بازدید 16351
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»؛ روز سوم

«رباب نوازی» رحیم خوش نواز / «ای لای» شهرام ناظری / موسیقی سنتی یونان با بوزوکی / دوئت ویولنسل با یک ویولنسل / آیا زندگی جاودان دست یافتنی است؟ / معانی جالب زبان بدن ایتالیایی‌ها

شاید فرصت تماشای بهار دیگری را نداشته باشیم و با این نگاه از لحظه به لحظه فروردین هزار و چهارصد و دو لذت ببریم. بسیاری از ما با اقوام درجه اول و حتی برادران و خواهران خود نیز ارتباط نداریم. چه نیک که در این ایام اگر معاشرت حضوری میسر نشد، دست کم با تماس تلفنی به آنها تبریک بگوییم و اگر حس دیدار نبود، حالِ گفتار برقرار باشد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 23 March 2023

«رباب نوازی» رحیم خوش نواز / «ای لای» شهرام ناظری / موسیقی سنتی یونان با بوزوکی / دوئت ویولنسل با یک ویولنسل / معانی جالب زبان بدن ایتالیایی‌هاسومین روز بهار هزار و چهارصد و دو نیز فرارسید. اینک که شکوفه‌های گیلاس آهسته آهسته بر شاخه‌ها نقش می‌بندد و جامه‌های سپید در این فصل زیبا تن‌پوششان می‌شود و در روزهای پیش روی از تعطیلات نوروزی از خوشی دریغ نورزید و حالتان را به گونه‌اش شکل دهید که با امید به آینده بهترین روزهای سال را رقم بزنید. این تحول را از خود آغاز و حس مثبت زندگی را این روزها به اطرافیان‌تان منتقل کنید.

بهار به تک تک خانه‌ها سرک می‌کشد و این ما هستیم که به بهار رخ می‌نماییم یا رخ می‌پوشانیم. شاید فرصت دیدن بهار دیگری را نداشته باشیم و با این نگاه از لحظه به لحظه فروردین هزار و چهارصد و دو لذت ببریم. بسیاری از ما با اقوام درجه اول و حتی برادران و خواهران خود نیز ارتباط نداریم. چه نیک که در این روزها اگر معاشرت حضوری میسر نشد، دست کم تلفنی به آنها تبریک بگوییم و اگر حس دیدار نبود، حالِ گفتار برقرار باشد.

از «ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟» محمدرضا شجریان

این بهاریه را با شعری از ملک الشعرای بهار به پایان می‌رسانیم و دعوت می‌کنیم، مجموعه ویدیویی امروز «تابناک» را ببینید.

رسید موكب نوروز و چشم فتنه غنود
درود باد بر این موكب خجسته، درود
به كتف دشت یكی جوشنی است مینا رنگ
به فرق كوه یكی مغفری است سیم اندرود
سپهر گوهر بارد همی به مینا درع
سحاب لل پاشد همی به سیمین خود
شكسته تاج مرصع به شاخك بادام
گسسته عقد گهر بر ستاك شفتالود
به طرف مرز بر آن لاله‌های نشكفته
چنان بود كه سر نیزه‌های خون‌آلود
به روی آب نگه كن كه از تطاول باد
چنان بود كه گه مسكنت جبین یهود
صنیع آزر بینی و حجت زردشت
گواه موسی یابی و معجز داوود
به هركه درنگری، شادیی پزد در دل
به هرچه برگذری، اندهی كند بدرود
یكی است شاد به سیم و یكی است شاد به زر
یكی است شاد به چنگ و یكی است شاد به رود
همه به چیزی شادند و خرم‌اند و لیك
مرا به خرمی ملك شاد باید بود

 

رباب نوازی؛ رحیم خوش نواز

موسیقی در جغرافیای «ایران بزرگ» پیوندی ناگسستنی دارد؛ پیوندی که بخشی از زنجیره فرهنگی مردمان این ایران زمین است. اکنون برای درک بهتر این قرابت، رباب نوازی استاد رحیم خوش نواز از اساتید موسیقی اهل هرات را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

ای لای ؛ شهرام ناظری

«ای لای» یکی از قطعاتی کردی شهرام ناظری است که برای کردها با اجرای همراه با گروه کامکارها و برای عموم با اجرای مشترک این استاد موسیقی به همراه ارکستر لوریس چکناواریان شناخته شده است. این قطعه را با همراهی کامکارها می‌بینید و می‌شنوید.

 

موسیقی سنتی یونان با بوزوکی در کف خیابان

یک اجرای خیابانی از موسیقی سنتی یونان را می‌بینید و می‌شنوید که توسط گئورگی با ساز یونانی «بوزوکی / μπουζούκι / Bouzouki» نواخته شده است.

 

دوئت ویولنسل با یک ویولنسل ؛ رابرت هانستاین

دوئت ویولنسل با یک ویولنسل شاید عجیب و غیرقابل هضم باشد، اما دو موزیسین با یک ویولنسل و بدون آرشه اجرای متفاوتی را ثبت کردند. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

آیا زندگی جاودان دست یافتنی است؟

به دست آوردن عمر جاودان آرزوی دیرینه بشر است، لذت‌ها و موفقیت‌های زندگی هرچه باشد مقصدی جز مرگ ندارد و ادامه زندگی و استفاده از دستاوردهای حاصل از آن در تاریخ آرزوی انسان‌ها بوده است. با توجه به مقدار سرمایه‌گذاری که روی این مساله انجام می‌شود، می‌توان فهمید که شاید انسان دیگر به دنبال چشمه آب حیات نباشد، اما همچنان از راه های دیگری به دنبال افزایش طول عمر و رسیدن به زندگی ابدی است. در این ویدیو با جدیدترین دستاورد‌ها و روش‌هایی که انسان از طریق آن به دنبال رسیدن به زندگی ابدی است، آشنا شوید.

 

معانی جالب زبان بدن ایتالیایی‌ها

بیش از ۹۰ درصد ارتباطات می‌توانند غیر کلامی باشند و زبان بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ولی در زبان ایتالیایی به ویژه حرکات خاصی برای بیان بسیاری از امور به کار می‌رود که در این ویدئو تعدادی از مهم ترین‌ها را می‌بینیم. دیدن این ویدیوی جالب را با زیرنویس فارسی در «تابناک» از دست ندهید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی