بازدید 38885
دو هزار و نهصد و نودمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فرشاد مومنی: دارید کاری می‌کنید که مردم بگویند صد رحمت به دولت قبلی!/تکذیب تفهیم اتهام جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی/تکذیب ادعای گاردین در خصوص بلوکه شدن پول آزادسازی زاغری ایران در عمان

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند «رامبد جوان: با آزارگران همکاری نخواهم کرد» / «شوینده‌ها در صف گرانی‌های بعد از ماه مبارک رمضان» / «مصوبه مجلس برای واردات خودرو یک گام جلو رفت» / «حالِ «نادر طالب‌زاده» وخیم شد» … را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 28 April 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

عضو مجلس خبرگان: رئیسی همانند جدش ابراهیم خلیل الله تبر دیگری بر تورم بزند
آیت الله علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با نخبگان، علما، خانواده، شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم که ساعاتی پیش در مراسم استقبال از رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مردم قزوین دارای تاریخی کهن و تمدن قدیمی در همه مراحل انقلاب، قیام ۴۲، مراحل بعدی انقلاب تا سال ۵۷ در تمام صحنه‌ها خوب درخشیده اند. اخیرا در اجلاس مجلس خبرگان رئیس جمهور کشور در سه روزی که اجلاس خبرگان برگزار می‌شد در تمام ساعات و کمیسیون‌ها و اجلاس عمومی در صحن علنی حضور داشتند و از نمایندگان مطالبی می‌شنیدند و یادداشت می‌کردند و در بعضی موارد نیز وزرا یادداشت می‌کردند و گاهی پاسخ خبرگان را می‌دادند که از ویژگی‌های رئیس جمهور است.

اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی که دولت آقای رئیسی در امر مبارزه با تورم و بیکاری آغاز کرده اند، ریشه این معضلات از بین بروند. وی ادامه داد: هرچند می‌دانیم مشکلات طوری نیست که به سادگی در بازه کوتاه از بین برود بلکه بنا به گفته مقام معظم رهبری بعضی مشکلات کار و تلاش می‌برد، این انتظار را داریم از رئیس جمهور که تبر دیگری بر تورم بزند و همانند جدش ابراهیم خلیل آن تبر را بزند.

بازداشت برادر عضو شورای شهر تهران به خاطر اخذ رشوه
خبرگزاری فارس نوشته است که یکی از کارمندان شهرداری تهران که برادر یکی از اعضای شورای شهر است، به جرم اخذ رشوه بازداشت شد. این فرد برادر یکی از اعضای شورای شهر فعلی است.

رامبد جوان: با آزارگران همکاری نخواهم کرد
رامبد جوان، بازیگر، کارگردان، مجری و برنامه‌ساز با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش ضمن حمایت از «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» و ۸۰۰ زنی که این بیانیه را امضا و منتشر نمودند، اعلام کرد: «من هم هستم. خانم‌های محترم و عزیز و قدرتمند مملکتم، من هم به عنوان یک انسان در کنارتان هستم. مدتی است روایت‌های آزارگری را می‌خوانم و بسیار متاسفم. خانم‌های محترم می‌دانم که این جنبش زنانه است، ولی مطمئنم خیلی از مردان حرفه عزیزمان هم می‌خواهند کنار شما بایستند و این جریان تلخ آزارگری را به کمک و هدایت شما متوقف کنند. امیدوارم جسارت و شجاعت شما به زنان حرفه‌ها و بخش‌های دیگر جامعه هم منتقل شود تا هرچه زودتر به امنیت و سلامت نزدیک‌تر شویم. من یقیناً و با احترام اعلام می‌کنم در کنار این حرکت مهم و تاریخ‌ساز برای هرگونه همکاری و همفکری هستم. امیدوارم هرچه زودتر آقایان دیگر هم همراهی خودشان را اعلام کنند. من هم در «خندوانه» و پروژه‌های بعدی خود و گروهم با اسامی‌ که علیه آن‌ها روایت‌ها منتشر شده‌اند یا خواهند شد همکاری نخواهم کرد.»

عنابستانی: تعداد مخاطبان صدا و سیما روز به روز کمتر شده
علی اصغر عنابستانی در گف و گو با «انتخاب» درباره اینکه صدا و سیما با وجود اینکه روز به روز تعداد مخاطبانش کمتر می‌شود، اما از سوی دیگر مجریان محبوبی همچون عادلی فردوسی‌پور یا سروش صحت را حذف می‌کند، گفت: «رسانه ملی باید از همه ظرفیت‌های موجود توانمند هنری که در چارچوب معیار‌های پذیرفته شده جمهوری اسلامی هستند، استفاده کند. در مورد لزوم استفاده از این نیرو‌هایی که نام بردید هم هیچ شکی نیست. البته آقای فردوسی پور از برنامه ۹۰ حذف شده‌اند، نه از صدا و سیما، ولی همین اتفاق هم نباید بیفتد. دلیلی ندارد اگر یک برنامه‌ای پر بیننده است و دارد کارش را به درستی انجام می‌دهد، اجازه ادامه کار را ندهیم.» وی اضافه کرد: «آقای سروش صحت و برنامه «کتاب باز» هم که ظاهرا دوره دومش تمام شده و انشاالله باز می‌گردند. اگر هم ادامه ندهند به درخواست خودشان بوده و به صدا و سیما ارتباطی ندارد. اما صدا و سیما باید از همه ظرفیت‌ها و هنرمندان مختلف استفاده کند؛ به خصوص در این شرایط سختی که که ما در هجمه فرهنگی قرار گرفته‌ایم. بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای رایگان علیه جمهوری اسلامی و برای تسلط بر فضای فکری فرزندان ما فیلم می‌سازنند و منتشر می‌کنند.»

مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی، یک جوک خنده‌دار است
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی نوشته است که «مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی(خودرو‌های با تکنولوژی ۳۰ سال قبل)، تنها یک جوک خنده‌دار است. لطفا برای شعور مردم احترام قائل شوید.» در مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو، این موضوع به صادرات خودرو ، قطعه و خدمات نیروی محرکه مشروط شده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از جنجال های راون شب گذشته، کلیات این طرح را تصویب کرد. جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس پیش از این در روز چهام اردیبهشت گفته بود: منتظریم ببینیم وزیر صمت، پایان اردیبهشت و پس از پایان زمان مصوبه قبلی سران قوا چه خواهد کرد. بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات خودرو انجام نشود، قطعا و جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.

مومنی، اقتصاددان: دارید کاری می‌کنید که مردم بگویند صد رحمت به دولت قبلی!
فرشاد مومنی: این میزان اهتمام به دستکاری قیمت های کلیدی و به ویژه نرخ ارز بی سابقه است.دولت های قبلی هم کارهای ناشایستی در این زمینه کرده اند اما ایرادی به آنها گرفته می شد، این بود که چرا شما فراقانونی عمل کرده اید؟هیچ عنصری در بی ثبات سازی به اندازه دستکاری قیمت های کلیدی نقش آفرینی نمی کند.وقتی نرخ پایه محاسباتی ارز را از ١١/۵٠٠ به ٢٣ هزار تومان، نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی را حدود شش برابر و پایه محاسباتی حقوق گمرکی را پنج برابر افزایش می دهید از رشد لجام گسیخته قیمت کالاها متعجب می شوید؟/ جماران

نرخ دلار در صرافی های بانکی رشد کرد
در معاملات امروز (پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۲۵۵ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۵۰۹ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل،  ۱۵۰ تومان افزایش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۲۹۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۳۵ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۵۷۷ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

پایان سه هفته تحصن مخالفان دفن زباله در سراوان ِ گیلان با ورود پلیس یگان ویژه
پس از سه هفته تحصن مردم سراوان، با میانجیگری پلیس ویژه راه دسترسی به لندفیل بازگشایی شد تا این بازگشایی آغازی برای حل بحران پسماند در استان باشد.سراوانی ها طی ماه مبارک رمضان در جریان تحصن، کنار زباله ها افطار کردند.انباشت زباله در لندفیل سراوان به حدود یک صد متر رسیده و اوضاع زندگی را برای مردم منطقه به شدت غیر قابل تحمل کرده است.گفتنی است حدود ۴۰ سال است که زباله های شهر رشت و چندین شهر گیلان به سراوان منتقل می شود و وجود حجم زیاد زباله ها، شیرابه ها و مگس های فراوان سبب شده مردم این منطقه برخی ها به بیماری پوستی مبتلا شوند./فارس

شوینده‌ها در صف گرانی های بعد از ماه مبارک رمضان
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده از افزایش قیمت مواد شوینده بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد. بختیار علم بیگی گفت: به دلیل گران شدن مواد اولیه داخلی و خارجی و همچنین افزایش دستمزد کارگران در چند ماه گذشته، تصمیم گرفته شد بعد از ماه رمضان قیمت شوینده‌ها را افزایش دهیم تا برای تولید کننده‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد. وی درباره راهکار کنترل قیمت‌های مواد شوینده و بهداشتی گفت: دولت باید فکری در این مورد بکند. حداقل پتروشیمی‌هایی که در داخل تولید مواد اولیه دارند و سود آن‌ها هم کم نیست، می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. در واقع می‌توان از سود آن‌ها کم کرد؛ چرا بعضی از پتروشیمی‌ها باید اعلام کنند که تا ۱۵۰ درصد سود داشته‌اند؟ وی افزود: همکاران ما فعلاً تحمل می‌کنند تا بعد از ماه مبارک رمضان افزایش قیمت‌های مواد شوینده را اعمال کنند. تمام کشورهای اسلامی در این ماه حتی سعی می‌کنند تخفیف هم بدهند، به همین دلیل ما هم قیمت‌ها را فعلاً تا پایان این ماه مبارک حفظ کرده‌ایم. علم‌بیگی درباره میزان افزایش قیمت گفت: تعیین درصد افزایش نرخ بستگی به عوامل متعدد دارد و هم اکنون نمی‌توان دقیق آن را مشخص کرد.

زیدآبادی: نیم کاسه‌ای زیر این کاسه‌ است
احمد زیدآبادی تحلیلگر سیاسی در کانال شخصی خود نوشت:جمهوری اسلامی در انتقامِ ترورِ سردار سلیمانی مقر نیرو‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد عراق را موشک باران کرد که عواقبی، چون سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی را هم در پی داشت.بعد از آن گفته شد که این عملیات برای انتقامِ خون سردار سلیمانی کافی نیست و انتقام واقعی، بیرون راندنِ نظامیان آمریکایی از خاورمیانه است.نکتۀ اصلی در این مورد این است که مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی تا کنون در هیچ سطحی، از ترور دونالد ترامپ یا مایک پمپئو یا برایان هوک در انتقام از ترور قاسم سلیمانی کمترین حرفی به میان نیاورده‌اند و حتی صحبت‌هایی خلاف این شده است.با این حساب، یکباره بحث ترور مقام‌های سابق آمریکایی به عنوان یکی از موضوعات مذاکرات برجامی از کجا پیدا شده است؟به نظرم نیم کاسه‌ای زیر این کاسه است!

بدهی انگلیس به ایران کامل وصول شده است
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به خبر کذبی که نشریه گاردین درباره بدهی انگلیس به ایران منتشر کرده بود، در توئیتر نوشت: بر خلاف ادعای نشریه گاردین، مبلغ ۳۹۰ میلیون پوند بدهی انگلیس به ایران، قطعی و کامل توسط بانک مرکزی ایران وصول شده است. وی افزود: برای استفاده از این منابع ارزی نیز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

تکذیب تفهیم اتهام جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی
سایت آفتاب نیوز نزدیک به حسن روحانی تفهیم اتهام به چهار مقام ارشد دولت روحانی را تکذیب کرد.قبل از این و به نوشته برنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مجلس گفته بود: شنیده‌ام که تعدادی از مسئولان ارشد دولت حسن روحانی دادگاهی شده و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. او نام جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی را هم برده بود.

معاون رئیس جمهور: همچون گذشته قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است
پس از تصمیم دولت به افزایش قیمت آرد صنف و صنعت، برخی این گمانه را مطرح کردند که این تصمیم، مقدمه‌ای برای حذف ارز ترجیحی یا ۴۲۰۰ تومانی است؛ اما مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به «ایران» گفت که جهت‌گیری این تصمیم ربطی به قیمت نان ندارد و آرد نانوایی‌ها همچنان به قیمت سابق عرضه می‌شود. او در عین حال گفت که دولت برنامه دارد با انجام اصلاحات قیمتی، یارانه‌ها را مستقیم به دست مردم برساند، به جای اینکه مانند شیوه فعلی، به دست واسطه‌ها و دلالان برسد. میرکاظمی در پاسخ به این که پس از تصمیم دولت برای گرانی آرد صنف و صنعت، برخی آن را مقدمه‌ای برای حذف ارز ترجیحی قلمداد کردند، گفت: برای نانوایی‌هایی که نان مردم را تهیه می‌کنند، هیچ تغییری در قیمت آرد داده نشده است و همچون گذشته قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است. این افزایش اخیر قیمت برای بخش صنف و صنعت بوده که هیچ قیمت‌گذاری‌ای روی کالاهای آن نمی‌شده است.

عبدی خطاب به رئیسی: ضمانت اجرای این فرمان‌تان کو؟
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب به فرمان رئیسی درباره نحوه پرداخت مزد کارگران واکنش نشان داد.عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:به درستی یا نادرستی این گزاره کار ندارم، ولی هنگامی که مقام حکومتی از کلمه «حق» استفاده می کند حتما باید ضمانت اجرا داشته باشد. بفرمایید ضمانت استیفای چنین حقی چیست ؟ و اگر هست ، چرا اجرا نمی شود؟

مصوبه مجلس برای واردات خودرو یک گام جلو رفت
 عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در جلسه روز گذشته مجمع، خبر داد. وی افزود: بنده به همراه آقای قالیباف در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام که به منظور بررسی موضوع واردات خودرو تشکیل شده بود حضور پیدا کردیم و درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو با اعضای مجمع بحث و تبادل نظر کردی. رئیس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: در نهایت پس از بحث و گفت‌وگو کلیات ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. رئیس کمیسیون صنایع بیان کرد: البته ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو برای بررسی جزئیات و رفع ایرادات احتمالی به کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.


حالِ «نادر طالب‌زاده» وخیم شد
حمید جوادی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصر» بیان کرد که نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون دوباره به دلیل عود کردن مجدد علائم بیماری به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.حمید جوادی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصر» شبکه افق ضمن تأیید خبر عود کردن مجدد علائم بیماری نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون، گفت: تا روز چهارشنبه گذشته حال عمومی ایشان خوب و رو به بهبودی بود، اما از روز چهارشنبه مجدد به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شدند. با این حال هنوز کمی قادر به صحبت کردن است.وی در پایان تأکید کرد همه مردم برای سلامت این هنرمند دعا کنند.

زمان واریز یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی
سی امین مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ واریز می‌شود. در این مرحله از واریز نیز به خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۶۰
خخخخه دولت قبلی
فعلا که داریم دست‌پخت دولت قبلی را می خوریم و آخر 4 سال اوضاع خیلی بهتر از الان خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
دولت قبل هیچ کاری برای حل اساسی مشکلات اقتصادی نکرد مصیبت دلار۴۲۰۰ که بنظر غیرقابل حل است از دولت قبل به ارث رسیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
ساندیستو بخور آفرین پسرم
شما چه اقتصاد دانی هستی که هنوز الفبای اقتصادی را بلد نیستی که وقتی سرکوب ارزی شود خودش عامل تورم بالا در عموم قیمت ها می شود؟!
البته اقتصاد دان سیاسی کار که در دولت ها زیاد دیدیم و مملکت را به این روز انداختن
میانجیگری پلیس یگان ویژه؟ از کی تا حالا میانجیگری با خشونت و تیراندازی رسم شده؟
آقای مومنی عزیز؛ باور کنید عواقب همین تغییراتی که بر شمردید را هم دولت نمی دانست و اصلا با ریاضی و اقتصاد بیگانه اند
از نظر ما که رای ندادیم و اعتراضی هم نداریم این دولت و آن دولت هیچ فرقی باهم ندارند

همه بر سر یک سفره اند

ما هیچ امیدی به هیچ دولتی نداشته و نداریم

فقط ..........
جناب امام جمعه قزوین، فعلا که تبر اول رییس جمهور گردن تورم را کلفت تر کرده! تبر دیگر ایشون احتمالا کمر مردم رو بشکنه
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
ازکلید رسیدیم به تبر
مملکت از دوره روحانی به حال خودش رهاشد
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
خیلی وقته داریم میگیم خداپدرروحانی بیامرزه
تبر برمردم نزنید!
بر تورم پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
غربگدا فقط زور باید بالا سرش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
ساندیس گدا حرفات ارزش جواب دادن نداره
حاج آقا اسلامی آقای رئیسی موقع اومدن به قزوین تبرش رو تو راه گم کرده.کمک کنید تبر رو پیدا کنه.
چراصدرحمت به دولت محترم قبلی ابداًچنین نیست دردولت قبلی چنانچه بخاطرداریم هزینه معیشت مردم ومایحتاج وبخصوص خوردوخوراک سالی صددرصدقدمیکشیدولی دردولت محترم فعلی
رشدبهتری یافته وظرف شش ماه بیشترازرشدیک سال دولت قبلی رشدکرده حالااگررشدقبمتهادردولتی دوبرابردولت دیگری باشد دلیلی نداردبگویندصدرحمت به دولت قبلی
با سلام
انتصاب با عدم توانایی مدیریتی در سازمان برنامه بودجه کشور و با تفکر انقباظی مگر می شود مشکلات کشور حل کرد دنبال راهکار مدیریتی باید بود نباید تفکر انقباظی در پیش گرفت مغز متفکر دولت سازمان برنامه بودجه است وقتی دارد به کارمند فشار می آورد معلوم است که وزیر جوان کار تحت فشار می افتد و نارضایتی پرسنل صورت می گیرد
تبری که برداشته شده به ریشه زندگی مردم زده می شود همه چیز برای چندمین بار در حال گران شدن هست مواد شوینده گران شود همه جا شپش و گند بر دارد دارو گران شده مریضها بمیرند نان و ماکارونی قوت لیموترش مردم فقیر هم از گزند تبر دولت در امان نیست واقعا این آقایی که در مورد تبر ابراهیمی صحبت کرده خبره این ملت هست پس عوام مان در چه سطحی فکر می کنند
اقای عضو مجلس خبرگان.......تبر اقای رئیسی و وزرا ومدیران نالایق واز خدا بی خبرش فعلا کمر مردم را نشانه گرفته ومیزند ........
جناب ريسي كاري كرد تو اين ٩ ماه،كه همه ميگن خدا پدر روحاني بيامرزه
افشاگری و تذکر شدید عضو هیئت رئیسه مجلس به سازمان بورس درباره سودهای پرداخت نشده سهامداران در سالهای گذشته:

سید محسن دهنوی نماینده مجلس،‌امروز در فضای مجازی نوشت: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه سازمان بورس، تمامی شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود تقسیمی از طریق سجام هستند.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی ۹۳ شرکت متقاضی پرداخت سود، در سال جاری تا کنون ۲۶ شرکت روش واریز سود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و سجامی شده‌اند، اما همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند.

متأسفانه شرکت‌های با نماد وصنا، ولشرق و ثبهساز به بهانه واریز سود از سجام، زمان‌بندی تقسیم سود خود را به تأخیر انداخته‌اند.

سازمان بورس نباید اجازه تاخیر واریز سود شرکت‌ها به این بهانه را بدهد. سودهای رسوب‌شده مردم طی سالیان گذشته نیز حق‌الناس است که واریز آن از طریق سجام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. فقط به واریز سود امسال اکتفا نشود و تمامی مانده سود سال‌های پیش، از سجام پرداخت شود.
گرد وغبار خوزستان داغونمون کرد
همه مون بیمار میشیم.
آی مسولینی که میرین ترکیه و اعتراضی به سدسازیشون نمیکنین بدونین طی سالهای آینده خوزستان خالی از سکنه خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
خوزستان بخاطر نفت و گازی که دارد همیشه ارزشمند باقی خواهد ماند و آخرین نقطه ای است که از سکنه خالی خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
الان فکر کردی واسه اینا مهمه
حال و روز اونایی که بدو بدو رفتن رای دادن و طبق معمول گفتن این با اون یکی ها فرق داره دیدن داره!!! حال و روز اونایی هم که معتقد بودن اگر 3 قوه یکدست بشن مشکلات حل میشه هم خیلی دیدن داره!!! یادتون که نرفته؟!! علی برکت ا...!!
سلام. لطفا از عنابستانی خبری درج نکنید. ایشان قانونا نماینده مجلس نیستند و باید در اختیار هیات نظارت مجلس قرار قرار بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
خود هیات نظارت مجلس در اختیار کجا قرار بگیره؟
خیالت راحت آقای مومنی. من که هر چی بتونم دولت قبل رو نفرین می کنم. از هیچ تلاشی برای زمین زدن ایران و ایرانی کوتاهی نکردند. چه در حرف چه در عمل.
اقای مومنی اگر کمی در بین مردم بروید الان هم دارند میگویند منتهی کو گوش شنوا
اقای مومنی هنوز متوجه ندی که بیش از چهل سال است که هر روز باید گفت دریغ از دیروز
اقای مومنی کاری می کنید که مردم بگویند صد رحمت به دولت قبلی...؟ شما کمی دیر متوجه می شوید خیلی وقت است مردم این را می گویند ،البته وضعیت از همان اول هم مشخص بود..؟زیر این خاکستر کوه مواد اتشفشانی است؟مگر زلزله های ان را نبینید؟
من بعنوان یک متخصص بازرگانی اگر تابناک خواست دقیقا با تفصیل برایتان شرح میدهم که چگونه با صادرات پراید می توان خودرو خارجی وارد کرد. و این مصوبه دقیق مطابق خواسته دو خودرو سازه که بدینوسیله به سود هنگفت واردات خودرو برسند.
صد رحمت ب .......
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
خدا بیامرز؟
رئیس جمهور مهم نیست اقتصاد دان باشد یا نه، مهم نیست علم مدیریت خوانده باشد یا نه؛

مهم اینه که فهم اقتصادی داشته باشه. وقتی آقای رئیسی صفر و یک اقتصاد که عرضه و تقاضا هست رو نمی فهمه و می خواد با دستور قیمت رو پایین بیاره چه انتظاری دارید؟ اگر دستور کارکرد دارد، دستور بدید ارزش ریال بالا برود، اگر دستور پشیزی اهمیت دارد، دستور بدهید سالی ۸ میلیون خودرو حداقل در حد برلیانس و جک و چانگان در کشور تولید شود. اقتصاد رو با چکمه نمیشه کنترل کرد، تو مغزش که نمیره
خیلی وقت مردم شرمنده دولتدقبلی هستند....
مومنی، اقتصاددان: دارید کاری می‌کنید که مردم بگویند صد رحمت به دولت قبلی
خیلی وقته داریم میگیم خداپدرروحانی بیامرزه
خخخخخخخخخخخخخ
درست است است
مجلس ودولت در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری و معلمین کوتاهی از سال ۱۴۰۰ نمودهاند
واطلاع رسانی و تکریم نکردند وعملکرد ورضایت مندی صفر در این گروههاست
یک مد غذا به عنوان فطریه معادل یک ماه یارانه هر ایرانی. علی برکت الله
من که به حرفهای شما باور ندارم .
c
مردم هیچ فرقی بین این دولت و دولت قبلی نمی بینند!
از نظر مردم هر دو یک کرباسن! هر دو ضربات جبران ناپذیر به مردم زده و می زنند!
با توهم برای خودت دولت خوب نساز!!!
جالبه که نه در دولت احمدی نژاد و نه در دولت روحانی در چهار سال اول ریاست جمهوری شأن شاهد افزایش قیمت کالاها به شدت این شش ماهه دوران رییسی نبودیم .روحانی و احمدی نژاد هیچ یک در دوران اول خود خدمات دولتی را به این شدت هم افزایش ندادند.اما ظاهراً آقای رییسی شمشیر را از رو بسته که بجای از بین بردن فقر ،فقرا که هشتاد درصد مردم ایران هستند را از بین ببره
فعلا که اقای ریسی با تبر افتاده به جون فقیرها که فقر را ریشه کن کند
خوب اين پول آزاد شده صرف چي شده؟ چرا در معيشت مردم خودش را نشان نميدهد؟
خطاب به عنابستانی درباره حذف برنامه 90:
مستندِ اصلی حذف برنامه 90 و عادل فردوسی پور، گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فوتبال است.
در بخشی از این این گزارش که در بهمن 1394 در صحن مجلس قرائت شد آمده:
"در گزارش مراجع رسمی، به اخذ پورسانت توسط برخی از مربیان در این مقطع اشاره شده است که اظهارات متعدد اهالی فوتبال –که مضبوط و مکتوب در سوابق پرونده است- بر این امر صحه می‌گذارد تا جایی که رد پای برخی مربیان شناخته شده و مجریان برنامه های ورزشی نیز در آن دیده می شود که نیاز به بررسی دقیق تر دیوان محاسبات کشور و در برخی موارد رسیدگی قضایی دارد."
صدا و سیما و البته خودِ عادل فردوسی پور در برنامه ی نود، منظور نمایندگان از "مجریان برنامه های ورزشی" ذکر شده در گزارش تحقیق و تفحص مجلس را عادل فردوسی پور [و سایرین] تعبیر کردند و بر اساس این گزارش نسبت به تعطیل کردن آن برنامه خاص (فساد آفرین) اقدام نمودند.
مجلس و نماینده مجلس نمی تواند بدون وارد کردن اشکال به روند تحقیق و تفحصِ خانه ی ملت طی دو سال ِ منتهی به قرائت گزارش، در خصوص حذف برنامه نود و عادل فردوسی پور از شبکه ای خاص از صدا و سیما معترض باشد.
آقای عنابستانی همان نماینده ای است که به سرباز راهور سیلی زد . ایشان بهتر است در مورد محبوبیت و .... حرف نزند .
آقای مومنی. داريد کاری می کنید؟!!!!
خیلی وقت است که مردم می گویند. خيلی عقب هستید.
آقای رئیسی خطابه های دیگران را می‌خوانند مگه معنی حرفاشون رو میدونن
کدام مورد زیر در ماه های اخیر برای شما نگران کننده‌تر بوده است؟

کاهش سرعت اینترنت

افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت اقلام خوراکی

افزایش قیمت اجاره بهای مسکن


اگر نظر سنجی واقعی است چرا گزینه همه موارد را نگذاشتید
کدام مورد زیر در ماه های اخیر برای شما نگران کننده‌تر بوده است؟

کاهش سرعت اینترنت

افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت اقلام خوراکی

افزایش قیمت اجاره بهای مسکن



جواب صحیح را نگذاشتید "مردم فلسطین عزیز،"
نمیدانم که چرا مسولین به جای انکه به درد مردم برسند و ان را درمان کنند فقط از یگان ویزه و نیروی قهریه استفاده میکنند . این برخوردها ممکن است درمان مواقت باشد ولی ممکن است که همه جمع شود و ناگهان منفجر شود
دولت قبلی کاری برای حل مشکلات اقتصادی نکرد مشکلاتی مثل ارز ۴۲۰۰ و انرژی تقریبا مجانی که همه این موارد را برای دولت بعدی حل نشده باقی گذاشت که دیگر قابل ادامه دادن هم نیستند و عامل فقر گسترده شده اند
دیروز چند فروشگاه رفتم اصلا روغن پیدا نکردم . ماکارونی هم داره نایاب میشه . آخه این چه وضعیه ؟
هزار رحمت بر دولت رییسی
ارز را گران مي كنيد بعد إمامان جمعه فرياد از گراني مي زنند !
مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی، یک جوک خنده‌دار است
دقیقا.
غربگدا سیر بشه هار میشه
دولت قبل .تازه خبر دار شدیم.که دولت قبل بنزین به به ما با منت می‌فروخت ۱۵۰۰تومان ولی برای صادرات به کشور های بیگانه ۵۰۰تومن .بخاطر اینکه دوست نداشت مخزن سوخت درست کنه......
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر