بازدید 5140
۶

قالیباف: روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست

رئیس مجلس گفت: درآمد مالیاتی دولت افزایش داشت و امسال به ۱۱۳ درصد رسید اما همچنان حدود ۶۰ درصد فرار مالیاتی داریم.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 19 April 2022

به گزارش تابناک، محمدباقر قالیباف در نشست با خیرین و مدیران موسسه های خیریه گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا در همه کشورهای دنیا درآمدهای مالیاتی دولت‌ها کاهش پیدا کرد، اما درآمد مالیاتی ما افزایش داشت.

به گفته رئیس مجلس، آمار ۶۰ درصدی فرار مالیاتی نشان داده که روند فعلی مالیات‌گیری مناسب نیست و به‌عبارتی در بخش مالیاتی حکمرانی مناسبی در ایران وجود ندارد.

پیش از این امیدعلی پارسا رئیس سابق سازمان امور مالیاتی گفته بود میزان فرار مالیاتی موجود در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد فرارمالیاتی و مابقی ناشی از اجتناب مالیاتی است.

گفتنی است، بنابر آمار سازمان امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی از ۱۰۰۷ فعال اقتصادی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا، حدود ۴۰۰ نفر دارای پرونده مالیاتی بوده و حدود ۶۰۰ نفر دیگر فاقد پرونده مالیاتی هستند.

تاکنون آمار دقیقی از فراریان مالیاتی موجود نیست اما در آمار فوق افرادی هستند که در یک سال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته‌اند.

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در این باره گفت: سال گذشته ۳۰۱ هزار میلیارد تومان از محل وصول مالیات، واریز نقدی به خزانه صورت گرفته است. ۴۰ هزار میلیارد تومان هم از مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها صورت گرفته است.

به گفته بهادری جهرمی، افزایش مالیات از مودیان جدید صورت گرفته است و مودیان از ۴ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر رسیده اند که شامل مودیان فراری بوده است.

پنجم فروردین امسال داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد در محیطی کاملاً امن برای مردم در سامانه «سوت زنی» فراهم شده است‌.

به گفته آقای منظور، لازم نیست فرد گزارش دهنده خودش را معرفی کند تا به گزارش دهندگان، پاداشی متناسب با میزان فرار مالیاتی کشف شده پرداخت شود.

در این زمینه، افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی intamedia.ir و ورود به صفحه گزارش فرار مالیاتی، تخلف مالیاتی را ثبت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
«در زمان شیوع ویروس کرونا در همه کشورهای دنیا درآمدهای مالیاتی دولت‌ها کاهش پیدا کرد، اما درآمد مالیاتی ما افزایش داشت»!!!
یعنی دوستان فوق دکترای فشار بر مردم را دارند!!
مودیان مالیاتی بیشتر برای درآمد بیشتر دولت از مردم در مقابل کدام خدمات دولت برای مردم!!!! تقریبا تمام خدمات دولت برای مردم پولی است و هر سال تعرفه آنها بیشتر از تورم اعلامی مرکز آمار افزایش می یابد درآمد دولت حاصل از فروش و صادرات منابع ملی هم که هیچ
چنگال بیاندازیم تو صورت مردم از درامد نداشته و تورم 80 درصدی مالیات بگیرید اما اف ای تی اف را امضا نکنید اصلا گور بابای مذاکرات بدرک که پولمان اینجا و انجا گیره و به ما پرداخت نمیشه !!! مردم باید جورش را بکشند !!
قانون سوییس رو میخواید اجر کنید عرضه داشته باشید تورم و به صفر نزدیک کنید نه اینکه منه کاسب هرچی میدوم نمیتونم حتی سرمایه مو حفظ کنم سود پیش کش بعد بیام مالیات بدم . هر چی میفروشیم باید از مایه بذاریم دوباره جایگزین کنیم . حالا اداره مالیات گیر داده به تراکنشها بابا وقتی سودی نیست و لحظه ای تورم داریم دیگه مالیات چه صیغه ایه
خسته نباشید به نماینده های محترم ادوار گذشته تا الان، این مسئله براحتی قابل حله، کارمندهای دولت و فیش حقوقی آنها مثل همیشه آماده هست تا این روزنه کوچک فرار مالیاتی که از بچگی تا الان دارم می‌شنوم گرفته بشه مثل همیشه، خدای ناکرده این نماینده های محترم نگران نباشند که به طلا فروش ها ودکتر ها ودلالان کوچکترین نگرانی وارد بشه، اصلا، مثل چندین و چند سال گذشته کارمندها آماده هستن، اینهمه جلسه و وقت نیاز نیس، مسئله حل شده هست.
مالیات بایستی بر درآمد تحقق بوده و متکی به اسناد واقعی وضع گردد. اما، متاسفانه اغلب به اسناد ارایه شده توجهی نمی شود و مامور مالیاتی بدون وجود هر گونه سندی، خودش مالیات وضع می کند و این موضوع نارضایتی گسترده ای در میان اهالی کسب و کار بوجود آورده است. این موضوع باعث فرار صاحبان کسب و کار از کشور گردیده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی