با پدیده «نخوانده امضا کردن و ننوشته امضا گرفتن» در مجلس چه کنیم؟

مجلس یازدهم روز‌های پر خبری را پشت سر می‌گذارد؛ از رفت و آمد وزرا و مقامات دولت به مجلس گرفته تا حاشیه‌های سفر جنجالی بستگان رییس مجلس به ترکیه، همگی اخباری هستند که این روز‌ها از بهارستان و بهارستان نشینان شنیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 01 May 2022

تابناک : مجلس یازدهم روز‌های پر خبری را پشت سر می‌گذارد؛ از رفت و آمد وزرا و مقامات دولت به مجلس گرفته تا حاشیه‌های سفر جنجالی بستگان رییس مجلس به ترکیه، همگی اخباری هستند که این روز‌ها از بهارستان و بهارستان نشینان شنیده می‌شود.

همراه با این رویدادها از گوشه و کنار مجلس هم شنیده می شود که فشارهای زیادی جهت معرفی افراد دلخواه برای ورود به دولت وجود دارد؛ بنابراین، همگی این اتفاقات موجب شد تا در جریان دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب، یکی از نمایندگان دانشجویان صریحا نسبت به این روند و مسیر انتقاداتی وارد نماید.

علی بزرگ‌خو، دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان کشور (دفتر تحکیم وحدت) در این دیدار گفت: «برخی آقایان در مجلس در همین مدت روی کار آمدن دولت جدید، به جای ریل‌گذاری قانونی در فضای جدید، به دنبال لابی برای انتخاب استاندار و فرماندار حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود بودند! این در حالی است که مهم‌ترین وعده‌ی نمایندگان، یعنی شفافیت آرا هنوز روی زمین مانده است. تلخی قصه آن است که اغلب نمایندگان، فهم غلط خود از مفهوم «نمایندگی مردم و مسئولیت ملازم با آن» را پشت دیواری از مظلوم‌نمایی قایم می‌کنند! وعده‌های برخی از بهارستان‌نشینان برای رای گرفتن از مردم با شعار شفافیت و سپس پشت پا زدن به همان مردم یک دروغ ملی بود. دروغی که سعی دارند با دروغ‌های دیگر، نظیر «مغایر بودن شفافیت با نظر کارشناسی» تطهیرش کنند. به عقیده‌ی ما چنین مجلسی نمی‌تواند انقلابی باشد. در این مدت، هر زمان نمایندگان مجلس را بابت بر زمین ماندن اصلی‌ترین وعده‌شان مواخذه کردیم، پشت صفت انقلابی قایم شده‌اند. از شما می‌خواهیم، این صفت را ازشان پس بگیرید تا فرزندانتان در دانشگاه بتوانند بدون برچسب خوردن، به نقد منصفانه بپردازند.»

این سخنان صریح دانشجویی با پاسخ رهبر انقلاب همراه بود. ایشان در پاسخ به این سوالات فرمودند: «حالا صحبت مجلس شد و اعتراض به مجلس و درخواست از من که عنوان انقلابیگری را از این مجلس پس بگیرم. خب [نمایندگان] این مجلس، خیلی‌هایشان همین جوان های دیروز در جایگاه شما هستند؛ یعنی خیلی‌شان جوان هایی هستند که چند سال قبل از این مثل شما می‌آمدند می‌‌ایستادند، انتقاد می کردند، حرف می زدند، اشکال می کردند؛ انقلابی‌اند، این جور نیست که انقلابی نباشند. من البتّه یکایک را که نمی‌شناسم، [بلکه] روی مجموعه قضاوت میکنم؛ مجموعه بد نیست، خوب است؛ هم در دولت، هم در مجلس و در بعضی از بخشهای دیگر، مجموعه خوب است. حالا ممکن است بر بعضی‌ها یک اشکالاتی وارد باشد.به هر حال من امروز از حرفهای شما لذّت بردم، این را بدانید؛ از اینکه شماها می‌نشینید، فکر میکنید، جوانب مسائل را مطالعه میکنید، به یک نتیجه‌ای میرسید و اینجا با صراحت بیان میکنید، این برای من چیز مطلوب و مفیدی است.»

بیانیه ۲۳۳ نماینده؛ هدف از تخریب مجلس ناامید کردن مردم است

پس از چند روز واکنش‌های خبری به همه حاشیه‌های مجلس و به خصوص ماجرای سفر جنجالی به ترکیه و بعد از سخنان رهبری، نمایندگان مجلس این سخنان را حمایت از خود ارزیابی و بیانیه‌ای را منتشر کردند. روز گذشته عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، بیانیه نمایندگان در رابطه با لزوم ورود وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شناسایی و برخورد با طراحان و مجریان تخریب قوه مقننه را قرائت کرد. سیدمحسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۲۳۳ تن از نمایندگان را که به شرح زیر بود قرائت کرد.

متن بیانیه به‌ شرح زیر است:

بار دیگر رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی حمایت کردند و بار مسئولیت تک تک نمایندگان را سنگین‌تر از پیش نمودند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مراتب سپاسگزاری و تشکر خود از حمایت‌های رهبری معظم انقلاب، وظیفه خود را برای حل مشکلات مردم و امیدآفرینی بیشتر از هر زمانی حس می‌کنیم و خود را متعهد می‌دانیم که از این سرمایه گرانقدر در جهت حل مسائل مردم استفاده کنیم.

مجلس یازدهم که از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی توصیف شده و مسئولیت امیدآفرینی از جانب معظم‌له بر دوش آن نهاده شد، در طول دو سال گذشته بیش از پیش‌بینی‌ها مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده و هر روز به‌ بهانه‌ای مورد حمله قرار گرفته است.

خادمان ملت سعی کردند در طول دو سال گذشته کارهای مهمی به انجام برسانند که تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش‌بنیان و قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار از مهم‌ترین اقدامات آن به‌شمار می‌رود.

نمایندگان مردم تلاش نمودند سرمایه اجتماعی نظام بیشتر شود و موجب امیدآفرینی مردم شوند و در جهت حل مشکلات مردم شبانه‌روز فعالیت کنند اما از هر سو با تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای مواجه شدند که هدفی جز کم شدن اعتماد ملت به نظام ندارند.

در این دو سال گاهی مسائل مربوط به یک نماینده، گاهی یک کمیسیون، گاهی یک طرح یا قانون و در تازه‌ترین آنها نیز به‌صورت هدفمند به تخریب ریاست محترم مجلس پرداختند و در بسیاری اوقات، کلّیت مجلس مورد هجمه قرار گرفت که شاید در طول 40 سال گذشته این حجم از تخریب و حمله بی‌سابقه بوده باشد.

گویی حمایت رهبر بزرگوار انقلاب و تلاش شبانه‌روزی نمایندگان موجب شده که دشمن خارجی و غرب‌زدگان و متحجران داخلی تمام همت خود را بر تخریب این مجلس بگذارند تا کم‌کاری دولت و مجلس گذشته از جانب مردم فراموش شود و مانع امیدواری مردم گردد.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همین رو، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران به‌ویژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حفظ امنیت کشور از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه تقاضا داریم که طراحان و مجریان این پروژه‌های تخریب را شناسایی کنند و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

بار دیگر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم و آن را فرصتی بزرگ برای خدمت به مردم عزیز کشور می‌دانیم.

و من الله التوفیق

ایزدخواه نماینده مجلس: طراحان بیانیه گفته بودند در تشکر از رهبری است؛ امضایم را پس گرفتم

پس از سخنان رییس مجلس در جلسه غیر رسمی روز گذشته، متن بیانیه نمایندگان رنگ و بوی حمایت از رییس مجلس در برابر این جریانات خبری داشت، به گونه ای که این اتفاق را خط تخریب مجلس ارزیابی کرده و در بیانیه از نهادهای امنیتی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه خواسته بودند این مسیر و مسببین آن را شناسایی کرده و با آنان برخورد شود.اما بر اساس آنچه یکی از نمایندگان امضا کننده اظهار کرده عیان شده است که همه امضاکنندگان این بیانیه چنین نیتی نداشته و حتی بسیاری از آنان بیانیه نانوشته را امضاکرده اند.

ایزدخواه، نماینده تهران در مجلس، درمورد بیانیه حمایتی مجلس از قالیباف در صفحه شخصی خود توضیحاتی داده است.وی نوشت: «چون زیاد از بنده می پرسند بیشتر توضیح دهم که طراحان بیانیه امروز بدون ارائه متن امضا جمع کردند و گفتند در تشکر از رهبر برای حمایت از مجلس است.اما پس از مشخص شدن جزئیات متن بیانیه نمایندگانی از جمله بنده امضای خود را پس گرفتیم.»

 

 

تعداد بازدید : 1395
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۳۰
استعفای قالیباف حق مسلم ماست
متاسفانه اغلب نمایندگان مجلس اقتدار لازمو ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
چه بهتر که اقتدار لازم را ندارند. و گر نه روز ۶ طرح صیانت ارایه و تصویب می‌کردند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
اینا نماینده شورای نگهبانن ، انتظار سواد و نمایندگی منافع ملی ازشون نداشته باشید . منتظرن تا از بالا چی بگن
برای رفتن خانواده یک مسیول به خارج از کشور واقعا سازمانهای امنیتی با انهمه کارکرد باید به جستجو منتشرکننده خبر باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
تو کشوری که با همه چیز مردم کار دارند چرا که نه؟!
اطرافیان قالیباف این شیوه را راه انداختند حتی در مجلس قبل امضا گرفتن سر سفره و تو مجلس ختم و ...
چیزی که تو صحن علنی مجلس مصوب شده بود رو دستکاری میکنن، (جداول بودجه) و نامه نانوشته رو هم امضا میکنن. مجلس حداقلی غیر ازینه؟؟؟؟
یه سری قدرت طلب صندلی پرست اسمشون را گذاشتند (نماینده)!!!!
نمایندگی مردم همانند دکتر شیبانی بود که پیاده و با دوچرخه به مجلس میامد اما(5000000000) پنج میلیارد تومان فقط در یک قلم کار خیر در ساختمان مربوط به امام زمان در قم کمک می کند.
این یعنی نماینده مردم و برای مردم
داد و بیداد بی خودی فقط جلب توجّه و رزومه پر کردن است و هیچ
در سازمان ما اعضای هیأت مدیره نالایقی منصوب شده اند که مدیران باتجربه قبلی را از پس خود عزل و چند نفر نور چشمی را که هیچ سابقه ای در زمینه کار سازمان ندارند به جای آنها منصوب کرده اند و اکثرا هم از حراست سازمانها آمده اند. کسی هم جرأت در افتادن با حراستی جماعت راندارد. رئیسی متشکریم
این مملکت اگه در خودرو سازهای محتکر فدراسیون چپاول گر فوتبال و مجلس بیعرضه رو ببنده یه چیزی میشه
عزل
بهترین راهکار اینه که از خط به خط نوشته‌هایی که باید بخونند هر ماه یه امتحان بگیرند. البته مواظب باید مواظب بود تقلب نکنند.
نماینده و کسی که مقدرات و سرنوشت کشور با رای او رقم می خورخه اگه چشم بسته متنی را امضاء کنه تکلیف بقیه معلومه
متاسفانه نمایندگان بسیار تملق گویی و چاپلوسی می کنند. این فقط یکی از آفات همین مجلس انقلابی است.
نماینده برای چی قسم خورده؟ اکثر نمایندگان بسیجی های چشم قربان وبله قربان هستند انها اجازه صحبت کردن را هم ندارند انها برای جیب خود رفته اند نه ملت بزرگ ایران
افطار 600 میلیون تومانی مدیران شهرداری تهران برای مقامات نظام عادی است؟
وقتی مماینده به اندازه خواندن و نوشتن نمیدونه چکار میشه کرد؟
از مجلس حداقلی بیشتر از این انتظار دارید؟!؟
این موضوع متاسفانه به یک بده بستانی تبدیل شده که در شان مجلس نیست . به نظر بایستی طوری عمل کرد مثلا زمانی را اختصاص داد که هر کس موافق بود امضاء نماید و هر کس مخالف بود امضاء ننماید و قانون شود که کسی حق پس گرفتن امضاء خود را ندارد تا آقایان دقت نظر بیشتری داشته باشند .
بابا بنده های خدا نمیتونن بخونن
اول پدیده چاکر مآبی و قداست پروری را حل کنید بقیه اش درست می شود.
این ها که نمایندگان اکثریت ملت نیستند اگر عرضه داشتن دولت را استیضاح می کردند و بر جام را به سرانجام می رساند .
عجب نمایندگان به جای انکه ببینند با عملکردشان چه به روز مردم امده می گویند ما چه ها تصویب کردیم. انچه که مورد قضاوت مردم قرار می گیرد وضع اسفبار مردم است وگرنه تصویب قوانینی که هیچ کمکی به شرایط مردم نمی کند اب در هاون کوبیدن است.
با پدیده مجلس در کشور گل و بلیل چه کنیم؟ واقعا چیزی مونده که خراب نشده باشه؟؟؟
یعنی نمایندگان اگر قولنامه ای ؛چکی؛ چیزی بود هم نخوانده امضا میکنند؟؟؟؟این حرفها جز فرار ااز مسیولیت چیزی را ثابت نمیکند.اعملی این چنینی که متاسفانه کم هم نیستند جای خالی احزاب را به خوبی نشان میدهد
زیاد خودتون رو خسته نکنید چرا که با این پدیده کاری نمی توان کرد.
خوب شاید سواد ندارند
شاید هم برای کار مهمتری آمده اند
با پدیده «نخوانده امضا کردن و ننوشته امضا گرفتن» در مجلس چه کنیم؟
اگر نماینده ای بپذیرد برایش: این یک ننگ است، خفت است، ظالم است و ...
مگر اطلاعیه ها سرتیتر ندارد؟! اون وقت می خواهید به قراردادهایی که این گوسفندان با روس و چین بستن اطمینان کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی