بازدید 31951
دو هزار و نهصد و شصت و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد / واکنش چیستا یثربی به بیانیه زنان سینماگر: به من گفتید خفه شو! / نماینده مجلس: آمریکایی‌ها دنبال ارتباط مستقیم با ایران هستند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: رئیس شورای شهر تهران همچنان در آی‌سی‌یو؛ چمران استعفا می‌دهد؟ / «پزشکیان» با خودروی قاچاقچیان تصادف کرد / ادعای یک نماینده مجلس درباره برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت / روزنامه اطلاعات: استادیوم فوتبال برای زنان مساعد نیست... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ 03 April 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کیانیان: از بیانیه بازیگران زن حمایت می‌کنم ولی همه مردان هم اینطور نیستند

رضا کیانیان با اعلام حمایت از بیانیه زنان سینماگر در اعتراض به خشونت های جنسیتی در این عرصه گفت: من از این بیانیه حمایت می‌کنم اما نکته مهم، باید تصریح کند که اکثریت مردان در سینما از این دسته نیستند و همچنین اکثریت زنان در سینما. در بخشی از متنی که کیانیان نوشته آمده است: زن مدرن یک موجود ضعیف نیست می‌تواند خودش از موجودیتش و کارش دفاع کند. جامعه سنتی زن را ضعیفه می نامید. زن را مایملک می دانست و هیچ حق اجتماعی برایش قایل نبود. اما زن مدرن توانست بسیاری از حقوقش را به دست بیاورد. از این پس هم خود اوست که باید به دنبال حقوق دیگرش باشد. باید بتواند و می‌تواند. این بیانیه زن را بیشتر ضعیف و کمتر قدرتمند نشان داده که باید تصحیح شود. و نکته مهم، باید تصریح کند که اکثریت مردان در سینما از این دسته نیستند و همچنین اکثریت زنان در سینما.

واکنش چیستا یثربی به بیانیه زنان سینماگر: به من گفتید خفه شو!

چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما در واکنش به بیانیه زنان سینماگر ایرانی در اعتراض به خشونت و آزارگری و اعمال قدرت بر زنان در محیط سینما در صفحه شخصی خود متنی را منتشر کرد. در این متن آمده است: «یک مشت دروغگوی ترسوی موقعیت طلب، چطور اکنون، جرات پیدا کرده‌اید ولی آن موقع به من گفتید: خفه شو! و آن مرحومه خانه سینما گفت: حرف بزنی؛ خودم ساکتت می‌کنم! پانزده سال با وحشت، پنیک و استرس زندگی کردم.

علی دایی وقایع ورزشگاه مشهد را شرم‌آور خواند

علی دایی در صفحه شخصی خود نوشت: «اتفاقات شرم آور و رفتارهای غیر انسانی صورت گرفته در ورزشگاه امام رضا در برابر بانوان فوتبال دوست کشورمان در هیاهوی قرعه کشی جام جهانی هرگز «فراموش» نخواهد شد. در تمامی موارد، حقوق زن و مرد برابر است. امیدوارم روزی فرا رسد که زنان و دختران ایرانی در آرامش و امنیت «آزادانه» به استادیوم ها بروند و اشک آنها برای شوق پیروزی تیم محبوبشان باشد نه در اثر اسپری فلفل، گاز اشک آور و… .»

عباس عبدی: همین فردا اعلام کنید مقررات بین‌المللی فدراسیون‌ها را نمی‌پذیرید

عباس عبدی در اعتماد نوشت: ورزش قهرمانی به علت بین‌المللی بودن، تحت مدیریت نهادهایی مستقل از دولت‌هاست؛ هرچند سلطه غربی‌ها در آن پررنگ و این امر در ماجرای اوکراین علیه روسیه مشهود است، ولی در هر حال واقعیتی مهم است و همه کشورها باید در ذیل مقررات فدراسیون‌های مستقل جهانی عمل کنند. به همین خاطر است هنگامی که نواصول‌گرایان در سال ۱۳۸۵ و از موضع دولت، در امور فدراسیون فوتبال دخالت کردند، بلافاصله فیفا نیز ورود کرد، آنان هم ساده‌لوحانه اقدام فیفا را نوعی کاپیتولاسیون دانستند، ولی هنگامی که سایه تحریم و لغو عضویت را دیدند، عقب‌نشینی کردند، و دست از دخالت‌های مستقیم در فدراسیون فوتبال برداشتند. فدراسیون‌های بین‌المللی مقررات خاص خود را دارند. از جمله این مقررات، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و در مسابقات بین‌المللی مربوط به آنان است و اکنون فقط افغانستان تحت سلطه طالبان است که چنین چیزی را نمی‌پذیرد و در این عدم پذیرش نیز شفاف است و عطای عضویت در فدراسیون‌های جهانی را به لقای آن می‌بخشند، ضمن اینکه در تصور طالبانی از اسلام ورزش قهرمانی مغایر با شرع هم هست، به ویژه اگر بخواهد شامل حال زنان شود. فراموش نکنیم که طالبان حتی درس خواندن بالاتر زنان را هم مانع می‌شوند، و آن را خلاف مسلم شرع می‌دانند. بنابراین هر حکومتی از جمله حکومت ما اگر بخواهد در ورزش قهرمانی باشد، چاره‌ای ندارد جز آنکه عضو فدراسیون‌های جهانی باشد. عضویت در این فدراسیون‌ها نیز مستلزم پذیرش مقررات آنها از جمله حضور بدون تبعیض زنان در ورزشگاه‌هاست؛ اگر این را پذیرفت، دیگر نباید مانع‌تراشی کند و اما و اگر بیاورد. اگر هم نمی‌خواهد این را بپذیرد، خیلی ساده و روشن اعلام کند و از عضویت در این فدراسیون‌ها و پذیرش اساسنامه آنها سر باز زند.

گرانی گوشت در آغاز رمضان

تسنیم نوشت: قیمت انواع گوشت قرمز در روز‌های اخیر افزایش عجیب و غریبی را تجربه کرده است، به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در فروشگاه شرکت پشتیبانی امور دام که مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده دارد ۱۹۷ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت انواع گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در روز‌های اخیر افزایش زیادی را تجربه کرده است به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در بازار از ۱۵۵ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد. قیمت هر کیلوگرم گوشت سردست منجمد گوسفندی تنظیم بازاری ۱۰۸ هزار تومان، گوشت سردست منجمد گوساله تنظیم بازاری ۱۰۷ هزار تومان و مرغ منجمد تنظیم بازاری ۲۰ هزار تومان است که به وفور در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.

دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد

دادستان کل کشور در خصوص کیفیت خودروهای کشور و نیز تصادفات جاده ای تصریح کرد: در این خصوص در اواخر سال گذشته جلسه ای با وزیر محترم صمت داشته و مطالب و تذکرات خود را مطرح کردیم و بر نکات مورد نظر خود در افزایش کیفیت خودروها تاکید داشتیم. بر اساس وظیفه دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه به این موضوع توجه داشته و از باب نظارت بر این مسئله اقدامات خود را دنبال خواهیم کرد. امیدواریم در سال جدید این معضل جدی توسط مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی برطرف شود. وی با بیان اینکه در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد که مانع ارتقای وضعیت خودروسازی کشور می‌شود، گفت: ان شاءالله در سال جدید قطعه سازان و خودروسازان کشور بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در جهت استانداردسازی و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی گام‌های موثری بردارند. دادستان کل کشور ادامه داد: متاسفانه در گذشته شاهد کم کاری هایی در این زمینه بوده ایم که ان شاءالله با قول هایی که دولت محترم در این خصوص داده است شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

میرسلیم خطاب به آمریکا: «برجام» را در مجلسین خود تصویب کنید

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکا اگر در بازگشت به برجام صداقت دارد، پیش‌دستی کند و آن را به تصویب مجلسین خود برساند.سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: آمریکا اگر در بازگشت به برجام صداقت دارد، پیش‌دستی کند و آن را به تصویب مجلسین خود برساند.وی تاکید کرد: سخنرانی «بایدن» کفایت نمی‌کند.

رحیمی جهان‌آبادی: اجازه نیافتن زنان برای ورود به ورزشگاه در مشهد قابل پیش‌بینی بود

نماینده مردم تربت جام در مجلس یازدهم می‌گوید اجازه نیافتن زنان برای ورود به ورزشگاه در بازی ایران و لبنان قابل پیش‌بینی بود.روزهای پایانی ایام نوروز 1401 به طعم تند اسپری فلفل به صورت زنان و دختران در ورودی ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد آغشته شد. سکوت وزارت ورزش و تهدیدهای کمرنگ فیفا از یک طرف و تاکید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، بر اهمیت رعایت حدود شرعی در تصمیمات از طرف دیگر در نمازجمعه روز گذشته، کماکان این مساله را در صدر اخبار قرار داده است.جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره گفت: متاسفانه مدیریت بسیار ضعیفی در این ماجرا صورت گرفت که منجر به خدشه‌دار شدن اعتبار کشور در مجامع بین‌المللی و ایجاد فضای سنگین علیه نظام شد.او ادامه داد: مدیریت ضعیف یعنی اینکه شما شهری را برای برگزاری مسابقه در نظر بگیرید که بروز چنین مشکلاتی در آن قابل پیش‌بینی بود.

نماینده مجلس: آمریکایی‌ها دنبال ارتباط مستقیم با ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته ایران لغو تمام تحریم‌های حقیقی و حقوقی است و آمریکا چاره‌ای جز توافق ندارد.فداحسین مالکی در خصوص سفر «انریکه مورا» معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای به سرانجام رساندن نتیجه مذاکرات برجام، گفت: ما در روزهای اخیر خصوصاً در ماه گذشته شاهد فعالیت‌ها و رایزنی‌های مستقیم و غیرمستقیم بین جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های اروپایی بودیم. شرایط پیچیده شده و بحران اوکراین این شرایط را پیچیده‌تر کرده است.وی با یادآوری سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به مسکو درباره شروط برجامی روسیه، افزود: در این سفر روس‌ها مجاب شدند که برجام را نباید به بحران اوکراین گره زنند، لذا سفر مقامی از اتحادیه اروپا به تهران در ادامه این فعالیت‌های دیپلماسی در سطوح مختلف انجام گرفته است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر امیرعبداللهیان و خرازی به کشورهای منطقه از جمله قطر مبین رایزنی‌های دیپلماسی اخیر است. مواردی در تمام مذاکرات از طرف ایران مورد تاکید قرار گرفته است؛ نخست اینکه خواسته ایران بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید عملی شود و آن لغو تمام تحریم‌های حقیقی و حقوقی است.

روزنامه اطلاعات: استادیوم فوتبال برای زنان مساعد نیست

روزنامه تحت مدیریت سید محمود دعایی نوشت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها سال‌هاست به یکی از چالش‌های فوتبال ما تبدیل شده است و با توجه به اینکه فیفا هم روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تاکید دارد، باید هرچه زودتر تکلیف آن روشن شود زیرا ادامه این بلاتکلیفی، عوارض نامطلوبی برای فوتبال ما به همراه خواهد داشت.به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات نوشت: متاسفانه به نظر می‌رسد حل این چالش که ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن بسیار عمیق تر از سایر ابعاد آن است، در مسیر درستی قرار نگرفته و به جای منطق و تعقل، احساسات و کشمکش‌های سیاسی و … در آن دخیل هستند.برای حل حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، دو رکن اخلاق و فرهنگ طبق معمول از سوی دست اندرکاران جدی گرفته نشده است و نگاه فانتزی به آنها می‌شود زیرا به محض اینکه در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها صحبت می‌شود، دلایل قانونی و فقهی مختلف و متعدد برای درست یا غلط بودن این امر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، ولی هیچ دقتی به تأثیرات حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه روی اخلاق و فرهنگ جامعه نمی شود. موضوع وقتی بیشتر گره می‌خورد که گروه‌های سیاسی هم در این بحث دخالت و هرکدام برای جذب افکار عمومی شروع به فعالیت‌های سیاسی در این رابطه می‌کنند.شکی نیست فضای فعلی ورزشگاه‌های ما نه فقط برای بانوان، بلکه برای کودکان و نوجوانان و حتی جوانان هم مساعد نیست.

فعال اصلاح طلب: اصلاحات دوم خردادی تا اطلاع ثانوی ممکن نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح طلبان در انتخابات با هم شرکت می کردند و شکست می خوردند و یا همه با هم شرکت نمی کردند و این نتیجه رقم می خورد، بازتاب و تصویر بهتری داشت.حسین نورانی نژاد درباره عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: ذره ذره توان و کارکرد اصلاح طلبان در چهارچوب اصلاحات دوم خرداد ۷۶ گرفته شد. اصلاحات دوم خرداد به معنای اصلاح از بالا و برای ورود به قدرت بود و الان این رویکرد به پایان رسیده است. اصلاحات دوم خردادی تا اطلاع ثانوی میسر نخواهد بود.

تلاش حزب اعتماد ملی برای انصراف دبیرکل از استعفا

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: تلاش می‌کنیم دبیرکل حزب را از استعفا منصرف کنیم.محمدصادق جوادی حصار درباره آخرین تصمیم حزب اعتماد ملی در خصوص استعفای الیاس حضرتی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی بیان کرد: با اتمام تعطیلات نوروز، درباره این موضوع جلسه گذاشته و بررسی می‌کنیم. تلاش ما این است که حضرتی را از استعفای دبیرکلی منصرف کنیم.الیاس حضرتی در روزهای پایانی سال گذشته با انتشار نامه‌ای خطاب به مهدی کروبی و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، استعفای خود از دبیرکلی حزب اعتماد ملی اعلام کرده بود.او فعالیت در روزنامه اعتماد و نداشتن وقت کافی برای انجام مسئولیت‌های دبیرکلی را دلیل استعفای خود دانست.

نصری: منتقدان برجام اوکراین را راهنمایی کنند

رضا نصری حقوقدان بین المللی با انتشار توئیتی نوشت: منتقدان برجام - که در امر تضمین از همه بهتر می‌دانند - اوکراین را راهنمایی کنند چطور برای چنین تعهدی «ضمانت اجرایی» بگیرد. به گزارش خبرآنلاین، در توئیت نصری آمده است:اوکراین در ازای اتخاذ بی‌طرفی، «تضمین امنیتی» خواسته. یعنی خواسته جمعی از کشورها تعهد بدهند از این پس در صورت تهاجم نظامی روسیه، از اوکراین محافظت خواهند کرد.منتقدان برجام - که در امر تضمین از همه بهتر می‌دانند - اوکراین را راهنمایی کنند چطور برای چنین تعهدی «ضمانت اجرایی» بگیرد.

ادعای یک نماینده مجلس درباره برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت

جلال رشیدی کوچی ادعایی را درباره برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت مطرح کرد.جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس نوشت: برای دومین بار، با ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون آنکه اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص واردات خوردو وجود داشته باشد، مصوبه مجلس بی‌اثر و اجازه واردات ۷۰۰۰۰ خودروی سواری از لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف گردید!
آیا ارتباط برخی از اعضای مجمع با خودرو‌سازان دلیل تصمیم است؟

«پزشکیان» با خودروی قاچاقچیان تصادف کرد

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس در تصادف جاده ای با خودروی قاچاقچیان انسان حامل برخی از اتباع همسایه های شرقی ایران جان سالم به در برد.مسعود پزشکیان که با خودروی زانتیا در حال سفر از ارومیه به تبریز بود، در حوزه شهرستان میاندوآب با خودروی پژو پارس قاچاقچیان انسان حامل برخی افراد مشکوک تبعه همسایگان شرق کشور بشدت برخورد کرد.حادثه زمانی رخ داد که راننده خودروی قاچاقچیان با سرعت و بی احتیاطی محض به ناگاه مقابل خودروی نایب رییس سابق مجلس پیچید.در این حادثه به نماینده تبریز و سایر سرنشینان خودرو وی آسیبی نرسید اما راننده قاچاقچیان انسان که مصدوم و از صحنه متواری شده بود، در یکی از مراکز درمانی میاندوآب توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.گفتنی است نیروی انتظامی نیز بر اساس اخبار دریافتی در کمین خودروی قاچاقچیان انسان بود که تصادف مذکور منجر به شناسایی و دستگیری آنان گردید.

رئیس شورای شهر تهران همچنان در آی‌سی‌یو؛ چمران استعفا می‌دهد؟

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مهدی چمران ستون فقرات جریان شوراست، گفت: به هیچ عنوان بحث استعفای چمران از ریاست شورا مطرح نیست.پرویز سروری، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: آقای چمران همچنان در بخش آی‌سی‌یو بستری است و روند رو به بهبودی را طی می‌کند و هم‌اکنون نیز سطح اکسیژن آقای چمران به 95 رسیده است. ان‌شاءالله با این شرایط در چند روز آینده بنا بر نظر پزشکان به بخش عادی منتقل خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا احتمال دارد با توجه به شرایط جسمی مهدی چمران وی از ریاست شورای شهر تهران استعفا بدهد یا خیر، گفت: به هیچ عنوان این بحث مطرح نیست و مهدی چمران ستون فقرات جریان شورا هستند. امیدوارم هرچه زودتر با کسب بهبودی مجدداً به صحن شورا بازگردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶۷
جناب دادستان
اینکه بعد از گذشت ۴۳ سال هنوز مشکلات مختلف را به دست های پشت پرده نسبت می دهید به کنار، اینکه تمام مسولین فعلی کشور سال ها است در مناصب حساس بوده اند و هنوز دست های پشت پرده برای مشکلات تعیین تکلیف می کنند هم به کنار
فقط با توجه به هموسویی هر سه قوه کشور در حداقل ۹ ماه گذشته، آیا زمان کافی برای از قطع کردن دست های پشت پرده وجود نداشت؟
شاید ۴۳۰ سال زمان‌لازم‌ دارید؟
با ما ندار باشید، بگویید چند سال دیگه لازم است، ما عمر نوح داریم، نگران نباشید، با موضوع کنار می آییم، فقط شما زمان بده تا ۱۰۰۰ سال مسئله ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
اینا به کنار دوستان هنوز همه چیز رو با قبل از انقلاب مقایسه میکنن
مثلا میگن اون موقع روستاها تلفن نداشته حالا داره
اقای رئیسی با گرانی گوشت و برنج و دارو و... خیلی خوب مردم را غافلگیر کردید انوقت شعار می دهید وضع مردم بهتر است و دیگران از امید واری مردم حرف می زنند تا کی عوام فریبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
آقا سیاه نمایی نکن دیگه
ما قرار بود لنگ ببندیم و نون خشک بخوریم که خدا روشکر اگه حقوق چندماه رو پس انداز کنیم میتونیم لنگ بخریم
دیگه به اینها نمیگن دستهای پشت پرده !!
قطعا خودتون میدونید کیا هستن پس بهانه نیارید اگر زورتون بهشون نمیرسه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
اصلا بر فرض که دست پشت پرده هم باشه مگه وظیفه شما نیست که این دستها رو بشکنید؟؟ مگه ما نباید شکایت از ظلم و ستم دیگران رو پیش ما بیاریم؟؟
اقای دادستان شما اعتراف میکنید که دست های پشت پرده وجود دارد و بارها تاکید کرده اید و اینبار هم از دست های پشت پرده در صنعت خودروسازی صحبت میکنید.چگونه است که این دست ها اینقدر قدرتمند هستن که از دست کسی کاری به عمل نمی اید اما در عوض مرتب همه مسئولین برای مردم عادی خط و نشان میکشند از خمله برخورد با حجاب،برخورد با روزه خوار،برخورد با اب بازی،برخورد با کنسرت در بعضی شهرها و .....در این کشور دیوار مردم از همه کوتاهتر و برخورد با انها از همه راحتتر است!!!
من نمیدونم چرا رییس جمهور این دستها نمتونه قطع کنه مگر رییس جمهور ما مردم ایران نیست
گرانی گوشت در آغاز رمضان!!!!!!
به این گرانی اضافه بفرمایید:
گرانی نان
گرانی خرما
گرانی سبزی
گرانی پنیر
البته این پنج قلم را امروز بنده مشاهده کردم موارد دیگر را حتماً دیگران دیده اند !
وقتش شده بدون حضور انگل های اروپایی و آسیایی مذاکره مستقیم با آمریکا را آغاز کنید

یا به توافق می رسیم یا برای ۴۳ سال دیگه دشمن همدیگه میمانیم

با روند فعلی ، از دشمنی ایران و آمریکا همه کشورهای منطقه سودهای کلان اقتصادی برده اند ولی ایران از هر نظر مخصوصا اقتصادی هر سال بدتر از سال قبل شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
هیچ کس دوست نداره اایران و امریکا مذاکره کنن حتی کشورهای دوست
یه جستجو کن ببین عراق تو این بهبوهه جنگ و ... چقدر نفت فروخته
گرانی گوشت در آغاز رمضان

ماه برکت خداست دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
این تازه اولشه
آقای دادستان این دستهای پشت پرده را تا گردن از دو طرف قطع کن
چرا منتظری که مردم بگن اینکار بکن آن کار نکن میدونم کل مسئولین گوش بفرمان مردم هستند ولی داره خیلی دیر میشه لطفا این دستان را قطع کن


کاش حداقل با این حرفا نمک به زخممان نمی پاشیدی شما خودتان با خودتان در جنگید بعدش ما انتظار فرج از شما داریم این حرفا هم همش چنگ زرگری است بیشتر شما جنگ سهم خواهی داره نه جنگ حق مردم مطالبه کردن
گاها جوری از بد بودن وضعیت ورزشگاهها برای خانم ها حرف میزنند انگار خانومارو از یک دنیای دیگه میارند واسه دیدن فوتبال و میبرندشون. بعضی خانومها همین حرفهای ورزشگاه را خیلی راحتتر از مردها بزبان میارند. بعد مگه بچه هستند آخه. توجیهات الکی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
خب اگه ورزشگاه اینقدر جای بدیه و اینقدر حرف بد میزنن که برای مردها هم خوب نیست
کلا تعطیلش کنید
تنهامرگ می‌تواند این شیفتگان خدمت را از میز ریاست ،جدا کند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
میترسم مرگ هم نتونه
گرانی ها با قدرت و بدتر از سالهای قبل ادامه دارد.

رییسی مچکریم
رییسی مچکریم
رییسی مچکریم
.....
....
...
...
آقای دادستان این که چه دستان پنهانی وجود دارد وظیفه شماست ، چرا فرار رو به جلو میکنید؟
اگر یکی روزه خواری کنند ، و مصیبتا سر میدهید برای این موضوع با این همه خسارات مادی و معنوی دست روی دست گذاشته اید و تازه صحبت دستان پنهان میکنید؟
همه جور شوخی.... حتی جلوی دوربین می کنید و اگر حذف بشه کلی اعتراض از طرف خود خانمها انجام میشود. بعد پشت صحنه هم، سوء استفاده کنندگان فکر می کنند که چراغ سبز دیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
خواهش میکنم خودت هم چند بار نظرت رو بخون ببین چیزی متوجه میشی
چمران اعتراف كند قبل از مرگش تا گناهانش كمتر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
اگه بخواد همه چیز رو اعتراف کنه حداقل باید 20 سال دیگه عمر کنه
یه مشت تعطیل شدن تصمیم گیر همه چیز ملت
واقعاًواردات ۷۰۰۰۰ خودروبرای چه موضوعی است یاواردات آزاد ویاممنوع برای همه ۷۰۰۰۰ خودروسهم عزیزان محترم ومدیران محترم ونورچشمی های محترم میشودمردم عادی که حتی دستشان بدهانشان هم میرسدهرگزنه قادربه خرید خودروهای وارداتی هستندونه حتی قادربه پرداخت مالیات مالایطاق چنین خودروهائی مسلماًکسی بایدجلواین تبعیض علنی رابگیرد مجلس محترم اگربخواهدعدالت برقرارشودواصرار به ورود خودروخارجی داردبهتراست اولاًسودبازرگانی آنراکاهش دهد وثانیاًکلاًورودآنراآزادکندومالیات برخودرولوکس راکان لم بکن
سازد وگرنه فقط اجازه واردات تعدادکمی خودروبرای اشخاصی خاص ظلم اشکاربه همه است بلاخره درکشوراسلامی انتظار عدالتی اسلامی ومساوات برای همه میرود ونه یک درهرار
هروقت تو این کشور کسی از خودروسازان انتقاد میکنه
باید گفت
دست از عوام فریبی بردارید
با یه دستور میشه در خودرو سازی ایرانو بست و به تویوتا گفت بیا ایران خودرو بساز برامون والا سال ها است هممونو مسخره کردید
میاندواب نیست اسم واقعی انجا قوشاچای است و همیشه خواهد بود
میرسلیم خطاب به آمریکا: «برجام» را در مجلسین خود تصویب کنید. فرمایش شما را به آنها رساندیم .گفتند به میر سلیم سلام برسانید و بگویید چم اطاعت میشود . امر دیگری نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
میرسلیم باغچه خودشو بیل بزنه

مصوبه واردات خودرو توسط مجلس تایید شده

مجمع تشخیص، هوایش کرد !!!!!!؟؟

شما فعلا اعتبار مجلس خودتان را نگهدارید

دخالت در کار امریکا ، باشه واسه بعدتون !@@@؟
آمریکایی‌ها دنبال تجزیه ایران هستند
با این دستهای پشت پرده شدیدا برخورد کنید فرض کنید اینها کسانی هستند که در ملا عام روزه خواری میکنند.
تمام کالا و خدمات تو کشور با دلار ۵۰ هزار تومانی به دست ملت میرسه از پراید گرفته تا پیاز ؟؟؟؟!! روزی که دلار ۱۱هرار بود پراید ۲۲ میلیون حالا دلار ۲برابر شده ولی پراید و پیاز ۱۰ برابر ؟؟؟الکی نیست دولت داره برای دلار هم سوبسید میده ؟؟
نماینده جان . با نخبگانی که در همون مجلس داریم حتمن درست می گی!
روضه نخون آقای دادستان و به وظایفت عمل کن
من کاری به درست یا نادرست بودن کار پوتین در حمله به اوکراین ندارم ولی اگه بخواهیم بدون حب و بغض صحبت کنیم
۱_ پوتین نشان داد که اروپا عملا در دنیا حرفی برای گفتن ندارن و بیشتر نقش مترسک رو دارن و این در زمان خروج ترامپ از برجام هم کاملا هویدا بود که هیچ کاری نکردن
۲_ امریکا بیشتر نقش نابودی کشورها رو داره تا آبادی آنها از وًعیت افغانستان و عراق گرفته و این هم عاقبت اوکراین که هوس پیوستن به ناتو رو کرد
نتیجه گیری
ایران ، روسیه و چین با به عنوان یک متحد همواره کنار هم باشند .و ایران باید از این بحران آنژی که دامنگیر اروپا شده نهایت استفاده رو ببره. با قدرت فروش نفت رو در دوره بایدن افرایش دهد و با پولش زیر ساخت‌های کشور رو درست کنه
شعار نه شرقی و نه غربی رو از سر در وزارت خارجه بر ارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
چقد تو درک و شعورت بالاست
دیگه برای ملت نه اصلاحات مهم هستند نه خاتمی و نه محمود و نه حسن ؟؟ مشخص شد هر کدام فقط یاد داشتند که از احساسات پاک ملت سو استفاده کنند و بس .
سلام جناب اقای دادستان با توجه به وظایف قانونی شما تظلم خواهی ملت پیگیری فرمایید یک تقاضا دارم ازمجموعه پلیس راهور کشور درخواست امارنمایید چند درصد خودرو های صدمه دید داخلی ومربوط بکدام تولید کنند است طبق امار روزانه میانگین چهل ویاچهل ویکنفر در روز کشته شده اند که تعداد فوت شده ۷۴۲ نفر شده ایا این دستهای پشت پرده از اسمان امده اند که در کشور قابل پیگیری نیستند برادر بزرگوار چشم ملت بدست توانمند شماست
دستهای پنهان ؟!....صنعت خودروسازی مثل ۸ پا ....دستاش رو بیرون انداخته در حال شلنگ و تخته انداختن هست....کجاش پنهانه!!!!
دست ها رو شده و دیگر پشت پرده نیست . کاملا مشهود است.
وقتی هایما و تیگو ۷ حدودا 17 هزار دلار خارج از ایران معامله میشود و در ایران ۱ میلیارد تومان یعنی با دلار ۲۵هزار تومانی ۴۰۰ میلیون میشود.
چند واحد نظارت هست که این گران فروشی ۲۵۰ درصدی را نمیبیند؟
کجای این پشت پرده است؟
اختلاف قیمت به جیب کی میرود؟
در صنعت خودروسازی یک عده ای که همان دست های پشت پرده هستند از طریق منابع انسانی و پول های بادآورده سرمایه گذاری کرده اند و از آنجایی که این سرمایه گذاری ها ناکارآمد و منجر به ریخت و پاش شده است دچار ضرر و زیان شده اند و این دست های پشت پرده و نابلد و طماع هر طور که شده است می خواهند ضرر و زیان خود را از جیب مردم جبران کنند و متاسفانه اشخاصی که در تشخیص مصلحت و شورای نگهبان هستند فریب آنها را در قالب صنعت ملی خورده اند
ولی این آقایان باید بدانند که این حمایت ساده لوحانه به نفع مردم و صنعت و تولید و اشتغال کشور نیست و بیشتر به نفع یک عده خاص در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری رانتی و دلالی است و گرنه حمایت باید کاملا منطقی و اصولی و بر اساس قاعده ترجیحا بین المللی و یا هدفمند و نتیجه محور باشد
اگر واقعاْ دلشان به حال اشتغال و صنعت کشور می سوزد که البته باید هم بسوزد اما واقعی؛ بهتر است سرشان را از زیر لاک خود در بیاورند و ببینند که چرا باید در بازار خودرو دچار آشفتگی وحشتناک چه در زمینه خودرو و چه قطعات و چه تعمیرات و خدمات باشیم و اگر هم اندک پیشرفتی هم حاصل شده است هیچ تفاوتی با زمان قبل از انقلاب ندارد و شاید بدتر هم شده است و در شهرهای بزرگ و یا موارد بسیار خاص و منظوردار و با هزینه گزاف اتفاق افتاده است و در نقاط دور دست مردم از لحاظ خدمات و پیشرفت چه فیزیکی و چه مجازی و فناوری اطلاعات و فرهنگی و اقتصادی در فقر و بدبختی بسر می برند مگر اینکه افرادی از آنها که سر و رازی با بالا داشته و از طریق لابیگری و دور زدن قانون و بی عدالتی امکانات را برای آنجا کنده اند
واقعا این همه خودرو قاچقچی انسان را نمی توانند و یا نمی خواهند کنترل کنند.
جناب نصری مسئولین ایرانی اگه خودشون می دونستن که کاسه چکنم چکنم دست شون نمی گرفتن تا عمری ما رو بدبخت کنند و حسرت روزهای خوب و آرام گذشته رو به دل ما بذارن!
جناب دادستان ، یعنی این عواملی که جزو مافیای خودرو هستند را نمی شناسند !!!!!!!؟؟؟؟؟

پس این تعداد سازمان های اطلاعاتی امنیتی متعدد و رنگارنگ چکار میکنند ؟

آیا واقعا در شهر تهران ، یک جانشین به جای چمران که ماههاست بیمار و در بیمارستان ICU بستری بوده ، وجود ندارد ؟

پس قبول کنیم که در تربیت مدیران لایق و شایسته کمکاری حاد داشته و داریم

هر چند جناب چمران هم فقط برای یک جناح خاص !!! مفید و موثر بوده اند و بس
دادستان محترم شما که قانون و زورش را دارید چرا این دست ها را قطع نمی کنید تا کی باید بشنویم و عملی نبینیم؟
جناب دادستان محترم دست پنهانی نیست از روز روشن تر است. عملا پس از دولت آقای روحانی که زنگنه و نعمت زاده با کلی دبدبه و کبکبه وارد عرصه شدند و به ناگاه تمام حرفهایشان در خصوص تصمیمات درست برای سوخت و خودرو عوض شد و به ساز خودروسازان رقصیدند، مطمئن شدیم که دستهایی در عیان دیده می شود
دررابطه با خودروهمه مردم سرکارند پلیس خوب وبد بازی می کنند
قیمت گوشت از کیلویی 10 تا 14 هزار تومان ابتداری تحریم ها به 170 هزار تومان رسیده بعد تورم اعلامی مرکز امار و بانک مرکزی30 تا 40 درصد است
مگر ما روزه نمی گیریم که کم بخوریم پس چرا گوشت به جای ارزان شدن گران میشود ؟
با حضور چمران شهر چقدر گل و بلبل شده،
با سلام و تبریک سال نو ؛
لطفا جلسات شورای شهر در بیمارستان و در کنار ستون فقرات برگزار شود،
دادستان کل کشور بجای اینکه فکر آب خوردن مردم تو رمضان باشه یک فکری بحال صنعت خودروسازی باشه
در صنعت خودرو سازی نیست هر جا قرار باشه کار سالم و درستی انجام بشه یک سری دست مخفی وجود داره
آقای دادستان با اقرار به دستهای پشت پرده و قول وزیر صنعت مشکل حل نمیشه فغلا واردات با تعرفه معقول زو باز کنید هر وقت این دست ها کوتاه شدن و قولها عملی شد اونوقت حمایت خواهند شد
فک کنم امریکا از من خوشش اومده!
دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد) این پرده ها از محدود کردن مطبوعات و قوانینی مثل طرح صیانت و انتشار اخبار فرمایشی و کنترل اخبار بخاطر خوش امد این و اون بوجود می اید !!! وقتی پرده ای نباشد دست پشت پرده ای هم نخواهد بود
آقای روزنامه اطلاعات
شک نکنید که حضور بانوان در ورزشگاه، فضای آن را تعدیل خواهد کرد. همچنان که همان کسانی که در ورزشگاه به قول شما شئونات اخلاقی و فرهنگی را رعایت نمی کنند در محیطهای دیگر مثل محله و خیابان و اتوبوس و مترو و پارک و صدها جای دیگر کاملا ان را رعایت می کنند.
آنچه شما به آن عدم رعایت شئونات اخلاقی و فرهنگی می گویید مربوط به فحش ها و کلماتی هست که در آنجا رد و بدل می شود. در نمونه های کوچکتر مثل محیط های کاری هم می توان دید که در محیط های تک جنسیتی (چه زنانه و چه مردانه) این کلمات و شوخی های حاوی فحش و کلمات جنسی با رعایت کمتر و آزادی بیشتری ادا می شوند و همین آدم ها به محض ورود به محیط های مختلط رعایت بیشتری می کنند!
حدود 30 درصد اقتصاد خانواده های ایرانی مستقیم و غیر مستقیم صرف خودرو میشه و به دلیل انحصار ظالمانه این بخش فشار سنگین اقتصادی و ایجاد تورم بر مردم ایجاد کرده. با اینکه پول ملی را به شکل وحشتناکی بی ارزش کردند ولی با اینحال با نرخ ارز آزاد، خانوار ایرانی چند برابر قیمت جهانی بابت خرید خودروی بی کیفیت که در هیچ کجای دنیا خریدار ندارد پرداخت می نمایند.
علت تورم افسار گسیخته و نابودی اقتصاد همین انحصار خودرو است که درآمد مردم را به گروگان گرفته اند وگرنه چرا کشورهای جنگ زده ای مثل افغانستان-سوریه و یا عراق که یک دهم درآمد ارزی ایران را ندارند چنین تورمی را ندارند.
یک تصمیم انقلابی نیازه که کلاً این کارخانجات شبه خودروسازی را تعطیل کنند و گرنه سمبل کردن قطعات چینی به اسم خودروی ملی چه افتخاری داره.
بیصبرانه منتظریم ببینیم عامل راه ندادن خانمها به ورزشگاه در مشهد و سپس استفاده از اسپری فلفل چه کسانی هستند؟!
میر سلیم مثل اینکه تازه از خواب بیدار شده!!!
دادستان به جای اعتراض بهتر است قانون شکنان را تعقیب کند. دست های پشت پرده که زور هیچ کس به آنها نمی رسد و در لایه های بالا نفوذ دارند و حتی با تصویب قانون هم اجازه واردات نمی دهند تا مبادا منافع چینی ها و آقا زاده ها به خطر بیفتد.
دادستان تهران منو عاشق حرفش کرد. وااااااااااقعا...؟؟؟؟؟؟الان کلی تر ازین نمی شد گفت؟ مردم برای مدلهای پایین خودرو بعد از چندماه تا ۱۰۰میلیون هم پول بیشتر دادند. حالا تعداد مردم و حجم پول رو حساب کن. انقدر سخته حدس بزنی مافیای عظیمی داره نون میخوره؟
آیا شهر مشهد تافته جدا بافته از سایر شهرهای ایران است؟ چه فرقی بین شهر مشهد با سایر شهرها به لحاظ قانونی دارد/ البته نیک می دانم شهر مشهد مدفن امام معصوم است واحترامش برهمه واجب است اما به لحاظ قانون باید باهمه شهرها یکسان باشد وهرقانونی که در دیگر شهرها مجرا ومسری بوده می بایست دراین شهر هم رعایت شود.
اگر در شهری کنسرت و موسیقی آزاد است در این شهر هم باید آزاد باشد اگر در دیگر شهرها ورود بانوان آزاد است دراین شهر هم باید آزاد باشد چون قانون کشور اینگونه مدون شده است.
اینکه بر فدراسیون خرده می گیرند چرا در شهر مشهد بازی فوتبال را برگزار کرده است بسیار حرف بیجایی است باید از آن افرادی خرده گرفت که به قوانین مملکتی وقعی نمی گذارند و خود را بالاتر از قانون می دانند
خطاب به فدراسیون فوتبال و مسئولین : شتر سواری دولا دولا نمیشود
در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد
دادستان محترم کشور، رهبری میفرمایند صنعت خودروسازی مورد تائید نیست، رئیس جمهور میفرمایند در حق ملت اجحاف میکنند شما میفرمائید دستهای پشت پرده وجود دارد.
ما ملت بیچاره چه کنیم؟
ماچکار میتوانیم بکنیم؟
من بعنوان یک مهندس با زن و دو بچه الان نیاز دارم ماشینی بخرم و سوارش شوم. چرا باید سه برابر قیمت جهانی اش باید پول بپردازم؟
مگر یکی از وظایف دادستانی کشور استفای حق ملت نیست؟
چرا اجازه میدهید خودرو سازها و بقول شما دستهای پشت پرده باعث حق خوری از من بعنوان یک شهروند شوم؟
داد خود پیش کی ببرم؟ بجز دادستان چه مقامی داد ملت را خواهد ستاند؟
مردم هم بگن دست های پنهان و مسئولین دست اندر کار هم بگن دستهای پنهان، کمی خنده داره، نیست!!!؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل