ریاست مجلس در انتخابات هیات رییسه اعلام نامزدی کرد.وی در این نامه انتقاداتی را در مورد ریاست قالیباف بر مجلس مطرح کرده و تعهداتی به نمایندگان در صورت انتخاب برای ریاست مجلس داده است.

نماینده مجلس درباره قطعی اینترنت خوزستان: طبیعی است
شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اینکه طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی مواقع قطع می‌شود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است. شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره برخی گمانه‌ها مبنی بر شروع اعتراضات در برخی شهرهای خوزستان و قطع شدن اینترنت گفت: در فضای مجازی این صحبت‌ها مطرح می‌شود و مرجع ما هم فضای مجازی نیست، بلکه فضای واقعی مرجع است. در حقیقت فضای مجازی قابل استناد نیست، چون در این فضا برخی موضوعات را بزرگنمایی می‌کنند. وی در واکنش به اینکه طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی قطع می‌شود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است. به عنوان مثال روز شنبه در مسیر همدان به تهران، اینترنت بنده بیش از ۵۰۰ بار قطع شد. دلیل این قطعی چیست؟‌ مشکل مربوط به سیستم مخابراتی است یا سیستم ارتباطی؟ که در یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری ۴۰ بار قطع و وصل می‌شود. لذا طبیعی است که اینترنت قطع و وصل شود. منظور این است قطعی اینترنت به دلیل ملاحظات امنیتی نیست و گاه طبیعی پیش می‌آید.

سخنگوی قوه قضائیه: بحثی درباره تبادل احمدرضا جلالی و حمید نوری مطرح نیست
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده احمدرضا جلالی و حمید نوری هیچ ارتباطی با هم ندارند؛ لذا بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست و حکم آقای جلالی اجرا خواهد شد. ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده احمدرضا جلالی گفت: استحضار دارید که ایشان تبعه ایران هستند و در سال ١٣٩۶ به اتهام جاسوسی و ارتباط با سرویس جاسوسی موساد و افشای اطلاعات طرح‌های سری و حتی اطلاعات مرتبط با دانشمندهای هسته‌ای بازداشت شد و بعد از بازداشت دولت سوئد به ایشان تابعیت داد. این شخص به جهت اتهامات متعدد به اعدام محکوم شده و حکم قطعی است. نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد شد. سخنگوی قوه قضاییه در خصوص امکان مبادله احمدرضا جلالی که در ایران محکوم به اعدام شده است با حمید نوری گفت: این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم ندارند و من عرض کردم آقای حمید نوری بی‌گناه هستند و ثانیا آقای جلالی دو سال قبل بازداشت شده و حکم ایشان قطعی شده است لذا بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست و حکم آقای جلالی اجرا خواهد شد.

انتقادهای تند محمد مایلی‌کهن به دولت: مردم ذره‌ذره دارند آب می‌شوند
مایلی کهن به انتقاد از برخی سیاست ها در حمایت برخی گروه های خارجی و کشورها در شرایط تحریم پرداخت و گفت : یکی از مسائلی که در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود، این است که نمی‌دانیم «چراغی که به خانه رواست، به مجلس حرام است» من چیزی از سیاست چیزی نمی‌دانم اما این را به خوبی می‌دانم که هیچ کشوری نمی‌تواند در دنیا تنها زندگی کند. تا زمانی که با دنیا رابطه خوبی نداشته باشیم٬ مشکلات پابرجاست و وضعیت مردم هم روز به روز بَدتر خواهد شد. وی توضیح داد: مردم ذره‌ذره دارند آب می‌شوند و مسئولین کاری نمی‌کنند. سیاست‌های فعلی کشور در حالی دارد ادامه پیدا می‌کند که ادیان الهی پیامی جز خیر و صلاح مردم نداشتند. به‌ نظرم اگر به دینی اعتقاد نداشته باشیم و به ناموس دیگران نگاه نکنیم و دست به جیب دیگران نکنیم، کافی است. در واقع آدمیت در اولویت قرار دارد. مایلی کهن در پایان گفت: در دین اسلام صریحاً اسراف حرام شده است. اما در صدا و سیما در اعیادی مثل فطر و مبعث و... در همه اخبار‌ها و برنامه‌ها تعداد زیادی گل را در استودیو می‌گذارند. همه ما باید صرفه‌جویی را در زندگی خودمان لحاظ کنیم. اما متأسفانه رعایت نمی‌کنیم و این ره که می‌رویم، به ترکستان است و شرایط فراتر از بدتر خواهد شد.

نماینده مجلس: ای‌ کاش به جای پرداخت یارانه، تورم را کنترل می‌کردند
نماینده مردم خاش اعلام کرد: رقم پرداختی یارانه مردمی خیلی کم است و ای کاش دولت به جای دادن یارانه، کالای معیشتی در اختیار مردم قرار می‌داد و تورم را مهار می‌کرد. اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که پرداخت یارانه ۴۰۰ هزارتومانی از طرف دولت چه تاثیری می‌تواند داشته باشد، گفت: این اقدام تاثیری بر بازار نخواهد گذاشت چون اجناس دیگر هم گران خواهند شد. ای کاش دولت به جای دادن یارانه، جلوی تورم را می‌گرفت. از اینکه مجلس در نهایت درباره این اقدام چه تصمیمی می‌گیرد، خبر ندارم. وی همچنین در پاسخ به این که آیا این تصمیم تاثیر اقتصادی خواهد داشت یا خیر، گفت: یارانه‌ای که پرداخت شد،‌ به این معناست که تایید می‌کند که کالاها گران‌تر شوند. رقمی که پرداخت شد، مناسب نبوده و خیلی کم است. بهتر این بود که دولت به جای پرداخت یارانه کالای معیشتی در اختیار مردم می‌گذاشت، چون نقدینگی باعث گرانی می‌شود.

پیام نویدبخشِ سخنگوی دولت
سخنگوی دولت نسبت به نزدیک شدن پایان همه‌گیری کرونا در ایران اظهار امیدواری کرد.علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز پس از هشت ماه از شروع به کار دولت صادق‌الوعد آمار فوتی‌های کرونایی به سه تن رسید. خبر بسیار خوبی که نوید بخش روزهای پایانی همه‌گیری کرونا در ایران خواهد بود؛ ان‌شاءالله.»

عضو شورای شهر تهران: در تعطیلات روکش تزریق بتن تمام پایه‌های بزرگ پل صدر به سرقت رفت
عضو شورای شهر تهران گفت: در ایام تعطیلات نوروز سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه های پل صدر کامل به سرقت رفت. ناصر امانی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران تذکری درباره سرقت تجهیزات شهری تهران با استناد بند ۳۰ قانون شوراها مطرح کرد و گفت: نظارت بر حسن اداره شهرداری و کلیه سازمان ها و شرکت های وابسته و حفظ سرمایه و دارایی شهروندان جزو وظایف قطعی شوراست. او ادامه داد: در تاریخ ۱۲/ ۸/ ۱۴۰۰ تذکری درباره سرقت اموال عمومی شهر به ویژه پل شهید حکیم تذکری به شهردار تهران دادم و درخواست کردم در تعامل با نیروی انتظامی عوامل را شناسایی و معرفی کنند که امیدوارم در دست اقدام باشد. امانی در ادامه به یک سرقت بزرگتر در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه های پل صدر به طور کامل به سرقت رفت.

کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند
روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» به گزارش روزگذشته اعتماد واکنش نشان داد و به دولت رئیسی، لقب دولت مردمی اعطا کرد. روزنامه کیهان در شماره امروز خود و در ستون گفت و شنودش با اشاره به گزارش روز گذشته روزنامه اعتماد نوشت:
گفت: روزنامه اعتماد در شماره دیروز خود نوشته است «‌سفرهای تفریحی و با هدف گردشگری در کشور، واضح کاهش داشته»!
و تقصیر آن را به دولت رئیسی نسبت داده است!
گفتم: ولی همین روزنامه در نخستین روز پس از تعطیلات نوروزی امسال نوشته بود؛ «تعداد مسافران نوروزی در تمام استان‌ها در حدی بود که در هفته اول فروردین، ظرفیت اقامتگاه‌های ۸ استان کشور تکمیل شد و تعداد بسیاری از مسافران ناچار شده‌اند در حاشیه خیابان‌ها و پارک‌ها چادر بزنند‌.»
گفت: این مدعیان اصلاحات عجب کینه شتری عمیقی از دولت مردمی رئیسی دارند. یعنی یادشان رفته که قبلاً چه نوشته بودند؟!
گفتم: ‌ای عوام! مگر یادشان رفته که بلای گرانی و سایر مشکلات اقتصادی را خودشان بر سر ملت آورده‌اند ولی حالا دارند اشک تمساح می‌ریزند؟!
گفت: از این همه دروغ و مواضع چمن در قیچی نزد وجدان خودشان هم شرمنده نیستند؟!
گفتم:‌ کیف هم می‌کنند! یارو می‌گفت من در پرورش روحی به مرتبه‌ای رسیده‌ام که برای خودم یک دروغ شاخدار تعریف می‌کنم و قاه قاه می‌خندم! تازه بعدش هم به خودم میگم؛ جان من؟!

سفیر جدید ایران وارد بغداد شد
«محمد کاظم آل صادق» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عراق امروز بعد از ظهر وارد بغداد شد و مورد استقبال شخصیت های مختلف ایران و عراقی قرار گرفت.آل صادق در بدو ورود به عراق در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد به سمت سفارت در محل یادمان فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توقف و با خواندن فاتحه و اهدای دسته گل به روح بلند این دو شهید ادای احترام کرد.سفیر تعیین شده جمهوری اسلامی ایران در بغداد، که قرار است به زودی استوارنامه خود را تقدیم مقام های عراقی کند، سپس در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال و خوشامدگویی اعضای سفارت و سرکنسول گری های ایران در سرتاسر عراق قرار گرفت. معرفی محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق با توجه به سابقه طولانی فعالیت دیپلماتیک او در عراق به طور گسترده ای مورد توجه رسانه ای، شبکه های اجتماعی و صاحب نظران عراقی و عرب زبان دیگر قرار گرفت.

قیاس مصباحی‌مقدم از مدیریت رئیسی با روحانی
مصباحی مقدم درباره مدیریت شخص ابراهیم رئیسی هم گفت: مدیریت ایشان را قابل قبول می دانم. نمی توانم بگویم بدون انتقاد است. من نیز انتقاداتی را مطرح کرده و با ایشان درمیان گذاشته ام؛ اما به نسبت مدیریت دولت قبل، مدیریت آقای رئیسی بسیار با کیفیت بالاتری است. شاهد این موضوع این است که آقای رئیسی در این مدتی که مسئولیت پیدا کرده، حدود ۲۰ استان را بازدید کرده و پروژه های آنان را دنبال کرده است. همچنین تلاش می کند مشکلات استان ها کاهش پیدا کند و الحمدالله، موفق بوده است. ارتباط نزدیک و چهره به چهره ایشان با مردم، گوش دادن به درد و دل های آنان و پاسخ دادن به آن ها نشان از مدیریت خوب ایشان است.

واکنش همتی به اظهارات دیشب رئیسی
رییس پیشین بانک مرکزی به اظهارات رئیس جمهور درمورد نحوه حذف ارز ترجیحی واکنش نشان داد. عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در توییتر نوشت: در مسیر سخت حذف ارز ترجیحی برای دولت آرزوی موفقیت میکنم؛ هر چند با شنیدن صحبت های دیشب رئیس جمهور و نیز سایر مسئولینِ دست اندرکار طرح، از نظر پختگی و نحوه اجرای طرح، میزان آمادگی دستگاه های مجری از نظر سخت افزاری و نرم افزاری که در هماهنگی و شفافیت مؤثر است، نگرانی ام اضافه شد. او ادامه داد: تصمیم در مورد طرح مهم ِجراحیِ نحوهُ تأمین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی و دارو، آن هم در شرایط فعلی کشور، جای آزمون و خطا نیست. برای اجرای یک طرح جراحی ملی معیشتی بیش از گذشتن از آبروی شخصی، بایستی وجهه همت رئیس جمهور و همکارانشان، به حداقل رساندن فشارها و خسران احتمالی بر عامه مردم باشد.

۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه به حساب مردم واریز شد
محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: واریز مبالغ یارانه بلافاصله پس از پایان صحبت‌های شب گذشته رییس جمهور از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه آغاز شد. وی افزود: در این مرحله و طی دو نوبت مبالغ مربوط به اردیبهشت و خرداد ماه به حساب ۲۳ میلیون و ۶۸۰ هزار سرپرست خانوار واریز شد. به عبارت دیگر، از شب گذشته ۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار فقره پرداخت یارانه برای دو ماه اردیبهشت و خرداد انجام شده  و مجموع مبلغ واریزی برای دو نوبت حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید به‌زودی آغاز می‌شود. وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به‌هردلیلی که یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.


۷۰ میلیارد دلار هدر رفت
علی سعدوندی اقتصاددان با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی یکی از بدترین و مخرب‌ترین سیاست‌هایی است که در چند دهه گذشته کشور ایجاد شده است، گفت: این سیاست در شرایط تحریم و در چهار سال حدود ۷۰میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را هدر داد.


نوسان دلار و یورو در صرافی های بانکی
در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۴۵۱ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۷۰۷ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل، ۱۲ تومان افزایش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۱۵۱ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۳ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۴۳۴ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

سکه 100 هزار تومان گران شد
 ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان شد.

مقابله طلا با دلار!؟
قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با فشار بر شمش‌های قیمت دلاری به دلیل تقویت پایدار دلار مقابله کرد. شرکت‌های طلا به دلیل ضعیف‌تر شدن بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده، با دلار بالا مقابله می‌کنند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با افزایش۹.۶ درصد به  ۱۸۶۳ دلار و ۷۰ سنت و طلای آمریکا با ۰.۵۲ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. بازدهی ده ساله خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح سه ونیم سال گذشته در جلسه قبل، کاهش بیشتر داشت و در حال حاضر قیمت طلای با بازده صفر را افزایش داد.
مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی در شرکت Tiger Brokers استرالیا گفت: نه تنها در حال حاضر روند نزولی واضحی در قیمت طلا داریم، بلکه محرک‌ها نیز کاملا واضح هستند، زیرا پتانسیل برای نرخ‌های بالاتر و دلار قوی‌تر بر هر گونه جذابیت امن طلا غلبه کرده است. به گزارش ایسنا، در حالی که طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان ذخیره‌ای مطمئن از ارزش تلقی می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

محمد غرضی: یک شهر با دو نرخ خراب می‌شود
سید محمد غرضی در گفتگو با فارس در نقد سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: این مساله خیلی ساده است، از قدیم ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید، «یک شهر با دو نرخ خراب می‌شود»؛ یعنی اینکه یک جنس یا ارز اگر دو نرخ داشته باشد، مشخص است که یک گرفتاری در آن وجود دارد. وزیر اسبق وزیر پست و تلگراف و تلفن، با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب در دولت‌ها، ارز با دو نرخ، سه نرخ و بعضا چندین نرخ به بازار عرضه می‌شد، گفت: در دولت آقای روحانی ارز چندین نرخ داشت، مواد غذایی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی بود، سایر مواد با نرخ نیمایی و یک نرخ هم مرتبط با بازار سنا و یک نرخ هم به عنوان بازار آزاد وجود داشت. وی ادامه داد: در چنین شرایطی که نتیجه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، رانت‌خواران با قیمت بسیار پایین ارز، کالا را وارد و آن را احتکار می‌کنند و بعد با سود‌های کلان آن را به فروش می‌رسانند و مردم از این ناحیه آسیب جدی دیدند. غرضی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب وارد شدن آسیب جدی به ساختار اقتصاد کشور شد، گفت: نتیجه همین سیاست‌ها نظیر ارز ۴۲۰۰ تومانی است که سبب می‌شود، فقرا فقیرتر و رانت‌خواران هر روز غنی‌تر شوند. این وزیر پیشین در بیان ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: هر دولتی اگر ارز را تک نرخی نکند، دچار گرفتاری خواهند شد و این گرفتاری همان فعالیت رانت‌خواران است.

سقف قیمتی جدید کالاهای اساسی اعلام خواهد شد
سید جواد ساداتی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی درباره تامین کالاهای اساسی افزود: براساس اطلاعیه های رسمی که از ستاد مردمی سازی یارانه ها از امروز انجام می گیرد، قطعا مردم در جریان این اتفاق و فرایند مذکور قرار می گیرند. البته تغییراتی در قیمت کالاها با حذف ارز ترجیحی وجود دارد؛ ضمن اینکه افزایش قیمت جهانی زیادی را به دلیل شرایط و اوضاع دنیا داریم. وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اما سقف قیمتی را برای اینکه بازار قابل کنترل و نظارت باشد و تعزیرات کار خود را انجام دهد، اعمال خواهیم کرد؛ ضمن اینکه اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی هم برای کنترل بازار افزایش یافته است، بنابراین ضرورت دارد سقف قیمت ها اعلام شود. وی اضافه کرد: از طریق اطلاعیه هایی که از طریق ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید سقف قیمتی جدید کالاهای اساسی اعلام خواهد شد.

افزایش ۳۶ میلیونی یک خودرو در یک هفته
سورن پلاس پس از افزایش ۳۱ میلیونی قیمت در ابتدای هفته گذشته، امروز رشدی ۵ میلیونی را تجربه کرد تا به این طریق در یک هفته قیمت این خودرو ۳۶ میلیون تومان گران شود. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده سمند هم افزایش قیمت داشت و هم با ثبات در بازار عرضه شدند و با این شرایط، «سمند LX» در بازار امروز ۲۸۳ میلیون تومان قیمت خورد و تغییری نداشت و «سمند LX با موتور EF۷» هم با افزایش یک میلیونی ۳۳۶ میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز رکورددار رشد قیمت در بازار بود و با افزایش ۵ میلیونی در بازار ۳۵۵ میلیون تومانی شد. به گفته فعالان بازار خودرو کمبود عرضه در بازار موجب افزایش قیمت این خودرو شده است.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۸۴
از قیمت دلار خبر داری ؟ حکومت با کفایت ، قدرت اول منطقه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
ما میگیم از وقتی آیت الله دکتر رئیسی،اومده،وضع مردم خیلی خوب شده،شما هم بگید خوب شده!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
کیفیت مدیریت آقای رییسی بیشتر است. پس کلا همه چیز بیشتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مردم به رییسی رای دادند حالا هم باید تاوان انتخاب خودشان را بدهند
ته تمه ی زندگیمون را
هم در یک تورم 400درصدی بسوزنید
و اسمش عدالت بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
یه کاری میکنن که نتونیم قرص برنج بخریم و خودکشی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
توخیابون نمیایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
قراربود فقط قیمت چهار کالا اصلاح شود چرا ارزش ریال درحال سقوط است.
یارانه 400 تومنی فقط برای 6 میلیون سرپرست خانوار واریز شده و پولش از قطع یارانه 45 تومنی بقیه مردم از جمله خود من که تا ماه قبل یارانه میگرفتیم تهیه شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
ایا این دولت با کفایت باهوش!! که اینهمه تریبونهای مملکت
قربون صدقه اش میروند متوجه نیست با شرایط اقتصادی فعلی مردم باید ازاد سازی قیمت ها را حداقل در یک دوره ده ساله انجام دهد !! این است کارشناسی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
تازه اون رو هم اجازه برداشت نداده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
احتمالا همینطوره
من کارمند دولتم. نوشته حقوقت 5.5 و یک خودرو سمند 95 داری. بعد زده درآمدم از 74 درصد مردم بالاتره. جل الخالق. یارانه 45 تومنیم هم قطع کردن. هیچ خونه و زمینی هم ندارم.
دلار از دیروز ۲۰۰۰ بالا کشید
دلار ۲۷ شد ۲۹
دقیقا به کدوم 72 میلیون نفر یارانه پرداخت شده؟ با هر کسی که یارانه میگرفت حرف میزنم همون یارانه قبلی هم حذف شده.
کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند
اتفاقا" اصلا" اينجوري هم نيست و دولت رئيسي با عملكرد ضعيفو مخرب خود كاملا" مورد تنفر مردم كوچه و بازار قرار گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
به اصلاح طلبان کاری ندارم اما به عنوان یک عضو از مردم نه تنها کینه شتری دارم بلکه پر از خشم و بغض هستم و منتظر فرصت برای خالی کردنش
فتحعلی قجری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
خواب ریسی قرار آواره بکنه مردم رو حالت خوشه عمو
سعید مرتضوی با انهمه..... باز هم حکم برائت گرفت و فائزه هاشمی بخاطر حرف تحت تعقیب قرار گرفت. عجب عدل و دادی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
با ما باش هر چه خواهی بکن.داستان خودی و غیر خودی است دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
برو بابا
من نه اصولگرا رو قبول دارم و نه اصلاح طلب رو ولی کینه شتری عمیقی دارم از ۶ کلاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چرا اعتبارشو میبری بالا
چهار کلاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
عشق و علاقه ات به حسن روحانی بدبختمون کرد
عجب مملکت گل وبلبلبی آدم همه جاش درد میگیره این مرتضوی که صندوق سازمان تامین اجتماعی را به باد داد حالا تبرئه شده خداییش خوب مملکتی هست
مدیران 6 کانال عوض شدند و فامیل حدادعادل و مدیر شیکه 3 محکم سر جایش نشسته.چقدر عدل و انصاف در این کشور موج میزنه!!!!
«نادران» برای انتخابات ریاست مجلس اعلام نامزدی کرد
به به گل بود و به سنبل هم آراسته شد.!!!!!!
پس چرا فروغی شبکه ۳ عوض نشد ؟!
اقای شریعتمداری شما کینه شتری داری الان هشت ماه روحانی رفته شما کلیه مشکلات را به اصلاح طلبها نسبت میدید
فقط یه مرد توی خانواده رفسنجانی پیدا میشه و اونم فائزه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
درود بر فائزه رفسنجانی
بلز هم مایلی کهن.علی پروین که ۱۰۰۰چهره است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
دقیقا و فرصت طلب معاش
من بازنشسته تامین اجتماعی هستم و نه اضافه مستمری امسال را میدهند و نه جزو افرادی که یارانه برایشان واریز شده.به کی باید بگم؟اصلا کسی اهمیت میده؟
حاج حسین کیهانیان چقدر بامزه و با نمکه!!!
نادران
نماینده هه نادران رو رئیس کنن که سرهنگ خیال نکنه زرنگه
الحق و والانصاف فائزه باید رئیس جمهور میشد
سردار میشه بگید چه دروغی؟؟؟
جناب سردار سلامی؛ یعنی فقط دشمنان دروغ می گویند و مسئولین کشور به مردم دروغ نمی گویند؟
دشمن بخاطر دشمنی دروغ می گوید، مسئولین کشور بخاطر چه به مردم دروغ می گویند؟
کسی مردم را ترغیب نکرده

اونا ماه ها حقوق نگرفته اند
اونا کار ندارند
اونا پول ندارند
اونا گرسنه اند
از سردار سلامی می پرسیم

آیا جرات و شهامت گفتن مبلغ فیش حقوقی تان را به مردم دارید ؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
فیش درست کردن که کاری نداره. مثل اون رفیقمون که سه میلیون حساب داشت و پسرش پاترول
کشور به دست محمودی ها افتاده

کار همه تمام است

رییسی همان محمود است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
دست روحانی لیبرال هم افتاد دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
دقیقاً
خدا شکر که فهمید دروغگوی بد است
جناب کیهان! بعضی ها نه تنها با دولت فعلی بلکه با همه دولت‌ها کینه شتری داشتند و برای عدم موفقیت آنها چوب لای چرخ همه دولت‌ها می گذارند منجمله جنابعالی ب
اقایان راست می گویند اصلا در دولت آقای رئیسی هم مشکلات حل شده و مردم هیچ مشکلی ندارند و فقط دشمنان این ملت هستند که توطئه می کنند .دلیل آقایان را هم این است که آفای قالیباف در زمان روحانی می گفت من وقتی در یخچال را باز می کنم مطمئن نیستم چیزی توی ان هست جلوی نوه هام بزارم یانه ولی آلان اینقدر وضع مالیش خوب شده که خانمش، دختر و دامادم رفتن از ترکیه سیسمونی آوردند.
جناب آقای جبلی! پس کی انشاالله مردم باید با خبر تغییر مدیر شبکه ۳ خوشحال شوند. انشاالله انشاالله انشاالله که این خبر خوش زیاد طول نکشد چون اکثر مخاطبان رسانه میلی متمایل به شبکه ۳ هستند.
روزنامه پرتیراژ کیهان! لابد اصلاح طلبان به موفقیت های درخشان دولت سیزدهم حسادت می کنند!!! خخخخخخخ
حقیقت این است:
فرودگاه ها، بوسه های بیشتری
از سالن های عروسی به خود دیده اند!
و دیوار بیمارستان ها،
بیشتر از عبادت گاه ها دعا شنیده اند!
به راستی چرا این گونه ایم؟
همه چیز را موکول می کنیم
به زمانی که چیزی در حال از دست رفتن است!
(تمام دنیا هم بیان توی خیابان هیچ اتفاقی رخ نمیده )هنوز ۳۰درصد از آرمانها هم تحقق پیدا نکرده این یعنی شما حالاحالاها باید پشت میز و صندلیت بنشینی و مدیریت کنی
زورش به مدير شیکه ۳ نرسیده یا این بقیه رو هم از همون قماش انتخاب کرده که یکدست بشوند ؟؟!!!
چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
بله تا دونه آخر یانکی گداهارو بیچاره نکنیم بی خیال نمی شیم
سردار سلامی ظاهرا تازه از خواب بیدار شدند اطلاع ندارند در مملکت چه خبر است.
اگر دشمنی باشد همین مسئولین بی کفایت هستند وگرنه ملت ما دشمنی ندارد که بتواند اینچنین تمام داشته هایش را نابود کند
واقعی کردن قیمت ها و البته واقعی کردن حقوق ها و دستمزدها باید ۲۰ سال پیش اجرا میشد.یه دوست و همکاری دارم که نیوکاسل انگلیس زندگی و کار میکنه.ماهیانه به پول ایران ۱۷۸ میلیون تومن حقوق میگیره و مخارج زندگی خانوادگی با دوتا بچه و خورد وخوراک و اجاره خونه و خرج ماشینش به پول ما تقریبا ۵۸ میلیون میشه.یعنی ماهیانه تقریبا ۱۲۰ میلیون تومن پس انداز میکنه.قبول داریم که مخارج به پول ما توی کشورهای خارجی خیلی زیاده ولی چیزی که مهمه این هست که حقوق و درآمد ماهیانه خارجی ها لااقل سه برابر هزینه هاشون هست .(حتی حقوق دولتی شون)
دروغ در کار نیست.
حقوق و درآمد شما و همکارانتان آنقدر بالاست که از حال و روز مردم بدبخت خبر ندارید .

میلیون ها ایرانی زیر خط فقرند

تاسف بر همه تان
ما چه گناهی کردیم گرفتار شما مسئولان شدیم ؟

چه کردید با این کشور ؟

با داشتن شما احتیاج به هیچ دشمنی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
جنگ جهانی اول
و جنگ تحمیلی هم اینطور نبود
آقای رییسی امروز جدول حقوق کارمندان و معلمان دو در جهان مقایسه کردم با کمال تاسف ایران بعد از آفریقای جنوبی با حقوق ۲۵۰ دلار در ماه از آفریقای جنوبی عقب افتاده به به رتبه آخر جهان تنزل کرد ،؟؟ جالب‌تر اینکه یک ساله داری بخاطر ۱۲ همت آسمان ریسمان می‌بافی ولی یک‌شبه ۳۴ همت پول واریز میشه ؟؟
مردم که نت اضافه ندارند که صحبتهای یک نماینده در مورد قطعی نت در خوزستان سه بار در متن تکرار شود وآخرش خودش هم متوجه نشود که چه گفته؟؟؟!!آقا اگر طبیعی است چند روز وچند ساعت؟
کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند.
همانطور که خود شما از اصلاح طلب ها کینه شتری بی جهت دارید.
توجه داشته باشید که در ایران اگر اینترنت قطع باشد طبیعی و اگر وصل باشد طبیعی نیست. ما کلاً برعکس همه دنیا حرکت می کنیم.
توجه داشته باشید که در ایران اگر اینترنت قطع باشد طبیعی و اگر وصل باشد طبیعی نیست. ما کلاً برعکس همه دنیا حرکت می کنیم.
مسکن که رویا شده
ماشین بی کیفیت هم چند برابر قیمت جهانی
نیاز های اولیه غذایی هم که وضعیتش اینه
حالا کسی به خیابون هم بیاد به خاطر اینه که فریب دشمن را خورده؟
عجب
یارانه را حذف کنید و اقتصاد را درست کنید.
جناب سردار سلامی سخنی از روی انصاف
تقریبا در سال ۹۷ بودجه آموزش و پرورش کشور با یک میلیون کارمند و ۱۲ میلیون دانش آموز برابری میکرد ولی در بودجه ۱۴۰۱ بودجه نظامی کشور از ۴۰ هزار میلیارد رسید به ۷۲۰ هزار میلیارد تقریبا ۲۰ برابر که خدا رو شکر میکنم ولی مصیبت ماجرا اینه که بودجه آموزش و پرورش تقریبا دو نیم برابر شده ،، یعنی افزایش ۱۰ برابری قیمت ها زیاد تاثیری رو شما عزیزان نداره چرا که نه تنها از تورم بلکه به اندازه یک تورم ۱۰۰ درصدی دیگه تامین هستید ولی آیا فکر سایر اقشار جامعه میکنید که هر روز بر طبل نابودی و مرگ این و آن دارید ؟؟ بدون شک شکم من هم سیر باشه شب روز شعار مفاومت الکی میدم ، و جالب‌تر ماجرا اینه که بودجه رتبه بندی هست که تبدیل به جوک جهانی شده
آقای سلامی عزیز فقط یه مقایسه کوچک بودجه دو سال دو وزارتخانه رو کن بعد دم از دشمن شناسی و دشمن تراشی کن
بودجه نظامی در سال ۹۷ معادل ۴۰ هزار میلیارد
بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ حدود ۳۷ هزار میلیارد
بودجه نظامی در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۳۰ هزار میلیارد (۲۰برالر )
بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۵ هزار میلیارد (کمتر از ۳ برابر)
جناب سلامی در د این کشور بی عدالتی هست ، ولله قسم سنگر آموزش و پرورش مملکت به مرتب سنگین تر از سنگر دفاعی هست .
اصلا کسی با افزایش بودجه نظامی مخالف نیست ولی به شرط آنکه اگه هست برای همه باشه و اگه نیست برای همه ،؟؟ چرا باید معلمان و کارگران و کارمندان این مملکت به ففر و فلاکت بیفتند و لنگی بپوشند و شکم گرسنه مبارزه کنند؟؟
به آمام حسین قسم این ملت درد داره ، ولی کسی به درد ملت رسیدگی نمیکنه
دستشون‌ درد نکنه‌ !
اتومبیل‌ ۱۰ ملیونی‌ را بمان فروختن‌ ۱۵۰ ملیون‌ بعد قیمت کذایی این لگن شد ه ۴۰۰ ملیون‌ حالا تازه‌ بخاطر‌ هم ن لگن تازه اون خریدار بدبخت را آز یارانه‌ خودشون هم محروم‌ کرده اند‌ !!!
نمردیم و معنی دولت مردمی را هم فهمیدیم‌ !!!
خوب گدایی را بین مردم‌ پخش کردید‌ ! همه یکسر گدا‌ !
یک افتخار ب رگ برای دولت‌ مردان
جناب شریعت مداری اصلاح طلب به فکر ملت بود ولی شما افراطیون اجازه ندادید و حالا نوبت تقاص پس دادن شماست ؟؟ اگه شما ۸سال پیش دست از یک دیدگی برمی‌داشتند کشور به این مرحله از سقوط در همه زمینه ها نمی‌رسید که ماکارونی که غذای فقرا در جهان است بشه غذای دست نیافتنی در کشور
تخم مرغ و مرغ وووو رسما گران شد واقعا خوب تحریم ها را داریم شکست می دهیم
سلامی سلام
نماینده مجلس: ای‌کاش به جای پرداخت یارانه، تورم را کنترل می‌کردند!!! حرف درستی است احسنت
کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند!!! و واعجبا از کینه شُتُری کیهان از اصلاح طلبان!!!!
بهترین کار این است بدون انتخابات اقای شریعتمداری را رییس جمهور کنند.
نمونه دروغ های منتشر شده رسانه های آزاد رو میشه بفرمایید؟؟

اگر دروغ می گن پس مشکل شما چیه؟؟ خب صدا و سیما که بودجه مملکت رو به تاراج برده رو ببندید!! ببندیدش و باند رو بفروشید به شبکه های خصوصی و یا اون ور آبی! اونا که دروغ می گن! خب کسی هم که دروغ میگه مردم بهش اهمیت نمی دن! مشکل چیه! دست به کار شید!

اونا دروغ می گن، شما چرا ماهواره رو جمع می کنید!
اونا دروغ می گن شما چرا فیلترشون می کنید؟

آن که حساب پاک است از محاسبه چه باک است!
آخه یکی نیست به این کیهانی هابگه کینه شمانسبت به دولت قبلی از هشت سال پیش شروع شده وهنوزهم تمامی نداره اگرکینه اونها نسبت به دولت فعلی شتریه پس کینه شمارا چه بایدنامید.خودتان برای یک اسمی برای خودتان پیداکنید .شمادرنیش وکنایه ونام گذاری دیگران استادید
جرا جلوی آزاری بیان رو گرفتین ، خانم هاشمی چیزی جزرواقعیت تلخ جامعه رو نگفت ؟؟ آیا از شورش جامعه نگرانید ، چرا بی‌کفایتی خودتان رو به گردن دیگران می اندازید
سردار اگه تو غم نان و بیکاری و فقر نداری
ملت گرفتار هزاران بدبختی خود هستند
پدر پیر و افتاده با ۵۰۰ هزار تومان مقرری بیمه روستایی .
سه فرزند بیکار ،
جهیزیه های سنگین و جیب خالی ؟؟؟
حقوق بخور و نمیر ؟؟؟
بودجه ما ۲۰ برابر نشده سردار ؟؟؟؟؟؟؟
اقای سلامی بجای شعار دادن لطف کن تعدادی که الان در خوزستان در خیابان هستند به منزل این اافراد بروید و از نزدیک زندگی انها را ببین که با چه فلاکتی دارند زندگی می کنندشاید ان موقع کمی به خودتان بیایید که چه افرادی بی تجربه ای را سر پست های مهمی گذاشتید بجای اینکه ندانم کاری را گردن دیگران بیندازید یک نگاه به کارهای مسٸولین بیندازید تا طرز فکر شما این باشد ،هر روز دریغ از دیروز....؟
امیر تتلو و تمام اعوان و انصار او انشالله به جهنم و واصل شوند. آنها جز فریب دادن و نا امید کردن جوانان شغلی ندارند. او و ترانه های مبتذلش باعث افسردگی سرکش و یا حتی خودکشی بسیاری از جوانان و نوجوانان شده است.
وعده خداست : الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
جالب اینجاست که بعضیها موقع انتخابات آویزان همین تتلو بودند!
باند فرودگاه رو آماده کنید بورس باید شاخص ۳میلیونی رو فتح کنه
پرواز دلار به کانال های بالا
صالحی خوابی، ؟؟
آقای سلامی
چرا همه چی رو دروغ میپندارید و به دشمن فرضی نسبت میدهید ؟
واقعاً معلوم نیست در جامعه چه خبره ؟ به راستی از دزدی های آشکار برخی افراد و گرسنگی مردم بی خبرید ؟ آیا اینها هم کار دشمن است ؟ اگر هست که دشمن خیلی قوی تر از آنچیزیست که شما میگویید.
امیدوارم دیگه اینو سانسور نکنید جناب تابناک
لابد پراید ۲۰۰میلیونی گوشت ۲۰۰هزار تومانی ماکارونی و روغن نایاب و...کلا دروغ است و کار دشمن است
شاید هم راست منتشر می کنند !
بالاخره همسر سحر قریشی کیست؟!
آقای مایلی کهن خدا پدر و مادرت را بیامرزد ولی من نگران سلامتی شما هستم که از فردا توپخانه تخریبی افراطیون به سردستی چماقدار بزرگ سردار قلم مورد حمله قرار میگیرید .
کیهان اینقدر محمل بافی نکن اصول گرا و اصلاح طلب هر دو ... .است هردو با یک ساز و نوبتی می رقصند
حاج حسین این تقاص ظلم های شماست در حق ددولت روحانی ؟؟ یادتون رفته چقدر وحشت کرده بودید وقتی ۵ سال نرخ تورم از ۵۶درصد روحانی شد ۹ درصد و همه فهمیدن تمام مشکلات کشور زیر سر شماست و شما ناشکری کردید و خدا ترامپ را بر شما نازل کرد ، حالا هم وقتی خداوند نگاهی به ملت کرده و بایدن آمده باز هم شما افراطیون مانع رفع مشکلات شدید
سردار سلامی
میشه دقیق تر فکر کنید و بعد بگید کیا دروغ منتشر می کنن؟
اقای سردار سفره تهی مردم چه ربطی به دشمن دارد میشود توضیح بیشتری بدهید ما بفهمیم وقتی تورم روزانه مثل قیمت خودروی داخلی بالا میرود ایا دست دشمن در ان دخیل میباشد ما مردم از شما خواهش میکنیم شما دست این دشمن را هیچ سرش را از تن جدا کنید ما هم پشت شما هستیم شما سر کل رانتخوار ان و اختلاسگران و گرانفروشان و اقازاده هایی که دلار نفتی را به امریکا وکانادا وانگلس وترکیه ووووووو و .......را بردند سر از بدن جدا کنید ما پشت شما هستیم
تازه بعضی مردم شدند شبیه شما و همفکرانشان که از همه دولت‌ها کینه شتری داشتید وبرای موفق نشدن آنها از هیچ کاری دریغ نکردید. خدا شما رو نبخشه
می گم سر لشگر جان این کارهایی که می گی ، قرار بود انجام بده ؟ پس اتفاقات انجام شده که دقیقا شبیه اینهاست رو اونا ایجاد نکردن و وطنی یه ؟
بردار حسین و سلامی و مصلحی مقدم، مردم نمیشه با حرف شکمشونو سیر کرد. مردم سفره خالی خودشون و عرق شرم پدرانه و مادرانه تمام قد دارند. شما به سیسمونیتون برسید.
ملت باور کنید این درست ترین کار است. چاره ای جز حذف ارز ترجیحی نیست.التماس تامل و تدبر و کمی صبر.مسیر درست است.
این شرایط آب و هوا هم برای خوزستان طبیعی هست که هیچ کس کاری نمی کنه؟
کیهان ظاهرا کینه های فوق شتری خودش رو در زمان دولتهای اصلاحات ودولت اعتدالی روحانی فراموش کرده که البته همچنان هم ادامه داره !کیهان یادت باشه از قدیم‌گفتن جواب سلام علیکه !!
همین دیروز خواهرم متوجه شد که یارانه او رو که بازنشسته فرهنگی هست قطع کردن‌چون یک بار برای زایمان دخترش که ساکن کانادا هست مجبور شد به کانادا بره !! نمیدونم آیا یارانه جناب قالیباف وهمسرشان هم به دلیل سفرهای ایشان به ترکیه وبه قولی سوریه هم قطع میشود ؟!
جناب سلامی قلب ها ی جوانان تصرف شده نه با تلاش غرب با عدم تلاش مسئولین خودمان برای تصرف قلب آنها !!در ضمن آنچه مردم تحمل می کنند را شما درک نمی کنید.
در ارتباط با تخصیص یارانه ، بنده ساکن محرومترین محله مرکز محرومترین استان (اردبیل) هستم و حقوق بازنشستگی اینجانب هم حداقل حقوق ا ست اما در طرح دهک بندی د ولت عدالت محور سیزدهم در دهک دهم قرار گرفته ام و بر همین اساس یارانه ای به من تعلق نگرفته است . اگر عدالت این است پس ظلم چیست ؟
واقعا دمت گرم آقای مایلی کهن این دولت و این مجلس اصلا بفکر سفره خالیه مردم نیستن فقط بفکر مردم کشورهای دیگر هستند
دشمن با دروغ سفره مردم را تهی کرده .الان سفره مردم لبنان پر برکت. نان ماکارونی گوشت مرغ فراوان.دشمن می‌گوید کالا برگ نان در ایران است
مملکتی که رییس جمهورسیکل داردوزیرخارجه اش یک جمله انگلیسی نمیتواندبگویدیابفهمدخودروی ملی اش به ارابه مرگ مشهوراست تنهاافتخارش داشتن موشک است!ومردمش شب راازنگرانی بالارفتن قیمتهاتافرداصبح نگرانندوخواب ندارندپرتیراژترین روزنامه آن هرروزراباتیترتمامادروغ وافتراآغازمیکندصداوسیمایش درقرق کسانی است که ازتجربه درآن هیچ نمیدانندبجزانفجار‌روزانه پس هنربندش هم بایداین سحرقریشی باشدهمه چیزمان بایدبهم بیایددیگر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
سیکل هم نداره داداش
دولت وقتی دروغ بگه از مردم عادی چه انتظاری میشه داشت؟
بنده کارمند بازنشسته ام و همسرم هم خانه داره، دیروز یارانه رو واریز نکردند، وقتی به سایت مربوطه مراجعه کردم نوشته: شما غیر برخوردارید، در صورتیکه یارانه قبلی رو میگرفتیم، بعد میان میگن به نه دهک از ده دهک جامعه یارانه واریز شد. وقتی برای اعتراض اقدام کردم سایت فعال نبود، خدا آخر و عاقبتمون رو به خیر کنه.
هنوز به یارانه اجازه برداشت ندادید و دلار را گران کردید!!!!تا کی میخاهید از جیب مردم بزنید؟؟؟
قطعی اینترنت طبیعی است
مشخصه وقتی مردم اعتراض دارن قطع میشه
"سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند" جناب سرلشگر سلامی یا هیچ سخنی نگو و یا اگر صحبتی دارید شفاف بفرمایید کدام دروغ، نمونه آن را بفرمایید.
"نماینده مجلس: ای‌کاش به جای پرداخت یارانه، تورم را کنترل می‌کردند" جناب نماینده عزیز، دولت چون در مقابل کنترل تورم خود را ناتوان می بیند این روش را انتخاب کرده است که حکم مسکن را دارد ولی در دراز مدت مشکل عظیم تر خود را در جامعه نشان خواهد داد.
سردار جان برو سوپر محل و ۱۰ تا تخم مرغ و دو تا کره و یه ماست و یه شیر بخر ببین چقدر پول باید بدی !
من صبح تا شب در حال حیرت هستم
باور کنید با وجود اینکه از نظر مالی در حد متوسط هستم از ترس فقیر شدن و افتادن زیر خط فقر مدام استرس دارم
غذاهای بی گوشت و با سویا را به رژیم غذایی اضافه کرده ایم
برنجی که خریده ام کیلویی ۳۹ تومان الان همان مغازه می ده کیلویی ۷۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
در شأن سردار نیست بره خرید
سردار سلامی را یکی از خواب خوشش بیدار کند مثل اینکه مردم ایشان با مردم کشور ایران فرق دارد
سردار جان بیا قیمت روتین ترین غذای ایرانی یعنی قرمه سبزی را با هم چک کنیم
گوشت خورشتی گوسفند کیلویی ۲۸۸۰۰۰ تومان و اکر برای ۴ نفر بخوای ۲۰۰ گرم استفاده کنی می شه حدود ۶۰۰۰۰ تومان ( البته ۲۰۰ گرم برای چهار نفر واقعا کمه )
لوبیا قرمز کیلویی ۶۰۰۰۰ تومان
برنج ایرانی هر کیلو ۷۰ هزار تومان ( هر کیلو برای ۶ نفره ) و برای ۴ نفر می شه حدود ۵۰ هزار تومان !
لیمو عمانی ۱۰۰ گرم شده ۳۶ هزار تومان!
روغن و سبزی ادویه و ... هم لازمه
فقط گوشت و برنج و لوبیا می شه ۱۲۰ هزار تومان !
بطور متوسط قرمه سبزی برای چهار نفر حدود ۱۶۰ هزار تومان هزینه داره
باور نمی کنی برو خودت بپز !
داداش ایرانی که قرمه سبزی برای بشه آرزو کجا ایستاده ؟
اقای سلامی باشه اونها دروغ میگن تو راستش رو بگو
حتما نون باگت دونه ای ده هزار تومن نیست
حتما گوشت کیلو دویست تومن نیست برنج کیلو صد تومن نیست
این ها همش دروغه دروووووووووووووووغ
حاج حسین یادت رفتا که خودت تا آخرین لحظه به هر موضوع کوجک دولت قبلی گیر میدادی؟ خداییش عقدا ای تر از خودت هم مگا داریم؟
ضمنا یه زمانی سنگ دولت کریمه محمودخان رو به سینه می زدی عاقبتش رو دیدیم. خیلی عجله نکن ، برای دولت مردمی هم داستانها خواهد بود....
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟؟؟
شماها برای از زیر مسئولیت بیرون رفتن همه چیز رو گردن دشمن می اندازید.
جناب سر لشگر سلامی لطفا بفرمایید کجا ی ما قوی شده؟؟؟؟!!!!اقتصادما؟خودرو سازی ما؟فرهنگ ایثار ما؟صنعت ما؟!کجای ما....یه سر به بازار بزنید و وضعیت مردم ببینید انوقت بگید ما قوی شدیم.جناب سر لشگر سلامی این مردم دارن از دست میرن.به خدا ما ضد نظام نیستیم .فقط یه جا نشینید بگید ما
جناب سردار سلامي عزيز:
چيزي كه با چشم غير مصلح قابل مشاهده اسنت نياز به توجيه ندارد.
مشكلات اقتصادي لجام گسيخته تاق مردم را به اينجا رسانده .
شما به وظائف نظامي خود به پردازيد و اجازه دهيد در مورد مشكلات و معضلات اقتصادي صاحب نظران حرف بزنند.
43 سال حرفها و شعارهای تکراری!و همیشه در به همان پاشنه می چرخد و مشکلات هم روز به روز بیشتر می شود.
کیهان رفیق شریعتمداری، خودش از داستان : گفتم ، گفت خودش خیلی لذت

میبره !!!!!

حکایت : خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی شده !!!!؟؟؟؟؟

بخند ، بخند که خبر نداری چکار داری میکنی ؟

و چقدر خاطر خواه و دعاگو !!! در بین اکثریت قاطع مردم داری ، بخند و بخند
نه شما کیهانیها کینه کمی علیه اصلاح طلبها داشته و دارید!!!
یارانه ما رو قطع کردن الان با این قیمتها دیگه رسما گرسنگیه اینکه میگن پرداخت کردیم دروغه یه نگاه به آدمهای دورتون بکنید ما که ندیدیم
کیهان تو چقدر بی تربیتی با نوشتن لغات بد و بچه گانه
جناب کیهان عزیز!
رییس جمهوردوره سیزدهم با29میلیون رای مردمی هستند ورییس جمهوردوره دوازدهم با41 میلیون رای غیرمردمی!!!
نابود خواهد شد کشور زمانی که افزایش سرسام قیمت هار اصلاح قیمت نامگذاری کنن و بخاطر بی عرضگی و نداشتن تخصص کشورداری قیمت ها افزایش نجومی خواهد داشت و ناتوانی خودرا درکنترل قیمت ها افزایش قیمت جهانی بدانیم
رئیسی بلای که بر سر کشور خواهد آمد دراین دنیا شماها را هیچکس پاسخگو نخواهد کرد اگه حساب کتابی در آخرت خواهد بود حتما که هست جواب خدا را چه خواهی داد
این صفحه را که خواندم موارد ذیل به ذهنم خطور کرد
- قانون برای همه یکی نیست
- ترساندن مردم از دشمن فرضی در حالی که دشمن مردم و ایران ما بی تعهدی ، عدم مسئولیت پذیری ، قرار گرفتن در جایگاه درست ، چسبیدن به میز قدرت ،
- خیلی ها برای رسیدن به قدرت بالاتر (علی رغم ناتوانی دانشی و مدیریتی) دندان تیز کرده اند
- مشکلات را به مردئم منتسب کردن و بی عرضگی خود را پوشاندن
- انتقادهای هر روزه و عدمک وجود گوش شنوا
- ایرانی ستیزی با انتخاب سفیر غیر ایرانی
- توهم رفع مشکلات با یارانه
- دور بودن مسئولین از مردم
- مقابل مردم ایستادن برای از دست نرفتن صندلی قدرت ولو به زور
-
مردم چه باید بکنند که نکردند ؟؟ 20 سال است که همه امید های مردم به یاس و نا امیدی تبدیل شده و هنوز دغدغه مسئولین حداقل معاش نیست ! چرا بر سیاست زیاد شدن جمعیت اصرار دارید؟ همین 80 میلیون دیگر قدرت خرید غذا هم ندارند!!!
وقتی حتی کارگر و تعمیر کار هزینه خدمات خود را دلاری حساب می کند کشاورز محصول خود را دلاری به مردم می فروشدو شایسته دریافت یارانه شناخته می شود ولی کارمند با 10 درصد افزایش حقوق مرفه شناخته می شود و یارانه به ان تعلق نمی گیرد
دادستان مدعی الخصوص هست نه عموم! بیخود پیگیری عقاید و رفتارهای خودتون رو به عموم نسبت ندین
یکی به شریعتمداری بگه کینه ای تر از شما کسی نیست، صحت ادعا هم بحث 20 ساله جورج سورس
سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند !!!!!!!!! با احترام راستش جناب سردار سلامی باید به شما حق داد چون هر کسی از ملت هم در جایگاه شما بودن جز این گفتار شما ازش توقع نمی رفت به قول قدیمی ها سیر را چه خبر از شکم گرسنه!!!!!! قدرت و ثروت دو شمشیر پیروزی و یا شکست هر حکومتی در تاریخ و دنیا هستن و متاسفانه با توجه به وضیعت کشور ما این دو مایه شکست شدن
نه سیاسی هستم و نه کار به سیاست دارم. ولی وقتی نظرات کیهان را مطالعه می کنم، تعجب می کنم.
آیا اعتقاد به معاد داریم؟ آیا هدف وسیله را توجیه می کند؟
اعتماد به نفس کاذب از کجا بدست آمده؟
بشمر ببین تو یک پاراگراف چنتا دشمن گفته
آقای مصباحی مقدم اتفاقا مشکل اقتصاد کشور امثال افرادی مثل شماست با ادعای دانش اقتصاد که در واقع چیزی از اقتصاد نمی دانند و با نفوذ در مراجع تصمیم گیری آنها راگمراه می کنید همه می دانند که اصلی ترین مشکل نقدینگی است که هیچ فکری برای کنترل نشد بلکه با افزایش یارانه بنزین بر آتش ریخته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
اقتصاد دانش نمی‌خواد شلوغش نکنید . مشکل ما ثروت اندوزی ثروتمندان هست که جلوداری ندارند .نقدینگی هم همونجاست
بس شبکه 3چی؟
سردار. حرف راست از نظر شما چیست. واکسن نورا و کرونا یاب مستعان چه شد؟؟
چراجنگ زرگري راه ميندازيد،بااين گراني مسافرت هم درانحصارثروتمندان قرارگرفته است.
مردم تورم گرانی بیکاری وفقر را تحمل کنن تا شماها در عیش و نوش باشید مگر خوابید چرا نفرت و توهین مردم را نمی‌شوید و چقدر در اینترنت چرخ میزنی نماینده که دقیق قطعی آنرا میدانی و طرح صیانت می‌دهی آقایان بیدار شوید تا بیداران نکردن
روی بعضی ها روی سنگ پا رو هم سفید کرده طوری صحبت و عمل میکنند که انگار توی یک کشور دیگه زندگی میکنند و ایران هم محل کارشان هست که صبح میایند پشت میزشان مینشینند و ساعت دو بعد از ظهر هم به همان کشور گل و بلبل خودشان مراجعت میکنند
سردار در مورد ویروس یاب مستعان چیزی نفرمودن؟
آقای کیهان کمی هم از خداوند پروا داشته باشید اگر میخواهید جناحی عمل کنید در جناح خداوند باشید درد و آلام مردم رو ببینید عملکرد مسئولین رو در ماههای قبل بدقت و بیطرفانه ملاحظه کنید
مملکت ما یعنی تبرئه شدن امثال مرتضوی، به همین سیاهی
جناب مصباحی مقدم اینکه از شخصی پرسیده شود ناهار خورده یا نه؟ چه دردی ازش دوا می کنه. مگه اون شهر استاندار و فرماندار نداره که با کلی هزینه تراشی راه میوفته از این شهر به اون شهر. بهتره بشینه تو دفترش چند تا کار مفید انجام بده البته اگر کار کردن بلد باشه
کیهانِ شریعتمداری هم عجب کینه شتری از دولت روحانی داشت؟!!!!
بايد به مردم حقيقت را گفت نبايد به مردم قسمتي از حقايق را گفت كه چون آرد با ماكاروني قاچاق مي شود و ما نمي توانيم آنرا كنترل كنيم بنابراين قيمت را بالا ببريم
جالب است که بدانید دولت با ترفندی زیرکانه اعلام می کند که می خواهد برای حذف ارز 4200 تومانی یارانه 300 الی 400 هزار تومانی به هر نفر بدهد! و طوری وانمود می کند این مبلغ مربوط به یک ماه است و قرار است دو برابر آن برای دو ماه به حسابها واریز گردد! و بعد اعلام می کند که می خواهد فقط یکبار در ماه یارانه داده و یارانه های طول ماه را تجمیع نماید!
ولی در عمل بعداً دولت اعلام می کند این یارانه 300 الی 400 هزار تومانی نه تنها مربوط به مربوط به دو ماه است بلکه تجمیع کل یارانه های قبلی و مربوط به حذف ارز ترجیحی است!
با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که دولت چه کلک بزرگی به ملت زده است و کلاً به هر نفر 150 الی 200 هزار تومان یارانه قرار است پرداخت کند! که حتی از مجموع یارانه های نقدی، معیشتی و حمایتی نیز کمتر است چه برسد به اینکه جبران حذف ارز ترجیحی را نماید!
با اینکار دولت با یک تیر چند نشان می زند:
1- یارانه اکثر افرادی را که فقط یارانه 44500 تومانی می گرفتند حذف می کند درحالیکه اعلام می کند به این افراد یارانه 300 هزار تومانی داده است!
2- کل یارانه ای که قرار است دولت منبعد به یارانه بگیران دهکهای 1 تا 9 بدهد از مجموع یارانه های قبلی کمتر است!
3- دولت بجای دادن یارانه بیشتر برای جبران حذف ارز ترجیحی یارانه کمتری پرداخت می کند و با آزادسازی قیمتها گرانی را سر به فلک می کشاند!
دولت برای تلطیف اوضاع وعده داده که با دریافت یارانه جدید مردم می توانند حتی بیشتر از قبل کالای اساسی را خریداری کنند و عده ای ساده دل هم این را باور کرده اند که حتی می توانند مثلاً کارخانه تولید ماکارونی را خریده و به خانه ببرند! در حالیکه دریغ از خرید حتی یک بسته ماکرونی!
جالب است مسئولان ادعا می کنند حتی جاماندگان از یارانه نیز می توانند اعتراض کرده و این یارانه جدید که وجود خارجی ندارد را دریافت دارند! که قطعاً اعتراض به جائی نخواهد رسید زیرا قبلاً تصمیم گرفته شده است!
خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
اینهمه نهاد و ارگانهای عریض و طویل با حقوق های نجومی و اوضاع مملکت و مردم به این شکل. واقعا چه خبره توی این مملکت؟
واقعاًانسان وقتی میشنودکه مدیران اقتصادی کشورچه منتی سرمان میگذارندکه برای کمک بماارز ۴۵۰۰ تومانی تخصیص داده شدوچون این ارزتوسط رانت خواران هپلی هپو شد بنابرای حالالطف میکننداین ارزرا برای کمک بما حذف میکنند واقعاً نمیدانیم بایدافسوس خوردبه این تعبیریاخندید به آن چون اولاً باعث گرانی ارزخارجی وبی ارزشی پول ما تدابیر همان مدیران محترم اقتصادی مااست چون دلیل نداردقیمت دلار ۳۰۰۰۰ تومان باشددرکشوریکه روی دریای ثروت خدادادی است حتی ارز آزاد۴۵۰۰ تومان هم براساس درآمد جامعه قیمتی بالا است درثانی اگراین ارز۴۵۰۰ تومانی باعث اختلاس وفسادشده مردم باعث آن نبودندبلکه افرادی خاص بودندکه‌ میتوانند ازقوه محترم قضائیه کمک بگیرندکه چنان پدری ازآنهادرآورد که جدوآبادشان رایادکنند لذا مردم هیچ تقصیری ندارندکه بایسی بادریافت یارانه آنهم یکی درمیان و تحقیرشان کمک خرجی ناپایداربگیرند وهمه روزشاهدگرانی بیشتر ارزاق وخرج معیشت خودگردند بنابرای مدیران محترم اقتصادی عزیز شمارابخداقسم اینهمه تکرارنکنید که حذف ارز ۴۵۰۰ تومانی هدیه ای است الهی که توسط شما اکنون بماداده میشود درست است که ما سوادی به اندازه شمانداریم ولی فهم ودرک واطلاعات اقتصادی ماعملی است ونه صرفاًتئوری که باعملی زمین تاآسمان فرق دارد
اقای همتی اگر لالایی بلد بودی خودت چرا نمی خوابیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خانم‌ فائزه هاشمی! شما هنوز متوجه ازادی بیان از نوع ایرانی اسلامی نشدی؟؟؟
والا این مبلغ یارانه عددی نیست ولی برای من زده شما یک ماشین (مدل 89) دارید و درآمد شما از 70 درصد ملت بیشتره در دهک هشتم هستید و یارانه به شما تعلق نمی گیره. با این حساب خدا به اون 70 درصد بقیه رحم کنه که چطور زندگی می کنند
"سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند" شما خودتون می فرمایید غیر از آرد قیمت مرغ و تخم مرغ و لبنیات و روغن رو هم می خوایم آزاد کنیم. والا دشمنان چیزی هم نگن همین برای ملت کافیه
سعدوندی :این ارز4200 در شرایط تحریم و در چهار سال حدود ۷۰میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را هدر داد.) خخخخ اینهمه ادعا داری نگفتی راه اینکه در شرایط تحریم شدید ترامپ و فشارهای بزرگترین اقتصاد جهان به ایران حتی در عدم ورود غذا و دارو با تحریم شبکه بانکی ایران و تهدید بانکهای خارجی به عدم همکاری با ایران و چطور باید غذا و داروی مردم نامین میشد ؟!! الان حرف زدن خیلی راحته !! شما بگو ایا وقتی مردم توان ازاد سازی کامل قیمت ها را ندارند نبایستی این کار را در جندین سال انجام داد ؟!!
اوکراین
جنگ
ایران
تحریم
لبنان
گندم
سوریه
دلار
...
گرانی
تورم
بیکاری
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
آقای شهریار حیدری
شاید فضای مجازی قابل استناد نباشه ولی فضای واقعی قابل اعتنا هم نیست
دروغ کجا داریم با پوست و استخوان خودمون لمسش میکنیم شکم شماها سیره
این دولت ظالم یارانه اکثریت کارمندان دولت را حذف کرده است. دولت واقعا کمر به نابودی کارمندان بسته است، ظلم تا کی ، تابناک پیگیری کنید.
سعید مرتضوی باز هم حکم برائت گرفت:
پس میگفتند خدا جا حق نشسته
عجب صبری خدا دارد
برای پرداخت یارانه ها بهتر بود میزان درآمد هرشخص بر حسب خط فقر محاسبه میشداگر حقوق پایین خط فقر بود یارانه میدادند و اگر بالا تر بود قطع میکردندبه خود اینجانب تعلق نمیگیره ولی باتوجه به ارقامی که توسط دولتها اعلام میشه که مثلا 78میلیون یارانه معیشتی پرداخت شد یا 72میلیون یارانه واریز شد اینطور بنظر میرسد که پول یارانه بجای واریز به افرادی مثل اینجانب بطور اتوماتیک به اشخاص خاص بالادستی واریز میشود ولی ناخواسته جزو یارانه بگیران باشیم اعتراض میکنی میگویند جزو دهک 10 به بالایی به شما تعلق نمیگیرد ولی از آنطرف درحالی که خود اطلاعی نداری پول به حساب افراد خاص بطور نوبتی واریز میشود مانند مثال زمان یلتسین در روسیه ماجرای وام در ازای سهام همین کار راانجام دادن فرض کنید دولت کلا 20میلیون یا 30میلیون بیشتر یارانه نداده باشد واعلام کند 70میلیون یارانه داده و یارانه را 100هزار تومان درنظر بگیرید40میلیون هم یارانه نداده چون مشخص نمیشه کی گرفته کی نگرفته حالا ضرب کنیدببینید چطور روش بوریس یلتسین برخی از اشخاص را یک شبه میلیاردر کرده
دروغ میگن که یارنه به72 میلیون نفردادن.!!!بسیاری ازکارمندان که تک شغله بودن ویارانه میگرفتن حذف شدن.اگرکوپن وکالا برگ ایراد داشت ودرگذشته حذف شد چرا الان با افتخار وارد اقتصادکردین!!!!؟؟ازیارانه نقدی احمدی نژاد دفاع میکردین حالا ازکالابرگ!!
160 نظر در انتظار بررسی که حاضرم شرط ببندم نصفش خطاب به سردار سلامی هست
بعضی ها وقتی به شهر کورها رسیدن روی چشم های خودشان را میگیرن ومیگویند ماهم کوریم !!!!!!!!!!!!!!!
وقتی قیمتها با دلار جهانی حساب می شود حقوق کارگران و کارمندان هم با دلار پرداخت شود مثلا میانگین حقوق کارگران حدود 3000 دلار است ما به یک سوم این حقوق هم راضی هستیم .
حاج حسین جان! به نظرم بر عکس، این کیهان و همفکرانش هستند که از هرچه اصلاح طلب و اصول گرای دگر اندیش و خردگرا کینه ای عمیق و شتری دارند و هر روز هم به دامنه آن می افزایند و هر روز خودی ها را غیر خودی می کنند و جماعتی فرصت طلب هم دندان‌های این جماعت کهنه پرست را شمرده و خود را به ظاهر انقلابی و خودی جلوه می نمایند و امثال جنابتان هم از بهره عقل و خرد سرشار! اجازهٔ یکه تازی و اظهار نظرهای جور با جور به این نوکیسه گان بی هنر ظاهر فریب می دهید و به طبل توخالی ایجاد شده غره می شوید و فرمایشات ضد مردمی رانید!
آقای شریعتمداری همین کارهارو شما و همفکران شما زمان آقای روحانی انحام دادید زیاد گلایه نکنید
یکنفر بمن‌ بگه این‌ حسین شریعتمداری‌ چکاره‌ این مملکته‌ که اینقدر خودشو‌ محق میدونه‌ به اکثریت‌ ملت اهانت‌ بکنه‌ ؟!
نه واقعا این مردک‌ برای این کشور چکار کرده که شده مدعی العموم‌ همه چی‌ ؟!
اخه‌ روزینامه‌ کیهان که فقط‌ برای نظافت‌ پنجره ها بکار میره‌ غیر آز اون ایشون چه شق القمری کرده‌ که باید‌ مصلحت مملکت و تشخیص بده‌ ؟!
جناب آقای سلامی! به خیابان آمدن، برگزاری تجمعات و اعتراضات مقابل نظام ایستادن نیست بلکه حضوری ایثارگران جهت ترمیم کاستی ها و پر کردن خلأهای مدیریتی و تصمیم گیرهای نابخردانه ٔ مسئولان و هدایت قطار جمهوری اسلامی ایران به ریل اصل واصیل :جمهوریت(مردم سالاری واقعی دینی نه فرمایشی) اسلامیت(مکتب ناب اهل بیت «ع») ایرانیت(سرزمین مقدس و جغرافیایی ایران با پرچم ملی).
سردار اینها مریض اند همش دنبال حاشیه سازی ان.از مستعان برامون بگو
جناب سلامی شما گوش نده خودت برو مترو با این مردم فلک زده صحبت کنند تا حقیقت را بفهمی
فقط می توان گفت: وای بحال ملت و مملکتی که بعد ۴۳ سال مسولین بی کفایتش اوضاع اقتصادی کشور را بجایی رسانده‌اند که نان مردمش نیز باید کوپنی شود!
جناب سلامی دلار را دشمنان اسلام کردند 30000 تومن. نظری ندارید؟
خیلی باید از خدانترس باشید بی ارزش ترین پول ملی کشور دنیا داشته باشید خدایا روز به روز دشمن دشمن بکنید وقتی مردم در رفا باشد که انقد افسورد نیستن دولت روحانی اگر گذشته بودین به این روز کشور نمی افتاد
انشاالله وقتی گندهای رییسی زد بالا باز نگن بخاطر روحانی بود
خلاصه این حکومت چه چیزی بیشتر از تمام حکومت های جهان داره که تمام دشمن های حال حاضر دنیا را یکجا مال خود می‌داند
دولت با افزایش ناچیز حقوق کارمندان و بازنشستگان و همچنین با حذف اکثریت کارمندان از یارانه ها، نامردی و جفای فراوانی به این قشر ها کرد. اگرا این دولت به قیامت و معاد و پل صراط اعتقاد دارد؟؟ ، آن دنیا یقه همشون را خواهیم گرفت. آمین یا رب العالمین
جناب شماخودتوناراحت نكن.
ن باباشما راست میگین دشمن دوروغ میگه
همه مسئولین سرشان زیر برف کرده اند و میگویند:کجا کرانی وجود دارد
بله. شمادرست میفرماییددروغ میگن مرغ امروز۵۰تومان نبود فقط تخم مرغ.شانه ای۹۵شد
منم پنج کلاس سواد دارم آیا میتوانم برای ریاست جمهوری ثبت نام کنم؟ اگر جواب آری است دوری بعدی کی هستش!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر