بازدید 16597
تاملی بر وضعیت نامطلوب مقابله با کرونا در کشور

ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل جلسه نداد، آمارها سقوط کرد و دیگر هیچ!

ناچیز بودن شمار واکسن‌های تزریق شده در شبانه روز اخیر، زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم در هر شهرستان، حدود ۲۰ تزریق انجام شده و سهم بسیاری از شهر‌ها ناچیز و حتی صفر بوده است، در حالی که می‌دانیم تنها ۶۴ میلیون تن از جامعه هدف ۷۰ میلیون نفری واکسن در ایران، دوز اول را تزریق کرده اند و ۵۷ میلیون تن دوز دوم را و آمار در دوز سوم بسیار کمتر است؛ کمتر از ۲۷ میلیون دوز!
کد خبر: ۱۱۱۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 23 April 2022

تابناک اجتماعی

در شرایطی که آمار واکسیناسیون در کشورمان سقوطی چشمگیر را تجربه می‌کند و فروکش کردن موج ششم بیماری، موجب عادی انگاری در جامعه شده، ستاد ملی مقابله با کرونا امروز تشکیل جلسه نداد.

به گزارش «تابناک»؛ ساعتی قبل اطلاعیه روزانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان درباره کرونا منتشر شد که حاوی نکاتی تامل برانگیز است؛ آمار‌هایی که روند کاهشی نشان می‌دهد و هرچند از یک سو فروکش کردن کامل موج ششم بیماری در کشورمان را نشان می‌دهد، از سوی دیگر نشان از نوعی بی‌تفاوتی فراگیر دارد، تا جایی که شاهد سقوط بی سابقه آمار واکسیناسیون هستیم.
 
در شبانه روز اخیر، کمتر از ۱۰ هزار دوز واکسن (دقیقا ۹ هزار و ۸۶۷ دوز) در کشورمان تزریق شده که کمترین میزان واکسن تزریق شده از ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ تا به امروز است؛ عددی که مربوط به جمع واکسن‌های تزریقی برای دوز اول، دوم و سوم است و با تقسیم آن بر استان‌های کشور به این نتیجه می‌رسیم که در ۲۴ ساعت اخیر در هر استان کشورمان، تنها ۳۱۸ دوز واکسن تزریق شده که عددی بسیار کوچک است.

ناچیز بودن شمار واکسن‌های تزریق شده در شبانه روز اخیر، زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم در هر شهرستان، حدود ۲۰ تزریق انجام شده و سهم بسیاری از شهر‌ها ناچیز و حتی صفر بوده است، در حالی که می‌دانیم تنها ۶۴ میلیون تن از جامعه هدف ۷۰ میلیون نفری واکسن در ایران، دوز اول را تزریق کرده اند
 
ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل جلسه نداد، آمارها سقوط کرد و دیگر هیچ!
 
اوضاع زمانی ترسناک به نظر می‌رسد که بدانیم شمار جاماندگان از تزریق دوز دوم بسیار چشمگیرتر است و تنها ۵۷ میلیون نفر با تزریق دوز دوم، واکسیناسیون خود را کامل کرده اند و با قریب به ۱۳ میلیون جامانده از تزریق دوز دوم مواجهیم که باید برای تشویق و ترغیب شان به تزریق واکسن تلاشی مضاعف به کار بست و حتی تدابیر ویژه اندیشید.

واکسیناسیون کرونا در ایران از ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده، اما آمار روزانه تزریق واکسن از ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و از آن رو تا به حال تنها ۴ بار تعداد واکسن‌های تزریق شده در روز کمتر از ۱۰ هزار دوز بوده است؛ یکی همان روز نخست اعلام آمار، دو بار در اواخر خرداد ۱۴۰۰ و بار چهارم، امروز!
با این حساب شاید ضرورتی نداشته باشد به آمار نگران کننده دوز سوم هم اشاره کنیم که هنوز به ۲۷ میلیون دوز هم نرسیده و اصلا اوضاع خوبی را ترسیم نمی‌کند، اما با وجود این، عمده آمار واکسیناسیون روزانه کشورمان را شامل می‌شود تا جایی که نزدیک به ۵ هزار تزریق (دقیقا ۴ هزار و ۹۸۱ دوز) از ۱۰ هزار تزریق در شبانه روز اخیر مربوط به تزریق دوز سوم یا بوستر است.

وضعیتی نگران کننده که ظاهرا از دید مسئولان عادی و طبیعی است، تا جایی که می‌بینیم ستاد ملی مقابله با کرونا امروز تشکیل جلسه نداد! تصمیمی که احتمالا بی ارتباط با شب قدر و تلاقی شنبه (ستاد ملی شنبه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد) با شهادت امیرالمومنین (ع) نیست، اما نه پیشتر اعلام شده و نه موعدی برای انجام آن در روز‌های آتی اعلام شده است.

این در حالی است که با توجه به در پیش بودن راهپیمایی روز قدس و تغییرات گسترده در آمار‌های کرونایی که به عادی انگاری شرایط گره خورده، انتظار می‌رفت ستاد ملی مصمم‌تر از همیشه پا به میدان بگذارد، نه اینکه فعالیت روتین و همیشگی اش را هم تعطیل کرده و حتی سخنگوی ستاد ضرورتی نبیند که این تعطیلی را اطلاع رسانی کند.

شرایطی عجیب که اصلا شبیه شرایط کرونایی نیست و از آنجایی که کرونا ثابت کرده که در پایان هر موج و بعد از مدتی، بار دیگر اوج می‌گیرد، تامل برانگیز به نظر می‌رسد، به ویژه در شرایطی که می‌دانیم واکسیناسیون نقش بسزایی در کاهس احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تاثیری چشمگیر و فوق العاده در آمار مرگ و میر این بیماری دارد و بی توجهی به آن، بی توجهی به خطری است که کمین کرده و در آینده بروز و نمود خواهد یافت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۹
یعنی بالاخره کرونارو شکست دادیم؟
از صدر تا جایی که کسی به بیت المال دسترسی دارد در حال تامین منافع شخصی خودش است. مملکت رها شده. مردم باید به فکر خودشون باشند.
این دولت گویا درکی از (جاندادن) مردم در اثر بیماری کرونا و اومیکرون و حوادث رانندگی و سرخک و مانند آن را نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
اتفاقا این دلت کاملا درک داره!
بعضا روزی 600 نفر توی دولت قبل بر اثر کرونا کشته میشدند الان روزی 20 نفر هست! و انشاالله کمتر میشه
واقعیت اینه که واکسیناسیون به مقدار کافی بوده و نیاز به تزریق دوز جدید هم اکنون وجود نداره! همینچور که میلینید الان چند ماهه که آمار واکسیناسیون کم هست ولی آمار کرونا افزایشی نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
فک کنم کشتاری که دلتا به راه انداخت و اتفاقا ستاد کرونا هیج عکس العملی نداشت مربوط به دولت قبلی بود.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
اگه افتخارت اینه که این دولت آمار مرگ و میر کرونا از اون 600 نفر دولت قبل کمتر هست که اون زمان هنوز نه واکسن داخلی حاظر بود و نه دوستان طرفدار شما! اجازه دادن که واکسن وارد بشه.شب و روزگارت خوش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
ناشناس جان آمار ساختگی برای ایجاد جو روانی همواره وجود داشته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
دولت به وفور واکسن در اختیار مردم قرار داده این مردم هستند که استقبال نمی کنند مرزدم به فکر جانشان باید باشند چرا همه چیز را به دولت ربط میدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
بهتره نگاهی به آمار کرونا در سال گذشته بندازی تا فرق این دولت و دولت قبلی رو بفهمی
وظیفه انسانی قانونی شرعی طبیعی هر انسان وهرایرانی هست که تمام بستگان اشنایان وهر انسانی که با او ارتباط وگفتگو دارد از او سوال کند که دوز سو م واکسن را زده یانه واصرار بورزد که حتما واکسن دوز سوم را بزند تا از اتهام قتل یک انسان همنوع خودش ویا حتی خودش مبرا باشد وگرنه کسی اقدام به تزریق واکسن دوز های سه گانه نکرده باشد در کشتن ومردن هموطن خود سهیم هست چه بخواهد چه نخواهد نزدن واکسن کاامل همان وبرگشت این ویروس قاتل همان!!
شیرازه کشور از هم پاشیده شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
میفرماین بچه بیارین ، در تامین اب خوردن همین مردم موندیم
چی تو کشور مطلوبه ؟؟ محض نمونه یه دونه بگو . ویران کردید رسما
کرونا تمام شد که خطرناک باشد
دلت نسوزه تابی جان
ملتی که درگیر خرافات و روغن بنفشه هستند لیاقتشون زجر و مردنه !
استاد مدیریت کرونا حسن روحانی بود آمار روزی 500 بودش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
وقاحت حد نداره . روحانی مانع ورود واکسن شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
متاسفانه هر امری را سیاسی می کنیم. آمار مرگ و میر 500 تابستان 1400 اتفاق افتاد که دولت جدید در حال شکل گیری بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
اون موفع آمار واقعی بود
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
اختیار دارید. شکسته نفسی میفرمایید! استاد اون وزیر اصولگرا جناب دکتر نمکی بودن که همه دنیا از ایشون میخواستن راز کنترل کرونا رو یاد بگیرن!!
این بود دولت جهادی؟!
حالا وقتی جلسه بود مگه چکار مثبتی میکردن؟ یه مشت توضیح واضحات میدادن و از همدیگه تعریف میکردن و اگه مشکلی بود میگفتن بخاطر دورهمی خونوادگیه. اینا هیچ خاصیتی ندارن
مردم از عوارض واکسن ها آگاه شدند و به دوستان و اشنایان هم خبر دادند. کم نبودند هموطنانی که بعد دوز سوم دچار لخته خونی و سکته شدند. چرا گزارش تهیه نمی کنید؟
واکسن اثری در پیشگیری از کرونا ندارد علت پایین آمدن آمار ایمنی طبیعی ناشی از ابتلای اکثریت مردم به اومیکرون است که با عنوان واکسن هوایی شناخته می شود.
خواهرم تو مرکز واکسیناسیون کار می کنه می گفت مراجعه نداریم هر روز کلی واکسن تاریخ گذشته میشه می ریزیم دور!!
الان اگه کسی واکسن نزنه موج بعدی بیاد مریض بشه یا بمیره دیگه تقصیر خودشه
وقتی تستی انجام نمی شود به دنبال کدام آمار می گردید؟؟؟
کرونا از اولش هم دروغ بود. با داروی رمدسیویر مردم رو کشتند اسمش رو گذاشتن کرونا. ما واکسن نزدیم و بقیه رو هم آگاه کردیم واکسن نزدند.
خوب انتخابات رو دو سال زودتر برگزار می کردین که مردم بهشون زودنر واکسن می رسید صبر کردین کلید ساز بره بعدش واکسن بیاد
چه خبر خوبی. تزریق مردم با سم چه سودی برای تو نویسنده داره؟ اگه نمیدونی ازچی صحبت میکنم بدون هنوز به اون مرحله نرسیدی؟تزریق بچه ها با دوز بسیار بالای آلومینیوم بجز ضرر به انسان سودی نداره.
واقعا واکسن تاثیر داشت؟ سوی های جدیدتر و ضعیف کرونا اومد و قبلی ها هم رخت بستند. فکر میکنم دلیل اینکه در مورد زدن واکسن دیگه در دنیا پافشاری نمیشه این هست که تاثیری آنچنانی نداشته و کرونا داره میره که مثل سرماخوردگی یه چیز عادی بشه.
دولت محرومان
آمارها دستوری میان پایین چاره ای هم ندارند. نیازی به جلسه ستاد کرونا نیست.
آمارها دستوری میان پایین چاره ای هم ندارند. نیازی به جلسه ستاد کرونا نیست.
واکسن بزنید اما...
ماسک بزنید ملت. فاصه گذاری اجتماعی را رعایت کنید و همه پروتکلهای پیشگیرانه را رعایت کنید.

با اطمینان کاذبی که همین دوز های ناکامل تزریق شده ایجاد کرده بسیاری از مردم بی خوف و بی محابا بدون ماسک و رعایت پروتکلها مثل دوران قبل از کرونا رفتار می کنند.
الان هم امکان انتقال و سرایت زیاد است.
خودمان گاردمان را پایین نیاوریم.
حفاظت سلامت خودمان را به دست افراد ساده انگار نسپاریم.
در دولت رییسی مسله کرونا عملا رها شده
نه نظارتی به امارها وجود داره نه نظارتی به تزریق واکسن
در زمان روحانی وقتی شهری قرمز میشد دهها کار انجام میشد اما در دولت فعلی بین شهر قرمز وآبی هیچ فرقی نیست
دولت مدیران نااهل همین هستش دیگه
اون 13 ميليون ناداني كه واكسن نزده دولت و ستاد مقصر نيست كه خودشان مقصر هستند جاهل و نادان هستند
آقا چرا مغلطه میکنید روحانی و رئیسی و غیره نداره که .مملکت کلا رو هواست.
این آمار واکسیناسیون مگه کمه تابی جون؟! دوز اول 91% - دوز دوم 81.5%
اتفاقا این نسبت به آمارهای جهانی خیلی خوب است
پیک های سهمگین کروناتاپاییزوزمستان قدرت نمایی خواهندکرد.
دراین ذره ای شک نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار