بازدید 32160
سه‌هزارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مصباحی‌مقدم: نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟/ممنوعیت کاشت مژه، ناخن و اپیلاسیون در مشهد/احمدی نژاد به زلنسکی «نامه تبیینی و تحلیلی» داد/معاون رئیسی: برخی قصد دارند رضا خان قلدر و بی‌سواد را معمار ایران نوین جلوه دهند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند معاون وزیر اقتصاد؛ «انتقاد تند وزیر علوم: نخبه‌های علوم انسانی در مدیریت کلان جایی ندارند» / «همسر رئیس جمهور: تحریم ایران بیشتر تحریم علم است» / «توضیحات پلیس در مورد ماجرای «سد لتیان»: از داخل خودروی توقیف شده، مقادیری مواد مخدر کشف شد» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ 09 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.


انتقاد تند وزیر علوم: نخبه‌های علوم انسانی در مدیریت کلان جایی ندارند
زلفی گل گفت: توسعه با توصیه محقق نمی شود. ما نمی‌توانیم توصیه کنیم و بگوییم استاد دانشگاه، ارتباط با صنعت مهم است لطفا این ارتباط را برقرار کن. دانش آموزی که می‌خواهی رشته انتخاب کنی، رشته های ریاضی و علوم پایه هم مهم است، رشته های انسانی مهم است و بیا این رشته‌ها را انتخاب کن! او ادامه داد: همه جای دنیا نخبه های علوم انسانی را برای مدیریت کلان کشور به کار می گیرند و در کشور ما برعکس است. در دبیرستان تیزهوشان رشته های علوم انسانی نمی‌بینیم البته تازگی‌ها ریاضی هم همینطور شده است.وزیر علوم گفت: چه کسی مسئول این شرایط است؟ اگر علوم کشور ما تضعیف شود کل کشور تضعیف شده است. چرا دانشگاه تهران باید با دانشگاه علوم پزشکی مرز داشته باشد؟

کارگردان سینما: مراقب باشیم درون پول‌های آلوده غلت نزنیم
منیژه حکمت، کارگردان سینما که در جشن کانون کارگردانان سینما،از او تقدیر شد، با نام بردن از بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عبدالرضا کاهانی، قبادی و دیگر فیلمسازان غایب گفت:در این برنامه‌ها که دور هم می‌نشینیم، مراقب باشیم و فراموش نکنیم که ما متعهد به هنر، سینما و مردم هستیم و خواهش می‌کنم درون پول‌های آلوده غلت نزنیم.»امیدوارم حال و روز سرزمین ما بهتر شود چون روزهای خوبی را پشت‌سر نمی‌گذاریم. از همه کارگران‌های خوبی هم یاد کنیم که در این سال‌ها نتوانستند فیلم بسازند.


برخی قصد دارند رضا خان قلدر و بیسواد را معمار ایران نوین جلوه دهند
سیدمحمد حسینی: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات و خدمات گسترده و بزرگی در مناطق و عرصه های مختلف کشور انجام شده که به هیچ عنوان با دوران رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست اما یک عده تلاش می کنند شرایط آن دوران را خوب و رضا خان قلدر و بی سواد را معمار ایران نوین جلوه دهند.

همسر رئیس جمهور: تحریم ایران بیشتر تحریم علم است
جمیله علم الهدی روز دوشنبه در نشست تخصصی دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت ها، چالش ها و راهکارها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزاری شد، با بیان اینکه تحریم ایران بیشتر تحریم علم است، تاکید کرد: درحال حاضر دارای زیرساخت های لازم برای ارتباط خیلی جدی با جهان نیستیم، این در حالی است که در ۴۰ سال گذشته ظرفیت های کشور در عرصه های مختلف توسعه یافته است. توسعه دیپلماسی در بخش های اقتصاد، ورزش باید کنار دیپلماسی علمی قرار بگیرد؛ دیپلماسی علمی، زیرساخت اصلی برای همه دیپلماسی های متنوع در وزارت امور خارجه است. عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به رشد علمی دانشگاه های ایران در حوزه های علوم انسانی، پزشکی، علوم پایه، مهندسی و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: اگر هر سفیر ایرانی، پیش از اعزام به کشورهای دیگر با روسای دانشگاه های کشور جلسه ای برگزار کند و آنها با ظرفیت علمی این مراکز کامل آشنا و بعد به دیگر کشورها اعزام شوند، می توانند ظرفیت های علمی ایران را به دنیا معرفی کنند و در این راستا از ظرفیت های علمی دنیا بهره مند می شویم.


مصباحی‌مقدم: نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟
غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:می‌خواهند فضای عمومی جامعه را علیه رئیسی بشورانند. هر اقدامی در مقابل این دولت صورت می‌گیرد، یا از جهالت است یا عداوت.نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟ فقط بلدند چهار کالا را ببینند که قیمت‌های جهانی‌اش تغییر کرده و بر قیمت‌های داخلی تاثیر گذاشته؛ این چندتا کالا را علم کرده اند و بزرگنمایی می‌کنند.


شمار قربانیان مشروب دست ساز در بندرعباس به ۱۳ تن رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت با جان باختن یکی دیگر از مصرف کنندگان مشروب دست ساز تعداد رسمی قربانیان از ۱۱ اردیبهشت تاکنون به ۱۳نفر رسید. دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در این مدت طبق آمار رسمی ۸۰ نفر بر اثر عوارض ناشی از مصرف مشروب به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که ۴۶ نفر دیالیز شدند و اکنون نیز ۱۲ نفر در بیمارستان‌های بندرعباس تحت درمان هستند. وی ادامه داد: چهار تن از مصرف کنندگان مشروبات الکلی دست ساز نیز دچار تاری دید و مشکل بینایی شده اند. به گفته دکتر نوروزیان ۶ تن از مجموع مصرف کنندگان مشروبات الکلی نیز زن هستند که یک نفر از آن‌ها تاکنون جان باخته است.

چاپخانه روزنامه همشهری فروخته می شود؟
گفته می شود فروش چاپخانه شماره یک روزنامه همشهری قطعی شده است.گویا مصوبه قدیمی شورای شهرتهران برای فروش این چاپخانه به زودی اجرایی می‌شود و بزرگترین چاپخانه کشور تعطیل می‌شود.

ممنوعیت کاشت مژه، ناخن و اپیلاسیون در مشهد
فاطمه سالارزاده، رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با بیان این مطلب که مشهد، شهری مذهبی است، خبر داد: در کمیسیون نظارت مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف مشهد تصویب شده است کاشت مژه به دلیل وجود جسم خارجی بر مژه مشتری ممنوع شده است. همچنین کاشت ناخن چند مدتی با رعایت بهداشت و تهویه مناسب در آرایشگاه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون اعلام کرده‌اند امکان انجام این فعالیت وجود ندارد.سالارزاده درباره ممنوعیت انجام اپیلاسیون در آرایشگاه‌های زنانه در مشهد بیان کرد: انجام اپیلاسیون نقاط محرمه در آرایشگاه‌های زنانه‌ ممنوع شده است. وی همچنین درباره انجام پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: انجام پاکسازی سطحی پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع نبوده و امکان انجام آن وجود خواهد داشت، اما پاکسازی عمیق پوست و انجام تزریق وجود نخواهد داشت.رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد با بیان اینکه این موارد گویا در شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم ابلاغ شده است، گفت: هم اکنون این ضوابط الزام آور برای تمام آرایشگاه‌های مشهد ابلاغ شده است.


انتقاد یک نماینده از تیم مشاوره‌ و رسانه‌ای دولت
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های مهمی چون حذف ارز ترجیحی اصل باید بر اقناع عمومی گذاشته شود که به نظر می رسد تیم مشاوره‌ای و رسانه‌ای دولت این را نپسندیده و با همان روش قبلی که دفعی بوده کار را پیش برده که به نظر من روش خطرناکی است. رشیدی کوچی با بیان اینکه متأسفانه در خصوص اجرای طرح حذف ارز ترجیحی اطلاعات شفافی در اختیار جامعه و حتی رسانه‌ها قرار نگرفته و سبب سردرگمی مردم شده است، گفت: یک نوع چندصدایی در تیم مجری دولت وجود دارد که نگران کننده است. صرف نظر از روند حذف ارز ترجیحی در خصوص وزرایی که درباره مسائل دیگر به صحن مجلس می‌آیند نیز چند صدایی وجود دارد که امیدواریم این روند اصلاح شود.

گزینه اجماعی فراکسیون انقلاب برای تصدی ریاست مجلس مشخص شد
نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، از جلسه روز سه‌شنبه (فردا)‌ این فراکسیون برای تعیین سازوکار انتخاب کاندیداهای انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم خبر داد.حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از جلسه روز سه‌شنبه (بیستم اردیبهشت) فراکسیون متبوعش برای بررسی سازوکار انتخابات هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم خبر داد. وی در همین رابطه افزود: گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس همانند دو سال گذشته، محمدباقر قالیباف است.

سخنگوی وزارت خارجه: احمدرضا جلالی درخواست بازنگری کرده
سعید خطیب زاده درباره وضعیت حمید نوری و ارتباط آن با پرونده احمدرضا جلالی و درخواست وزارت خارجه سوئد از عدم سفر شهروندان سوئدی به ایران بیان کرد: جلالی به جرم جاسوسی مدت‌هاست در ایران دستگیر و حکمش صادر شده و درخواست بازنگری کرده که در حال بازنگری است و خسارات عمده‌ای هم زده است. این‌که درباره نوری طراحی می‌شود و گروهک شکست خورده منافقین دامی را پهن می‌کند و شاهد می‌آورد و دادگاه را سیاسی می‌کند و دولت سوئد اجازه می‌دهد و سیاسی می‌کند، شک ما را برمی‌انگیزد که چگونه این اتفاقات رخ می‌دهد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: این‌ها هیچ ارتباطی به هم ندارند و اگر هست طرف سوئدی می‌خواهد این ارتباط را برقرار کند. دادگاه نوری صلاحیت نداشته و حقوق اولیه‌ آقای نوری رعایت نشده است. متاسفانه دولت سوئد توجه نکرده وباید هر چه زودتر به مسیر درست برگردد. فکر نکند با این گروکشی‌ها موضوع جلالی فراموش می‌شود. موضوع احمدرضا جلالی جاسوسی است و در مسیر درست خود، پیگیری می‌شود.

پورمحمدی: ما دیگر جامعه روحانیت ۳۰ سال قبل نیستیم
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همچنین در این گفت‌وگو به دلایل کمرنگ شدن فعالیت‌های سیاسی این تشکل دینی- سیاسی اشاره کرد و افزود: ما دیگر به دنبال ایفای نقش هدایتی هستیم.وی درباره مهم ترین برنامه جامعه روحانیت گفت: اولاً نباید انتظار داشت جامعه روحانیت یا جامعه مدرسین امروز جامعه روحانیت یا جامعه مدرسین ۳۰ سال پیش باشند. آن زمان جایگاه جامعه روحانیت بعنوان هادی سیاسی یک جایگاه ممتازی بود ولی هر چه زمان گذشت فعالان سیاسی و کنشگران سیاسی متبحر شدند و توانائی پیدا کردند و در عرصه وارد شدند و موفقیت‌هایی بدست آوردند.پورمحمدی خاطرنشان کرد: در یکی دو دهه اخیر بین نیروهای ما یک جدایی هایی سلیقه ای یا فکری ایجاد شد؛ مثلاً دهه ۸۰ آقای احمدی نژاد که به میدان آمد از اصولگرایان آمد ولی بعد گفت من به آنها ارتباط ندارم و به تدریج خط خود و مواضع خود را جدا کرد و انشقاقی در بین نیروهای ما ایجاد شد. بعد گروه های دیگری موسوم به پایداری گفتند مواضع ما متفاوت است و آنها خط خود را جدا کردند. همینطور در طول این دهه اخیر یعنی دهه ۹۰ با یکسری گروه های جدید مواجه شدیم و پیوسته در تلاش بودیم همه اینها را جمع کنیم تا با هم کار کنند!به گفته دبیرکل جامعه روحانیت، نیروهای تازه کار باید مجال بیشتری برای فعالیت پیدا کنند و روحانیت نیز نقش هدایتی را ایفا کند و لذا ما بیشتر دنبال ایفای نقش هدایتی هستیم و این را ضروری می دانیم.

احمدی نژاد به زلنسکی «نامه تبیینی و تحلیلی» داد
دولت بهار، رسانه منتسب به احمدی نژاد نوشت: با اوج گیری تغییرات گسترده و عمیق در جهان و نقش بیداری انسانی عموم ملت ها در این تحولات، احمدی نژاد در یک نامه تحلیلی پیرامون این تغییرات که خطاب به رئیس جمهور اوکراین نگاشته شده، بر اهمیت مقاومت موثر و تعیین کننده مردم این کشور در ساخت نظام آینده بین الملل به نفع آزادی ، عدالت و صلح تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور: وضعیت فروش نفت بهبود یافت
میرکاظمی  معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با شروع دولت سیزدهم و تلاش‌هایی که صورت گرفت برخی منابع و دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای دیگر آزاد شد و وضعیت فروش نفت بهبود یافت.

یارانه ۳۱۲ هزار میلیارد تومانی به دست چه کسانی رسید؟
محمد مخبر با بیان اینکه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها علاوه بر الزام قانونی، یک الزام عقلی و اقتصادی است، گفت: یکی از شعار‌های پیش و پس از انتخابات رئیس جمهور، مقابله با فقر در کشور بود و امروز شاهد آن هستیم که با برخی گرانی‌ها و افزایش قیمت کالاها، بیشترین فشار بر طبقات ضعیف جامعه وارد می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: سال گذشته ۱۵.۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی یعنی معادل ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت پرداخت شد، اما طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به دلیل مصرف بیشتر، استفاده بیشتری را از این یارانه‌ها داشته‌اند و بخش اندکی از این یارانه به دست دهک‌های پایین و طبقات ضعیف جامعه رسیده است.


دلار 4200 نتوانسته به اهداف خود برسد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به الزام قانونی که برای حذف ارز ترجیحی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ وجود دارد دولت ملزم به حذف ارز ترجیحی است. ساداتی نژاد افزود: زمان نشان داده است که ارز ترجیحی نتوانسته به اهداف خود برسد و اقشار مختلف مردم نتوانستند عادلانه از آن بهره‌مند شوند و موجب بیماری مزمنی در اقتصاد ایران شده و بهره وری را در حوزه غذا، دام و طیور کشور به ورطه نابودی برده است. او با بیان اینکه صنعت دام و طیور از وجود ارز ترجیحی رنج می‌برد، اضافه کرد: وجود ارز ترجیحی موجب رانت و فساد گسترده‌ای در حوزه تأمین نهاده‌ها از خارج از کشور شده و فاصله قیمتی سرعت قاچاق را افزایش داده است و این یارانه‌ای که باید به مردم می‌رسیده، سر سفره مردم دیگر کشور‌ها می‌رود.

شاخص بورس منفی شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۲۹۰۱  واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، به یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۴۱  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۰۷ واحدی به ۲۱ هزار و ۹۵ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت کم شد
 در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۸۷۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۱ درصد معادل ۱۴۵ هزار و ۴۱۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۲۶ تومان رسیده است.
 
دلار در صرافی های بانکی اندکی رشد کرد
در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۴۳۹ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۹۵ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل، ۳۶ تومان افزایش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۱۴۸ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۹۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۴۳۱ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.
 
معاملات سامانه نیما به ۴ میلیارد دلار رسید
بانک مرکزی اعلام کرد بر اساس معاملات روز گذشته در سامانه نیما صادرکنندگان با فروش بیش از ٣٣٢ میلیون معادل دلاری ارزهای حاصل از صادرات، رکورد معاملات سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون را شکستند. افزایش فروش صادرکنندگان در سامانه نیما در سال جاری موجب شده که مجموع معادل دلاری معاملات از ابتدای سال جاری تا روز گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار شود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١٠٠ درصد رشد نشان می دهد؛ بنابراین، افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری با رکوردزنی معاملات انجام شده در سامانه نیما تبلور یافته است.
 
نوسان سکه در کانال ۱۳
 امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۶۷۸ هزار تومان شد.
 
واگذاری واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در استان تهران
 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در استان تهران به جای تخصیص زمین، یک واحد مسکونی به مشمولین واگذار می کنیم.
 
قیمت نان سنگک تغییری نکرده است
 اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران در پاسخ به این که آیا با آزادسازی قیمت آرد صنف و صنعت قیمت آرد نانوایی‌ها تغییری کرده است یا خیر، گفت: افزایش قیمت آرد صنف و صنعت، ارتباطی به آرد نانوایی‌ها ندارد و با همان قیمتی که قبلا آرد می خریدیم در حال حاضر نیز آرد مورد نیاز خود را با همان قیمت تهیه می‌کنیم. وی ادامه داد: قیمت نان سنگک هم هیچ افزایش نداشته است و  این نان بر اساس نرخ قبلی عرضه می‌شود.

قیمت آرد برای قنادان فرقی نکرده است
علی‌ بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان با بیان اینکه تغییر قیمت آرد تاثیری در قیمت شیرینی نخواهد داشت، گفت: قنادان آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان خریداری می‌کردند که در حال حاضر نیز قیمت آرد همین است و برای آنها فرقی نکرده است. وی ادامه داد:افزایش هزینه‌های تولید شیرینی مربوط به شکر و روغن است، زیرا قیمت این دو کالا در چند وقت اخیر افزایش زیادی داشته است. رئیس اتحادیه قنادان اضافه کرد: روغنی که کارخانه‌ها تحویل می‌دهند کیلویی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و قیمت روغن در بازار آزاد کیلویی ۸۵۰ هزار تومان است و چون امکان تحویل روغن از کارخانه‌ها نیست مجبور هستیم روغن مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنیم. وی تصریح کرد: قیمت شکر دولتی کیلویی ۱۲ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۰ هزار تومان است که شکر را هم از بازار آزاد خریداری می‌کنیم.


بانک‌های کشور چه تعداد کارت صادر کردند؟
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد بیش از ۴۱۴ میلیون و ۸۶ هزار کارت بانکی تا پایان فروردین ماه امسال توسط بانک‌های کشور صادر شده است.
 
طلای سیاه عقب نشینی کرد
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی همسو با بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر نگرانی‌های سرمایه گذاران از تاثیر رکود اقتصادی بر تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت طلا در بازار جهانی چقدر شد؟
قیمت طلا امروز دوشنبه (۹ می) کاهش یافت زیرا افزایش دلار بر تقاضا برای شمش با قیمت دلار فشار آورد و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده بر قیمت ها تاثیر گذاشت. بهای هر اونس طلا با کاهش ۶.۹ درصدی به ۱۸۷۶ دلار و ۲۰ سنت و طلای آمریکا با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. این به روزرسانی قیمت در ساعت ۸ و ۳ دقیقه صبح به وقت شرقی انجام شده است.

پیش‌بینی بیل گیتس درباره رکود اقتصادی بعدی
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت گفت: تورم و نرخ‌های بهره بالاتر در اقتصادهای غربی، دیر یا زود جهان را به ورطه رکود اقتصادی خواهد کشاند. به گزارش ایسنا، بیل گیتس در مصاحبه با فرید زکریا در شبکه سی ان ان درباره حمله روسیه به اوکراین و تاثیر آن در افزایش قیمت‌های غذا و انرژی، گفت: این اتفاق، بر دورنمای اقتصاد جهانی تاثیر خواهد گذاشت و بلافاصله پس از پاندمی روی داد که باعث افزایش شدید سطح بدهی دولت‌ها شده بود و مشکلات زنجیره تامین وجود داشت. این میلیاردر حوزه فناوری تصریح کرد: این اتفاق، احتمالا مشکلات تورمی را تسریع می کند و به افزایش نرخهای بهره منتهی می‌شود که به نوبه خود کندی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۲۴
اقای مصباحی مقدم 4 تا کالا را اسم ببر که طی این 6 ماه ارزان تر شده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
کلیه کبد قلب . سه تا شد البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ارزان پيشكش
يك قلم كالا رو نام ببرن كه گرون نشده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اصلا مهم نیست ارزون شده یا نه
برای اثبات اینکه دولت خوب بوده دوستان اجازه دارن هر حرفی بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
دوست عزیز اگرچه من هم مثل شما معتقدم که بزرگواران رو هوا حرف میزنن اما کاهش نرخ تورم به معنی کاهش قیمت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
آقاي مصباحي از در خانه احمدي نژاد خريد ميكه
مرد حسابي تو روي مردم نگاه ميكني و دروغ ميگي كدام اقلام ارزان شده ؟؟؟؟ حداقل دروغ به اين عياني نگيد كه اگر خدائي ناكرده يكبار حرف درستي گفتين مردم باورش كنند
ما كه با تمام وجودمان گراني و تورم بي سابقه را داريم لمس ميكنيم .
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چرا ارزون تر ؟ شما اگه تونستید یک کالا پیدا کنید که در شش ماه گذشته کمتر از 20 درصد گران شده باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
تابناک عزیزم
جیگرم، نفسم
نظرات رو منتشر کن بابا دیگه رفتی رو مخمون با این سایتت و با این سانسور چی هات
آقای مصباحی مقدم. دقیقا بگو این که گفتی یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
صباحی‌مقدم: نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟) شما در دوره روحانی دشمنی های ترامپ را نمی دیدی ؟!! رکود اقتصادی جهانی کرونا را نمی دیدی ؟!!نمی دیدی چطور موسسات مالی غیرقانونی را تعطیل کرد و خسارت مردم را پرداخت کرد ندیدی ردیف های بودجه را به روئیت مردم رساند ؟!!نمی دیدی تا قبل از نرامپ و چطور تورم را به زیر ده و رشد اقتصادی را افزایش می داد ؟!! ندیدی امثال بابک زنجانی را بزندان انداخت و دستشان را قطع کرد ؟!!پس چرا تو و همفکرانت انزمان دائم به او می تاختید و می گفتید درباره خرابکاریهای احمدنژاد و خزانه خالی حرف نزن !! درباره اهمیت برجام حرف نزن !! الان شما نه ترامپ را در پیش رو دارید نه کرونا نه موسسات قارچی مالی و نه خزانه خالی اما تورم سالانه غذا و دارو که مردم انرا دائم با ان سر و کار دارند به 100 رسیده !!
خخخخخخخ چرا اپلاسیون ممنوع کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
هر کس ناراحته جمع کنه بره خارج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
از این به بعد با افزایش نرخ طلاق در مشهد مواجهه خواهیم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
با توجه به اتفاقاتی که مردم هر روز شاهدش هستن به این نتیجه رسیدن که اپیلاسیون لازم نیست
جالبه که وزیر علوم از علوم انسانی گفته و خانم علم الهدی از علم . انشالله که واقعی باشد
خانم علم الهدی میزان سواد سفرا را نمیدونن؟
رییسی را معمار ایران نوین جا بزنیم ؟!!!
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
متاسفانه برخی یا خودشان را به خواب زده اند یا واقعا نمی فهمند و حرفی را به زبان می آورند. چرا هنوز بعد از 43 سال وضعیت فعلی کشور را با دوران پهلوی می سنجند؟ آیا نمی دانند اگر الان انقلاب نشده بود و دوره پهلوی استقرار داشت آیا کشور به همان وضعیت 43 سال پیش مالنده بود وزمامداران آن دوره دست روی دست گذاشته وبرای پیشرفت کشور کاری صورت نمی دادند؟شاید از این وضعیت به مراتب بهتر بود. شما باید وضع آن دوره را با کشورهایی همطراز آن دوره بسنجید ببینید کشورهایی مانند امارات وقطر در زمان پهلوی چگونه بودند والان در چه وضعیتی هستند
سید محمد حسینی:برخی قصد دارند رضا خان قلدر و بیسواد را معمار ایران نوین جلوه دهند.
شما که مدعی هستید که ملت ایران فهیم و با شعور و ... هستند پس نگران چه هستید؟ همه جور تفکر و سلیقه و برداشتی در هر جامعه ای وجود دارد خوب است که هر کسی به جای توهین به دیگران از اعمال و تفکرات خود دفاع کند و آنها را بیان کند و قضاوت را به شنوندگان بسپرد.خدا وکیلی اینطوری بهتر و عقلانی تر و انسانی تر نیست؟!!!باور کنید که احترام گذاشتن به عقاید و باورهای دیگران( ولو اینکه مخالف نظر شما باشد و آن را قبول نداشته باشید) برای خودتان هم احترام می آورد و گرنه چیزی به بار میاید که شاهدش هستید!
جناب شیخ مصباحی مقدم مثل این که گرانی های اخیر و بالای ۱۰۰ درصدی را نمی بینی ؟
مصباحی‌مقدم: هر اقدامی در مقابل این دولت صورت می‌گیرد، یا از جهالت است یا عداوت.
معنی ساده حرف ایشان اینه که هر کسی مثل ما فکر کرد آدم حسابیه بقیه یه مشت بی .... هستند!!متوجه شدیم که چقدر جاهل و عدو(دشمن) در کشور داریم!!! به این میگن احترام به عقاید دیگران!!و جالبتر از همه ش اینه که چنین فردی عضو یکی از بالاترین ارکان حکومت هستش و ما بعنوان مردم باید از ایشان الگو بگیریم!! چیزی نیست خونه پرش فردا میاد میگه من نگفتم سخنان من تقطیع شده!!!
این یارو کن میگه نرخ تورم‌نزولی شده یا نمیدونه تورم چیه یا نمیدونه نزولی چیه یا اصلا تو ایران زندگی نمیکنه
مصباحی مقدم ......خدا وکیلی از حرف هایی که میزنی خنده ات نمیگیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
مصباحی مقدم، چون اولا تخصص و تجربه اجرایی لازم در علم اقتصاد را ندارند

و ثانیا با نگرش جناحی آلوده به تعصبات شدید به قضایای واقعی و علمی نگاه میکنند

لذا قضاوت ایشان را اصلا نمیتوان جدی گرفت و اهمیتی برای انها قایل شد
رضاخان بی سواد و قلدر بوده؟!!
بله شماها خیلی با سوادین که مملکت به ورطه نابودی رفته و ملت به حضیض ذلت افتادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
عجیبه که دولت رییسی و امثال وزیرش در مواجهه با مشکلات قائل به این هست که باید شرایط روز مثل شزایط کرونا اقتصاد جهانی سیاست خارجی توانمندی های داخل در نظر گرفته شود اما در مورد رضا خان این عقیده را ندارد !!!!!! فقط تعداد مهندسین و پزشکانی که در دوره فعلی و قبل از شروع دوره رضا خان بوده را مقایسه کنیم تعداد و مقدار ماشین الات صنعتی !!! وجود زیرساخت های بهداشتی اموزشی و صنعتی انوقت متوجه می شوید چه کسی کجای کاره !!!
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اون بی سواد بود اما همه دولتمردانش از بهترین ها با دانش روز در آن زمان بودند اما الان همه مسیولان با مدرک سهمیه ای دکترا ادای باسواد ها را در میارن
واقعا در چشم مردم نگاه می کنند و با کمال پروی دروغ می گویند کدام تورم نزولی شده !!
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
به عنوان فردی از مردم دوست ندارم نظری از شما بشنوم آقای مصباحی مقدم. شما بسیار بسیار دور از ما هستی
آقای مصباحی مقدم دروغگو دشمن خداست .
ازصحبتهای مصباحی میشه فهمید که ایشان هم مثل بقیه اقایان تو ایران نه زندگی میکنه ونه خرید.وممنون شدن ارایش درمشهد بدلیل نزدیکی به افغانستان افکار طالبانی داره خودش را نشان میدهد.
اقای مصباحی مقدم این حرف هایی که میزنی با عقل سلیم جور در نمیاد.مرد حسابی اصلا تورم بشه صفر،افزایش روزانه قیمت ها رو نمیبینی؟
چیش رو باید ببینیم؟ اینکه قیمت مرغ داره میره بالا و میخواد برسه به 70-80 تومان؟! اینکه گوشت بالای 200 هزار تومان شده؟! اینکه پوشک بچه گرون شده؟ اینکه قیمت یک لباس و شلوار و ... اینقدر زیاد شده؟! اینکه برای فرزند دانشجو نمیتونیم یک لپ تاپ یا یک موبایل بخریم ؟ و ... اینها رو خودت دیدی؟!!
اینم بگید که تیزهوشان علوم انسانی داشت و منحل کردن که یه وقت علوم انسانی غربی تو مملکت جا نیفته و همون مدیریت امام صادقی سر جاش بمونه.
آقای نوری حداقل به حرمت هفته معلم ، اضافه کار همکاران رو مثل گداها پرداخت نکن ؟ ۱۳درصد بهمن ، ۱۸ درصد بهمن ؟؟؟ اخه این شد وضعیت پرداخت اضافه کار ؟؟؟ طرف تو شرکت‌های دولتی ماهی ۵۰ میلیون فقط اضافه کار نکرده میگیره ولی شما همکار بعد از ۹ ماه از سال داری گدا خیرات میکنی ؟؟؟ یعنی واقعا آدم یا باید خیلی بدبخت باشه یا خیلی فقیر که بعد از سی سال تدریس بخاد ادامه فعالیت بده با این سیستم دانش آموز محور ، که هر روز باید منت هر کس و ناکسی رو بکشی ؟؟؟ روزی معلمی اخرین انتخاب برای شغل بود ولی وضعیت بیکاری چنان وحشتناک است که جوانان مملکت مجبورن با رتبه های خیلی خوب وارد عرصه معلمی شوند .
خوب جمیله علم الهدی دختر اون علم الهدی و زن رییسیه دیگه.همشون به هم میان!!
مشهد جای زندگی نیست
رئیس منفورترین رئیس جمهور
جناب آقای مصباحی‌مقدم ظاهراً صعود و نزول را اشتباه متوجه شده اید
اقای مصباحی مقدم بهتر هست قبل از محکوم کردن مردم مستضعف و انگ زدن به انها یک نگاهی به وعده های زنگارنگ اقای رییسی بکنید و سکوت در مقابل ظلم عین عداوت با خداوند هست
چرا من باید شلاق تورم بالای 400 درصد سالیانه را بخورم.
من تاوان چه گناهی را دارم می دهم.
من به چه جرمی باید زندگیم در کوره ی تورم بسوزد.
آقای رییسی؛ آقای اژه‌ای خواهشن دستور دهید معلمان زندانی که بخاطر معیشت خود دست به اعتراض زدن رو آزاد کنید ، واقعا برخورد وحشیانه ای داره با آنها صورت میگیره ، اخه با این تورم و این حقوقها کسی میتونه زندگی کنه ، به امام حسین قسم خیلی از کارگران و استادکار ها میگن اگه روزی یه میلیون کاری برای ما نداشته باشه دست به آن نمی‌زنیم، و برای ۳روز کار ۴و نیم میلیون یک کاشی کار از من پول گرفت ؟؟ یعنی حقوق یک ماه من رو در سه روز کار کرد ؟؟ اخه این رندگی هست برای ملت درست کردین
مردم به اعلام نرخ تورم ساختگی کار ندارن. وقتی میرن خونه اجاره کنن می بینن چند برابر پارسال باید پول بدن برای جای کوچیکتر، وقتی می خوان دارو بخرن می بینن تواناییشو ندارن، وقتی می بینن خریدن یه پراید دیگه یه آرزو شده، وقتی اقلام غذایی نرخشون سر به فلک کشیده اون عدد ساختنا هیچ دردی ازشون دوا نمی کنه.
اقای مصباحی مقدم چه کسی میخواهد فضای جامعه را علیه رییسی بشوراند؟بابا ۶ کلاس سواد داره و کشور رو ریخته به هم
با سلام
این را متوجه شده ام لشکر اقتصادی دولت هرکسی یک ساز می زند یکی یارانه یکی کارت اعتباری یکی کوپن برید صحبت ها را یکی کنی به قول معرف تویک سرنا کنید و توضیع دهید برای مرده مانند فیلمهای که همه عوامل فیلم باهم صحبت می کنند کسی هم متوجه نمی شود
نقل شده رضا خان آنقدر بی سواد بوده که در بازدید از پروژه های عمرانی ، پیشرفت پروژه ها را در روره های زمانی بازدیدش بر روی دیوارهای زیر پنجره محل نظارتش علامت می زده و قادر به نوشتن نبوده
آقای سیدمحمد حسینی، وقتی از جمله ای می گویید که دومورد را با هم مقایسه می کنید و کلمه قابل را بکار می برید دقت کنید وقتی می فرمایید دوران پس از انقلاب اب دوران رضاخان قابل مقایسه نیست یعنی دوران انقلاب قابلیت مقایسه شدن با دوره رضاخان را ندارد پس شما خیلی بیسواد هستید.
قلدر مافیا و کاسبان تحریم هستند که خون ملت را به شیشه کرده اند.
اول برو چند واحد ریاضی بخون تا بعد بفهمی نزولی یعنی چی.
اول برو چند واحد ریاضی بخون تا بعد بفهمی نزولی یعنی چی.
متاسفانه جامعه به شدت منفعل شده ، دزدی ها ، تورم های کمر شکن ، اختلاس ها دیگه ملت رو بی تفاوت کرده ، طرف پراید ۲۰۰ میلیونی سواره ولی قادر به تعویض روغن آن نیست ؟؟؟ واقعا شرم اوره که پول ۴ حلقه لاستیک ماشین روزگاری نه چندان دور با قیمت ماشین برابری میکرد ، شاخه آهن ۳۶۰ هزار تومان سال ۹۷ شده ۲میلیون هفتصد هزار تومان ؟؟ حالا حقوق کارمند بیچاره ور سال ۹۷ حدود ۳ میلیون بود حالا به زور شده ۶ میلیون ولی باید با کمال وقاحت کالا رد ۱۰ برابر بخره ؟؟؟؟
مصباحی‌مقدم: نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟

گندم و ارد ، ۵ برابر شده
پراید ۲۰۵ میلیون شده
لبنیات مجددا گران شده

تورم منفی شده ؟؟؟
طبق هماهنگی که بین رییسی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته قراره به آیین نامه ایراد گرفته بشه و یک چند ماهه دیگه حداقل تا پایان مدارس معلمان رو سرگرم کنند چرا خیلی راحت تونستند یکسال آنها رو به تمسخر بگیرن
به گفته میرکاظمی فعلا بودجه رتبه بندی بباید خرج معیشتی گرانی نان و ماکارونی بشه ؟؟‌ میگن گفته تا میتونید به آیین نامه ایراد بگیرید تا یه چند ماهی تو کف خیابون عرق کنن
حتما جناب مصباحی مقدم خیلی وقته خرید نمی رند و قیمتها و اوضاع و احوال قیمتها و مردم متاسفانه خبر ندارند
تاریخ گواهی می‌دهد که رضا خان ایران را از آشوب و ویرانی براه قانون هدایت نمود زیرا نمی‌توان جایگاه افراد را عوض نمود چ
حتما داداشمون فرزندی چیزی تو غرب داشته که میگه نزولی شده داداش ماشین هفتصد میلیونی پارسال شده یه میلیارد میرسلیم از خدا بیخبر هم حمایت میکنه
معمار ایران نوین ناصرالدین شاه قاجار بوده است !
آقای حسینی نکنه رییسی معمار نوین کشور هست ؟؟؟ فعلا غذای فقرای جهان شده غذای لاکچری ملت
ما میگیم تورم کم شده،شما هم بگید کم شده!!!؟؟
از اول معلوم بود رییسی چرا رتبه بندی رو تصویب نمیکنه او از اول برای این پول چاله کنده بود.
برای آخوندها نزولی است
هر چی که بوده سواد قدیم خیلی بیشتر از ۶ کلاسی های الان هستند
چرا قانونی می گذارند که باعث وهن دین و نظام و حتی خود قانون است؟ ممنوعیت کاشت ناخن و مژه و اپیلاسیون در مشهد چه توجیه دینی و شرعی و عرفی دارد. بهتون قول می دهم کسی هم انرا اجرا نخواهد کرد چرا که هر امر و فرمایش دل بخواهی که به نام قانون بر مردم تحمیل کنید که ملت به آن تن در نخواهند داد و فقط باعث کوچک شدن و مورد تمسخر قرار گرفتن آمر و ناظر و مامور اجرای آن خواهید شد و علاوه بر آن اسباب فرح و شادی و نشاط را در بین دوست و دشمن فراهم کرده، کلی به کسی که چنین فکر بکری به مخیله اش خطور کرده خواهند خندید.توقع نداشته باشید که مردم گوش بفرمان هر دستور مسخره ای باشند. از روی امام رضا شرم‌کنید که فقر و حاشیه نشینی و‌عوارض آن مانند فحشا و دزدی در مشهد را به حال خود رها کرده و به موضوعاتی این چنینی می پردازید . گاهی انسان فکر می کند که ایجاد این همه نارضایتی در بین اقشار مختلف مردم از روی عمد و برای ازبین بردن آرامش و امنیت جامعه انجام می شود و دست نااهلان درکار است
چطوری حساب کردی که نرخ تورم رو کشیدی پائین؟! نکنه از ۳ برابر شدن قیمت ماکارونی و یا چند برابر شدن اجناس وابسته به آرد و یا چندبرابر شدن کالاهای دیگر متوجه شدی که نرخ تورم در حال سقوطه و با تیزبینی اون رو دیدی و دیگران قادر به دیدن آن نیستند؟!
رضاخان به اندازه توانش خدماتی به این کشور کرده که قابل انکار نیست
خب شد کمی قیمت بعضی از کالاها در کشورهای دیگه بالا رفت که بهانه ای برای شما باشه برای توجیه گرانی های افسار گسیخته از ماهها قبل تر
تحریم ایران بیشتر تحریم علم است

و بشنوید چند کلامی از مادر غروس
رضاخان سواد نداشت اما وجدان داشت .
خدمات رضاشاه را نمیتوان سانسور کرد
اگر رضاشاه پس از دوره سیاه قاجار معمار ایران نوین نیست پس چه کسی است ؟؟؟
خوش بود خواب هاي بيداران
خوش بود کارهاي بيکاران
اقای مقدم کسی که خواب است می شود از خواب بیدارش کرد. ولی کسی که خودش را به خواب می زند،هرگز نمی شود از خواب بیدارش کرد.زمانش خواهد رسید که شماها هم از خواب بیدار شوید ولی ان موقع خیلی دیر است.
آقای حسینی کینه خصلت بسار بدی است آنهم پشت سر مرده.
اقای مصباحی مقدم یک بار خرید کن تا متوجهه بشی این ماه چه خبره. شما فقط بلدید شعار بدید
با روضه خونی می تونه خرج حتی یک نفر رو بده؟پول بیت المال شکم هاتون رو گنده کرده.
حق ندارید حق ندارید بزور کارهایی که طالبان در مورد زنان می‌کنند را در مورد زنان ایران انجام بدهید
شهاب سنگ کجایی
مصباحی مقدم ،و علم الهدی که مواضع و سخنانشان در دولت روحانی با دولت رییسی کاملا تغییر کرده

چنانچه انرمان به دولت روحانی میگقتند که کاهش تورم را

مردم باید درسفره شان احساس کنند!!!!!

و مردم حق دارند که تغذیه خوب و رفاه و اسایش داشته باشند !!!!

ولی الان میگویند که تورم کاهش یافته است !!!!!

و مردم باید تحمل کنند و به دولت کمک کنند و همچون دوران

احمدی نزاد نان خشک و اشکنه پیاز داغ بخورند و لنگ ببندند
غربگدا این چیزا حالیش نیست کل دغدغه اش آزادی های جنسی و ازدواج همجنس بازی و محارم و این مزخرفاته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
خدا شمارو هم شفا بده انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
شرق گدا دنبال چیه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
حلالت باشه پولی که بابت کامنت و پست میگیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
تو که کل دغدغه ات اینه که با کامنتهای 7 هزار تومنی به آرزوهات برسی خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چقدر فیلمهای خاک تو سری میبینی تو. زشته برو تو اتاقت به کارهای بدت فکر کن نه اینکه کارهای بدتو بیشتر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
این مشکل خود شما است که فقط به این مسائل گیر می دین و اگر مملکت نابود هم بشه عین خیالتان نیست
پیر مرد واقعا تورم نزولیه؟ لااقل از خدا بترس و راستگو باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
به خاطر موندن رو صندلی قدرت باید هم اینطوری بگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بزرگواران اگه ترس از خدا میدونستن چیه که اوضاع ما این نبود
رضا شاه ادم نغهمی بوده می گن یک بار یک نانوا را بخاطر پخت بد نان تو تنور انداخته بوده بیشعور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
به خاطر پخت نان؟!!!
حداقل کمی اطلاعاتتان را زیاد کنید. در کمبود گندم برخی گندم را احتکار می کردن، رضاخان با اینکار زهره چشم از محتکرین گرفت و موضوع حل شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اونو گفتن که تو باور کنی
احمدی نژاد به زلنسکی «نامه تبیینی و تحلیلی» داد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای داد و بیداد لطفاً متن نامه را هرچه زودتر چاپ بفرمایید ببینیم نکنه احمدی نژاد به زلنسکی هم قول بازگشت مثل چاوز را داده باشد !
جناب مصباحی بی زحمت چشم پزشکت را عوض کن عینک تجویزی اشتباهی است ظاهرا سیاه را سپید می بیند
یعنی قانون مشهد با قانون ایران‌فرق میکنه یا بقیه ایران لا مذهبند.
بعد می گند ایالت خراسان یا سلطان خراسان ناراحت می شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
مگه مشهد قانون هم داره؟
فقط یک سری حکم ایالتی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
حالا نگاه کنید اگه داخل مشهد این چیزهایی که ممنوع کردن بیشترنشد.خواهید دید
مصباحی‌مقدم: نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟

جناب مصباحي از يك روحاني كه در كسوت پيامبر نشسته و ادعاي روحانيت دارد بعيد است تو روز روشن تو چشم مردم بدبخت و فلك زده نگاه كند و به راحتي آب خوردن حرف كذب بزند
یک عکسی از رضاخان میرپنج داشتم که هنگامی که مسئول تلویله اسبهای انگلیس و هلند بود در جلو تویله یک افسر هلندی سوار بر اسب است و رضاخان میرپنج در کنارش خبردار ایستاده است. ان عکس از انترنت من پاک شده ولی با یک جستجو در انترنت میشود پیدا کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ساندیس دونه چنده؟!
جناب حسینی درست میفرمایند مثلا در دوران ستمشاهی ما نه اینترنت داشتیم نه موبایل نه تلویزیون ماهواره ای اگر اینها پیشرفت نیست پس چیست؟
آقای محمد حسینی . حقیقت تلخ است و با توهین عوض نمیشود
اگر ۴۱۴ میلیون کارت صادر شده را منهای ۷۰ میلیون کنیم (یعنی به ازای هر ایرانی یک کارت)
و قیمت صدور هر کارت را ۳۰۰۰ تومان در نظر بگیریم یعنی نزدیک هزار میلیارد تومان پول هدر دادیم
یعنی با این هزار میلیارد تومان نمی شه کاری کرد که هر ایرانی فقط با یک کارت بانکی سر و کار داشته باشه؟
حالا انواع نرم افزارهای بانکی هم هستش که هزینه های اینچنینی داره
یعنی با فکر کار کردن و هوشمندانه و تعاملانه کار کردن بسیار مهمتر از سخت کار کردن و جدا کار کردن هستش که متاسفانه در مسئولین وجود نداره
یعنی همه کارهای ما اینطوری است و حتی متدینین جامعه هم که بحساب خودشان دغدغه اسلام و انقلاب را دارند می بینیم بدتر هستند و ریخت پاش های غیر هوشمندانه بسیار زیاد دارند
البته ناگفته نیست که اسراف نکردن و هوشمندانه کار کردن که باعث کاهش هزینه ها است با خساست و بخل از زمین تا آسمان تفاوت دارد و خساست به معنای بسته بودن و هیچ کاری نکردن است
(ممنوعیت کاشت مژه، ناخن و اپیلاسیون در مشهد)

سلام

مگر در یک مملکت چنذ تا ولی امر و حاکم شرع و امام

حاکم است؟

چرا تکلیف این مسائل را برای یکبار حل نمی کنند

اگر اشکال شرعی دارد که برای کل مملکت باید داشته باشد

اگر هم اشکال ندارد که باز برای کل مملکت نباید داشته باشد

مگر بانوانی که در این شهر زندگی میکندبا بانوانی که در سایر شهر زندگی میکنند
از حیث حضور در امکان خصوصی یا عمومی که هیچ ارتباطی با اماکن و جایگاه های مقدس ندارد
تفاوتی دارد؟

اگر باونوئی از سایر مناطق کشور یا یا کشورهای دیگر با این شرایط به مشهد امد

چگونه می خواهند جلوی حضور او را بگیرند

اصلا قانونا میتواند؟ به استناد کدام قانون ؟

اینکه میگویند این قانون هست
خوب بگویند براساس کدام ماده وتبصره قانون اساسی کشور چنین

حکمی وضع شده ؟

چرا یکی نیست پاسخ دهد مگر این مملکت چند تا مرجع قانون وشرع دارد؟
هر چی این قرطی بازیها در جامعه کمتر بشه بهتره.
بیسوادو خوب اومده!!!
از فردا اصلاح صورت هم توی مشهد ممنوع میشه.همه دختر ها با ریش و سیبیل میان بیرون
خدایی مسئولین قیمت چهار قلم جنس رو بگند چنده
به جای گیر دادن به خانم ها و دختر های مشهدی جلوی فساد اتباع کشور های همسایه با ناموس هامون رو بگیرید
چی عوض شده این وسط؟ نکنه شما یک اسلام جدید آوردید!!!
آقای مصباحی مقدم دیگه دروغهای مصلحتی هم جواب نمیده و نخ نما شده
توی خواب دیدی که تورم کاهش پیدا کرده؟!
آقای مصباحی مقدم برو چشم پزشک
اپیلاسون میخواین چیکار ماهی یک بار قیمت ها رو با ماه قبل مقایسه کنید خود به خود هر چی کرک و پشم دارید می ریزه
فکر نمی کنم آقای مصباحی مقدم اصلا تعریف تورم را بلد باشد بنده خدا قیمت پایه پولی را نگاه کن و سری به بازار بزن و ببین قیمت ها در اثر تورم و بی ارزش شدن پول ملی روزانه تغییر می کند و سر به فلک کشیده است .کلی صحبت کردن برای یک نماینده مجلس خیلی خوب نیست بر اساس آمار و ارقام باید حرف زدحتی پول افغانستان و عراق که دوکشور اشغال شده و در حال جنگ هستند از پول کشور ما با ارزش تر است میدانی این چه مفهومی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
برای گران کردن قوت غالب یعنی همان نان آنهم هفت تا ده برابربرخی از مسئولین کم سواد استدلالهای عجیبی می آوند می گویند مصرف نان بالا است برای کاهش آن قیمت ها را افزایش میدهیم ولی فکر نمی کنند مردم نمی توانند برنج و گوشت بخرند و مجبورند نان و سیب زمینی بخورند طبیعی است که مصرف بالا است چرا بایستی با گران کردن مردم را از قوت غالب محروم کرد.آیا خدا راضی است!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای مصباحی مقدم دروغ گفتن حرام است
تورم کاهشی به این معنیه که اگر تورم با عدد قبلی مثلا عددی که در دی 1400 داشت ادامه پیدا میکرد، روی فلان جنس الان 100000 تومن رفته بود ولی با کم شدن سرعت تورم الان 95000 تومن رفته روی اون جنس ... تورم نزولی معنی ارزونتر شدن از نرخ قبلی یا تو همون قیمت موندن رو نداره
احمدی نژاد !!!! تو چه کاره ای که هر روز یک حرف مفت جدید می زنی ؟ برو به کار خودت مشغول باش و بیش از این بیراهه نرو . دوران دولت بهار خزانی تو تمام شده و دیگر محلی از اعراب نداری ، پس سکوت کن . اگر راست می گویی .
آقای مصباحی مقدم: اون چیزی که کاهشی شده تورم نیست ورم شکم است ؟؟؟
مصباحی مقدم واقعا باید از خدا بترسی کدام اقلام پایین اومده اسمش رو نام ببرید
در زمان پهلوی اول و دوم کارهای خوبی در کشور شده که باید به آنها هم اشاره کرد
آقای مصباحی لطفا ازخواب بیدارشو.شمانه خریدی برا خانوادت میکنی.نه دنبال دارو برا درمان بیماری.چون همه چیزبراتون مهیاست.خواهشا بااحساسات مردم ذلیل ایران بیشترازاین بازی نکنید.هیچ وقت شده که خانمت بگویدچندماه است میوه نداریم.
هر کس از تاریخ و گذشته روشن ایران ناراحته جمع کنه از ایران بره
چرا علم الهدی اسم دخترش رو فاطمه یا زهرا نزاشته ؟؟؟!!!!
این خوب نیست که دانشگاه بهشتی برای همسر رئیس جمهور رانت ایجاد کند و به ایشان تریبون بدهد. در حالیکه ۴ یا ۶ سال پیش تریبون نداشتند. صحبتهای ایشان هم الزاما درست نیست.تبادل دانش بوسیله شرکتهای صنعتی یا فناور ، و یا از طریق کرسیهای دانشگاه صورت میگیرد.
استادان تراز اول ایران در موسسه های علمی معتبر دنیا عضو هستند و برای تبادل دانش نیازی به مذاکره با سفیر ندارند.
سفارتخانه ها در رونق صادرات و واردات میتوانند نقش داشته باشند، اما نه بوسیله یک سفیر که چیزی در مورد صنعت و فناوری نمیداند. رایزن اقتصادی میخواهیم، اما نه به سبک دولتی موجود که در ماه ۱۰۰ میلیون حقوق بخواهد. بلکه رایزن اقتصادی خصوصی نیاز داریم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان