بازدید 27106

جلسه فوری برای کاهش حقوق امسال کارگران

جلسه فوری شورایعالی کار که با موضوع اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران برگزار شده بود، بدون نتیجه خاتمه یافت.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ 20 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت‌نیوز، جلسه فوری شورایعالی کار که از ساعت ۱۶ دیروز در محل وزارت کار برگزار شده بود، بدون نتیجه خاتمه یافت.

موضوع نشست، اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران سایر سطوح بوده و ظاهراً قرار است امروز نشستی در همین رابطه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود. نتیجه نشست می‌تواند تعیین کننده باشد.

حداقل حقوق کارگران چقدر است؟

بر اساس توافق اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

حجت‌ا… عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی نیز درباره حداقل حقوق کارگران گفت: «حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند از چهار میلیون و ۳۷۶ هزار تومان به شش میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافت.».

آنطور که عبدالملکی گفت حقوق یک خانواده با یک فرزند نیز از چهار میلیون و ۱۱۱ هزار تومان به شش میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۶
بچه خودشون تو سال تولید ملی و با این اوضاع بدبختی مردم میرن ترکیه واسیه خرید لباس .چقدر ریاکاری آخه .تو هیچ حای دنیا اینطوری هست؟
عبدل الکی
درست است سایر سطوح را بسیار بیشتر از دولتی اضافه کردند اما من به عنوان یک کارفرما با افزایش 60 درصدی حداقل حقوق مشگل دارم نه سایر سطوح.من اگر سایر سطوح را اضافه هم نمی کردید برای نگه داشتن نیروهای بدرد بخورم مجبور بودم حقوق سایر سطوح را خودم اضافه کنم الان هم بهانه به دستم افتاد که افزایش حقوق ایشان را در انالیزهای قیمت مشتری درج کنم چون این افزایش رسمی و سراسری است. اما در مورد حداقل حقوق، 30 درصد کافی بود چیزی هم که زیاد است کارگر ساده بی تخصص است.
تازه من داشتم فکر میکردم که چه کلاهی سرمون رفت.همه چی 60 درصد گرون شد
هیچ اشکالی نداره اگر حقوق کارگران 100 درصد اضافه شود ولی باید به فکر کارگاهها و شرکتها و کارخانه ها و ..... باشیم که أیا با این اوضاع کاری خرج خودشان را در میآورند یا نه و باعث تعدیل نیرو میشوند گه این خود آسیب بیشتری به اوضاع جامعه میزند و باعث بیکاری و هزار مشکل دیگر
بدبخت به مردم

فقط كمك به نرضايتي بيشتر مردم
آخه دستمزد كارگر مگه تورم را پوشش ميده كه ميخاين كمترش كنين

يادمه چند سال پيش يه مدير داشتيم كه براي صرفه جوئي در هزينه ها دستور داد در ساعات اداري فقط يك بار به پرسنل چائي بدهند زمانيكه چائي كيلوئي 40 هزار تومان بود حساب كرديم با همكارا در مجمه كلا 43 نفر بوديم ماهيانه نيم كيلو چائي صرفه جويي ميشد يعني 20 هزار تومان . از طرف ديگه براي مهمانهاي شركت بريز و بپاش پذيرائي ، هدايا ، بهترين هتل ، سوغات شهر و ...
اين هم همين حكايته
ايجاد نارضايتي بيشتر در جامعه
زورشان که به پزشکان و قضات و اساتید و .... که نمی رسه!!! کارگر و بازنشسته بیچاره اند که نمی توانند عکس العمل خاصی انجام بدهند. تجمع هم بکنند مجازات می شوند.
کارگر باید اشکنه بخوره و فقط کار کنه
مسوولین پول میخواهند برای خرید سیسمونی از ترکیه
همه هزینه هایمان حتی از کشوری مثل عراق بیشتر است ولی دستمزدمان بسیار پایین تر از عراق است، مقایسه با بقیه دنیا بماند، آقایان برده و بنده می خواهند چون اختلاف دستمزدی که نمی دهند مستقیم به جیب بی انتهای خودشان می رود.
اصلا بیخیال ریال شید و حقوق را مانند استاندارد جهانی با دلار حساب کنید. (اگه صداقت دارید.)
بجای کم کردن حقوق کارگران مرد باشند شجاعت داشته باشند بروند دنبال کاهش حقوق های چند ده میلیونی مسئولین و مفت خورانی که نه تنها دو زار کار نمیکنند بلکه کشور رو به بدبختی و تباهی کشانده اند . این مفت خوران و شکم سیرها میدانند اوضاع و احوال قیمتها و خورد و خوراک بخور و نمیر چطوره ؟ از کرایه خانه ها و هزینه تحصیل مثلا رایگان خبر دارند حرف مفت میزنند ؟ کاری نکنند مردم به خیابانها بریزند
ارتزاق از خون کارگران
نمیخواد حقوق رو افزایش بدین. گرونی رو مهار کنید. اجناس رو ارزون کنید . مسکن رو ارزون کنید. اجاره بها رو ارزون کنید. دارو رو ارزون کنید.
وقتی سواد نداری تجربه نداری همت نداری .... مجبوری نماینده و وکیل و وزیر مدیر بشی و گند بزنی
ننگ بر شما...


با این اوضاع اقتصادی باز هم حرف از کاهش حقوق میزنید؟؟!!!!
خجالت خوب چیزیه تا کی فریب تا کی ظلم حتما باید کارگران بریزند تو خیابانها تا شماها به خودتون بیاید بس دیگه خسته کردید مردم رو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی