بازدید 4750

بیانیه شدید اللحن اردن درخصوص حوادث مسجد الاقصی

وزارت امور خارجه اردن هشدار داد که اقدامات مکرر رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی، تجاوزاتی خطرناک و طبق قوانین بین‌المللی غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰ 18 April 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «هیثم ابو الفول»، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب جدی تشدید تنش‌ها را بر عهده دارد و تمام تلاش‌های انجام شده برای حفظ آتش‌بس و جلوگیری از تشدید خشونت که صلح و امنیت را در معرض تهدید قرار می‌دهد، تضعیف می‌کند.

سخنگوی وزارتخانه یادشده بر لزوم پذیرش مسئولیت‌های جامعه جهانی و اقدام فوری جهت تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف این تجاوزات تأکید کرد.

وی همچنین یورش امروز پلیس و نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و بیرون کردن اجباری نمازگزاران از این مکان مقدس و اجازه به شهرک نشینان برای هجوم به آن را محکوم کرد.

ابوالفول تصریح کرد: مسجد الاقصی با مساحت ۱۴۴ دونم (هر دونم هزارمتر مربع) منحصراً عبادتگاه مسلمانان است و اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی اردن مرجع قانونی با صلاحیت انحصاری برای اداره کلیه امور مربوط به این مکان مقدس و ساماندهی ورود به آن هستند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن با رد اظهارات اسرائیل مبنی بر اینکه پلیس حق وارد کردن غیرمسلمانان به مسجد الاقصی را دارد، تأکید کرد که ورود به این مکان مقدس با توجه به شرایط تاریخی موجود، حق انحصاری اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی اردن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر