بازدید 5293

عاملان جنایت باغ پسته به دام افتادند

کد خبر: ۱۱۱۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ 09 April 2022

عوامل جنایت باغ پسته در حومه شهر کرمان که مرد بی گناهی را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند، در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، در این ماجرا افرادی حدود ساعت ۲۲ سه شنبه شب شانزدهم فروردین جاری با ورود غیرقانونی به یک باغ پسته در روستا‌ی قوام آباد از تابع بخش چترود در حومه شهرستان کرمان، با انگیزه باج خواهی و اخاذی با تهدید نگهبان و آبیار این باغ، از او خواستند به بهانه شکستن پایش و گم کردن مسیر آب، صاحب اصلی باغ را به محل بکشاند.در ادامه باغدار ۶۵ ساله پس از ورود به باغ، توسط مهاجمان تهدید شد و پسرش که در همان لحظه به صورت تلفنی با پدر خود در حال گفت و گو بود با اطلاع از ماجرا و به دلیل سکونت در شهر کرمان، از عموی خود خواست که به باغ برود و با مهاجمان برخورد کند.

بنابراین گزارش، عموی این خانواده با نام «م-ع قوام آبادی» که عضو و رئیس شورای روستا بود با همراهی چند تن از افراد بومی منطقه به باغ پسته رفت اما هنگام پیاده شدن از خودرو با شلیک گلوله کلاشینکف مهاجمان جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم مجروح شد و متهمان بی درنگ از صحنه جنایت فرار کردند که کار شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه درهمان ساعت اولیه در دستور کار نیروهای پلیس و قضایی قرار گرفت.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان روز جمعه از دستگیری ۹ نفر از متهمان مرتبط با جنایت در کاظم آباد (قوام آباد) در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد و افزود: این متهمان طی عملیات های ویژه در محل مخفیگاه خود دستگیر وبازداشت شدند.

قاضی یعقوب احمدی افزود: کار شناسایی عوامل این جنایت با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان دایره قتل پلیس آگاهی استان کرمان، با حضور میدانی و صدور دستورات ویژه و قاطع قضایی انجام شد.

وی با بیان این که باج خواهی انگیزه اصلی این جنایت بوده است، ادامه داد: متهمان این پرونده جنایی ابتدا به گروگان گیری برادر مقتول به انگیزه اخاذی و گرفتن پول در عوض آزادی گروگان اقدام کردند و در حالی که هنوز از صحنه جرم خارج نشده بودند، مقتول به قصد یاری رساندن به برادر خود به صحنه آمد که توسط متهمان با شلیک اسلحه کلاشینکف به قتل رسید.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان و استان کرمان تاکید کرد: انتظار می رود که مردم عزیز از توجه به شایعات فضای مجازی در خصوص پرونده های جنایی پرهیز و این اخبار را صرفا از مجاری قانونی پیگیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل