بازدید 22623

هفت فرمان رئیس‌کل بانک مرکزی به مدیران‌عامل بانک‌ها

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر انجام نظارت‌های هوشمند بر عملکرد بانکها در سال جدید، هفت فرمان مهم به منظور حمایت از رونق تولید صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 27 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی علی صالح آبادی در دیدار نوروزی با مدیران عامل بانک‌ها گفت: بانک مرکزی در چارچوب برنامه جامع تحول و اصلاح شبکه بانکی کشور، نظارت‌های هوشمند خود را گسترده‌تر خواهد کرد؛ به همین منظور بانک‌ها باید:

- انضباط مالی و بهداشت اعتباری خود را در دستور کار جدی قرار دهند.
- اعطای تسهیلات بانکی به مردم را با رعایت اعتبار سنجی دقیق و وثایق سهل‌تر، تسهیل کنند.
- تسهیلات بانکی را به صورت هدفمند و صحیح به بخش‌های مختلف تولیدی اعطا کنند.
- تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی به بخش‌های غیرمولد را متوقف کنند.
- مراقبت‌های لازم در زمینه کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها را به صورت دقیق انجام دهند.
- مدیریت نقدینگی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و نظارت هوشمند بر مصرف تسهیلات را عملیاتی سازند.
- اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی نیز طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ جز با سپردن وثایق معتبر، ممنوع است.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه بانک‌ها قبلاً می‌توانستند طلا، اوراق و ارز را به عنوان وثیقه نزد بانک مرکزی بگذارند، افزود: در سال جاری، موارد دیگری هم به این وثایق اضافه شده و به زودی دستورالعمل آن نیز آماده ارسال می‌شود. در این شرایط بانک مرکزی می‌تواند این وثایق را در صورت عملی نشدن تعهد بانک‌ها در سامانه‌ای به فروش برساند.

صالح آبادی همچنین بر ضرورت عملیاتی شدن اصلاح نظام بانکی تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی در سه حوزه رابطه دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها، رابطه بانک‌ها و بانک مرکزی و رابطه بانک‌ها با مشتریان از الزامات سال جاری است و امسال حتماً فرآیند اصلاح و تحول در این سه رابطه باید اتفاق بیفتد تا شاهد تحول در نظام بانکی باشیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به راه اندازی صندوق‌های بازار پول در سال جاری افزود: صندوق‌های بازار پول می‌توانند ابزاری با سررسید کمتر از یکسال را خریداری کنند، بر این اساس در سال ۱۴۰۱ بانک‌ها نیز با ساز و کار مشخص و هماهنگ با سازمان بورس می‌توانند در بازار سرمایه اقدام به تشکیل این صندوق‌ها نمایند.

صالح آبادی در ادامه تصریح کرد: در کنار صندوق‌های بازار پول که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد، بانک‌ها همچنین می‌توانند برای مدیریت نقدینگی خود با هماهنگی بانک مرکزی اوراق کوتاه مدت زیر یک سال در فرابورس منتشر کنند، به این نحو که بانک‌ها بر اساس مجوز بانک مرکزی اقدام به انتشار گواهی سپرده (Certificate of Deposit) می‌نمایند، این گواهی سپرده معاف از مالیات بوده و در بازار سرمایه نیز به نرخ بازار قابل معامله است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان همچنین ضمن تاکید بر لزوم آسیب شناسی برخی از اختلالات بوجود آمده در بعضی خودپردازهای بانکی طی روزهای گذشته نوروز، برای بررسی دقیق این موضوع در بانک‌ها و حل مشکل احتمالی در آینده دستورات لازم را صادر کرد.

در این دیدار مدیران عامل بانک‌ها نیز با ارائه دیدگاه‌های خود درقبال برنامه جامع تحول شبکه بانکی و حمایت از برنامه‌های بانک مرکزی در جهت حمایت از رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان، از اصلاح روابط بانکی و تسهیل ارائه تسهیلات خرد به مردم با رعایت اعتبارسنجی و ابزارهای جدید مدیریت نقدینگی در شبکه بانکی استقبال کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
از صالح آبادی بعیده. اینقد دیگه سوادش نمی کشه. کار یکی دیگست.
فرمانهای فرمالیته
سود بانکی و بهره را به زیر ۵ درصد کاهش دهید. همه درد ها درمان خواهد شد
تکلیف بدهی بانک ها به بانک مرکزی چه میشود قوانین من در آوردی بانک های خصوصی که مغایرت با قوانین بانک مرکزی میباشد کی اصلاح میگردد نظارت بانک مرکزی بر بانکها میبایست ماهانه صورت پذیردواموال تورم زا بانکهاکی بفروش میرسد بساط بنگاهداری بجای بانک داری کی جمع آوری میگردد چرا کارمندان بانکها از امتیازات وام بیشتر نسبت به کارمندان دولت بهره میبرند چه کسی میبایست این قوانین را اصلاح و ابلاغ نماید
همش حرف. بانکها همچنان به کارهای ضد تولیدی و سودجویانه خود به قیمت بیچاره کردن بخش مولد کشور ادامه میدهند و برای کارمندان خود وام های میلیاردی بدون کارمزد پرداخت میکنند
شر و ور
ایرانیها فقط اهل حرف و شعارند و اصلا اهل عمل و حرکت نیستند
این بهداشت اعتباری یعنی چه!؟؟
بنظر شما دوز اول یا دوم یا سوم کرونایش را زده یا نزده؟؟!
یا.....عدم رعایت بهداشت از سوی کارکنان دایره اعتبارات است؟؟!!
یا چه؟؟ واضح تر بگو تا ما هم متوجه شویم!
اکر اینگونه پیش بروند مدیران چگونه باید دزدی نمایند ....
با ارغام یک مشت بانک وموسسه کلاهبردار و ورشکسته که اموال وسپردههای مردم را به یغما برده بودن آنها را از بحران خا ج کردن و با عظمت ترین بانک جهان را وارد بح ان کردن مشتی کارمند کار نکن و از زیرکار دررو که هیچ تعهدی ب ای حلال وحرام بودن حقوقی که ذمیگیرند ندارند آبروی صد ساله بانک سپه را بر باد دادن
کاش این آقای رئیس کل؟!یه فرمانی هم می داد تا سامانه های پایا و ساتنا در تعیلات نرند لالا؟!مگه فناوری هم خواب داره؟!26اسفند پایا کردم هنوز تا امروز نیامده به حساب؟!حالا باید شال و کلاه کنم ولی کجا به کی باید مراجعه کرد ؟! از الان میدونم که این به اون پاس میده و اونم به اون و........خودشون هم نمیدونن دارن چه کار می کنند ؟!اگه با دستور مشکلات حل می شد که تا حالا همه مشکلات حل شده بود؟!
تورم لنگ همین ۷ فرمان بود؟ زرشک
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار