بازدید 45439
دو هزار و نهصد و نود و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فاضل میبدی: گرانی‌ها مهار نشود، باید منتظر شورش گرسنگان بود/نامه بسیج دانشجویی به رئیسی: مردم تحمل همه این گرانی‌ها را ندارند و کشور دچار آشوب می‌شود/پاسخ تلویحی مقام وزارت خارجه به سفیر روسیه: جاذبه گردشگری ایران زیارت است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: «فروش اجباری باتری و کیک همراه با روغن خوراکی!» / «استعفای «عبدالملکی» تکذیب شد» / «میرتاج‌الدینی: ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نفع رانت‌خواران بود» / «طرح دولت؛ حدود هفت دهم نان سنگک به ازای هر فرد» می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ 05 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

صداوسیما سریالِ سروش صحت را هم از جدول پخش حذف کرد
علیرغم اطلاع رسانی گسترده برای پخش سریال ساختمان پزشکان از شبکه تماشا، پخش این سریال به کارگردانی سروش صحت منتفی شد و طبق زیرنویس شبکه تماشا سریال دردسرهای شیرین جایگزین آن شده است. هنوز دلیل این تغییر اعلام نشده اما منتفی شدن پخش سریال سروش صحت بعد از کنار گذاشته شدنش از اجرای برنامه «کتاب باز» شائبه ادامه مشکلات مدیران تازه سازمان صدا و سیما با او را تقویت کرده است.

آذری جهرمی: سیاست های دولت، پیاده سازی ناقص اقتصاد نئولیبرالیستی با شعارهای انقلابی است
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در کانال تلگرامی خود نوشت: سناریوی افزایش پرداخت یارانه به مردم از محل صرفه‌جویی در آزادسازی قیمت آرد هم به تنهایی و در کوتاه مدت میسر نیست. عمده منابع هدفمندی یارانه‌ها از محل مابه‌التفاوت یارانه سوخت است. لذا دولت اگر تصمیم به افزایش یارانه‌ها بگیرد، چون در نرخ سوخت تغییری حاصل نشده است؛ نهایتا به دلیل کسری منابع، مجبور به استقراض بیشتر از بانک مرکزی است و در نتیجه رشد بیشتر پایه پولی را شاهد خواهیم بود که اثر آن افزایش بیشتر تورم یا همان افزایش پرداخت مالیات ناعادلانه و پنهان از جیب همه مردم است. البته آنچه از اقدامات و سخنان دولت مشخص است، سیاست اقتصادی آنها، حرکت خاموش به سمت پیاده‌سازی ناقص اقتصاد نئولیبرالیستی با شعارهای انقلابی است. این مدل کارکرد به دلیل پیاده‌سازی ناقص، نه دستاوردهای مثبت اقتصاد لیبرالی را به همراه خواهد داشت، نه به بهبود عدالت اجتماعی منجر خواهد شد. در شرایط به هم خوردن معادلات امنیت غذایی در دنیا به دلیل جنگ در اوکراین و همچنین نبود افق روشنی برای احیای توافق بین‌المللی در موضوع هسته‌ای ایران، انجام این تعییرات بسیار پرریسک و پرتنش است. امیدوارم تصمیم‌گیران همه‌ی جوانب را کامل دیده و پیش‌بینی کرده باشند.

اشتباه محیط زیست در تشخیص جنسیت
سرپرست اداره کل محیط زیست سمنان اظهار کرد: پس از تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای تشکیل کارگروه حقیقت یاب علل بررسی تلف شدن یکی از سه توله یوزایرانی که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بصورت سزارین در مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی متولد شده بودند، دکتر اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان امروز عازم سمنان شد. ظاهری سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان افزود: جلسه فوری و اضطراری بررسی علل تلفات تکثیر گربه سانان در اسارت با توجه به یافته های علمی و تجارب جهانی با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان، تیم علمی و اجرایی ودامپزشک معتمد برگزار شد و علت تلف شدن یکی از سه توله ضعیف بودن در ابتدا با وزن 300 گرم و ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین و صورتجلسه گزارش با حضور حاضرین در جلسه امضاء شد. این‌دامپزشک خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پس از بررسی های لازم و علمی عنوان شد که تشخیص جنسیت گربه سانان مخصوصاً یوزپلنگ در روزهای اول که توله ها متولد شده بودند بسیار سخت و حساس بوده و اندام‌های تناسلی آنها به راحتی قابل تشخیص نیست که با رشد حیوان، تعیین جنسیت مرحله به مرحله آسان تر خواهد بود. دکتر ظاهری تصریح کرد: در بازدید امروز به همراه دامپزشکان حاذق و مجرب، مجدداً توله یوزها معاینه شدند و مشخص شد توله ها نر هستند.


هک شدن وب سایت شبکه تلویزیونی ماهواره ای کان اسرائیل
وب سایت شبکه تلویزیونی ماهواره ای کان اسرائیل هک شد. به گزارش اسپوتنیک گفته می شود ایرانی ها شبکه تلویزیونی ماهواره ای کان اسرائیل را هک کرده اند.این شبکه امروز از پخش اولین قسمت از فصل دوم سریال تهران خبر داده بود. تهران یک مجموعهٔ تلویزیونی در ژانر ماجراجویی، سیاسی و جاسوسی ساخت اسرائیل است که توسط موشه زوندر برای شبکه تلویزیونی ماهواره ای کان ساخته شده‌ است.

ترامپ: تست دادم و دیوانه نیستم
رئیس‌جمهور سابق آمریکا:برای خاموش کردن صدای منتقدین در سال ۲۰۱۸ تست روانشناختی انجام دادم و آن‌ها نمی‌توانند به من احمق بگویند.منتقدین من شاید حالا به من لقب دیکتاتور و چیزهای دیگر بدهند؛ اما نمی‌توانند من را احمق بخوانند.«بایدن» نیز باید این تست را انجام دهد./تسنیم

هشدار فاضل میبدی به رئیسی: گرانی ها مهار نشود، باید منتظر شورش گرسنگان بود
محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به گرانی های پی در پی اخیر و خطاب به رئیس جمهور نوشت:آقای رئیسی! تا کنون هیچ دولتی در این کشور در سال نخست حکمرانی نان مردم را با این شیب تند گران نکرده بود. پایه ای ترین خوراک مردم نان و گوشت و برنج است. به قول مولوی: آدمی اول حریص نان بود/ زانک قوت و نان ستون جان بود/گرانی نامعقول این سه کالای اساسی در همه کالاها تورم بی سابقه ایجاد کرده. کاش این نوع مدیریت را در تبلیغات انتخاباتی بیان می کردی. این چه استدلالی از سوی وزیر شماست که دلائل گرانی آرد و ماکارونی برای جلوگیری از قاچاق می باشد!؟ آقای رئیس جمهور! این شیوه حکمرانی قابل دوام نیست. در این هشت ماه گذشته از گرانی دارو تا نان طاقت برخی شهروندان را طاق کرده است. تا کنون عامل گرانی ها را یا دولت گذشته دانسته، یا بدحجابی گفته و یا شبکه دلالی ذکر کرده اند.خب! این دولت و مجلس قول داد که اینها را حل می کند. چرا بدتر شد؟در کجای دنیا صنعت خودرو چنین به هم ریخته است؟! بی کیفیت ترین ماشین یعنی پراید از مرز دویست میلیون بگذرد! چرا از کارشناسان و مدیران کاردان استفاده نمی کنی. مگر رسول خدا نفرمودند: اگر کسی کاری را که نمی داند، قبول کند، لعنت خدا و رسول بر او باد. مگر امام صادق نفرمود: ما ابالی من ائتمنت خائنا او مضیعا،یعنی فرقی میان خیانت کننده و ضایع کننده کار نیست.آقای رئیس جمهور، اگر اقتصاد کشور سامان نیابد، و گرانیها مهار نگردد،انقلاب نمی شود، خدا نکرده باید منتظر شورش گرسنگان بود، شورش از انقلاب خطرناکتر است. بیایید تا دیر نشده چاره ای بیندیشید. همه می دانیم که اقتصاد کشور با تحریمها گره خورده. تا کی می توان مردم را با خطبه و سخنرانی و وعده وعید امیدوار کرد؟به قول نظامی: دولت طلبی سبب نگهدار/با خلق خدا ادب نگهدار/ ادب سیاسی یعنی عدالت اجتماعی. که چهل سال است قولش را داده ایم. ای عجب آن عهد و آن سوگندکو/ وعده های آن لب چون قندکو؟

نامه بسیج دانشجویی به رئیسی: مردم تحمل همه این گرانی ها را ندارند، کشور دچار آشوب و ناآرامی‌های اجتماعی می شود
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن درخواست برای اقناع افکار عمومی قبل از اجرای تصمیمات مهم اقتصادی، نوشت: اینک که کشور در آستانه‌ تصمیمات سخت قرار دارد، علاوه بر شجاعت و عقلانیت در تصمیم‌گیری، جهاد تبیین برای مردم نیز ضرورتی انکارناپذیر است. بسیج دانشجویی و جریان انقلابی در صورت تصمیم‌گیری صحیح و اقناع افکار عمومی، برای تکمیل تلاش دولت در تبیین اقدامات اصلاحی به نفع عموم مردم در کنار دولت خواهند ماند.اقلام باقی مانده‌ای که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، حساس‌ترین کالاهای موجود در سبد زندگی مردم به حساب آمده و مردم تحمل گران شدن یکباره همگی آنها را ندارند!بسیج دانشجویی به عنوان چشم بیدار مردم با عنایت به شبکهٔ گسترده خود در کشور بجد به شما اعلام می‌دارد که جامعه آمادگی لازم برای این میزان افزایش قیمت‌های یکباره با این سطح از بی‌برنامگی در اجرا را ندارد. دلسوزانه به شما اعلام می‌داریم که بهم‌ریختگی بازارها در چند هفتهٔ اخیر و خصوصا تصمیم شوک‌آور وزارت جهاد کشاورزی در مورد افزایش چندبرابری قیمت آرد صنف و صنعت، می‌تواند تبعات و ناآرامی‌های اجتماعی به دنبال خود داشته باشد خصوصا امروز که رسانه‌های ضد انقلاب و ضدمردمی در کمین نشسته‌اند تا کشور را به آشوب بکشند و از ثمرهٔ آشوب‌ها کشور و مردم مستضعف را بیشتر تحت فشار تحریم‌ها قرار دهند. لازم است که دولت محترم در حوزه تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی با هماهنگی و قدرت بسیار بیشتری وارد عمل شده و از تصمیمات شوک‌آور و بدون اقناع افکار عمومی پرهیز کند./فارس

فروش اجباری باتری و کیک همراه با روغن خوراکی!
قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور:در حال حاضر روغن با قیمت مصوب تنها در فروشگاه های زنجیره‌ای یافت می شود که آن نیز به تازگی با محدودیت عرضه به مردم مواجه شده و در خرده فروشی‌ها روغن نیست یا گران است.شرکت های توزیع کننده از شرایط پیش آمده سوءاستفاده می‌کنند و اقدام به فروش اجباری کالا همراه با روغن کرده‌اند.این فروش اجباری بیشتر شامل کالاهایی می‌شود که گران و بی کیفیت هستند و بنکدار می تواند با مبلغی کمتر و کیفیت بهتر آن ها را تهیه کند.باتری، کیک، رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی از جمله این کالاهاست. اگر بنکدار تن به خرید این کالاهای اجباری ندهد به او روغن فروخته نمی‌شود. کیفیت برخی از این کالاهای اجباری آنچنان پایین است و قیمت آن ها بالا که معمولا در انبار بنکدار رسوب می کند و خریداری برای آن ها نیست./ اقتصاد آنلاین

استعفای «عبدالملکی» تکذیب شد
اخیرا شایعاتی درخصوص استعفای حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در فضای مجازی مطرح شده است که پیگیری خبرنگار ما از منابع آگاه نشان می‌دهد که این شایعات صحت ندارد و وی اکنون مشغول به کار است.

پاسخ تلویحی مقام وزارت خارجه به سفیر روسیه در مورد گردشگری در ایران
دستیار وزیر امور خارجه به اظهارات سفیر روسیه در ایران در مورد موانع سفر گردشگران روسی به تهران پاسخ داد. سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «جاذبه های اصلی گردشگری ایران عزیز ما زیارت، فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن است؛ مزیت هایی که منحصر بفرد بوده و دیگران ندارند.گردشگری سلامت مزیت دیگری است که می تواند ایران را قطب پزشکی منطقه نماید.مشکل اصلی صنعت گردشکری ما ضعف زیرساخت ها و مدیریت امور است نه مهیا نبودن بساط ع...خ.. »به گزارش ایسنا، بر اساس آنچه رسانه ها منتشر کرده‌اند، اخیرا سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا "چاپ مسکو گفته است که «من بارها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود.

نماینده مجلس: استیضاح وزرای صمت و کار بیشترین امضا را دارد
عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: در حال حاضر درخواست استیضاح دو وزیر صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین امضا را دارد.علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیات رئیسه مجلس درخصوص آخرین وضعیت درخواست‌های استیضاح‌ که به هیات رئیسه رسیده است، گفت: تا این لحظه هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده است، تا ان‌شاءالله در جلسه آینده هیات رئیسه ببینیم چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: در حال حاضر درخواست استیضاح دو وزیر صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین امضا را دارد.وی درخصوص زمان نزدیک‌ترین جلسه هیات رئیسه مجلس، ابراز داشت: هیات رئیسه در هفته آینده جلسه خواهد داشت اما مشخص نیست که حتما درخصوص استیضاح‌ها تصمیم‌گیری صورت بگیرد یا خیر، در واقع زمان دقیق اعلام وصول و طرح آن معلوم نیست.

واکنش سردار کوثری به خبر بازجویی موساد از عضو سپاه
منابع صهیونیستی در روزهای اخیر مدعی بازداشت یک نیروی قدس سپاه و بازجویی او توسط عوامل موساد در داخل خاک ایران شدند.اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و جانشین پیشین فرمانده قرارگاه ثارالله در گفت و گو با جمهوریت و در واکنش به این خبر گفت: ادعای مطرح در این خبر به اندازه ای کذب است که حتی نیازی به بررسی ندارد، چون مشخصا چنین چیزی ممکن نیست.وی در این باره افزود: این خبرسازی ها به دنبال انتقام از رسوایی شان در اربیل هستند، این مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل با موشک زده شده و حالا تحت فشار این موضوع دست به هر ترفندی می زنند تا آن موضوع را تحت الشعاع قرار دهند.نماینده مجلس یازدهم درباره حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی موساد در اربیل نیز تاکید کرد: این ها به هیچ وجه تصور نمی کردند که ما بتوانیم به شکلی مرکز جاسوسی این ها را مورد حمله قرار دهیم که مردم عراق و حتی افراد آن محدوده هیچ آسیبی نرسد و تنها خود همان ساختمان مورد اصابت قرار بگیرد، حالا به خاطر جبران این ضربات پی در پی می خواهند با این داستان سرایی ها اظهار وجود کنند.

میرتاج‌الدینی: ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نفع رانت‌خواران بود
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یارانه پنهان زمینه رانت و قاچاق را مهیا کرده است، گفت: اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، باید در سال جاری ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت می‌شد و بخش قابل توجهی از سود آن هم به جیب رانت‌خواران، دلالان و قاچاقچیان می‌رفت. سید محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و یارانه پنهان، گفت: این تصمیم مهمی است که مجلس، دولت قبلی را مکلف به آن کرد اما دولت دوازدهم به آن عمل نکرد و این وضعیت تا امروز ادامه یافته و سنگین‌تر شده و در عین حال مشکلاتی را هم برای کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر اینکه این ارز زمینه رانت، قاچاق و سواستفاده را مهیا کرده است، افزود: اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، باید در سال جاری ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت می‌شد و بخش قابل توجهی از سود این ۲۰ میلیارد دلار به جیب رانت‌خواران، دلالان و قاچاقچیان می‌رسید. وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای اساسی ما در مرزها قاچاق می‌شود و به جای اینکه یارانه‌ها به مردم ایران اختصاص داده شود، به دست سوءاستفاده‌کنندگان می‌رسید، افزود: تصمیم اخیر مجلس و دولت، در واقع حذف یارانه نیست، بلکه پرداخت یارانه به جای حلقه اول، به حلقه آخر که مردم هستند، تغییر پیدا کرده است و از این رو یارانه مستقیم به خود مردم پرداخت می‌شود و ما طبق تبصره ۱۴، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به کالاهای اساسی، گندم، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص داده‌ایم.

رونمایی عبدی از «بدترین دشمن این دولت»
فعال سیاسی اصلاح طلب، «بدترین دشمن این دولت» را از نگاه خود معرفی کرد. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: بدترین دشمن این دولت کسانی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه در مقام دفاع از دولت علل مشکلات را با انواع حیله ها، وارونه معرفی می کنند و ذهن دولتی ها را از فهم واقعی مشکل، منحرف می کنند.

حقیقت‌پور: وزارتخانه‌های کار و صمت پاشنه آشیل دولت هستند
فعال سیاسی اصولگرا گفت: وزارتخانه‌های صمت و کار پاشنه آشیل دولت سیزدهم هستند و آقای رئیسی باید نیروهای قوی‌تر و با تجربه‌تری بیاورد تا کشور بیش از این خسارت نبیند. منصور حقیقت‌پور در پاسخ به این که آیا کابینه دولت سیزدهم نیاز به تغییر یا ترمیم دارد یا خیر، گفت: این کابینه قطعا به ترمیم نیاز دارد و با سازوکار و ظرفیتی که در ترکیب کابینه وجود دارد، پاسخگوی خروج از شرایط فعلی به ویژه در ابعاد اقتصادی نخواهد بود و نیازمند این است که یارانی فهیم‌تر، با برنامه‌تر، عاقل‌تر و پخته‌تر انتخاب شوند.وی افزود: پست وزارت در دولت، پست آزمون و خطا نیست. نمی‌شود فردی را مستقیم از بنگاهی برداری و او را به عنوان بزرگترین وزیر وزارتخانه‌ای که بزرگترین بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی در ذیل آن قرار گرفته معرفی کنی.

حقیقت‌پور تصریح کرد:‌ با وضعیتی که امروز برای صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته در وزارت کار پیش آمده، احساس می‌کنم، آقای رئیسی از این جابجایی‌ها استقبال کرده و از افراد قوی و با تجربه استفاده خواهد کرد. او اجازه نمی‌دهد کشور بیش از این دچار آزمون خطا شود. بنابراین باید کسانی کشور را مدیریت کنند که تجربه و سابقه کافی در مدیریت داشته باشند.وی افزود: دوستان مفهوم جوان‌گرایی را اشتباه گرفته‌اند. جوانگرایی به این معنا نیست که آن فرد باید جوان دهه شصتی یا هفتادی باشد. جوانگرایی به این معناست که فرد باید دارای اندیشه و تفکر جوان باشد.

رهبری در فرمایشات خود،‌ شهید قاسم سلیمانی که فردی حدودا ۶۵ ساله بود را «جوان» معرفی کردند. زمانی معاون سردار سلیمانی بودم و او واقعا به اندازه ده‌ها جوان امروزی، پیاده‌روی، کوه‌پیمایی می‌کردند. بنابراین کابینه دولت سیزدهم نیازمند ترمیم است و امیدواریم این ترمیم به سرعت انجام شود تا مملکت خسارت اضافی نبیند.

سلیمی: رانت‌خواران ارز ترجیحی به‌ دنبال اخلال در بازار هستند
عضو هیات رییسه مجلس گفت: رانت خواران ارز ترجیحی که در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند، امروز به‌دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند.علیرضا سلیمی گفت: یارانه تخصیص یافته به حوزه انرژی کالاهای اساسی باید به صورت شفاف در اختیار حلقه‌های پایانی که مردم هستند قرار گیرد.وی افزود: در این وضعیت طبقات مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه پنهان می‌برند و طبقات ضعیف جامعه که مستحق دریافت یارانه هستند کمترین استفاده و بهره‌مندی را دارند.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ارز ترجیحی که به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: این یارانه پنهان متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است، ولی تنها به جیب حدود ۲۰۰ نفر می‌رود. سلیمی بر همین اساس خاطرنشان کرد: این ۲۰۰ نفر در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند و امروز نیز به دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند. دولت در ماه‌های اخیر یارانه پنهان به کالاهای اساسی اختصاص می‌داد اما باز هم شاهد افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی در بازار بودیم و عملا این کالاها گران به دست مردم می‌رسید.

فعال اصولگرا : رئیسی عزیز ما هیچ کاری نکن، فقط این کتاب را بخوان
جبرائیلی در واکنش به نقش ناکارآمدی دولت در راه افتادن موج اعتراض‌ها به گرانی، از رئیسی خواست، یک هفته فعالیت‌های خود را تعطیل و کتاب پیشنهادی او را بخواند. سید یاسر جبرائیلی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت:برادر گرانقدر آقای رئیسی بزرگوار و عزیز ما! تمنا دارم یک هفته سفر تشریف نبرید، جلسات هیات دولت را به معاون اول بسپارید، کارتابل نبینید... این کتاب را مطالعه بفرمایید.

تصویب دو طرح ضدایرانی در سنا
سنای آمریکا دو طرح ضدایرانی تصویب کردند. در یکی از مصوبات سنا با موضوع حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف محدود کردن همکاری‌های پکن-تهران، تصویب و در تصمیم دیگر از کاخ سفید خواسته شد تا زمانی که تهران یک‌سری از پیش‌شرط‌های دشوار از جمله محدود کردن فعالیت موشکی بالستیک را نپذیرفته، به توافق هسته‌ای بازنگردد.مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه دو طرح را با هدف حفظ تحریم‌های «مرتبط با تروریسم» علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.

جزئیات نحوه پرداخت چک برگشتی در شعب بانکی
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توضیح نحوه جدید پرداخت چک برگشتی گفت: اگر چک فردی برگشته خورده باشد، مبلغ مورد نظر از همه حساب‌های شخص در همان بانک برداشت و چک وصول می‌شود. در قسمت بعدی از سایر حساب‌های فرد در  کلیه شبکه بانکی مبلغ کسری چک برگشتی مسدود می‌شود و در نهایت مراحل قانونی از سوی قوه قضائیه برای برداشت صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، اگر فردی در پنج بانک حساب دارد و چک او در بانک اول برگشت می‌خورد، مانده تمام حساب‌های او احصا می‌شود و در مراحل بعدی به ترتیبی که از بیشترین مانده به کمترین مانده است، کسری موجودی چک برگشتی مسدود خواهد شد. فرد از طریق کانال‌های ارتباطی با بانک خودش، می‌تواند از وضعیت مسدود بودن حساب خود مطلع شود که این موضوع در حال حاضر برخط انجام می‌شود. مانند روال قبل، صادر کننده چک بلامحل، باید رضایت شخص ذی‌نفع چک را حاصل کند. طبیعتا این‌ کار با پرداخت مبلغ انجام‌ خواهد شد و پس از آن دوباره همین روال به‌ صورت عکس انجام می‌شود و در کل شبکه بانکی رفع سوءاثر اعمال خواهد شد و وجوهی که مسدود شده، آزاد می‌شود. محرمیان با اشاره به آزمایشی بودن این طرح، گفت: در حال حاضر فرصت محدودی را به پنج بانک باقی مانده داده‌ایم که در اسرع وقت به این طرح اضافه شوند و در عین حال مطمئن شویم از لحاظ فنی مشکلی وجود نداشته باشد، چون تعداد چک‌های برگشتی در روز بالاست. ضمن اینکه مطابق قانون این طرح برای کلیه چک‌ها اعمال خواهد شد.

جریمه ۳۸۰ میلیارد تومانی یک شرکت تولید ماکارونی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی البرز از جریمه شدن یک شرکت تولید ماکارونی به پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان به دلیل گران فروشی خبر داد. اصانلو گفت: بعد از وصول گزارش تخلف یک شرکت بزرگ تولید ماکارونی در استان البرز با عنوان گرانفروشی، شعبه تعزیرات حکومتی بصورت ویژه وارد رسیدگی شد. بررسی‌ها حاکی از این بود که شرکت موصوف به صورت گسترده اقدام به گرانفروشی کرده است. اصانلو گفت: امروز رای بدوی محکومیت شرکت موصوف به پرداخت جریمه به میزان سه میلیون و هشتصدو شصت و هفت میلیارد ریال معادل سیصد و هشتاد و شش میلیارد و هفت صد میلیون تومان صادر شد. به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی البرز، با توجه به سیاست‌های تنظیم بازار دولت سازمان تعزیرات حکومتی مصمم است با اشخاصی که از وضعیت موجود سوءاستفاده می‌کنند، مقابله کند و قطعا در این مسیر مماشات یا مسامحه نخواهد داشت.

فروش اجباری باتری و کیک همراه با روغن خوراکی
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور، از فروش اجباری برخی کالاها همراه با روغن با آشفته شدن بازار این کالا خبر داد و گفت: شرکت های توزیع کننده تنها در صورتی روغن به بنکدارها می دهند که ۵۰ درصد از حجم خرید آن ها، سایر کالاها مانند کیک، باتری، رب و … باشد. 

وعده معاون وزیر برای تعادل در بازار روغن
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته از واردات ۲۰۰ هزار تن روغن خام به کشور برای تامین نیاز کشور خبر داد و اعلام کرد: تا آخر این هفته بازار روغن به تعادل می رسد.

دولت باید پیش از حذف یارانه آرد صنعتی، یارانه آن را به مردم پرداخت می کرد
احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس، گفت: دولت باید پیش از حذف یارانه از مواد اولیه‌ای چون آرد صنعتی که در تولید ماکارونی و انواع شیرینی و بیسکوییت استفاده می شود، یارانه آن را به مردم پرداخت می کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: لازم است برای مهار تورم دولت مخارج و توزیع ارز را محدود و کنترل کند. لازم است سیاست دولت در قبال ارز مشخص باشد نه آنکه ارز به عنوان دارایی دولت محسوب شود. توکلی یادآور شد: ارز موجود ناکافی است و اگر کنترل نشود پاسخگوی نیاز جامعه نخواهد بود‌. لازم است نرخ ارز تثبیت و مصرف آن سهمیه‌بندی شود.

قیمت دلار در صرافی های بانکی کاهش یافت
در معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۴۵۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افت نرخ نسبت به روز دوشنبه، به قیمت ۲۵۷۰۹ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. از سوی دیگر، هر اسکناس یورو نیز در این صرافی ها، به قیمت ۲۸۲۶۸ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۸۵۵۲ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.
 
قیمت سکه در آخرین روز هفته چقدر شد؟
در معاملات امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۱۲ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) در آخرین روز هفته به رقم ۱۳ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز امروز ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات آخرین روز کاری هفته به رقم ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان رسیده است و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

دلیل کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
بهای طلا امروز چهارشنبه سقوط کرد زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده و اعلام افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تقاضا برای طلا با بازده صفر را کاهش داد. هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۲۰ درصد کاهش به ۱۸۶۳ دلار و ۸۰ سنت رسید و این در حالی است که در اواخر روز گذشته اندکی افزایش داشته؛ اما دوباره کاهش یافت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با کاهش ۰.۲۲ درصد به ۱۸۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

چراغ سبز برای واردات خودرو به کیش و قشم
سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حاشیه سفر به کیش گفت: قرار بود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو که در اختیار سازمان اموال تملیکی بود، به جزایر کیش و قشم اختصاص یابد، اما به علت طولانی شدن روند قضایی، از رئیس جمهور درخواست کردیم با واردات ۲ هزار خودرو به کیش و قشم قبل از برگزاری جام جهانی موافقت کند. وی گفت: واردات خودرو به این مناطق ضروری و مورد نیاز است.

تیم اقتصادی دولت نیاز به بازنگری جدی دارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست های همراه با آزمون و خطای تیم اقتصادی دولت گفت: قوه مجریه باید پاسخگوی کاهش قدرت خرید و تضعیف وضعیت معیشتی مردم باشد. محمد کعب عمیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت در کنترل قیمت ها عملکرد مطلوبی نداشته است، اظهار کرد: این وضعیت بیش از پیش باعث نگرانی مردم و مجلس شورای اسلامی شده است. مهمترین رسالت تیم اقتصادی دولت باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد اما این امر تاکنون به خوبی مدیریت نشده است. نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی به وعده وزرا و تیم اقتصادی دولت در زمان رای اعتماد اشاره‌ کرد و گفت: آنچه که امروز از عملکرد این تیم مشاهده می‌شود؛ ضعف در انجام وظایف قانونی است که برای کنترل گرانی‌ها بر عهده دولت گذاشته شده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف افزایش قدرت خرید جامعه کارگری، ساختار افزایش دستمزدها را به پیش برده اما از سوی دیگر می‌بینیم که این مساله به بهانه‌ای برای گرانی‌ها تبدیل شده است. وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت نیاز به بازنگری جدی دارد، گفت: در شرایطی که کشور نیازمند نیروهای توانمند و کارشناس در حوزه اقتصادی است، مسئولان اقداماتی را در پیش گرفته که همراه با آزمون و خطا هستند.

طرح دولت؛ حدود هفت دهم نان سنگک به ازای هر فرد
ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: چیزی که من شنیده‌ام این است که گویا در قالب همین کارت فعلی یارانه‌ها، یک ساز و کاری طراحی می‌شود که مثلا به نسبت سرانه، حدود هفت دهم نان سنگک به ازای هر فرد تعریف و مازاد بر آن محاسبه شود. به این شکل که شما نان که می‌خرید و از طریق دستگاه کارتخوان نانوایی کارت یارانه که می‌کشید، معادل آن سرانه تعریف شده مشمول یارانه و به همان قیمت فعلی حساب می‌شود و مازاد بر الگوی مصرف آن را از حساب بانکی برداشت می‌کنند و به صورت آزاد محاسبه می‌شود. /انتخاب

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۹۲
جاذبه گردشگری ایران زیارت با چاشنی خطبه های نماز جمعه ی علم الهدی است.
گردشگر به ایران بیاید و یک هفته خطبه های علم الهدی را نشنود اصلا گردشگریش ناقص است
خدا را شکر حاج محسن عقلانیت کرد از کشتی رییسی پیاده شد چون ابی بت شکن !! داشت با تبر کشتی رو ببخشید مملکت رو شقه شقه میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
یه بی سوادم از جمع بی سوادها کم بشه خودش نعمت
رئیسی دستور دهید گرسنگان شورش نکنند
به رییسی گفته این کتاب را بخوان !!مگه رییسی چند کلاس سواد داره اذیت میشه بنده خدا والا!!!!!بش میگفت این کتاب رو بده یکی برات بخونه والا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
چه زود پست رئیس جمهورشان را خالی کردند، کی بود کی بود من نبودم شروع شد.
چرا گرانی ها مهار نمی شود
چون در ریشه یابی گرانی ها دولت و کسانی که مسئول آن هستند دیدگاه درستی ندارند
ریشه گرانی ها و قاچاق به داخل و قاچاق معکوس در بهم ریختن توازن قیمت ها است و بهم ریختن توازن قیمت ها ریشه در نظام پولی کشور دارد که هر روز ارزش آن رو به کاهش است
دولت از یک طرف ادعا می کند پول بدون پشتوانه چاپ نمی کند اما مشخص نیست چرا ارزش آن در حال پایین آمدن است و مشخص نیست چرا دستگاه های اقتصادی با توجه به اهمیت بالای آن نسبت به ثبات آن کاری نمی کنند و در ساده ترین حالت آنرا به یک چیز ارزشمندی مثل طلا گره نمی زنند که ارزش آن ثابت بماند
ظاهر قضیه این است که دولت جهت جلوگیری از ورشکستگی های اجزایش مثل بانک ها و ... از جریان بی ارزش شدن پول ملی بهره می برد و حاضر نیست آنرا به یک نهاد مستقل و درستکار بسپارد
حکایت تورم و حقوق و دستمزد حکایت او می دوید من می دویدم دارد
او با سرعت باد می دوید و من با پای بسته
او باخیال راحت می دوید و من در مقابل موانع
او پرواز می کرد و من خار در پا
کسی ابی بت شکن رو تبر بر دوش ندیده این ورا!؟
آزاد شدن حجاب حتی برای توریست ها به معنای خط کشیدن روی شیشه اقتدار یک عده است ....خودشونم خوب می دونن اگر چه وقتی به کشورایه خارجی می رن به همچین مسایلی اعتقاد ندارن ...
دولت رئیسی و خود ایشان گوش شنوایی ندارند و فقط بلدند شعار بدهند و در عمل حقوق کارمندان مظلوم را با 10 درصد ضایع کنند، این بود عدالت و دولت مردمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقایان اتفاقا نان رو افراد متوسط و کم بضاعت بیشتر مصرف میکنند به بیان دیگر یارانه آن هدفمند است، دست از سر قوت لایموت بردارید
قبل از اینکه دیر شود
خواهشا این تبلیغ جرم گیری دندون رو بردارید. هر موقع میام نظرات مردم رو بخونم حالم بد میشه
دولت منتظر شورش کارمندان شریف هم باشد ، این دولت فقط به دنبال نابودی تمام اقشار حقوق بگیر کارمندی است.
هفت دهم نان سنگک برای هر نفر؟ مبارک است. اونوقت این‌ اقایان مسئولین که از چاقی تو فریم عکاس جا نمیشن چقدر نان میل می کنند؟
دولت اقای رئیسی روی کلیه دولتها را در گرانی سفید کرد ؟ اقای رئیسی که با مدرک ششم ابتدایی رئیس جمهور شد نتیجه اش گرانی ، تورم ، بیکاری ، ....‌ شعار و گفتار درمانی میباشد
مملکت نابود شده
تاج الدینی و امثالهم چرا عذر بدتر از گناه می اورند ؟؟؟؟

ایا ان ۲۰ میلیارد دلار و مشابه انرا به مردم و تجار عادی داده اند؟؟

و یا به اشخاص و شرکتهای تجاری پر قدرت متصل به حلقه

قدرت و ثروت خودی و مورد اعتماد خود داده اند !!!؟؟؟

حالا اگر زورتان به انها نرسیده و نمیرسد ، تاوان انرا باید ۸۰

میلیون نفر از جمعیت کشور با فقر و گرانی و کمبود و

گرسنگی و کمبود و سوء تغذیه و نگرانی بدهند ؟؟
یادتونه زمان احمدی نژاد گفتیم گندی که این مرد داره به مملکت میزنه تو هشتاد سال هم نمیشه جمع و جورش کرد؟ حالا هی بگین انرژی هسته ای حق مسلم ماست و قطعنامه ها کاغذ پاره هستند. نوش جان هر بلایی سرتون بیاد حقتونه. بقیه کشور ها بدون تابلو کردن دارن همه کار می کنند و اب از اب تکون نمی خوره.
فراموش نکنید که همه این تورم ها ناشی از سیاست ها و بی تدبیری های دولت روحانی است که حالا حالا ها تا روشن ماندن چراغ ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد و مهمترین آن ریشه در بنزین دارد و تدبیر این موضوع نیاز به انرژی و تدبیر چند برابری دارد که بعید می دانم با این دولت و مجلس فعلی راه بجایی ببرد
دلار ۴۲۰۰ تومانی که تبدیل به دلار ۲۵ هزار تومانی شد و علم اقتصاد بر آن حاکم نبود و برخی از اجناس متناسب با آن تغییر کرده اما برای برخی از اقلام ثابت ماند و بار مالی هنگفتی بر دولت تحمیل کرده است باعث این مشکلات شده است
البته عده ای هم از این موقعیت سوء استفاده کرده و از این آب گل آلود ماهی می گیرند و تنور آنرا داغ می کنند
دولت از یک طرف مواجه با توقف درآمد ارزی و از یک طرف دچار افزایش یارانه ها بطور پنهانی و نامحسوس شده است (ناشی از بی ارزش شدن پول ملی) و تمام اینها ناشی از بی سوادی در دنیای سیاست و اقتصاد است
در دنیای سیاست زیر بار برجامی رفته است که سست و بی حاصل بوده و کشور را دچار حباب ها و نوسانات اقتصادی کرده است و ای کاش برجام از همان ابتدا درست نمی شد که الان عده ای منتظر زنده شدن جنازه او باشند
و در دنیای اقتصاد اساسا همه چیز بر اساس سعی و خطا است و کشور شاهد مسئولینی هستند که خالصانه خیانت می کنند و خالصانه و به نیت کمک به مردم ارز را فشرده و رها می کنند و در ابتدا قیمت های دستوری را تحویل و پس مدتی آنرا بکلی رها می کنند و در مورد ارزش پول ملی هیچ سیاست و اهداف روشن و واضح و مبتنی بر علم و دانش ندارند و اگر هم سر و صدایی است یا وعده و وعید توخالی است و یا از جنس همان روش های دلسوزانه خیانت مدارانه ای است که برگرفته از بی سوادی است
بی سوادی تا جایی ادامه دارد که حتی در ساده ترین حالت که می گوید تغییر با شیب ملایم و آهسته انجام شود تا تبعات آن کمتر باشد را در دستور کار خود نمی گذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
سفسطه می کنی برادر! اول بگو چه کسانی و چرا عامل توقف درآمد ارزی شدند؟ و چرا برجام متوقف شد؟ برجامی که تورم ۳۸ درصدی را به ۶ درصد رساند!
اگر رئس جمهور نفر اول کشور بود مشکلات را حل میکرد ولی الان رئیس جمهور در جایگاه واقعی خودش نیست
مشکلات این کشور فراتر از دولته
مقصر اصلی تمام مشکلات اقتصادی که گریبان مملکت را گرفته بازار است که آنقدر قدرتمند است در هیچ جای اسمی از آنها نیست رئیس جمهور و هیئت دولت اگر همه پرفسور اقتصاد باشند تا دست بازار قطع نشود هیچ کاری از دست آنها بر نمی‌آید تا نظام و انقلاب به خطر نیافته اند دست بازار و بازاری را از اقتصاد کلان مملکت کوتاه کنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
مافیای بازار
به عنوان تنها کشور شیعه دنیا با اینهمه ثروت خداداد داریم به صدر فقیرترین کشورهای دنیا میرسیم.اونوقت چطور با این اوضاع و احوال تبلیغ دین و ایدئولوژیتون رو میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
قرار است کاخ سفید را حسینیه کنیم!
برنج
مرغ
گوشت
پدر مردم رو درآوردی؟ آخه این چه وضع هست آقای رئیسی
بابا تحریم پدر مردم رو درآورده آقای رئیسی
بعد وزیر باهوش شما از قاچاق دو کیلو آرد با افغانستان صحبت می کنه؟
کجای دنیا ظرف سه روز تصمیم می گیرن و اجرا می کنن؟
شما که گفتید امسال ۴۳ میلیارد نفت فروختید؟
تجارت خارجتون هم چندبرابر شده
آقای رئیسی چرا نمیاد بگید تحریم باعث همه این بدبختی ها شده؟
شما چرا مردم رو سپر بلا قرار دادین؟
مردم توانابی خرید یک کیلو میوه ندارند بعد برادر خانم شما ابربدهکار بانکی هست
پدر خانم شما عامل گرانی رو بدحجابی می دونن
منتظر فوران خشم تمامی قشرها باشین
مردم بخدا خفه شدند
پاسخ تلویحی مقام روس مجددا به ایران : زیارت قبول! دیدیم چقدر از همسایه های مسلمان تشریف میارن زیارت! و چقدر ایرانی هم تشریف میاره زیارت ترکیه و غیره
ولایتی میگفت که باید مثل یمنی ها لنگ ببندیم و نون خشک بخوریم.پس واقعا داشتن زمینه رو اماده میکردن.ولی بدونین که دنیای به این بزرگی خیلی کوچیکه و جایی برای مخفی شدن نیست.
اقتصاد کشور مسئله ی حسلسی هست چون با جان و مال مردم رابطه دارد. بنظر میرسه دولت خیلی از آزمون و خطا برای کنترل گرانی ها استفاده میکنه. در مورد موضوعی به این حساسیت باید سنجیده تر رفتار بشه
اقای نماینده با استیضاح وزرا چه هدفی داری فرض براین باشد که هردو ویایکی ازدووزیر رای اعتماد نگرفتند
مجلس برای دووزارت مهم چه برنامه ای دارد که با برنامه تعریف شده این دو نفر تضاد دارد ایا امکانات فراهم بوده وکم کاری شده یکی از بزرگترین مشکلات. کشور بیکاری جوانانی که درحال حاضر علیرغم تحصیلات چشم به جیب خانواده دارند دوم چه امکانی وزیر صمت دارد که از کشتار بیرحمانه خودروهای داخلی جلوگیری نماید تعداد تلفات جانی تعطیلات فروردین رقمی بیش از چهل نفر در روز بود یعنی حدودا هرساعت دونفر تلفات جانی داشته ایم حال حساب کنید خسارت مالی نجومی چقدر است ایکاش از شرکتهای بیمه استعلام میکردی چه میزان پرداخت خسارت شده اگر با فوت یکنفر چهار یاپنج خانواده مستقیم عزا دار میشوند در این تعطیلات این خودروها ابزارقتاله چند ده هزار نفر میشوند اقای نمایند با رفتن دو ویا چند وزیر هیچ اتفاق مفیدی برای کشور ایجاد نمیشود وقتی کار کارشناسی نشده بهتر این هم نمیشود اب در هاون نکوبید
وقتی دولت نمیتواند از پس قاچاق بربیاد چطور میخواد مملکت را اداره کنه چرا دارین بچه بازی در میارین چرا نمیتونن جلوی قاچاق را بگیرن؟
صد رمق به روحانی و احمدی نژاد و رییس جمهور های قبلی
روسها برای زیارت : امامزاده عبدالله ، زید ، هاشم و ..... بیان ایران !!!!
دولت بدجور تخته گاز گرون کردن مایحتاج مردم رو گرفته . اونم نه 10 درصد و 20 درصد . 200 درصد و 300 درصد . انصافتو شکر بشر
آقای آذری جهرمی در دو کلام حرف حساب دیش بینی هایی کردند که تقریباً همه اقتصاد دانان مستقل آنها را گفته و توصیه خایی هم داشته اند . اما کو گوش شنوا. فقط در یک مورد با ایشان بنا به باور خیلی‌ها و نتیج ملموس آن در اکثر کشورهای اروپایی اینکه در سایهٔ حکومت‌های لیبرال که کم کم جای خود را به نئو لیبرال داده اند ( اگرچه در ماهیت چندان فرق اساسی ندارند ) عدالت هم تأمین خواهد شد اگر به مفهوم اصلی عدالت که فاکتور اصلی آن عدم تبعیض است توجه کنیم .
اما در مورد ارز ترجیحی که ترجیع بند چرایی کل مشکلات توسط جناح حاکم شده است آنچنان هم بد نبوده است و آثار حذف انرا میبنیم‌. کره از قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان پارسال اینک به ۱۴۰ یا ۱۵۰ هزار تومان رسیده است . شکر و روغن و دارو و بسیاری اقلام دیگر نیز بهمین ترتیب . به قول ایشان ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی بوده است اگر در نرخ ارز آزاد ( متوسط چند سال دولت روحانی شاید حدود مولاً ۱۰ هزار تومان ) مایه التفاوت با ارز ترجیحی به عدد ۱۲۰ هزار میایارد تومان میرسیم . اگر برای این عدد ۵ تا ۱۰ در صد انحراف و استفاده برای کالای غیر مشمول رفته باشید این حجم به ۶ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان میرسد . عدد بسیار بزرگ است اما تخلفات رییس مجلس فعلی ادعایی توسط شورای شهرها در دو‌دوره که ایشان شهردار بوده آمد ۱۳ هزار میایارد تومان بوده که ۵ هزار میلیارد تومان آن اثبات شده و حجم سایر تخلفات و ولخرجیهای بی حساب و‌کتاب دهها برابر این عدد است . چرا این آقایان از عضو هیئت رییسه تا غیره و حتی رییس جمهوری به اینگونه مستئل نمیپردازد ؟
بابا این یارانه و کارت بازی ول کنید زمان این کارها نیست دیگه
جناب معاون وزیر: روس ها فقط یک بار برای زیارت آمدن ایران اونم اشتباهی با توپ جنگی بود. زیاد آداب زیارت رو بلد نیستند.
جناب آقای میبدی، این چه حرفی است؟ ملت ایران همه این گرانی های وحشتناک را برای حفظ اسلام انقلابی تحمل میکنند، البته به شرط آنکه سهمیه ساندیس ما به موقع توزیع شود
روسیه وارد جنگ میشه.. روسیه تحریم می شه... نان و آب مردم ما قطع میشه. عجب!!
دولت فعلی بی لیاقتترین دولت انقلابی است
مردم در کدام نظر سنجی به شما بسیج‌دانشجویی اجازه دادند که چشم بیدارشان باشید؟مردم اگر نخواهند شما چشم بیدارشان باشید باید به کجا مراجعه کنند؟
متاسفم که اینقدر جامعه کثیف شده اسمشرکت محتکر که مملکت رو به ریخته نمیگن اما همه میدونن تک ماکارونه و مدیرش کیه و کیا رو ساپورت میکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
همین جوری به دوستان خانه در سعادت اباد هدیه می کنه. هواتو دارم هوامو داشته باش
هفت دهم سنگک میشه چند تا لواش؟
یک جدول تبدیل نان ها را هم اعلام کنید.
چرا تموم نمی‌شید شماهااااا
تحریمها مثل موریانه داره اقتصاد رو ازداخل تهی میکنه
خدایا خودت کمکمون کن
عجب گرفتاری شدیم
گیر چه کسایی افتادیم
زمین وزمان از عملکرد دولت انتقاد میکند ولی کو گوش شنوا. جالبتر از اون سخنان دولت مردان هست انگار از مریخ امده اند
این آقای توکلی با ندانم کاری هایش در زمانی که نماینده مجلس بد و در قضیه قیمت بنزین از عوامل پایه گذار وضع اقتصادی آشفته فعلی است. ولی اصلا به روی خودش نمی آورد و از همه هم طلبکار است. اگر صداقتی داشته باشد باید اول عذر خواهی کند.
مگر کشورهای دوست میگذارند مردم ما نفس بکشند؟
عمل الهداکجایی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
علم الهدازبان روسی نمیداندوگرنه جوابی به سفیرروسیه ارمنی تبارمیدادکه دیگرجرات نکندبکشورمان بیاید حیف
دولت رئیسی بهتره هر چه زودتر استعفاء بدند وگرنه تابستان بسیار سوزانی را تجربه خواهند کرد.
اره قم شهروندان درجه یک هستن اول خودرو لوکس و ندرن برای از ما بهترون باید فراهم بشه
دولت بيكفايت ، مجلس بي لياقت ، مردم درمانده و كارد به استخوان رسيده
وقتی گروهی بی دانش،متعصب و بی تجربه همه امور کشور را قبضه میکنند وضعیت بهترین از این نمیشه،انقلاب مستضعفین بود اما شد بلای جان مستضعفین! مردم دین دار و با اخلاق ۵۷ امروز شده این که میبینید،نتیجه دولت قبل از ۵۷ مردم با ایمان و اخلاق و ایثارگر بود و نتیجه دولت دینی و حامی به اصطلاح شده مستضعفین شده این که میبینید!
فاضل میبدی
در ۶ مرداد ۱۳۳۲ در شهر میبد، استان یزد زاده شد. در سال ۱۳۵۰ به حوزه علمیه قم وارد شد. در دوران تحصیل در حوزهٔ علمیهٔ قم و نزد یوسف صانعی بودند. استادان فلسفهٔ او یحیی انصاری شیرازی و عبدالله جوادی آملی بودند؛ و درس خارج اصول را برای ۶ سال نزد ناصر مکارم شیرازی خواند. خارج فقه را نیز برای ۶ سال نزد حسینعلی منتظری خواند.
با اینکه می دانم این پیام را نمی گذارید
ولی اگه آزاده اید بگذارید تا خوانندگانتان خلاصه ای از بیوگرافی او را بدانند
روسیه به دنبال ایجاد بحران در کشور ماست و جدیدا سفیر روسیه دو درخواست ممنوعه ازادی حجاب و رفع ممنوعیت مشروبات را در ایران داشته است.

این درخواست سفیر روسیه ایران را در وضعیت آچمز سیاسی قرار می دهد و قصدشان گسترش بحران اوکراین به سایر کشورها از جمله کشور ماست.

رسانه ها باید از خواب غفلت بیدار شوند و قبل از اینکه زمان از دست بره اقدامات اساسی انجام دهند.

قبلا راه حل موثری به شما پیشنهاد کردم اما هیچ عکس العملی از شما ندیدم.

نگذارید دیر بشه و الا بعد از مدتی افراد روسی مستقر در ایران همچون رجب صفروف و لوان جاگاریان برایمان تصمیم خواهند گرفت و جنگ را به ما تحمیل خواهند کرد و مردم ایران هم همچون مردم اوکراین در به در و اواره خواهند شد.
عجب،اعتراف اقای جهرمی از ماجرای بنزین روحانی جای تامل داره.رئیس شما که بنزین رو گران کرد پس چرا دیگه دولت رو با کسری منابع،قرض از بانک مرکزی،تورم،افزایش پایه پولی،تورم و... تحویل دولت جدید داد؟
جناب میبدی اصلاح طلب،لطفا ادب داشته باشید مردم شورش گر یاغی نیستند.
درجواب سفیرروسیه بایدگفت بیشترین جاذبه گردشگری ایران آثارباستانی وتاریخی این سرزمین کهن است که قدمتی بیش از۲۵۰۰ سال داردعلاوه برآن کشورماحاذبه توریست سلامت هم درسالهای اخیرپیداکرده که میتوانند هموطنان شماجهت درمان بسیاری ازبیماریهای سخت علاج ونیز جراحی های زیبائی وغیره بکشورمابیایندکه دردنیاحرف اول را میزنیم فقط کشورماجای مناسبی برای گردشگری میکساران وعیاشان و بی بندوباران نیست بلاخره هرکشوری جاذبه گردشگری خاصی داردبعضی بیشترمادی بعضی معنوی تر وچه کسی گفته که مابرای کسب درآمدازراه گردشگر گدائی کنیم آنهم گردشگران روسی که ثروت انچنانی ندارند مشکل ماآنستکه اینهمه نعمت خدادادی و نخبگان وفرهیختگان اقتصادی داریم ولی بجای تعامل باجهانوبهبودبخشی اقتصادمان کاری کردیم که ایشان مارابجنین راهی و هدایت میکندآیاواقعا بایدچنین میشد؟
غلط میکنه کسی شورش کنه میخواستن واسه بزن و برقص رئیس جمهور انتخاب نکنن که دلارو بکنه ۳۰ هزار تومان
از این دولت تحمیلی انتظاری بیش از این نیست
تا دیر نشده باید کنار برود
هیچ راهی جز حذف یارانه ها و پرداخت محدود یارانه نقدی به فقرا وجود ندارد این مشگل در ۵۰ سال ایجاد شده و باید جراحی شود شورش هم ان شاالله ایجاد نشود ولی اگر شد باید با تمام قوا سرکوب شود تا مملکت از بین نرود راه دیگری نیست
از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد بترسید
گرسنگان با پنج هزار تومان اضافه یارانه راضی میشوند و به شغل شریفشان که خدمت رسانی به انحاء مختلف است ، ادامه میدهند .
مالک فلان شرکت تولید کننده ماکارونی گفته مردم نگران نباشند بازار ماکارونی بزودی اشباع می شود
یعنی وظیفه مسولیت تو این مملکت فقط توجیه کردن هست
گوشت و برنج و چای هم خیلی وقته اشباع شدن واز سفره مردم حذف شدن و کم رنگ شدن
ولی از سفره مسولین هرگز
این گرانی هایی که الان شاهدش هستیم نشون میده که " تیم اقتصادی دولت" کلا ناکارآمد و کارنابلد هست و هرچه سریعتر باید تعویض و افراد کارآمد و کارکشته جایگزین آنان گردد ؛ شرایط به قدری دارد وحشتناک می شود که اصلا جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد و افرادی که هم نابغه باشند و هم مدیر و متعهد باید جایگزین افراد فعلی شوند وگرنه کار از کار خواهد گذشت.
بزودی از مردم درخواست می شود تنها با یک سوراخ بینی نفس بکشند برای استفاده از سوراخ دوم با قیمت آزاد پول پرداخت کنند
هفت دهم نان سنگک در هر روز یا هر ماه یا هر سال؟
جناب ميبدي،آيافكرنميكني استفاده ازكلمه ي گرسنگان درشأن مردم ايران نباشد،عزيزدل برادربهتره ازكلمه ي دربندوستمديده وياگروگان گرفته شده استفاده كني.
گفته می شود یک گردشگر سوئدی بازداشت شده است. گروگانگیری های قبلی صنعت گردشگری را نابود کرده است اما این بازداشت منجر به بحرانی بی سابقه با اتحادیه اروپا می شود. شما گویا وضعیت کنونی ایران را درک نکردید.
5 نفر بودند که طرح نجات اقتصادی داشتند و کاندید انتخابات بودند.
الان که در راس امور هستند، طرح هاشون به نتیجه رسید؟؟؟
اول همه انقلابی هستند بعد می شوند لیبرال؟ لیبرالها حداقل بهترین شرکت های جهان را ساختند.
ههههههه
اقای میبدی شاید پایه ترین غذای شما نان و گوشت و برنج باشه اما برای خیلیا نانه... حتما سفرتون کم کم از گوشت و برنج خالی تر داره میشه که نگران شدین
با این بازی ها هزینه اجرای طرح جدید نان از خود نان گران تر خواهد شد. دولت می خواهند در هر نانوایی یک چیزی مثل دستگاه کارت سوخت درست کنند؟ با این نوابغ دولت رئیسی به سر سال نمی رسد.
لطفاً اینقدر اخبار منفی پخش نفرمایید
جوانان انقلابی تا پای جان برای این دولت ایستادگی می کنند.هیچ شورشی در کار نخواهد بود.دل دشمن را با این اخبار کذب شیرین نفرمایید
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
ساندیس امروزت بیشتر از سهمیه بوده که انقدر سر حالی
چرا دنبال شورش هستین؟
جناب آقای فاضلی میبدی مردم فقیر و گرسنه ستون فقراتی نداره که شورش راه بیاندازه و اعتراض کنه. از این بابت خیال حاکمان جمع است.
خیلی سریع فوری انقلابی قاطع گرسنه نباشید و شورش نکنید تا بعد ببینیم به شما ناهار دادند یا نه
هیچ شورشی در کار نخواهد بود.ما تا آخر پشت این دولت هستیم و خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
فعلا که دولت پشت شماست
هر گونه تظاهرات خشونت بار علیه گرانی سرکوب شدید خواهد شد.‌والسلام.
آقای فاضل میبدی شما نگران نباشید دولت جدید و مجلس انقلابی در پی عملی نمودن شعار انتخابی خود جهت کاستن از 96% است و گرسنگان هم دیگر نای اعتراض در وجودشان باقی نمونده ۰ جناب آقای علیرضا سلیمی عضو محترم هیئت رئیسه مجلس انقلابی ما قشر 96% جامعه کمال تشکر و امتنان خود را از زحمات حضرتعالی و همکاران انقلابی شما در شناسایی اون 200 نفری که رانت خوار ارز ترجیهی 85 میلیون ایرانی ، در این مدت مدید بودند ، داریم و ازتون تقاضا میکنیم برای آنکه به امثال من که دیگه به حرفهای امثال حضرتعالی اعتماد نداریم ثابت نمایید که ماها خیلی دیرفهم و بد فهم هستیم و مجلس انقلابی حسابش از بقیه جداست اسامی این 200 نفر را هم اعلام نموده و آنها را بدست عدالت بسپارید تا قوه قضائیه ضمن بازپسگیری حقوق مردم از حلقومشان ، آنان را به کیفر اعمالشان برساند تا دیگه کسی هوس تجاوز به حقوق ملت را ننماید ۰ تا حالا کدوم مقام در کشور را دیدید که استعفا دهد که آقای وزیر کار دومین مورد باشد در کشوریکه همه چیز گل و بلبله و ماها هم از مدیرانی آنچنان تشنه خدمت برخورداریم که تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن میز خدمت نیستند با شایعاتی نابجا وقت گرامیشان را هدر ندهید که تکذیبیه صادر نمایند و خدای ناکرده موجبات تکدی خاطرشان فراهم گردد ۰ در پایان دست و پابوس دولت و مجلس انقلابی و قدردانشان هستیم که بیش از شعار انتخاباتی خود گام برداشته و ادامه میدهند ، تقریبا همگی اونها یه شعار مشترک مبنی بر فقرزدایی داشتند که بیشتر از فقر دست به فقیرزدایی زدند که این خیلی بهتر و راحتتر انجام میگیرد الان دیگه متوجه شدیم که دیگه شما خیلی خب راه حل نهیی را پیدا کردید و ریشه ای آنرا حل مینمایید وقتیکه در کشور فقیر وجود نداشته باشه فقری هم باقی نمیمونه دست مریزاد و راهتان مستدام خسته نباشید دلاوران خدا قوت پهلوانان
بهترین راهکارها برای رهایی ایران از چنگ مشکلات و گرانی و ... در حال حاضر ...
1- زلزله 10 ریشتری در تهران به مدت سه ساعت و سه شنبه شب و سه نیمه شب
2- شروع جنگ اتمی در منطقه و فرود آمدن 1000 بمب 50 مگاتنی اتمی در شهرهای ایران ..

و لا غیر

ممنونم
واقعی نبودن قیمت ها باتلاقی است که هر روز اقتصاد بیشتر در آن فرو میرود و مشکلات بسیاری ایجاد میکند ازجمله قاچاق مواد خوراکی به کشورهای همسایه از جمله دولت ناچار به چاپ پول میشود مشکل بی برنامگی در واقعی کردن قیمتها است از دهک های پایین باید حمایت شود
در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی کشور برنامه داشت همه کارها درست جلو می‌رفت و دوران طلایی صنعت کشور بود یکسان سازی نرخ ارز انجام شد یک تورم به کشور تحمیل شد ولی یک کار واجب اقتصادی انجام شد و اقتصاد کشور در مسیر درست قرار گرفت ولی این دستاورد در سالهای بعد ازبین رفت و باز اقتصاد به بیراهه رفت که تا امروز ادامه دارد
احسنت
مصرف بیشتر نان نشان از فقر بیشتر دارد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر