بازدید 37917
عبور چراغ خاموش مسئولان صمت و سازمان حمایت از آشفته بازار خودرو

پرچمدار گرانی در بازار امروز؛ ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت برای این چهارچرخ/ خودرو با دست فرمان «فاطمی امین» ارزان نمی‌شود/ مقام مسئول در وزارت صمت به جای خودرو از «چشم‌انداز تحولات جهانی» نوشت!

رکوردار افزایش قیمت خودرو‌های داخلی تیبا ۲ معمولی است که قیمت آن ظرف یک ماه فروردین ۲۶ میلیون تومان گران شد و مرز ۲۰۰ میلیون تومان را هم رد کرد. این در حالی است که به تازگی بیش از ۵ میلیون برای خرید ۸ هزار خودرو ثبت نام کرده بودند.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 24 April 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ صفوف طولانی برای برنده شدن در قرعه کشی خودرو‌های تولید داخل؛ این اتفاق تلخی است که هر هفته شاهد آن هستیم. در تازه‌ترین آن نیز امروز مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری با قیمت قطعی چهار محصول یکی از خودروسازان برگزار شد که بر اساس اعلام تسنیم، بیش از ۵ میلیون برای خرید ۸ هزار خودرو ثبت نام کرده بودند.

این رویه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته نیز تکرار شده بود و با وجود وعده‌های فاطمی امین، وزیر صمت مبنی بر حذف قرعه کشی در سال ۱۴۰۱، مردم همچنان شاهد روز‌های تلخ قرعه کشی و انتظار‌های بیهوده برای خرید خودرو به قیمت مصوب هستند.

در این میان، در بازار آزاد خودرو نیز روند قیمت‌ها هر روز با افزایش همراه می‌شود، به گونه‌ای که در جدیدترین قیمت‌های بازار خودرو تهران، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ با ۹ میلیون تومان افزایش نسبت به پنجشنبه ۵۵۹ میلیون تومان و سمند EF۷ دوگانه سوز هم با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت، امروز ۳۵۵ میلیون تومان بود. همچنین سمند سورن ELX، پرچمدار امروز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو بود و با ۲۵ میلیون تومان افزایش ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد. تندر ۹۰ هم امروز ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش رسید. از سوی دیگر، آنگونه که اقتصادنیوز خبر داده، رکوردار افزایش قیمت خودرو‌های داخلی تیبا ۲ معمولی است که قیمت آن ظرف یک ماه فروردین ۲۶ میلیون تومان گران شد و مرز ۲۰۰ میلیون تومان را هم رد کرد.

بی تفاوتی وزارت صمت به آشفتگی در بازار خودرو/ مدیر روابط عمومی صمت از چشم‌انداز تحولات جهانی نوشت!

این روزها، مردمی که قصد خرید خودرو دارند از سیاست‌های وزارت صمت به عنوان متولی بازار خودرو گلایه‌مند هستند، اما تا به امروز هیچ گونه واکنش و توصیه و یا حتی دستوری از سوی این وزارت خانه و شخص اول آن یعنی فاطمی امین در مقام وزیر صمت را شاهد نبوده ایم.

عجیب‌تر آنکه زاده‌قشمی رئیس مرکز ارتباطات این وزارت خانه نیز در اقدامی قابل تامل، بدون آنکه توجهی به دغدغه این روز‌های متقاضیان خودرو داشته باشد، در فضای مجازی پیرامون چشم‌انداز تحولات جهانی نوشته و تاکید داشته است: چشم‌انداز تحولات جهانی، فرصت‌های متنوعی در زمینهٔ دیپلماسی اقتصادی به وجود آورده است و میزان بهره‌مندی از آن به نوع سیاست‌گذاری کشور‌ها برمی‌گردد.
 
پرچمدار گرانی در بازار امروز؛ ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت برای این چهارچرخ/ خودرو با دست فرمان «فاطمی امین» ارزان نمی‌شود/ مقام مسئول در وزارت صمت به جای خودرو از «چشم‌انداز تحولات جهانی» نوشت!
 
این رویکرد عجیب از شخص اول حوزه روابط عمومی وزارت صمت که باید پاسخگوی افکار عمومی در این آشفته بازار خودرو باشد، در نوع خود خاص و عجیب است؛ هرچند باید یادآور شد که حسین زاده‌قشمی رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت در این چند ماه نیز در خصوص حال و روز بازار خودرو و وعده‌های خودرویی وزیر صمت نیز حرفی یا توئیتی نداشته و ترجیح داده است از کنار این افسارگسیختگی بازار خودرو، چراغ خاموش عبور کند.
 
بیشتر بخوانید:
 
در این شرایط، وعده‌های محقق نشده فاطمی امین از روز رای اعتماد تا به امروز، موجب بی اعتمادی مردم به سیاست‌های این وزارتخانه شده است، به گونه‌ای که باید یادآور شد فاطمی امین در روز رای اعتماد گفته بود: خودرو دغدغه همه ماست، در حوزه خودرو یک برنامه شش ماهه گذاشته ایم و در اختیار همه قرار گرفته است. یک برنامه دو ساله گذاشته ایم و ان شاءالله با اجرای این برنامه، تا ۳ الی ۴ سال دیگر صنعت خودرو، افتخار ملی خواهد بود.
 
همچنین وی چند هفته بعد در برنامه ثریا اظهار داشت: قیمت‌های خودرو واقعی نیستند و تا پایان سال آینده باید ۱۵ درصد قیمت تمام شده پایین بیاید. این کار از طریق روش‌های مختلف از جمله تامین مالی مناسب، اصلاح ساختار مدیریتی صنعت خودرو و اصلاح رابطه بین قطعه ساز و خودروساز صورت می‌گیرد.
 
فاطمی امین همچنین گفته بود: سال آینده هر چقدر تورم وجود داشته باشد، خودرو نه تنها بیش از تورم و اندازه تورم افزایش قیمت نخواهد داشت بلکه ۱۵ درصد زیر تورم افزایش دارد و حتی در برخی خودرو‌ها این افزایش قیمت، کمتر هم می‌شود؛ مثلا خودرویی که الان ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، سال آینده با تورم ۳۰ درصدی قیمت آن ۲۶۰ میلیون می‌شود که ما برنامه ریزی کرده ایم قیمت تمام شده ۱۵ درصد کمتر شود؛ یعنی قیمت خودرو با تورم ۳۰ درصدی به ۲۳۰ میلیون تومان و حتی کمتر می‌رسد.
 
این وعده‌های بی سرانجام وزیر صمت در شرایطی بود که رهبر انقلاب نیز به وضعیت غیرقابل قبول صنعت و بازار خودرو واکنش نشان داد.
 

انتقاد رهبر انقلاب از گرانی و کیفیت خودرو

رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکشنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی گفتند: ما در برخی از محصولات داخلی متأسّفانه شاهد این هستیم که به کیفیّت توجّه نمی‌شود؛ این خیلی بد است. این همه حمایت در این سال‌ها از صنعت خودرو در کشور شده، امّا کیفیّت خودرو خوب نیست و مردم ناراضی‌اند. درست هم میگویند،  حق با مردم است؛ یعنی اعتراض مردم بجاست.  این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند؛ باید شما بتوانید رضایت مشتری را جلب کنید؛ لذا مسئله‌ی کیفیّت در درجه‌ی اوّل است. حالا اگر از این فضای حمایتی، هم برای ارتقای کیفیّت استفاده نشود و هم سوءاستفاده بشود برای بالا بردن قیمت، این هم یک مشکل دیگر است؛ قیمت را بالا ببرند، کیفیّت بالا نرود و ارتقا پیدا نکند، امّا این حمایت دولتی و تبلیغاتی و بانکی و ... و جلوگیری از مثلاً رقابت‌های خارجی موجب بشود که قیمت بالا برود؛  این خیلی چیز بدی است.

بازار آشفته خودرو، پای رئیس جمهور را به کارخانه کشاند!

در شرایطی که مردم از بازار خودرو و گرانی‌ها گلایه‌مند بودند، سرانجام چهارشنبه یازدهم اسفندماه، سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان در یک بازدید از پیش اعلام نشده از ایران خودرو، دستور‌های مهمی در حوزه خودرو را صادر و بر افزایش عرضه و افزایش کیفیت و ایمنی خودرو‌های تولید داخل تاکید کردند.

وعده فاطمی امین برای افزایش تولید خودرو تا پایان ۱۴۰۰ چه شد؟

در حالی که در هفته‌های پایانی سال گذشته، رئیس جمهور بر ضرورت افزایش حداقل ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ تاکید داشت، وزیر صمت پیشتر (بهمن ۱۴۰۰) در برنامه ثریا وعده داده بود که امسال (سال ۱۴۰۰) میزان تولید به یک میلیون و صد هزار خودرو می‌رسد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید خودرو در سال ۱۴۰۰ در مجموع به ۹۰۰ هزار دستگاه هم نرسیده و نسبت به سال ۱۳۹۹ افت بالغ بر چهار درصدی داشته است، در حالی که طی سال ۱۳۹۹ تولید خودرو با رشد چهار درصدی نسبت به سال پیش از آن (۱۳۹۸) از ۹۰۰.۵ هزار دستگاه فراتر رفته بود. از سوی دیگر، نیاز بازار بیش از یک میلیون تومان برآورد شده است.

این در حالی ست که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ به گفته سیدرضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) به تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو برسیم؛ چشم اندازی که دست یافتن به آن با عملکرد مجموعه وزارت صمت در ماه‌های اخیر، دور از دسترس است و باید برای آن تدبیری شود.

پرچمدار گرانی در بازار امروز؛ ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت برای این چهارچرخ/ خودرو با دست فرمان «فاطمی امین» ارزان نمی‌شود/ مقام مسئول در وزارت صمت به جای خودرو از «چشم‌انداز تحولات جهانی» نوشت!
 

فرمان خودرو با دست فاطمی امین نچرخید

وزیر صمت در هفته‌های آغازین فعالیت خود در این وزارتخانه در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در خصوص برنامه‌های پیش روی بازار خودرو، اظهار داشت: "برنامه داریم در سال آینده بحث قرعه‌کشی خودرو را حذف کنیم؛ ضمن اینکه خودروسازان مشکلات عدیده‌ای دارند که ما باید برای حل آن کمک کنیم. 

اما با آغاز سال جدید، خبری از حذف قرعه کشی نبود و در روز‌های اخیر یکی از خودروسازان کشور، از تداوم روند قرعه کشی خودرو خبر داد و در نهایت مشخص شد که برای پیش‌فروش ۱۱هزار خودرو، ۵میلیون واجد شرایط ثبت‌نام کردند.

حال منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره گفته است: حذف قرعه‌کشی خودروسازان به مرور و با افزایش تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد.

در این شرایط مردم هر روز با اندک پس انداز خود چشم امید دارند تا طرح‌های قرعه کشی خودروسازان شاسن خودرو را آزمایش کنند تا شاید برنده خوش شانس باشند، اما نبود سیاست و برنامه روشن از سوی متولی صنعت خودرو یعنی وزارت صمت، باعث شده تا در این وضعیت بهای خودرو در بازار آزاد روز به روز گران‌تر شود، هرچند ناگفته نماند که یک مقام مسئول در این وزارتخانه وعده خودروی ارزان قیمت داده است، منتهی برای شهریور ۱۴۰۲؛ یعنی بیش از یک سال دیگر.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی شده نخستین عرضه خودروی ارزان قیمت در شهریور ۱۴۰۲ انجام می‌گیرد، درباره قیمت خودروی اقتصادی، توضیح داد: در دنیا تلاش می‌شود که قیمت این خودرو کمتر از ۶ هزار دلار و در محدود ۵ هزار و ۴۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ باشد.
 

دست مشتریان بیشتری از خرید کوتاه خواهد ماند؟


دنیای اقتصاد در خصوص این وعده معاون فاطمی امین نوشت: اگر قرار باشد، خودروی ارزان مدنظر وزارت صمت، فاصله کیفی چشمگیری با خودرو‌های فعلی نداشته باشد، تولید آن توجیه ندارد و خودروسازان می‌توانند همین محصولات فعلی را عرضه کنند. از آن سو، اگر قرار است خودروی وعده داده شده، دارای کیفیت قابل قبول و بهتری نسبت به محصولات فعلی (امثال تیبا و ساینا) باشد، هزینه‌بر است، بنابراین دیگر نمی‌توان نام ارزان را روی آن گذاشت. از طرفی، تولید چنین خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب، نیاز به تکنولوژی و فناوری روز دارد و همکاری خارجی‌ها را می‌طلبد، حال آنکه صنعت خودروی کشور فعلا تحریم است و نمی‌تواند روی کمک خارجی‌ها حساب باز کند. به این مسائل، اما احتمال رشد قیمت ارز را (به‌خصوص اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد و برجام احیا نشود) نیز باید اضافه کرد. خودروی ۶‌هزار دلاری با احتساب ارز ۲۵‌هزار تومانی، قیمتی برابر با ۱۵۰‌میلیون تومان خواهد داشت، بنابراین هر چه قیمت ارز بالا برود، هزینه تولید و قیمت تمام شده خودروی موردنظر نیز افزایش خواهد یافت؛ بنابراین به همان نسبت دست مشتریان بیشتری از خرید آن کوتاه خواهد ماند.

نمایندگان مجلس چه زمانی به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو‌ها ورود خواهند کرد؟  

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این پرسش گفت: افزایش قیمت خودرو‌ها دهن‌کجی خودروسازان به نظام است؛ در حال حاضر بحث از موافق و مخالف گذشته است. مجلس، دولت، مردم و حتی مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که وضعیت خودروسازی نابه‌سامان و نارضایتی ایجاد کرده است، در چنین شرایطی افزایش قیمت‌ها نوعی دهن‌کجی و گستاخی به شمار می‌رود. منتظریم ببینیم وزیر صمت، پایان اردیبهشت و پس از پایان زمان مصوبه قبلی سران قوا چه خواهد کرد. بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات انجام نشود، قطعا جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰۵
بابا ما بايد همه چيزمون به همه چيزمون بياد. مگه ميشه بادمجان گرون بشه ماشين گرون نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
بادمجان و خودرو و سیفی جات گران شده اند فقط بازدهی دلار در یکسال اخیر منفی بوده
جالبه؟؟
اقتصاد دستوری یعنی دلار و طلا و گوشت مرغ را با ضرب و زور و کانالهای فیک تلگرامی پایین نشان بدهی ولی سایر اقلام با دلار خدا تومانی پای مشتری حساب شود، ۲ سال تمام کارشناسان
هشدار بازارهای دستوری را دادن تا به الان رسیدیم
پراید ۲۰ میلیونی وقتی ارز بوده ۴۲۰۰ و ارز ادعا می‌کنند ۶ برابر شده ، پس چرا پراید ۱۱ برابر شده و تازه تمام قطعاتش هم ایرانی
است؟؟

تمام اقلام کف بازار در ۳ سال اخیر رشدش از دلار بیشتر بوده و دلار شده بازیچه بانک مرکزی و سازمان برنامه
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
فاطمی امین که هیچی. گنده‌تر از فاطمی امین هم نمی‌تونه جلوی افزایش قیمت‌ها رو بگیره. وقتی تورمه همه چیز گران خواهد شد. دیر و زود داره ولی آخرش همان چیزی میشه که باید اتفاق بیفته. باید جلوی تورم را گرفت؛ وگرنه همین‌طور افزایش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت. پراید شد ۲۰ میلیون، پراید شد ۲۰۰ میلیون، پراید شد ۲ میلیارد، ۲۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد و این قصه ادامه داره.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
لعنت به مافیا مونتاژ کار چینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
رئیسی
ما ارزونی نخواستیم از شما .
توره خدا قیمتا رو برگردون به زمان روحانی
ناشناس
| Romania |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
تاثیر یک چوب خشک از این وزرا بیشتره
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
دقیقا ما مستعان داریم
گرفتار خودرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
خودرو های چینی که در بازار دوبی با قیمت ۱۴ هزار دلار

و حدودا ۴۵۰ میلیون تومان میباشند

چرا در ایران بخاطر نبود شرایط رقابتی و وجود انحصار در

دستان شرکتهای قدرتمند بصورت نقدی و تا

یک میلیارد و دویست میلیون تومان می فروشند ؟؟؟؟


یعنی حدود دو تا سه برابر قیمت بازار دوبی
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری با قیمت قطعی چهار محصول یکی از خودروسازان برگزار شد که بر اساس اعلام تسنیم، بیش از ۵ میلیون برای خرید ۸ هزار خودرو ثبت نام کرده بودند.!!!!!!
واقعا ملت مظلومی هستیم
من درست بکساله که به کانادا مهاجرت کردم
در بدو ورود برای خرید خودروی روز و صددرصد ایمن و راحت اقدام کردم هر مرکز فروش میرفتم تا کمرخم میشدند که از کمپانی انجا خرید کنم سرانجام بعداز بررسی شرایط فروش یک دستگاه تویوتای کرولای مدل ۲۰۲۱ خریدم از دم قسط ماهی ۲۸۰ دلار که با دلار ازاد میشه همان ماسین را کمتراز ۵۰۰ میلیون نقد خرید حالا این ماشین را مقایسه کنید با فرعون های ساخت داخل که با قرعه کشی !!! بفروش میرسند
خدایا هر ساعت وهرلحظه به درگاه توشکر میکنم که به من کمک کردی تا بقیه زندگیمو در کشور باثبات کانادا سپری کنم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
داریم به لحظات. خدا. پدرتو بیامرزه. روحانی. نزدیک میشیم
ببندید این صنعت قاتل و محتکر رو
وزیر میگه اگه تعطیل کنیم صنعت خودرو سازی رو یک میلیون نفر بیکار میشن نمایندگی ها که سر جاشه فقط اسمشون عوض میشه مثلا بجای ایران‌خودرو میشه بنز و بی ام وی فقط میمونه تعداد محدودی که تو کارخانجات کار میکنن اما جلو ماشین کشتار گرفته میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
اگر به شرکتهای خارجی اجازه برای ساخت و فروش در ایران با دادن معافیت مالیاتی و گمرکی داده بشه اون کارگرها هم میرن تو اون شرکت ها مشغول به کار میشن
بیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
بیکاری حرف مفت است.
شرکت تویوتا با تولید پنج برابر خودروی کل ایران تنها 35 هزار کارمند و کارگر دارد.
کار از دست در رفته، با دستور درست نمی شود.

نیاز به تغیرات اساس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
هم اکنون ملت شاهد مدیریت دولت جوان انقلابی میدانی جهادی مقاومتی بر عرصه اقتصاد کشور است م !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
دقیقاً.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
تا معاون اول های بی عرضه انتخاب بشوند اوضاع همینه، اون از جهانگیری اینم از مخبر
سئوال :
نمایندگان مجلس چه زمانی به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو‌ها ورود خواهند کرد؟
پاسخ :
زمانی که منافع آنان تامین نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
منافع یعنی دنا پلاس ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
همش تقصیر روحانی بود
بنده خدا اقای رئیس خیلی ساده است دلشو خوش این وزراء کرده حرفهایش را هم گوش نمی کنند بزودی گرانیهای بیشتر در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
هر جا میره ضرب العجل تعیین میکنه :-)
اینو درست کنید ۳ روزه !
اونو درست کنید ۳ هفته ای
اینو به پایان برسونسد ۳ ماهه
اونو به سامان برسونید ۳ ساله
هیچکدومش هم به سرانجام نمیرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
بنده خدا؟ دلت برای هیچکدام از مسئولین نسوزه. دلت برای خودمون بسوزه که گرفتار اینا شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
اینها از ساده گی جناب رییسی نیست

و از نداشتن تخصص و تجربه و علم لازم برای اداره یک

کشور با اندازه و پیچیده گی های خاص خودش میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
مردم هم خیلی ساده ان که دلشونو به رئیسی خوش کردن
اینها مردان روزهای تحریم و روزهای سختی نیستند !!! اینها فقط بلدند دستور بدون برنامه بدهند و منتظر بله قربانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
دولت تعطیل
چقدر وعده در زمان انتخابت شنیدیم و عملی نشد .... تا کی گرانی و .....
اگر شما نمی توانید .می خواهید بنده طرح بدم قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا کند
شبیه بورس بر سر خودرو میآورند.
هدف اینه نقدینگی جمع بشه.
روزی خودرو را به 50 میلیون تومان هم نمیخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
کی این نقدینگی جمع میشه تا این همه گرونی تموم بشه؟! قیمت‌ها که داره به فضا میرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
مردم گول این حرفها نمیخورن بورس با طلا و دلار و سکه و ماشین ۱۸۰ در صد تفاوت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
خوابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
ميشه بفرمائيد با 8 هزار خودرو جطوري نقدينيگ 5 ميليون درخواست كننده جمع ميشه؟
مملکت بی صاحاب همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
کل مملکت شده ۶ کلاسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
مملکت ۶ کلاسه شده .
بی تجربه و بی تخصص
فقط حرف حرف خرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
اتفاقا این مملکت صاحاب زیاد داره که اینجوریه .
هر کسی ساز خودش رو میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
اتفاقا مملکت هفتادتا شاید هم هفتصدتا صاحاب داره

داداش...! هر صاحبی سهم خودشو می بره یکی آشکار ، یکی نهان
همه مسوولین و سازمانها از گرونی این فرغونهای از رده خارج بی کیفیت سود میبرن وگرنه مخالفت با واردات خودرو و حمایت همه جانبه از این فرغونسازا هیچ توجیهی نداره، همشون هم ژست طرفداری از مردم میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
مردم کیلویی چند؟ مگه نگفتند مردم چکاره اند!!!
همه مسوولین و سازمانها از گرونی این فرغونهای از رده خارج بی کیفیت سود میبرن وگرنه مخالفت با واردات خودرو و حمایت همه جانبه از این فرغونسازا هیچ توجیهی نداره، همشون هم ژست طرفداری از مردم میگیرن
اگر همه دنیا جمع بشوند وبگویند والله بالله اقتصاد راه وروش خود را دارد.وبا دستور ویا بازدید سرزده وکارهایی از این قبیل درست نمیشود .باز هم به گوش مسیولین نمیرود.صنعت خودرو وابسته به ده ها صنعت دیگر است از صنعت فولاد بگیرید تا لاستیک وشیشه وچرم ورنگ و سیم وکابل وباتری وووو.هرکدام از این صنایع خوددر حال حاضر با مشکلات عدیده ناشی از تحریم .کمبودوکهنگی ماشین الات ودر نتیجه هزینه بالای تولید اعم از دستمزد ومواد اولیه وودست به گریبان هستند . برهمه اینها مشکل کلی وعام سو مدیریت وتصمیمات خلق الساعه را هم بیفزایید
تو این مملکت هیچ مسئولی نمیتونه کار کنه چون بیش از 90% مردم تو این چندین سال گذشته طمع کار و دزد شدیم که همدیگه رحم نمیکنیم ( از رده بالاها گرفته تا مردم عادی ) کیفیتها هر روز میاید پایین . اختلاسها هر روز میره بالا تو تمامی صنایع . کشاورزی بهداشتی و ... علی برکت الله
فساد کشور دو نابود کرده چه انتظاری هست.
همه در حال رقابت برای خوردن و بردن
چی فکر کردید الان از ریس جمهور درخواست میکنم تا با یک دستور قیمت خودرو به قبل از سال 1380 برگرده و خواهید دید روسیاهی برای خودروسازها می ماند
خوشحالم رای ندادم

این مجلس و این دولت هیچ فرقی با قبلی ها ندارند
دوسال پیش از این شخصی میگفت نمیتوانند قیمت خودرو را کنترل کنند کسی پرسید جرا
گف برای ین که مسئلا چند هزار خودرو تولید میکنند وفقط صندلی راننده را نصب میکنند و از کارخانه به چارکینک میاورند اگر بفرض بازرس هم برای کنترل بیاید میگویند قطعه نداریم وقتی کران کردند بلافاصله قطعات دیگر را نصب میکنند و میفروشند
تازه این اولشه حالا حالاها باید قیمت ها بره بالا تا از صنایع داخلی و خودرو سازها حمایت بشه.اونقدر پول مفت و نقدینگی زیاد شده که هر چه قدر قیمتها بالا میره تازه تقاضای بازار زیاد میشه.این چندین سال دولت مردان خساراتی که به مردم و کشور زدن قوم مغول و متجاوزان رو روسفید کردن.هر کی تو این کشور دکونی واسه خودش باز کرده و یه عده مفت خور رانت خوار و دزد و اون بالا بالایی ها دارن قشنگ موج سواری میکنن.آفرین به همچین دولتی که کار رو به جایی رسوندن که مردم دیگه عزت و احترام و ادب و نوع دوستی رو هم دارن با پول مقایسه میکنن فرهنگ ملت رو هم از بین بردن و جالب اینه که کسی صداش هم در نمیاد
تمام مملکت روبه نابودی رفته
آب نابود شده
منابع طبیعی نابود شده
خاک نابود شده
اقتصاد نابود شده
صنعت نابود شده
کشاورز نابود شده
جامعه نابود شده
فرهنگ نابود شده
شادی و سلامت نابود شده
هیچی نمانده
ایرانیان در حال مقطوع النسل شدن هستن و به زودی نامی از ایران باقی نخواهد ماند و سرزمین زیبای ایران جای مردمان همسایه خواهد شد
درود بر شما
هنوز هم روی مواضع علط پافشاری میکننو به مدیریت جهانی فکر میکنن
وقتی که توزیع خودرو قطره چکانی است باید هم گران شود همچنین دلال بازی که باعث گرانی بیش از حد معمول هرچند که خود مسئولین میدانند سودشان در همین کار است
کشور داره سقوط اقتصادی را تجربه میکنه
الان روزهای خوشمونه
نتیجه ۴۳ سال بی برنامگی بالاخره یه جا خودشو نشون میده
در جهاددانشگاهی تبریز با 16 سال سابقه کاری و کارشناس ، کلا حقوق 6 میلیون تومن با افزایش 10 درصدی حکمم است و دریافتیم 5 میلیون با بیمه و صندوق 4 درصد کسورات آیا با این همه گرانی انصاف است .
آیا مسئولان نیز این حقوق را دریافت میکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مملکتی که دو چیز پست و مقام برات میاره پارتی و ریش .
مشکل سادگی جناب ریسی است که یه عده با شعار میخوان وزیر شوند
دکتر مهندسای قبلی هیچ کاری نتونستن بکنن
۶ کلاس که جای خود داره
رئیسی تا الان نتونسته هیچ کاری کنه
فقط ۶۰ متر رفته عقب از ساحل
رئیسی استعفا و انتخابات زودهنگام برگزار شود
کی بود کی بود من نبودم!
محسن رضایی باید خودش از این دولت بره .
یه آدم حسابی توی این دولت هست که اونم نمیتونه تنهایی کاری کنه .
رضایی دکتره ؛ ۶ کلاسه نیست
ضعیف ترین دولت این ۴۳ ساله کشور همین دولت است
دولت ۳۰ درصدی فقط میتواند ۳۰٪ کار کند و انتظار انجام کار بیشتر از ۳۰ درصد از آن محال است
خدا به حق این شب عزیز به حق مظلومیت علی قسمت میدیم که ظالمهای از خدا بیخبر رو توی این مملکت ریشه کن بفرما و داد مظلوم رو از ظالم بگبر
دولت خسته کننده حراف
این دولت فقط ادای کار کردن رو درمیاره .
کار = صفر
رضایی باید از این کابینه پوکیده بیرون بیاد
الان ۳ قوه یکدسته و یک فکر و متاسفانه هیچ اقدامی در جهت بهبود اوضاع مردم مشاهده نمیشود
با تشکر از مجلس و دولت انقلابی
مسیولین از بالا تا پایین هر کاری دوست دارید انجام بدید
اونهایی که کشور رو تحویل گرفتن ا با دعا و نماز مشکلات کشور حل نمیشه! همه مردم هم میدونن که حداقل دولت روحانی تا قبل از خروج امریکا از برجام داشت خوب پیش میرفت. بعدش هم به خاطر لج و لجبازی با مخالفان برجام دیگه کار خاصی نکرد! حالا شما که این همه ادعا داشتید که ما به برجام و کشورهای خارجی احتیاجی نداریم ، این گوی و این میدان!! روحانی که هیچی، صد رحمت به همون دولت احمدی نژاد!!!!
رئیسی نشون داد که رئیس جمهور شدن چقدر آسونه توی ایران .
# همینجوری _ یهویی
بنده به عملکرد دولت جوان میدانی جهادی مقاومتی نمره - ۲ - میدهم تا اینجای کار
نمایندگان مجلس چه زمانی به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو‌ها ورود خواهند کرد؟ وقتی که حق و حسابشان توسط خودرو سازها پرداخت نشود کیست که نداند اینها برای جیبشان در مجلس هستند
بندازید گردن دولت قبلی ویا گردن اصلاحطلبها
تا زمانی که بالادستی های قدرت در کشور از منافع فرغون سازان داخلی سهم می‌برند اینها به تولید ادامه خواهند داد و این آمار مرگ و میر و قیمت هم هیچ تاثیری نخواهد داشت.پرتقال فروش را پیدا کنید.
نفرین واه مردم دامنتونو میگیره اینجوری هم نخواهد ماند بالاخره صدای مردم در میاد
بازگشت قیمت اجناس و کالاها به زمان روحانی ؛ حق مسلم ماست
۱۰۰ رحمت به روحانی
خدا پدر و مادرش رو بیومرزه
این چه وضعیه ؟!!!
چرا بازار اینقدر وله ؟!!!!!!
درب این دو خودرو ساز را ببندند و کارگران ان در سایر کارخانجات توسط دولت بکار مشغول شوند بهتر است تا هرسال یک میلیون هموطنان ما کشته شوند تمام تقصیر و عدم همکاری جهت واردات اتومبیل خود دولت است بنظر من مردم بجای واریز پول برای خرید خودرو همه با هم همین مبلغ ثبت نام را برای خرید این دو خودروساز هزینه کنند بیشتر سود میبرند
دکتر محمد حسین ادیب اقتصاددان شهیر معاصر می گویند قیمت ارز دولت ها و مجالس را ادب می کند چون همه ناکارامدی انها با افزایش نرخ ارز پاسخ داده خواهد شد ما هم می گوییم ناکارامدی حاکمیت اجرایی در کنترل نقدینگی بواسطه سیاست های مارکسیست پوپولیستی در قالب تورم بالا جلوه گر شده و همه چیز از جمله خودرو شدیدا گران خواهند شد
چه فایده ؟
رفت کارخونه مونتاژ خودرو به مدیر عامل گفت : شما ناهار خوردی ؟ اومد بیرون !

برای همینه که قیمت خودرو مدام داره میره بالا
تا تولید بالا نرود این اختلاف قیمت کارخانه و بازار از بین نمیرود
باید دوباره کمپینگ نخریدن ماشین راه بیافته تا درست بشه.
تحریمیم تا رفع نشه درست نمیشه رئیسی شعار می داد حالا فهمیده هیچ کاری از دستش نمی اد حتی اگر در 24 ساعت شبانه روز 30 ساعت هم کار کنه درست بشو نیست تحریم باید رفع بشه درغیر ایصورت روزبروز گرانتر از دیروز
ترکیه می چید .دبی .کانادا ما خوشحال میشیم حداقل میگیم مسولان ریا را گذاشتند کنار و آشکارا با مردم خارج میروند
.اقتصاد درست کنید .ما میتوانیم ما میتوانیم هر روز شعار تلویزیون بود برای سرگرم کردن ملت پس کو میتوانیم .

چرا وضع خودرو اینطور شد ما میتوانیم ها ..مشکل اینه به دنیا نمی‌خواد وصل بشید همین تمه ما میتوانیم هم از صدقه سر علم دنیا است و شما فقط ادعای دارید
دولت تماشاچی و بی کفایت
امروز کرمان موتور کیلویی یه ۵۰ یه ۱۰۰ گذاشت رو ماشینش ، کسی نیست نظارت کنه یا در بدنه وزارت صمت امضا طلایی برا مجوز افزایش میگیرن ، این عواقب بسیار بد مستقیم و غیر مستقیم تو مایحتاج مردم داره و یه جور گرا دادنه که نطارت نیست افزایش بدین
هزاران هزار خودرو توی پارکینگ ها داره خاک میخوره، نمیریزن توی بازار تا قیمت بالا بمونه، چطور میشه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از این پارکینگا خبر نداشته باشن، برای مثال یکی از این پارکینگ ها ابتدای جاده شهریار پشت کارخانه ایران یاسا، یه خبرنگار پیدا بشه چهار تا عکس و فیلم بزاره روی سایت های خبری
هرچند مافیای خودروسازی با این چیزا از بین رفتنی نیست
آقای وزیر لطفا بکشید کنار تا یکی دیگه بیاد این وضعیت رو درست کنه
تولید خودرو دست دولت است و قیمت گذاری و کیفیت آنهم فقط توسط دولت انجام می شود
شرکت خصوصی نیست که بشه یقه هش را گرفت
برای همین دولت و نمایندگان در شورای نگهبان اجازه واردات خودرو و کاهش قیمت آنرا نمی دهند
باید یکی مثل سعید محمد وزیر صنعت میشد ایشون خاب تشریف دارند
دولت بي تدبير ، مجلس خواب ، شعارهاي عوام فريبانه ، فقر و فلاكت روز افزون مردم
بابا وزیر صنعت را از استان قدس اوردن وزیرش گردن بند ه خد چیزی بلد نیست چه کند کفتن این مسولیت به شما تکلیف است اکر نیاد گرونی روی سر کی خراب کنند نیم قرن از انقلاب می گذرد واقغا اینها نمتوانند یک خورو به مردم بدن
رئیسی دستور داده ولی مثل عروسک غولی، برعکسش عمل میشه:))))
مشکل از خود ماست اینها که وزیر و وکیل شده اند به دست ما شده اند وقتی کورکورانه بهشون رای میدهید وقتی وزیری برنامه مدون ندارد تو مجلس وزارت نفت و مسکن اشتباه میگیره حالا اینها چه چپ چه راست چه اصولگرا و چه اعتدال و .......وقتی اولویت اینها حزب شون میشه ..... أینه شکست خطااست
تمام حرف مسولین فقط برای اینکه بگن مردم ما نگرانیم ولی پشت پرده همشون راضی هستن از گرانی خودرو

اصلا به این حرفها توجه نکنید مردم

وگرنه شخص اوله مملکت انتقاد میکنه ولی ارزان نمیشه که هیچ گرانتر هم میشه پس مشکل کجاست

چون اگه ارزان بشه سهم شون کم میشه
کار درست رو وزارت صمت و خودروسازها انجام می دهند اگر قیمت ها رو پایین بیارند و وام خرید هم به مردم بدهند و اگر هر ماه شاهد روند نزولی قیمتها باشیم اون موقع کسی خودرو نمی خره و خودروسازها با بحران مواجه می شوند.
اون آقایی که در مجلس و مصلحت نظام مخالف واردات خودرو است، دستش با مافیای خودرو در یک کاسه است!... میرسلیم
فقط واردات
خدایا ما رو نجات بده از دست اینا
مجلس نخودی است و هیچ کجای امور دخالتی ندارد!!!!!نمایندگان از گرفتن حق خودشان هم عاجز هستند !!!!!
بخدا اگه صنعت خودرو درکشور تعطیل شود هیچ بیکاری واتفاقی نخواهد افتاد فقط کافیه مبلغی که وزیر نفت اعلام کرد 83میلیارد دلارهزینه یارانه انرژی نصفش روبه بیکاران این صنعت تخصیص بدهند با صرفه جویی انرژی وکاهش هزینه بستری وفوت افراد براثرسوانح میتوان بالاترین سود رانصیب مردم وکشورنمود زیرا درحوادث افرادی که ازبین میروند نیروی کارموثرمیباشد وخانواده به جا مانده نیز برای کشور هزینه داردچرا واقعا فکراساسی ویا تصمیم درست حسابی گرفته نمیشود سوال برانگیز وملال آوراست.
اگر بخواهید براساس استانداردهای جهانی فکر کنید ،در کشوری با درامد سرانه و وضع اقتصادی فعلی ایران اصلا 80 درصد مردم نباید خودروی شخصی داشته باشند همانطور که درهند،چین،اندونزی و پاکستان ندارند .اگر به بهای الودگی هوا و اتلاف منابع سوختی قابل صادرات کشور میسر شده که جلوی هر خانه روستایی هم یک خودروباشد به برکت همین لگن و فرغون سازها و تولیداتشان است وگرنه خودروهای روز دنیا با قیمت واقعی دلار که حداقل دوبرابر نرخ فعلی هست و حداقل عوارض بقدری گران هستند که حتی طبقه پایین ثروتمندان هم نمی توانند به داشتنش فکر کنند چه رسد به عوام مردم .البته همیشه عوام در رویا ها و روی ابرها زندگی می کنند نه روی زمین حال روز الانشان هم بواسطه همین امر است.
مجلس و نمایندگان فقط به فکر منافع خود هستند، در افزایش حقوق کارمندان مشخص شد که این نمایندگان فقط دنبال افزایش حقوق نجومی خود هستند و کل کارمندان را نابود کردند. نمایندگان وکیل الدوله
کشور رو با شعار نمیشه اداره کرد..8کاندیدا می گفتن بیایم کشور گلستان میشه همه هم اومدن(بخوانید سهم گرفتن)ولی وضع بدتر شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار