بازدید 8424

سکه بازان کاهش قیمت دلار را جدی نگرفتند

به نظر می رسد که هفته قبل سکه بازان روند کاهشی اسکناس آمریکایی را جدی نگرفته و نسبت به صعود دلار امیدوارتر بودند.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 16 April 2022



به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز ، بازار سکه هفته گذشته همزمان با افزایش قیمت دلار شاهد کانال شکنی قیمت سکه بود. فلز گران بهای داخلی هفته قبل توانست وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شود. آخرین باری که سکه در این کانال حضور داشت دی ماه سال گذشته بود.

مقاومت سکه بازان در مقابل افت قیمت سکه
در روز های پایانی هفته گذشته بازار ارز تهران آرایش نزولی به خود گرفت و قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفت اما با این وجود سکه بازان در برابر افت قیمت سکه مقاومت کردند و اجازه عقب نشینی فلز زرد رنگ از کانال ۱۳ میلیون تومانی را ندادند.

عده ای از معامله گران علت مقاومت فلز گران بهای داخلی را در رشد قیمت اونس طلا می دیدند اما قیمت این فلز گران بهای جهانی در اواخر هفته نزولی شد . به نظر می رسید که سکه بازان روند کاهشی اسکناس آمریکایی را جدی نگرفته و نسبت به صعود دلار امیدوارتر بودند.

پیش بینی قیمت سکه ۲۷ فروردین
برخی از تحلیلگران معتقدند که در صورتی که قیمت دلار در بازار ارز امروز روند صعود را دنبال کند این امر می تواند موجب رشد سکه هم شود. با این حال در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت سکه به سمت ابتدای کانال ۱۳ میلیون تومان حرکت کرد و در محدوده ۱۳ تا ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

برگشت ارزش ذاتی سکه
عده ای از معامله گران می گویند با برگشت ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی این فلز گران بها به زیر کانال ۱۳ میلیون تومانی دشوار خواهد بود.

روز پنج شنبه ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان پایین رفته بود و در این شرایط نیز بازار فلز گران بهای داخلی توانست مرز روانی ۱۳ میلیون تومانی را حفظ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار