بازدید 11822

اتریوم ۱۰ هزار دلاری! چرا اخیرا همه به دنبال خرید اتریوم هستند؟

پس از اتفاقات خوبی که برای شبکه اتریوم افتاد چشم‌ها دوباره به اتریوم خیره شد و انتظارات از این شبکه بالا رفت. این استقبال با نزدیک شدن به آپدیت بزرگ اتریوم که به سرینیتی (serenity) معروف است، شدت گرفته و هواداران نظر اتریوم ۱۰ هزار دلاری امیدوارتر شده‌اند در این نوشته به اتریوم ۱۰ هزار دلاری می‌پردازیم و دلایلی که مردم اتریوم میخرند را بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ 09 April 2022

اتریوم ۱۰ هزار دلاری! چرا اخیرا همه به دنبال خرید اتریوم هستند؟

وضعیت قیمت اتریوم

اتریوم به پیشرفت نسبتا خوبی از لحاظ قیمت دست پیدا کرده است و در حال حاضر با قیمت حدودی ۳۰۰۰ دلار در صرافی‌های معتبری مثل پول نو قابل خریداری است.

اتریوم ۱۰ هزار دلاری! چرا اخیرا همه به دنبال خرید اتریوم هستند؟

قیمت اتریوم را مشاهده کنید. همانطور که در این صفحه مشاهده می‌کنید ارز دیجیتال اتریوم دارای ویژگی‌های زیادی است که برای خریداران بسیار مهم است و ما باید این آمار را به صورت لحظه‌ای با کمک سایت‌هایی مثل پول نو رصد کنیم. قیمت جهانی اتریوم در حال حاضر و در هنگام نوشتن این مقاله ۳۲۶۷ دلار است که به صورت لحظه‌ای این قیمت تغییر می‌کند.

صرافی پول نو قیمت آن ارز را به تومان برای شما نشان می‌دهد و شما نیازی ندارید تا قیمت لحظه‌ای دلار را نیز داشته باشید تا بتوانید خرید خود را انجام دهید. در آخر روز هم می‌توانید درصد تغییرات اتریوم را مشاهده کنید.

درباره مارکت کپ هم که متغیر است باید بگوییم که ارزش بازار یا مارکت کپ اتریوم برابر با حدودا 413 میلیارد دلار است و حجم معاملات روزانه آن 15 میلیارد دلار است.

تمام این اطلاعات را به همراه دامیننس اتریوم و حجم معاملات و... را  در این صفحه از صرافی پول نو ببینید.

آیا قیمت اتریوم به ۱۰ هزار دلار می‌رسد؟

گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره وجود دارد. حرف از شیبای ۱ دلاری و بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری هم هست. به طور کلّی، اتریوم برای رسیدن به سطح ۱0 هزار دلار نیاز به افزایش قیمتی ۳۰۰ درصدی دارد که با توجه به روند نزولی بازار در ماه‌های اخیر، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. با این حال، برای بازار پر تلاطم کریپتو هیچ امری غیرممکن نیست و هر اتفاقی می‌تواند به وقوع بپیوندد.

شاید خود ویتالیک بوترین هم تصور نمی‌کرد که پروژه نوظهور وی بتواند لقب دومین ارز دیجیتال باارزش را به خود اختصاص دهد.اکثر تحلیلگران خبره بازار بر این باورند که ATH بعدی اتریوم به یک سال زمان نیاز دارد. ما هم با استناد به بررسی‌های آنان و شواهد موجود، دیدگاه خود را مبنی بر فتح قلّه جدید بیان کردیم.

با ۱۰هزار دلاری شدن ETH، مارکت کپ این ارز ۳ برابر می‌شود و به حوالی ۱/۵ تریلیون دلار می‌رسد. به عبارتی، ارزش بازار اتریوم از بیت کوین (۸۲۵میلیارد دلار) پیشی خواهد گرفت که امری به نسبت رویایی محسوب می‌شود.

شاید بتوان بیت کوین را مهم‌ترین مانع سدّ راه اتریوم ۱۰ هزار دلاری دانست. چرا که جایگاه این ارز تا به حال تغییر نکرده و با وقوع این امر، شاهد یکی از اتفاقات تاریخی در بازار رمزارزها خواهیم بود. احتمالا اکنون بیش از پیش به غیرقابل پیشبینی بودن بازار رمزارزها پی برده‌اید.

حالا بیایید کمی درباره خود اتریوم و آینده آن صحبت کنیم.

داستان به وجود آمدن اتریوم

اتریوم، ارز دیجیتالی که هر فردی که در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت می‌کند حداقل یکبار اسم آن را شنیده است با ایده یک جوان برنامه نویس و نابغه روسی-کانادایی به نام ویتالیک بوترین ساخته شده است. ویتالیک بوترین ایده ساخت اتریوم را بعد از آشنا شدن با بیت کوین و مطالعه بسیار زیاد درباره بیت کوین و نواقصش، به‌دست آورد. اتریوم بیشتر برای این ایجاد شده بود تا تمامی نکات منفی که درباره بیت کوین وجود داشت را پوشش دهد و به ارز برتری نسبت به آن تبدیل شود.

اتریوم ۱۰ هزار دلاری! چرا اخیرا همه به دنبال خرید اتریوم هستند؟

اتریوم چیست؟

اتریوم در حقیقت به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا بدون نیاز به راه اندازی بلاکچین اختصاصی بتوانند از انواع خدمات بلاک چینی استفاده کنند. این استفاده هزینه پایینی دارد که توسط ارز دیجیتال اتر که از صرافی‌های مختلفی قابل خریداری است به بنیاد اتریوم پرداخت می‌شود.

سازندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند از اتریوم استفاده کنند تا بدون هزینه ساخت بلاکچین اختصاصی توکن خودشان را روی شبکه بلاکچین اتریوم راه اندازی کنند و از این طریق سرمایه سرمایه گذاران را دریافت کنند. این مرحله که ساخت توکن‌ها را شامل می‌شود به کمک یک استاندارد واقعا کاربردی به نام erc-20 انجام می‌شود. استانداردهای دیگیری هم برای توکن‌های اتریومی وجود دارد که هرکدام باعث ویژگی خاصی در آن توکن می‌شوند.

اتریوم دو چیست؟

آپدیت جدیدی برای اتریوم ارائه شده است که در حقیقت جدا از شبکه اتریوم قبلی نیست. یعنی این شبکه جداگانه نیست و فقط در ادامه مسیر اتریوم با ویژگی آپدیت‌های جدید اتریوم دو به کار خود ادامه خواهد داد.

این آپدیت که به سرینیتی معروف است باعث می‌شود سرعت تراکنش‌های اتریوم تا حدود زیادی افزایش پیدا کند. یعنی هر فردی که می‌خواهد یکی از هزاران توکن مختلف روی شبکه اتریوم را به یکی از دوستان خود ارسال کند، می‌تواند از این به بعد این کار را با سرعت بسیار بیشتری انجام دهد و به این ترتیب به سرعت بیشتری نسبت به دیگر شبکه‌ها مانند سولانا دست پیدا خواهد کرد.

البته این افزایش سرعت فقط برای توکن‌های این شبکه نخواهد بود. یعنی هر فرد یا شرکتی که به نحوی از خدمات اتریوم استفاده می‌کند از این به بعد می‌تواند خدمات خود را با سرعت بسیار بیشتری دریافت کند. از جمله خدمات دیگر اتریوم این است که از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مانند dapps استفاده می‌کند.

دومین تغییر اتریوم دو این است که به جای الگوریتم اثبات کار از این به بعد اتریوم از یک الگوریتم بلاکچینی دیگر به نام اثبات سهامدهی استفاده خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود تا انرژی که بر روی بستر اتریوم مصرف می‌شود به صورت قابل توجهی کاهش یابد و به این ترتیب ماینرها کار به مراتب ساده‌تری را پیش رو خواهند داشت و کارمزدها کاهش پیدا می‌کند.

آپدیت اتریوم چه تاثیری روی قیمت اتریوم خواهد داشت؟

از آنجا که آپدیت اتریوم باعث محبوبیت بیشتر این شبکه خواهد شد، بهتر است بدانید که قیمت این ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت. شاید بپرسید که دلیل این افزایش قیمت چه چیزی است. این افزایش قیمت به این خاطر اتفاق می‌افتد که توجه زیادی به اتریوم معطوف می‌شود. هر وقت که توجه زیادی به یک ارز دیجیتال معطوف شود آن ارز دیجیتال قیمتش افزایش خواهد یافت چون تقاضا برای خرید آن ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت و آن ارز دیجیتال کمیاب‌تر می‌شود در نتیجه قیمت آن افزایش می‌یابد.

البته ناگفته نماند که این آپدیت باعث شده بسیاری از رسانه‌های معروف مانند پول نو و کوین مارکت کپ این ارز دیجیتال را معرفی کنند و بدین ترتیب تعداد خریداران این ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند.

کسب درآمد از طریق اتریوم

کسب درآمد از اتریوم فقط ترید نیست. در ادامه روشهایی را برای شما مثال میزنیم که بسیاری از افراد برای کسب درآمد از طریق اتریوم از آنها استفاده میکنند.

  • پلتفرم‌های بی‌شمار هستند که روی بستر اتریوم کار می‌کنند. پلتفرم‌هایی مانند آوه Aave، کامپاند Compound، بنکر و... که به منظور وام‌دهی و تامین نقدینگی ایجاد شده‌اند. شما با داشتن اتریوم می‌توانید در این پلتفرم‌ها درآمد کسب کنید. مثلا اتریوم خود را به عنوان قرض یا وام به درخواست کنندگان بدهید و در ازای آن سود دریافت کنید. یا وثیقه بگذارید و وام ارز دیجیتال بگیرید و با سود بسیار کم آن را در طول زمان تسویه کنید.
  • راه دیگری که برای کسب درآمد از اتریوم دارید، تامین نقدینگی برای استخرهای نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز یا دکس (DEX) است. در اینجا شما کاری مانند سپرده‌گذاری انجام می‌دهید و اتریوم خود را در استخرهای نقدینگی می‌گذارید و در ازای آن سود دریافت می‌کنید. شما می‌توانید در صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند یونی سواپ، سوشی سواپ و... این درآمد را کسب کنید.

اتریوم ۱۰ هزار دلاری! چرا اخیرا همه به دنبال خرید اتریوم هستند؟

  • بازی‌های کریپتویی: داشتن ارز اتر به شما این امکان را می‌دهد که در بازی‌های بلاکچینی شرکت کنید. مثلا برای شروع بازی اکسی اینفینیتی شما باید ارز اتر را داشته باشید و آن را با بریج کردن به رپد اتریوم تبدیل کنید و کاراکترهای بازی را برای شروع بازی بخرید.
  • البته خوشبختانه برخی صرافی‌های ایرانی مانند صرافی پول نو رپد اتریوم را روی شبکه رونین خرید و فروش می‌کنند.
  • از همه این‌ها گذشته، اتریوم برای تمامی تراکنش‌ها روی این شبکه به عنوان گس فی استفاده می‌شود. مثلا شما اگر بخواهید ارز تتر را روی شبکه اتریوم منتقل کنید باید حتما کارمزد شبکه را با ETH بپردازید پس داشتن اتریوم در کیف پولتان واجب است!

سخن آخر

ارزهای دیجیتال پر از سود و انواع و اقسام روش‌های کسب درآمد و کاربردی است. شما با ورود به این بازار می‌توانید یک شغل دوم خوب پیدا کنید. البته باید اطلاعاتی درباره با ارزهای دیحیتال به دست آورید و با مطالعه در سایت‌هایی مثل pooleno.ir این درآمد را تضمینی کنید.

در این مطلب درباره اتریوم با یکدیگر صحبت کردیم. در آخر اگر نظر یا سوالی درباره اتریوم و یا این مقاله دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار