بازدید 29730
دو هزار و نهصد و نود و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

تجمع اعتراضی معلمان در برخی استان‌ها/نماینده مجلس: مافیای خودرو، بیشتر از چنگیزخان، ایرانی کشته‌اند/فعلا خبر تازه‌ای از مذاکرات وین نیست!/امام جمعه قم: وضعیت افغانستان را ببینید، زندگی در ایران اسلامی فرصتی مغتنم است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: «واکنش یک مقام مسئول به ادعای فروش بنزین ۵۰۰ تومانی» / «خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت» / «بگومگوی هاشمی و رسایی بر سر «استخر فرح»» / «رییس سازمان بورس: کمیته فقهی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه است» … را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲ 01 May 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نوباوه: کمیسیون ویژه طرح صیانت به‌ کار خود ادامه خواهد داد
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: هیچ منع قانونی برای ادامه فعالیت کمیسیون مشترک وجود ندارد و این کمیسیون کار خود را ادامه می‌دهد. بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  گفت: هیچ منع قانونی برای ادامه کار کمیسیون مشترک برای رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی وجود ندارد و این کمیسیون به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وی اظهار داشت: رأی‌گیری که در جلسه غیرعلنی 22 فروردین ماه درباره فعالیت کمیسیون مشترک شد، یک نظرخواهی و رأی‌گیری استمزاجی بود و جنبه رسمی نداشت و چنین موضوعی نمی‌تواند مبنای کار برای جلوگیری از کار کمیسیون مشترک شود.

نماینده مجلس: مافیای خودرو، بیشتر از چنگیزخان، ایرانی کشته‌اند
نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی گفت: تنها راه نجات مردم از دست قماربازان و رانتخواران سیاسی، احیای گردان های مخلص دوران دفاع مقدس است. سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (11 اردیبهشت) مجلس در تذکری اظهار داشت: داستان بازی خودروسازان با امنیت خاطر مردم و با بیت المال، داستان عجیب و غریبی نیست. وی ادامه داد: از دولت پنجم به بعد، خوش اشرافی گری در بسیاری از خواص رخنه کرد. آنها به جای حفاظت از میراث انقلاب، آن را سهم الارث پدران خود دانستند و امروز پشت مافیای خودرو هستند و حتی نهادهای بالادستی را دچار اشتباهات محاسباتی کردند. نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل ادامه داد: طنز تلخ خودروی ملی که بیشتر شبیه تراژدی ارابه های مرگ ایرانیان است را به خورد مردم دادند و در حالی که بیشتر از چنگیزخان مغول از ایرانیان را کشته اند، اما تاکنون کسی را یارای مقابله با آنها نبوده و نیست و حتی دولت های مختلف را بلعیده اند.

فعال سیاسی اصولگرا: رئیسی به اسم جوانگرایی از ظرفیت نیروهای کارآمد اصولگرا استفاده نکرد
امیررضا واعظ آشتیانی:متأسفانه دولت به اسم جوانگرایی از تمام ظرفیت‌های جبهه اصولگرایی استفاده نکرد و بسیاری از نیروهای کارآمد در حاشیه قرار دارند.متأسفانه برخی افراد و جریان‌ها مهره‌چینی در دولت را در دست گرفته‌اند. آقای رئیسی باید تجدیدنظری در این شرایط بکند زیرا خود او آمده است تا خالصانه خدمت کند و حیف است که در این مسیر از ظرفیت‌های توانمند انقلابی استفاده نکند./فردا

دادگاه منع تعقیب «دهباشی» را نقض کرد
قوه قضائیه: در خصوص قرار منع تعقیب صادره پیرامون اتهامات انتسابی به «حسین دهباشی» در پرونده شکایت شاکی از جانب بیت امام (ره)، این قرار توسط دادگاه کیفری دو تهران نقض و پرونده با صدور قرار جلب دادرسی جهت انجام پاره‌ای تحقیقات به دادسرای تهران اعاده شده ‌است./تسنیم

خبرگزاری فارس: عناصر نفوذی که قصد به حاشیه کشاندن مطالبات فرهنگیان را داشتند دستگیر شدند
خبرگزاری فارس نوشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در آستانه روز معلم، برخی عناصر نفوذی که قصد به حاشیه کشاندن مطالبات به حق فرهنگیان را داشتند بازداشت کردند. عده‌ای از عناصر معاند و نفوذی که در ادامه تحرکات و برنامه‌ریزی‌های قبلی در تلاش بودند در آستانه روز معلم مطالبات به‌حق معلمان را به حاشیه کشانده و اقداماتی در این خصوص انجام دهند با اشراف اطلاعاتی موجود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شدند. این افراد که با شبکه‌های ضد انقلاب مرتبط و از طریق بعضی از عناصر اپوزیسیون خارج از کشور مورد هدایت قرار می‌گرفتند، درصدد بودند تجمعات فرهنگیان به مناسبت روز معلم را به اغتشاش بکشانند. خبرنگار فارس، همچنین مطلع شد برخی افراد بازداشت شده دارای سابقه امنیتی بوده و با سوء استفاده از عنوان تشکل‌های صنفی فرهنگیان که یک شورای غیر قانونی است، در تلاش بودند مطالبات بحق و صنفی فرهنگیان را که با پیگیری های معلمان و اهتمام دولت در زمینه اجرایی کردن قانون رتبه بندی در حال تحقق است به انحراف کشانده و مقاصد سیاسی و امنیتی سوء خود را اجرایی کنند.

امام جمعه قم: وضعیت افغانستان را ببینید، زندگی در ایران اسلامی فرصتی مغتنم است
سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، زندگی در ایران اسلامی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: وقتی مشاهده می‌کنیم که خاک کشور برادر و دوست ما، افغانستان در گذشته شاهد ظلم طمع‌کاران غربی و شرقی بوده و همچنان نیز طمع دشمنان از این سرزمین قطع نشده است باید حضور در کشور امن ایران را قدر بدانیم و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

آقای رئیس جمهور! حداقل قیمت نان خشک و تخم مرغ را کنترل کنید
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی ها گفت: آقای رئیس جمهور به فریاد مردم برسید، خرید گوشت و میوه آرزو شده است. حداقل قیمت نان خشک و تخم مرغ را کنترل کنید. شهریار حیدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکر شفاهی گفت: آقای رئیس جمهور به فریاد مردم برسید، خرید گوشت و میوه آرزو شده است، حداقل قیمت نان خشک و تخم مرغ را کنترل کنید. تیم تنظیم بازار دولت که در صدر آن وزارت صمت قرار دارد، توان کنترل بازار را ندارد. وی با انتقاد از وضعیت مدیریت سازمان صمت کرمانشاه گفت: وزیر صمت علی رغم اطلاع از وضعیت مدیریت سازمان صمت کرمانشاه، اجازه تغییر مدیریت را نمی دهد. لازم است سازمان بازرسی وزارت اطلاعات به این موضوع رسیدگی کند. حیدری همچنین در تذکر دیگری گفت: داد صنعت گران بلند است، اما کسی به فریاد آنها نمی رسد لذا از رییس جمهور می خواهم با جدیت به مساله ورود کند، چون وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به موضوعات زیر مجموعه وزارت خود بی تفاوت است.

پرویز پرستویی: در لس‌آنجلس به ما فحش ناموسی دادند
پرویز پرستویی بعد از جنجال‌هایی که پس از حضورش در آمریکا اتفاق افتاد در ویدئویی به شرح ماجرا پرداخت. او در بخشی از این ویدئو می‌گوید که معترضان تلاش می‌کردند مانع از حضور تماشاچیان در سالن نمایش فیلم شوند. وی همچنین گفت که این افراد به او و حاضران فحاشی کردند و فحش ناموسی دادند.



مسمومیت الکلی ۱۶ مرد ۱۸ تا ۶۵ ساله در بندرعباس
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مسمومیت الکلی ۱۶ نفر در بندرعباس و جان باختن یک تن خبر داد و گفت: حال عمومی ۶ تن وخیم گزارش شده است. فاطمه نوروزیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کمتر از ۴۸ ساعت ۱۶ تن  با علائم مسمومیت الکلی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه کردند. وی افزود: بیمارستان خلیج فارس، بندرعباس مراجعه کردند که متاسفانه یک تن از آن‌ها جان باخت؛ متوفی یک جوان ۲۶ ساله بود که علی رغم انجام خدمات درمانی و دیالیز جان خود را از دست داد. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراجعه‌کنندگان ۱۶ آقا در بازه سنی ۱۸ سال تا ۶۵ سال بودند.

سخنگوی دولت: فعلا خبر تازه‌ای در خصوص مذاکرات وین نداریم
سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت یعنی حفظ حقوق اقتصادی و هسته‌ای خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند. علی بهادری درباره مطالب عنوان شده از سوی آمریکا مبنی بر شکست مذاکرات وین افزود: مذاکرات یکی از مسائل روز میز جمهوری اسلامی در کنار سایر مسائل حوزه بین‌الملل است. وی خاطرنشان کرد: ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت، یعنی حفظ حقوق اقتصادی مردم در عین حال حفظ حقوق هسته ای خود هرگز از ساز و کارهای دیپلماتیک بین‌الملل عقب نشینی نخواهد کرد و با جدیت مساله را دنبال خواهد کرد. بهادری جهرمی ادامه داد: فعلا خبر تازه‌ای در خصوص مذاکرات وین نداریم. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تغییر در ترکیب کمیسون‌های دولت را مسأله‌ای طبیعی خواند که در ادوار مختلف دولت‌ها به طور منظم و مستمر انجام می‌شود و در این دولت هم پیش از این انجام شده بود.

روغن در برخی از مناطق کمیاب شد/ اقدام عجیب فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش ماکارونی
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با افزایش قیمت آرد و انتشار اخباری در خصوص گرانی روغن، تقاضا برای اقلامی چون روغن و کالاهای وابسته به آرد در بازار بالا رفته است.گفتنی است که عرضه روغن‌های تولید داخل در سایت ‌های خرید و فروش اینترنتی از امروز نیز کاهش یافته است و برخی از این سایت‌ها اعلام عدم موجودی کرده‌اند.در حالی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت روغن در بازار به گوش می‌رسد که داریوش محمودی، دبیر سابق انجمن روغن نباتی ایران، گفته بود تردیدی نیست که با حذف ارز ترجیحی قیمت کالاهای اساسی از جمله روغن ۱۰۰ درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.همزمان بسیاری از سایت‌های اینترنتی موجودی ماکارونی خود را صفر اعلام کردند. این اقدام هماهنگ سبب شد وضعیت بازار با پیچیدگی بیشتری مواجه شود./خبرآنلاین

بگومگوی هاشمی و رسایی بر سر «استخر فرح»
دیروز در جریان نشست رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی، محسن هاشمی و حمید رسایی بر سر ماجرای استخر فرح مشاجره لفظی داشته‌اند. ماجرا از این قرار است که هاشمی در سخنان خود خطاب به رئیسی گفته: «از مشاورانی استفاده کنید که اخبار و اطلاعات درست و واقعی به شما بدهند و این‌گونه نباشد که مثل‌ آقای رسایی اطلاعات غلطی مثل «استخر فرح» را به شما منتقل کنند.حمید رسایی هم در پاسخ به این اظهارات هاشمی گفته: براساس شکایت خانواده هاشمی،‌ پرونده من در مورد نام محل فوت آقای هاشمی به دادگاه ویژه روحانیت رفت و آن‌جا تبرئه شدم و اثبات شد که استخر در زمینی که ملک فرح بوده ساخته شده و این‌گونه نیست که این استخر متعلق به یک مجموعه دولتی بوده باشد و می‌توان اصطلاح استخر فرح را به کار برد./همشهری آنلاین

روایت اشرف بروجردی از جلسه فعالان سیاسی با رئیسی
خود رئیس جمهور به این نتیجه رسیده که برجام باید امضا شود؛ اما برخی اصرار دارند که این اتفاق نباید بیفتد.اشرف بروجردی: من به رئیس جمهور گفتم که شما شعار دولت فراگیر داده اید، اما عملا چنین دولتی را شاهد نبودیم و از یک جناح در دولت حضور دارند و نیروهای جوانی که در دوره گذشته هم جذب شدند، در حال کنار گذاشتن هستند و این موجب ناامیدی و سرخوردگی شده است./ایسنا

تجمع اعتراضی معلمان در برخی استان‌ها
پیش از ظهر امروز تعدادی از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و مسائل صنفی در برخی از استان‌های کشور تجمع مسالمت‌آمیزی را برگزار کردند.فرهنگیان شعارهایی نظیر «رتبه بندی معلمان حق مسلم ماست»، «هستیم بر آن عهد که بستیم» و «رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان» را در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش استانی سر می‌دادند. این تجعات مردمی در برخی شهرها مانند شیراز با شعارهای سیاسی همراه شد.

انتقاد شدید از وزیر کار: یا فقر نمی شناسی یا سال نمی دانی!
کامبیز نوروزی در کانال تلگرامی خود نوشت:حجت الله عبدالملکی وزیر کار می گوید: "تا آخر امسال فقر را با تعاریف جهانی به طور کامل حذف خواهیم کرد."پوچی بعضی جمله ها و ادعاها آنقدر آشکار است که فقط به کار خنده های تلخ می آیند و اینکه معلوم شود قرار نیست چیزی و مشکلی حل شود، رنج ها ادامه دار و دامن گستر خواهند بود.وقتی از هیچ مقام و مدیری سؤال نمی شود که چه کردی و چه بلا بر سر مردمان آوردی، بعدترش بر مقام و منصبی بالاتر و شیرین تر هم می نشیند، اوضاع می شود همین. برنامه ریزی و قانونگذاری کشور بدل می شود به کتاب های قطور پر از جمله های پوچ و خالی از واقعیت. جمله هایی که نتیجه ای جز فزونی رنج مردم به بار نمی آورند.اصول حقوقی و اخلاقی مربوط به مسئولیت دولت ها در ایران بسیاری از معناهای خود را از دست داده اند./جماران

واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی بیمه کیفیت می شوند
در نشست شورای‌ هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد بر اتمام پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد و برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ماهانه و بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی تاکید شد.


بورس سبزپوش به تعطیلی دو روزه رفت
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۱۱ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، به یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۳۵  واحدی به ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.


واریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه
 با توافق انجام شده بین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه و با رفع موانع واریز پول به بورس، روز گذشته (شنبه، دهم اردیبهشت ماه)، دو قسط به مبلغ یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت شد.

 

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت
حسین قربان زاده رئیس خصوصی سازی گفت: کارگروهی متشکل از وزارت اقتصاد و وزارت تعاون برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تشکیل شده و اختصاص این سهام امسال قطعی است. بر اساس تکلیف قانونی بودجه باید از محل سهام باقی مانده دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری به افراد مشمول به کمیته امداد، بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط سهام اختصاص یابد و وزارتخانه‌های رفاه و اقتصاد باید سازوکار اختصاص این سهام به دهک‌های مشمول را استخراج کنند.

ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش چقدر شد؟
در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۶۶ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۲ درصد معادل ۳۳ هزار و ۵۳۵ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۵۹ تومان رسیده است. /نبض بورس
 
رییس سازمان بورس: کمیته فقهی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه است
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه را کمیته فقهی این سازمان دانست. مجید عشقی درباره عملکرد کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: خوشبختانه یکی از کمیته‌هایی که از اوایل تاسیس سازمان بورس راه اندازی شد، کمیته فقهی بورس بوده که اعضای آن را افراد کاملا سرشناس و متخصص در امور اقتصادی و فقه تشکیل می‌دهند. وی افزود: تمام ابزارهایی که در بازار سرمایه تعریف و راه اندازی می‌شود، قبل از این که عملیاتی شود و حتی در مرحله طراحی در کمیته فقهی بورس مورد بحث و سپس به تصویب می‌رسد و آنگاه به اجرا درمی‌آید. در واقع این کمیته یکی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه است که این فرایند درباره تمام ابزارهای سرمایه طی می‌شود. رییس سازمان بورس اضافه کرد: سعی شده تمام مصوبات فقهی در قالب جزوات و کتاب‌هایی منتشر شود که معمولا شامل بحث‌های پژوهشی و علمی می‌شود و اساتید و دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. البته بیشتر این مصوبات به صورت عمومی مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد ولی برای طراحی ابزارها و اجرایی کردن آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
واکنش یک مقام مسئول به ادعای فروش بنزین ۵۰۰ تومانی
به گفته مدیرعامل بورس انرژی طبق داده های شفاف بورس انرژی، فروش بنزین ۵۰۰ تومانی در بورس انرژی انجام نشده و قیمت تمامی محموله های صادراتی بنزین ایران مشخص است و به دلیل ماهیت و سازوکار بورس، همه معاملات شفاف و اطلاعات آن به روز در سایت منتشر می شود.

قیمت یورو در صرافی ها کاهش یافت
امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۳۷۵ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۳۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل، ۳۴ تومان کاهش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۰۰۵ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۳۱۵ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۲۸۶ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.
 
نوسان سکه در کانال ۱۳
ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز به ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۶۱۸ هزار تومان شد.
 

تجارت ایران و شانگهای در سال گذشته چگونه بود؟
سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک،در تشریح تجارت ایران و شانگهای اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰تجارت ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای، ۵۴میلیون و ۸۵۶هزار تن کالا به ارزش ۳۷میلیارد و ۱۶۸میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۳۹۹رشد ۳۳درصدی داشته است. بر اساس این گزارش، سهم صادرات به اعضای این  سازمان ۴۵میلیون و ۳۴۹ هزار تن و به ارزش ۲۰میلیارد و ۵۹۶میلیون دلار بود که با رشد ۴۱درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است. واردات ایران از اعضای کشورهای سازمان همکاری شانگهای نیز در سالی که گذشت، ۹میلیون و ۵۰۷هزار تن کالا به ارزش ۱۶میلیارد و ۵۷۲میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹رشد ۲۴درصدی داشته است. در خصوص میزان صادرات کشورمان به ۱۱کشور عضو و ناظر شانگهای این گزارش نشان می دهد که چین با خرید بیش از ۱۴میلیارد و ۳۲۳میلیون دلار و رشد ۵۸درصدی ، افغانستان با یک میلیارد و ۸۳۹میلیون دلار و کاهش ۲۰درصدی  و هند با یک میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار و رشد ۴۲درصدی سه مقصد اول کالاهای ایرانی در بین اعضای سازمان همکاری شانگهای بودند.


هیچ مدیری حق ندارد زودتر از کارگران حقوق بگیرد
رییس بنیاد مستضعفان گفت:‌ در پرداخت حقوق و مزایای کارگران و پرسنل بنیاد مستضعفان هیچ معوقی نداریم، چون تاکید کرده‌ایم حقوق مدیران باید پس از پرداخت حقوق کارگران پرداخت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱۱۵
چرا وضعیت امارات و کویت و قطر و بقیه کشورهای مسلمون مرفه رو نمیگی؟ همیشه مردم باید توو ترس ناامنی و نداری و فقر و تحریم باشن ولی آقایون در رفاه و خانوادشون خارج نشین
چرا فقط افغانستان را میبینید؟
چرا دبی و کویت و ... را نمی بینید؟
الگویی بهتر از افغانستان پیدا نکردید؟
ایران قبل ۵۷ رو هم دیدم
این آگهی کاشت مو حال آدم رو بهم میزنه لطفا این آگهیها رو دیگه منتشر نکنید.
چرا حاج آقا وضعیت را با افغانستان مقایسه میکنه؟با کره جنوبی مقایسه کن که از ما کمتر بوده ،حالا هم مردم غنیمت میشمارند و در اولین فرصت ممکنه از کشور به خاطر امثال شماها می‌روند.
عزیزم وقتی ارز 4200 حذف شد و مستقیما رفت تو جیب ملت بر اساس همان معیار جهانیتان که بر مبنای دلاری هست سطح درآمدی دلاری افراد بالاتر می رود و فقر هم بر همان معیار دلاری کم می شود
البته اگر هم نمیدانی بدان این به معنی افزایش قدرت خرید آنچنانی هم نیست!
و یک چیز دیگر اگر این ارز 4200 نبود الان تورم هم این نبود که در طول3 سال گذشته دولت مجبور بود برای تامین این ارز پول چاپ کند و بریزد در بازار دلالی و تورمی که باید دو سال قبل این ارز نمی بود به زیر 20 درصد می رسید بعد تحریم که شوک وارد شد ولی تا الان تورم 40 درصدی را تجربه کردیم
اقتصاد علم هست و نه سیاسی کاری عالیجنابان
آقای امام جمعه قم اگر بنا بر قیاسه چرا با قطر و امارات و عربستان و ... قیاس نمیکنی؟!!! البته که شما حق داری اینجوری تعریف کنی چون به وضعیت زندگی خودت نگاه میکنی که هزار ماشا... بزنم به تخته ....!!!!
آمو قمی چرا با امارات یا عربستان مقایسه نمی کنی ؟
مافیای دارو ازمافیای خودرو هم بیشتر کشته. ولی چون کشتار این بی سرصدااست واغلب اینگونه تصورمیشودکه فرد به خاطر بیماریش مرده به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته. به اسم حمایت ازتولیدداخل واردات داروهای کمپانیهای پیشرفته وبسیاری ازداروهای روز راممنوع کرده اند ومردم از یک طرف با داروهای بی کیفیت داخلی قربانی میشوند از یک طرف این مافیا که با قاچاقچیان دارو هم ارتباط دارد(یعنی ازتوبره میخورد هم از آخور) با واردات داروهای تقلبی وفروش ازطریق جاهایی مثل ناصرخسرو وبرخی داروخانه های مرتبط با قدرتمندان مردم رابه کام مرگ میفرستد.
چرا افغانستان؟
خوب زندگی در دبی و قطر و عربستان و ترکیه را ببینید
یعنی در این دنیا از افغانستان بدتر تر نبود که مثال بزنسد
اقای سعیدی امام جمعه قم:
"باید حضور در کشور امن ایران را قدر بدانیم و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم."
بله کاملا درسته.امنیت برای شماها برقراره و از فرصتهای موجود حداکثر استفاده را میبرید.مردم هم که نقش مورچه ها و زنبور کارگر را دارند
امام‌جمعه قم لطف کنه مارو با قطر امارات وبحرین وعربستان مقایسه کنه نه کشور بدبخت افغانستان پس بهتره سکوت کنه وحرف نزنه
اقای شهریار حیدری ما میدانیم و شما هم خوب میدانید که رییسی را برای این اورده اند که تمامی مایحتاج و وسایل زندگی مردم به قیمت دلار بازار ازاد برسد و هر کس و گروهی هم اعتراض معیشتی کند امثال خبرگزاری فارس و کیهان و امثالهم انگ نفوذی و معاند به انها میزنند تا حساب کار دست مردم بیاید.این فیلم ها رو همه از حفظ هستند.
ما به افغانستان نگاه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"بیشتر از چنگیزخان مغول از ایرانیان را کشته اند، اما تاکنون کسی را یارای مقابله با آنها نبوده و نیست و حتی دولت های مختلف را بلعیده اند." منظور از این گزاره آخر؟
باعث تاسف است در کشور مقام و شآن معلم به قدری پایین امده که برای مطالبات صنفی خود کتک می خورد این کشور دیگر روی ارامش نخواهد دید و پیشرفت نخواهد کرد چون همه دانستند علم و عالم بی ارزش شده
زندگی برای شما در ایران مغتنم است با وجود حقوق نجومی
شغل امام جمعه قم چیه ؟
مثل بقیه مردم ؛ بابت انجام دادن چه کاری حقوق میگیره ؟
جمعه محترم قم شما مثل اینکه درک درستی از هیچ جنبه‌ای اجتماعی تاریخی اقتصادی ‌از ایران وافغانستان ندارین
لطفا بیخیال
فنلاند، ایسلند، دانمارک، سوئیس، هلند، سوئد، آلمان، ..... راببینید بعد قدر زندگی در ایران را خواهید فهمید!!!!!!

چرا ایران را با افغانستان مقایسه میکنید؟
امام جمعه قم فیش حقوق و مزایای دریافتی اش را منتشر کند
همه جای دنیا تجارت آزاد میکنند کشور ما روز به روز محدودتر

خوب واردات آزاد کنید مثل صادرات تا رقابت اجناس خوب تو بازار بیشتر شود نه رقابت اجناس خراب
قاچاق کالا هم کار مردم عادی نیست کار خود دولتی ها و نظامی ها است از منع واردات پول کلان به جیب میزنند و خودشان قاچاق میکنند همه جای دنیا تجارت آزاد میکنند کشور ما روز به روز محدودتر

خوب واردات آزاد کنید مثل صادرات تا رقابت اجناس خوب تو بازار بیشتر شود نه رقابت اجناس خراب
یه نفر به من توضیح بده چی جوریه که تمام کشورهای ۴ طرف دور ما یا امروز عید فطرشون بوده یا فردا اونوقت ما پس فردا ؟!!!!!
امام جمعه قم هم یکی توی مایه های امام جمعه مشهد که باعث فراری شدن مردم از دین میشوند
امام جمعه قم هم علم الهدی است ؟!
امام جمعه محترم قم چرا نمی فرمائید زندگی در دبی ترکیه کویت که بغل گوشمان هستند ببینید همیشه باید با فلاکت زده ها مقایسه کنید
حضرت امام جمعه !
الان شرایط زندگی در افغانستان خیلی مساعد تر از ایران است .
خداییش خیلی از معلم ها اصلاً لیاقت این اسم رو ندارن. مفت خورن. هفته ای 16 ساعت موظفی دارن ک درس بدن یعنی دو روز یک کارمند دیگه. خب مفت خور ها اضافه کاری کنید و تا پنج شنبه کلاس بگیرین. اونم با این کیفیت درس دادن.
همه جای دنیا تجارت آزاد میکنند کشور ما روز به روز محدودتر

خوب واردات آزاد کنید مثل صادرات تا رقابت اجناس خوب تو بازار بیشتر شود نه رقابت اجناس خراب
قاچاق کالا هم کار مردم عادی نیست کار خود دولتی ها و نظامی ها است از منع واردات پول کلان به جیب میزنند و خودشان قاچاق همه جای دنیا تجارت آزاد میکنند کشور ما روز به روز محدودتر

خوب واردات آزاد کنید مثل صادرات تا رقابت اجناس خوب تو بازار بیشتر شود نه رقابت اجناس خراب
ايران را با افغان مقايسه ميكند
اين امام جمعه ايران را با تركيه يا عربستان و يا دبى و قطر مقايسه نمى كند
سلام کار ایران به کجا رسیده امام جمعه محترم ما را با افغانستان مقایسه می کند خدایا
دو روز کاری بورس براحتی‌ به تعطیلی کشیده میشه‌ ؟!
واقعا‌ این چه نحوه اداره کشتی اقتصاد یک کشوره‌ ؟!
دو روز تعطیلی‌ پدر اقتصاد مملکت را در میاره‌ چرا تا نقی به تقوی میخوره‌ فعالیتهای اقتصادی جامعه را مسکوت می کنید‌ حالا خیلی اوضاع اقتصاد خوبه‌ !!!
بله. برای امام جمعه قم و بقیه امام جمعه ها ایران بهشت است.
فعلا که طالبان آب هیرمند رو به روی شما بسته
مافیای خودرو رانت دلالی سودجویان مدیران خودروسازی نا لایق ...ظاهرا موضوع از اشغال سفارت آمریکا هم سخت تر شده
یه زمانی خودمون رو با سویس مقایسه میکردیم و می‌گفتیم باید شبیه اونا بشیم
الان دارن منت سرمون میزارن که شبیه افغانستان نیستیم...
به ائمه جمعه بگوئید کاری از دستتان بر نمی آید لااقل زخم زبان نزنید به مردم !

# مشهد _ قم
به ائمه جمعه بگوئید کاری از دستتان بر نمی آید لااقل زخم زبان نزنید به مردم !

# مشهد _ قم
آقای امام جمعه قم ،
شما در افغانستان هر روز تجمع اعتراضی معلمان را میبینید ؟
مخاطبین جریان خاص میان تو همه گروها پیام میدهند
خوب معلمان عزیز اگر از کارت. راضی نیستید استعفا بدهید بروید ما که لیسانس بیکار ،فوق لیسانس هستیم بیایم جای شما

اولا این حرف را هر کس بزند در زمین حقوق های نجومی بازی میکند دوما یا در زمین حقوق های نامتعارف هفت برابر حقوق بازی میکند
سوما یا در زمین ترویج برده داری بازی میکند معلم این همه آموزش ندیده که جایش را به لیسانس بدهد و برود همان لیسانس زحمت بکشد و با زحمت و تلاش جذب معلمی شود ،چرا یک معلم برود استعفا بدهد که او بیاید ​ خودس با زحمت جذب شود بعد اون وقت حرف بزند
همه جای دنیا تجارت آزاد میکنند کشور ما روز به روز محدودتر

خوب واردات آزاد کنید مثل صادرات تا رقابت اجناس خوب تو بازار بیشتر شود نه رقابت اجناس خراب
قاچاق کالا هم کار مردم عادی نیست کار خود دولتی ها و نظامی ها است از منع واردات پول کلان به جیب میزنند و خودشان قاچاق همه جای دنیا تجارت آزاد میکنند کشور ما روز به روز محدودتر

خوب واردات آزاد کنید مثل صادرات تا رقابت اجناس خوب تو بازار بیشتر شود نه رقابت اجناس خراب
امام جمعه کشورم
ممنونم از یادآوری این نعمت بزرگ
انسان باید همیشه به شرق کشور و غرب کشور نگاه کند
وگرنه جنوب که پشت سرمونه ارزش نگاه کردن هم نداره
امام جمعه قم: وضعیت افغانستان را ببینید، زندگی در ایران اسلامی فرصتی مغتنم است
چرا بجای افغانستان دیگر کشور ها را نشان نمی دهید مانند ترکیه و یا قطر و امارات و...
آقای امام جمعه قم، چرا وضعیت ملت بزرگ ایرانو با ملت افغانستان مقایسه می کنی؟ ملت ایرانو با کشورهای عربستان، کویت، بحرین، قطر ، عمان وسایر کشورهایی که دارای منابع نفت وگاز می باشند مقایسه کن. آنموقع بهتر به نتیجه می رسی
حرف امام جمعه قم حیرت آوره . خوب عین روز روشنه 20 میلیون مهاجر غیرقانونی افغانی وضعیت افغانستان رو می بینن و زندگی در ایران رو فرصتی مغتنم میشمرن . اینجا جا خوش کردن برای ابد خیالت تخت . مسئولین هم تو اظهارات جدیدشون کاملا مشخصه با این موضوع مشکلی ندارن
امام جمعه محترم قم ایران را چرا با سایر کشورهای مسلمان مقایسه نکردند؟!!!
دولت و مجلس فقط زورش به حقوق بگیران چند قاز می رسد از آنها مالیات می گیرد حقوقشان را اضافه نمی کند ولی سرمایه داران و مالکان از یهود بدتر آزاد هستند که خانه و اجاره را هزار درصد زیاد کنند همه می دانند مجاهدین خلق و یهودیان و طرفداران اصلاحطلب ها یکی هستند ولی این برای مردم خانه و نان نمی شود مالکان و سرمایه داران قیمت خانه و اجاره خانه را ده برابر کرده اند اگر دولت و مجلس انقلابی طرفدار محرومین است حکم حکومتی صادر کند افزایش اجاره را جرم اعلام کند اگر هم اختیار را داده به مالکان و موجران و سرمایه داران پس منتظر قیام بی خانمان ها باشید والسلام نامه تمام
مذاکرات برجام بخاطر روسیه متوقف شد ولی اقایان با پررویی رودرروی ملت می ایستند و به دروغ مسائل دیگر را باعث توقف عنوان نی کنند
من ۶ ماه پیش گفتم فقط هدفشون پایان سال تحصیلی جدید و سرگرم کردن معلمان هست ، این رتبه بندی با چندر غاز افزایش اصلا ارزش نداره ، هیچ نمره ای رو نباید معلمین به دانش آموزان اضافه کنند و نمره واقعی دانش آموز رو بدن من که ۱۲ نفر صقر گرفتند و همون صفر رد شد ،؟؟؟ این طرح خیلی راحت میتونست ۶ ماه پیش اجرایی بشه ، دولت مکار رییسی فقط دنبال وقت کشی هست خیلی راحت ۷۲۰ هزار میلیارد بودجه نظامی رو میده بعدش ۵۰ هزار سال ۱۴۰۰ رو خورد و هنوز اندر خم یه کوچه هست . ولله قسم حقوق زیر ۳۰ میلیون بشه تازه با این تورم میشه روزگار گذارند، سال ۹۷ حکم حقوقی ام ۳و نیم بود و پراید ۲۷ میلیون حالا پراید شده ۲۰۲ میلیون آیا نباید حقوق ۳۰ میلیون بشه ، حالا میخاد با رتبه بندی و هزار کاغذ بازی بشه ۸ میلیون ؟؟؟؟ ولله مردیم از این خوشی شیخ الرئیس؟؟؟
آقای امام جمعه قم..چرا ما را با مالزی و سنگاپور و امارات و قطر و عمان مقایسه نمیکنی
یا هدف عوامفریبیست؟
آقای امام جمعه ما وضعیت ترکیه را می ببینیم.
آقای رییسی ولله ، بالله ، تالله ، این رتبه بندی که بیشتر شبیه حقه بندی هست آنهم با یکسال تاخیر هیچ دردی از معیشت معلم رو دوا نمیکنه؟؟ سال ۹۷ با حکم حقوقی ۳و نیم میلیون پراید بود ۲۵میلیون حالا پراید ۲۰۵ میلیونی حقوق زیر ۳۰ میلیون میخاد ؟؟ خود شما تقریبا ماهی ۱۰۰ میلیون دارید حقوق میگیرید با بانوی گرامی ، آیا میدونی سفره معلم چقدر فلاکت بار است ؟؟ اجاره خونه شده تو شهرستان ۴ میلیون ؟؟؟ شما در حق معلمان جفا کردی ، چطور راحت در سال ۱۴۰۰ اعضای هیئت علمی رو سه بار افزایش دادید ؟؟؟ هم سابقه من تو دانشگاه ۳۸ میلیون دریافتی داره هم مدرک من ؟؟؟
آقای رییسی تو این کاره نیستی ؟؟ تو بهترین جایگاه برایت همون معاون دستگاه قضاییه بود که فقط بخاطر این که سر زبان‌ها بیفتید و مردم بهتر شما رو بشناسند پوست خربزه زیر پایت گذاشتند .هنوز دیر نشده استعفا یده و خیال همه رو راحت کن .
فقط کشتن نیست خیلیا با همین ماشینا ایرانی مثل بنده مشکل روانی پیدا کردن هر روز یجاش مشکل داره یکسال کمتره تحویل گرفتیم
معلم وقتی میبنه حقوقش در طول ماه فقط ۵ کیسه برنج میشه د حالی که در سال ۹۷ با همین حقوق میشد ۳۰ کیسه برنج بخره میفهمه شارلاتان های سیاسی چه بلایی سرش آوردن و فقط دنبال رای جمع کردن از جامعه معلمان بودن ؟؟ حالا بخاد رتبه بندی اجرا بشه فکر کن این ۲ میلیون که نصفش مالیات و بیمه میره دردی دوا میشه ، آقای رییسی حقوقها به ۱۰ ماه ن سیده کارت خالی میشه ؟؟ به امام حسین قسم در ۷۵ تازه استخدام با حقوق ۶ ماه تونستم بهترین وسایل رو بخرم و با ۶۰ هزار ازدواج کنم ؟؟؟
پیش بسوی افغانستان شدن.
من خودم کاردگر هستم خانمم معلم هست

زندگی ما با ماهی 4500 که من میگیرم و 5000 تومن که خانمم میگیره نمی چرخه، وای به حال خانواده هایی که فقط یک حقوق دارند

ماهی 2300 اجاره واحد 50 متری همکف نواب رو میدیم. همکف هم نیست 4 تا پله می خوره میره پایین

خانمم تو باغستان مشغول هست خودم تو تهران پارس و هزینه مترو و اتوبوس هم حساب کنی از ماهی 500 تومن میزنه بالاتر

ماه پیش یک دونه گوشی خریدیم الان برای مایحتاج زندگی کم آوردیم نه پچه داریم نه انسان های ولخرجی هستیم

نه ماشین داریم و نه می تونیم بخریم، به خرید آپارتمان هم که حتی فکر نمی کنیم. چند وقت پیش فکر می کردم حتی اگر پول اضافه برای خرید لوازم خانگی داشتم حتی نمی تونستم خرید کنم، چون نه جای کافی داریم و نه اعصاب اسبابکشی رو داریم.

مثل .. داریم زندگی که چه عرض کنم، نفس های آخر رو می کشیم

اگر تو شهرستان ها کار باشه من خودم که متولد تهران هستم برمی گردم به شهرستان پیش فامیل چون ذله شدم از زندگی ..ی تو تهران

خوش به حال مردم بالای شهر تهران، ما دیگه نفسمون برید از این زندگی و خسته شدیم
آقای رئیسی یا حقوق کارمندان رو متناسب با رشد قیمتها بخصوص پراید کن یا دست از ظلم بردار و بگذار ملت با ۵هزار دلار حتی با دلار ۵۰دهزار تومانی ملت خوردی درست حسابی سوار بشن ؟؟؟ با این قیمت پراید حقوق زیر ۳۰ میلیون نباید باشه والسلام .
این امام جمعه قم خیر نداره هر افغانی ۳۵۰ تومان شده در حالی ۲۰ سال پیش برعکس بود ؟؟؟؟؟؟؟؟!!ا
دولت بیسوادان یعنی این دولت
دولت باید بجای افزایش ۵۷ درصدی کارگران که بیشترین فشار رو به تولید و کارفرما میاره باید در غالب سبد کالا به واحدهای تولید کمک می‌کرد و یا پول بیمه آنها رو پرداخت میکرد تا هیچ گونه خلق پول نمیشد ، اخه افزایش ۱۰ برابری حقوق سربازی که باید دوسال عاشقانه خدمت کنه واقعا از روی آگاهی بود ، بودجه ۷۳۰ هزار میلیاردی نظامی کشور واقعا نگران کننده است حقوق عزیزان نورچشمی در غالب پرداخت‌های پنهان به ۵۰ میلیون میرسه این تورم زا ترهست جناب رییسی؟.
جناب امام جمعه قم چرا به جای وضعیت افغانستان نمی گی وضعیت امارات را ببینید ؟!!
حاج اقا یعنی تو نظر حضرتعالی ایران با افغانستان باید مقایسه بشه،،؟ این همه کشور؟ خدا وکیلی انصاف هم خوبه ، به فکر اون دنیا باش
کامبیز نوروزی!سیاه نمایی نکن. :)))))))
خدا رو شکر که وضع مون از افغان ها بهتره. حداقل می تونیم خودمون رو با اونا مقایسه کنیم.
وگرنه مقایسه با ترکیه و امارات خیلی ناراحت کننده می شد.
آقا معلوم شد که چرخ سانتریفوژ چه بچرخه چه نچرخه فرقی نداره. چرخ زندگی مردم محورش جداس
و ربطی هم به وین و برجام و بایدن و ترامپ نداره. موتور چرخ زندگی مردم توی ایرانه و البته عیب و ایراد هم زیاد داره ولی از برجام آبی گرم نمیشه.
سلام اقای امامجمعه قم

حرف شما خوب امنیت طلاست گرانی چی

رواج مشروب تو قم چی

اینم امنیت است

فقط خوب ببینید خوب
پنیر خریدیم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان
اسفند ماه پارسال ۱۵۰ هزار تومان بود و ۴ سال پیش ۳۶ هزار تومان.
حالا کار ضد انقلاب است یا اپوزسیون ؟
چه لذتی داره زندگی در ایران
خدایا این خوشی را از ما نگیر.
كاش امام جمعه محترم قم مردم ايران را با مردم افغانستان مقايسه نمي كرد و لااقل با مردم كشوري مقايسه مي كرد كه در تمام ضمينه ها و شئونات زندگي دنيوي و اخروي درحال رشد هستند.
اينكه مردم را به مرگ گرفتن تا به تب راضي شوند هنر مديريت و كشورداري نيست بلكه نشانه ندانم كاري است جناب امام جمعه
یعنی به این جایگاه رسیده ایم که خودمان را با افغانستانی که 50 سال است دچار حمله شوروی و امریکا و کودتا و جنگ داخلی و ... بدون نفت و ...مقایسه کنیم و بگیم ما مثل افغانستان نیستیم؟!
با این نگاه قرار است الگوی اسلامی شویم به نگاه به پایین؟
اگر مسولانی با نگاه اینچنینی هم نداشتیم از این بد تر نمی شدیم.
این نگاه و دیگاه می خواهد حوزه های علمیه قم را رشد دهد؟
یکی واسه من شرح بده چرا هنوز مدیران میانی بعضی مدیران ارشد دولت قبل که کشور رو ورشکسته کردند هنوز سرکار هستند؟! چرا؟ چرا سازمانی که کارش نظارت بر قیمتهاست 9 ساله هیچ کس کاری باهاش نداره و وقتی 124 رو میگیریم تا تخلفی رو اعلام کنیم رسما سرکارمون میزارند و هیچکس حتی مردم اعتراضی به تن پرور شدن این سازمان عریض و طویل نمیکنه؟ و چرا اقای رییس دولت میخواد دم همه رو ببینه و با همه سلام صلواتی مملکت رو اداره کنه و بازم صدا از مردم بلند نمیشه که این کشور از اول حزبی اداره شده و الان هم همین وضعه و آخر کار زمینش میزنند؟ممنون میشم کسی اطلاع دارهئما رو هم روشن کنه چوندواقعا گیج شدم چه خبره؟
عجب! مردم ایران خوشحال باشند که مثل افغانستان نشده اند!
این هم استدلال خوبی است بسیار منطقی و قانع کننده.
ممنون از این همه لطفی که شما مسئولان نسبت به ما دارید. لطفا کمی وضعیت معیشت ما را سخت تر کنید تا قدردان زحمات شما باشیم.
زندگی در ایران را مغتنم میدانیم فقط بخاطر خود ایران . وگرنه در دوره ی خاتمی مردم ایران سطح زندگیشان را با کشورهای اروپایی مقایسه می کردند و شما کاری کرده‌اید که سطح زندگیشان کمی بهتر از افغانستان شده است!
خود اصولگرایان هم فهمیده اند که این دولت، دولت شعار است و قرار نیست هیچ مشکلی را حل کند و بر بحران هم خواهد افزود.
خداوند به مردم صبر دهد.
وضعیت دیگر کشور هارا هم با ایران مقایسه کنید لطفا . ما انقلاب کردیم جنگیدیم که بهتر زندگی کنیم
چرا فیلمی از فحاشی ها نیست و فقط فیلم حمله پرویز پرستویی هست؟ کلا چرا همیشه سندی برای ادعا ها و توجیه هایتان ندارید؟
مشکل اصلی اصلی اصلی کشور سه چیز است
۱ بی اخلاقی مدعیان
۲ مدیران بیسواد باندی
۳ بلا تکلبفی برجام
بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران
بیژی جون تو فعلا بفکر گرانی ، فساد های اقتصادی ، رانت ، تحصیل رایگان ، بهداشت ، بیمه های درمانی و اختلاس گران باش بقیه رو پیشکش مرد حسابی صبح که از خواب بیدار میشی یک نگاه به آینه و شناسنامه ات بینداز بد نیست اخویییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی.............................................
ایکاش همه نماینده ها که نماینده مردم هستند مثل نماینده ایلام خانم سارا فلاحی یه جو غیرت تو وجودشون بود و حق مردمو مطالبه میکردند. خانم فلاحی تو غیرتت از هزارتا مرد بیشتره. درود به شرفت.
چرا باید یک معلم که کارش تربیت نسل آینده هست اینهمه درگیر مسایل مادی و خرجی زندگیش باشه والا نه تو دین نه تو دنیا چنین کاری پسندیده نیست
امام جمعه قم، چرا اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر کشور و مردم در

ایران را با افغانستان مقایسه کرده و راضی بر می گردند !!!؟؟؟؟

چرا با کشورهایی چون کره جنوبی و مالزی و اندونزی و ترکیه و امارات و قطر

که همگی بسیار بسیار از ایران عقب تر بودند و الان از ما سبقت گرفته اند ،

نمیکنند ،؟؟؟؟
خبر در خصوص به حاشیه کشیدن مطالبات فرهنگیان!
مشتی رند را زر دادند که سنگ بزنند!بابا این موارد دیگر آبکی شده، فعلا که زور دست شماست؟
چرا ما باید فقط خودمان را با افغانستان مقایسه کنیم؟ درصورتیکه کشورهای اسلامی بیشمارند!
آقای امام جمعه قم،‌ خداوند چشم نداده که فقط افغانستان رو ببینیم و از شما ممنون باشیم .
خداوند چشم داده که همه جا رو ببینیم و داریم میبینیم. بیخودی از خودتون ممنون نباشید با این اوضاع و احوال.
اساسا فرض شما اینه که ما هم میبایست مانند افغانستان میشدیم‌و الان که نیستیم باید زندگی رو در ایران فرصت مغتنم بدانیم و از شما هم سپاسگزار.
مردم دردشون بیش از اینکه تامین معیشت حداقلیشون باشه موندن دست این گفتاردرمانی های شما. از فلان درد میگین که به فلان مصیبت راضی بشیم.
واقعا احسنت بر شما.
مدتی است که انتقاد سنگین و طرح تعطیلی دو خودرو ساز داخلی مطرح شده

همزمان چندین شرکت ، با واردات و مونتاژ چندین مدل خودرو چینی ، آنها را با قیمت هایی دو تا سه برابر قیمت فروش منطقه ای به مردم میفروشند

نکند خدای نکرده از چاله مونتاژ پراید و امثالهم به چاه هولناک مونتاژ چینی هایی با هدف رسیدن مافیای خودرو به سودهای کهکشانی بیفتیم ؟؟؟

قطعا چنانکه مشکلات سیاست خارجی خودمان را با دنیا را بر طرف کنیم

میتوانیم حتی تکنولوژی ساخت چندین مدل خودروهای متعدد روز جهانی و بسیار با کیفیت و معروف را با هدف تامین نیاز داخلی ارزان رقابتی و صادرات گسترده به انجام برسانیم
از امام جمعه قم ممنونیم که زندگی افغانها را برای ما عبرت شمردند. از همه مسئولین محترم تشکر میکنیم که چنین زندگی شاد و با معنوی را برای ما رقم زدند.خوشحالم از اینکه چیزی نمیفهمم و شاد هستم
این هایی که دم از مافیا میزنند، آیا مافیا بدون اتصال به قدرت های بالایی امکان پذیر است؟...
به ترکیه و امارات و قطر و مالزی و سنگاپور و ... نگاه کنیم چرا خودمان را با افغانستان مقایسه کنیم!!
هیچی ننوسی بهتر است چون فایده ای ندارد
امام جمعه قم: وضعیت افغانستان را ببینید، زندگی در ایران اسلامی فرصتی مغتنم است.... چرا وضعیت زندگی در سوئیس و سوئد و فنلاند و اتریش و ژاپن و کره جنوبی و ... همین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس رو نمی بینید!
تا دو روز پیش می گفتن دنیا به ما حسودی می کنه الان میگن برین خدا رو شکر کنین که وضعتون از افغانستان بهتره!!!!!!!!
تعداد سطرهای خبری شما در مورد یوزپلنگ بیشتر از تجمع معلمان بود. حیا ندارید. میدونم چاپ نمیکنی
اقای سعیدی چشم بسته غیب گفتی بله برای شما اینطور است ؟
فقر که در پایان 1400 تموم شد که !!!! شد دیگه؟ نشد؟ گفتن که میشه! شد؟ @@@
آخه ایشون امام جمعه افاغنه مهاجر در ایران هستند و برایشان صحبت میکنند .البته سخنشان برای این گروه کاملا مفهوم دارد.
آقای رئیس مجلس، نماینده، سردار که به حق از سایپا و ایران خودرو ایراد می گیرد با خودتان و مردم رو راست باشید این قیمت بنزین نیست اعلام عمومی آن مشکل ساز باشه یکدفعه اعلام کنید ورود خودرو آزاد هست جان ملت و خودتان را راحت کنید
تابناک جان اگه ممکنه صحبتهای ایمه جمعه را نزار ...
جناب امام جمعه چرا ترکیه دبی کویت قطر مثال نمی زنی افغانستان هم مثل کشور ما دچار افرادی شده که هیچ ارزشی برای افکار عمومی قائل نیستند
بدبختی ما گناه بیگانه نبود....پیوند ما و شما صمیمانه نبود
امام جمعه قم لطفا به مراکز فرهنگی و ساختمانهای موجود در قم برای طلاب و کارهای وابسته را ببین بعدا از افغانستان دم بزن . چرا زندگی مردم را با کشورهای پبشرفته سوید و دانمارک و ... مقایسه نمیکنی
آقای نوباوه مردم تهران دیگر به شما رأی نخواهند داد.
به سعیدی و سعیدی ها باید گفت چرا همیشه خودتان را با کشورهای بدبخت تر از ایران مقایسه می کنید کاش با کشورهای همسایه ای چون ترکیه،ترکمنستان،تاجیکستان،آذربایجان و... و اروپایی هم مقایسه کنید که ما کجا هستیم آنها کجا
امام جمعه قم فهم اجتمایی ندارد تا بفهمد که فقر ویرانگر ترین عنصر امنیت است .
اآقای امام جمعه محترم، چرا اوضاع زندگی در اروپا و آمریکا را مثال نمی زنید؟
واقعا من به شخصه زندگی در ایران رو مغتنم میشمرم که برای خرید سه چهار کیلو گوشت باید نصفه درآمدت رو بدی! این واقعا جای سپاسگزاری نداره؟
کار به جایی رسیده که خودشان را با افغانستان مقايسه می‌کنند
امام جمعه قم: وضعیت افغانستان را ببینید، زندگی در ایران اسلامی فرصتی مغتنم است. چرا نمی گویید وضعیت زندگی مردم در دانمارک را ببینید..................
نبود درک درست از وضعیت اقتصادی معمان و استادان دانشگاه سبب شتاب گیری مهاجرت های استعدادها از کشور می شود و با این روند در آینده نه چندان دور کشور از منابع انسانی کارآمد تهی می گردد. بنابر این به دلیل نداشتن جایگزین مناسب و متخصص به افراد کم تخصص و ناکارآمد روی خواهند آورد و وضعیت فاجعه باری برای ایران زمین روی خواهد داد. یعنی کشور به یک زمین سوخته تبدیل می گردد..
افغانستان را ول كن با مردم افريقا مقايسه بايد بكنيد كه خانه هم ندارند.
نوباوه عجب تعهدی در خودش احساس میکنه برای پیشبرد یک طرح ضدمردمی!!!
زندگی برای آقای امام جمعه و اعوان انصار در ایران بله مغتنمه.
وزیر کار یه چیزی گفت اما نه رئیسش به حرفش اهمیت میده چون ازش برنامه نمی خواد و نه در مردم تاثیر مثبتی داره چون از این حرفهای بدون پشتوانه زیاد شنیدن!!!
فعال سیاسی اصولگرا: رئیسی به اسم جوانگرایی از ظرفیت نیروهای کارآمد اصولگرا استفاده نکرد ==> علتش اینه که ایشون در انتخاب آنها نقش نداشته.
استفاده از مسئولین کوتوله منجر به این میشه که توی دانشگاه آزاد واحد شمال، پارکینگ خودرو های خانمها و آقایان رو جدا کردن!!!! ماشینها هم به هم نامحرمند!!!
در ضمن خود رانندگان هم دستکمی از چنگیز خان ندارند و بهیچ وجه قوانین رانندگی و خطوط خط کشی را رعایت نمی کنند در حقیقت چنگیز خان هشتاد درصد خود رانندگان هستند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار