بازدید 37470
دو هزار و نهصد و پنجاه و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

حاجی دلیگانی: دولت در سال ۱۴۰۱ هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد / گلایه نماینده مجلس از ضعف دولت در استفاده از زنان / نام خلیج فارس در گذرنامه بنیانگذار امارات

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: مسمومیت ۴۹۵ نفر در چادر‌های مسافرتی از ۲۵ اسفند تا اول فروردین / پرسپولیس علیه دروازه‌بان سابقش: در کشورش هم چنین درآمدی نداشت! / هشدار دموکرات‌ها به بایدن: احتمال دارد به توافق با ایران رای منفی دهیم / روایت رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه / محمد هاشمی: دادن یک بسته غذایی نمی‌تواند از جامعه فقرزدایی کند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱ 23 March 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

محمد هاشمی: دادن یک بسته غذایی نمی‌تواند از جامعه فقرزدایی کند

دولت وعده‌هایی داده که نه تنها هیچ کدام‌شان محقق نشده بلکه اتفاق خاصی هم رخ نداده است؛ برای نمونه، هنگامی که به بحث گرانی نگاه می‌کنیم قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم پیدا کرده و تامین معیشت مردم با مشکلاتی مواجه است.گفته شده در کوتاه‌مدت یک بسته غذایی که مایحتاج ضروری است به اقشار آسیب‌پذیر داده شود؛ یک بسته غذایی که نمی‌تواند از جامعه فقرزدایی کند.امروز جامعه ما خشن و آستانه صبر مردم کم شده است.در بحث توسعه روابط خارجی هم سرنوشت برجام هنوز مشخص نشده است، هم روسیه امروز برای ما بازی درآورده و مشکل درست کرده و هم آمریکایی‌ها حاضر نشدند همه خواسته‌ها را بپذیرند./ ایلنا

افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن در عراق؛ قیمت منزل در بغداد گران‌تر از استانبول و تهران

برای چهارمین ماه متوالی قیمت املاک مسکونی و تجاری در عراق به افزایش خود ادامه داده و طی هشت سال گذشته (پیش از حمله گروه تروریستی داعش به شمال و غرب عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی) رقم بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است.در این میان، بغداد، کربلای معلی، نجف اشرف، بصره، فلوجه، الرمادی و حله در صدر افزایش قیمت مسکن قرار دارند و ناظران با بیان اینکه بسیاری از این منازل گران‌تر از املاک موجود در شهرهایی نظیر استانبول، تهران و امّان است، معتقدند فارغ از وجود خدماتی نظیر آب و برق و شبکه فاضلاب و مسیرهای دسترسی، امنیت و ثبات اجتماعی نقشی پررنگ در ارزشگذاری املاک ایفا می کند.میانگین قیمت مسکن در منطقه الکراده بغداد مثلا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۸۰ هزار دلار بود؛ اما اکنون به بیش از ۲۸۰ هزار دلار رسیده، در حالی که با توجه به قیمت هر متر برابر با ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار، قیمت برخی منازل و ساختمان‌های مسکونی در مناطق دیگر به دو میلیون دلار هم می رسد./شفقنا

سرلشکر سلامی: دست از شرارت بردارید، وگرنه مجبور به تجربه مجدد حمله موشکی سپاه خواهید بود

فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به صهیونیست‌ها: مراقب باشید ما فقط تشییع جنازه برای شهیدانمان نمی‌گیریم، بلکه انتقام آن‌ها را بلافاصله خواهیم گرفت.این پیام‌‌ جدی و واقعی است و اگر ‌دوباره تکرار ‌شود مجبور به تجربه مجدد حمله موشکی سپاه خواهید بود ‌و باید طعم تلخ ضربات موشک‌ها ‌را تحمل کنید.دست از شرارت بردارید، وگرنه روزنه‌های کوچکی که بر روی شما در جهان باز است را خواهیم بست./باشگاه خبرنگاران

نوبت دزدی به گل‌های سر قبرها رسید/ واکنش بهشت زهرا به سرقت‌های خرد از گورستان

سازمان بهشت حضرت زهرا اعلام کرد: تلاش می‌کند در صورت بروز سرقت‌های خرد که عمدتاً سرقت گل از مقابر مؤمنان است، در اولین فرصت این گل‌ها را جایگزین کند.

خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر دنبال مصادره یک محموله نفتی

فارس نوشت: گفته می‌شود خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر در دادگاهی در آمریکا دو شکایت مطرح کرده و خواستار مصادره یک محموله نفتی که ادعا شده متعلق به ایران است، شده‌اند.

پزشکیان: اگر این‌ها انقلابی هستند، سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردند بنشینند

نماینده مجلس گفت: اگر آقایان راست می‌گویند خودشان بیایند از سیستم دولتی سرویس بگیرند. اگر این‌ها انقلابی هستند، سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردند بنشینند. بعد زمانی که دارو گیرشان نیامد، در نوبت بایستند، پزشک به آن‌ها محل نگذارد آن وقت می‌دانند چگونه باید قانون بنویسند.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این که چرا شعار «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: کلیات این موضوع از توسعه علمی و اشتغال از طریق علم مطرح شده است. اما تصور می‌کنم در اجرای این شعار مسئولان به مشکل بخورند. چراکه مصوبات مجلس، بیشتر دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است. مکانسیم‌های پرداختی که برای آنان تنظیم شده، محدودکننده است؛ بنابراین، محدودیت‌ها برای اجرای این شعار، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.پزشکیان تصریح کرد: نمی‌شود کسانی را که می‌فهمند، می‌دانند و عالم هستند را با کسانی که نمی‌دانند و نمی‌فهمند هماهنگ کنید. یعنی در جامعه‌ای که عالم و غیرعالم بخواهد برابر شود، کار بکنی یا نکنی، اگر مکانسیم پرداخت یکی باشد، طبیعتا، خیلی بعید است که انگیزه‌ای برای کار کردن در کشور به وجود بیاید. به همین دلیل، تا نگاه تغییر نکند، به این سادگی مشکلات قابل حل نخواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: درباره پیام رهبری هم آقایان هر روز سخنرانی خواهند کرد اما این سخنرانی‌ها کار را به جایی نمی‌رساند. چون به شعار و سخنرانی نیست، به باور و اعتقاد است. باور و اعتقاد نیاز به انگیزه دارد و انگیزه هم بدون مشوق‌های کارشناسانه و عالمانه امکان‌پذیر نیست. نمی‌شود شما مکانیسم پرداخت کسی را که کار می‌کند و کسی که کار نمی‌کند را به یک شکل طراحی کنید. زمانی که به یک شکل پرداخت کنید، به مشکل برخورد خواهید کرد. بنابراین در این موضوع، باید دولت و نهادهای دیگر نگاه خود را به دانشگاه تغییر دهند.

شغل های فرمانده کل ارتش پیش از نظامی شدن

فرمانده کل ارتش در گفت و گویی تلویریونی از مشاغل خود پیش از نظامی شدن سخن گفت.سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: قبل از ورود به ارتش در کوره آجرپزی، نقاشی ساختمان و ... کار کردم . تا قبل از ۲۰ سالگی و ورود به ارتش، از کار در کوره‌پزخانه تا داوری فوتبال، همه کارها را انجام داده ام.

حاجی دلیگانی: دولت در سال ۱۴۰۱ هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت در سال ۱۴۰۰ می‌گفت وقتی ما کار را دست گرفتیم حدود پنج ماه از سال گذشته بود و از طرفی، ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع هم صرف شده بود که انتقال قدرت صورت گرفت. اما در سال جاری، دولت هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد و زدن چنین حرف‌هایی دیگر معنا ندارد.

نماینده میمه و شاهین‌شهر اظهار داشت: آنچه دولت انتظار داشته را مجلس در اختیارش گذاشته است و به نوعی باید بگویم حتی فراتر از آنچه آن‌ها از ما می‌خواستند را در اختیارشان گذاشتیم. به عنوان مثال در بودجه ۱۴۰۱ در موضوع ارز ترجیحی مطابق میل دولت کار کردیم و دستشان را باز گذاشتیم.حاجی‌دلیگانی یادآور شد: دولت در سال ۱۴۰۰ می‌گفت وقتی ما کار را دست گرفتیم حدود پنج ماه از سال گذشته بود و از طرفی، ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع هم صرف شده بود که انتقال قدرت صورت گرفت. اما در سال جاری، دولت هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد و زدن چنین حرف‌هایی دیگر معنا ندارد.

او در پاسخ به اینکه رویکرد مجلس در سال ۱۴۰۱ با دولت چگونه خواهد بود و اگر شش ماه اول سال هم به مانند سال ۱۴۰۰ سپری شود، اقداماتتان نسبت به دولت جدی‌تر خواهد شد، گفت: ما انتظار داریم از همین شروع سال با توجه به اختیاراتی که به دولت دادیم آن‌ها وضع اقتصادی را تغییر دهند، همان‌طور که در اهداف خود بیان کردند. ما براساس یک منطق به این جمع‌بندی رسیدیم که شش ماه اول کار دولت، صبور باشیم تا وزرا خودی نشان دهند، از این‌رو اگر وزرا تا آخر فروردین خود را اثبات یا مسائل مربوط به خود را مدیریت نکنند، حتماً مجلس با قاطعیت بیشتری وارد بحث نظارتی خواهد شد، زیرا ما با کسی رودربایسی نداریم.

آرزوی لاریجانی برای ایران در سال 1401

لاریجانی نوشت: امید است با خیرخواهی نسبت به یکدیگر، در سال جدید، پیوند قوی‌تری در کشور ایجاد کنیم.علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتر خود نوشت: «به ملت بزرگ ایران سال جدید را تبریک عرض می کنم. امید است با خیرخواهی نسبت به یکدیگر، پیوند ملی و اسلامی قوی تری در کشور ایجاد کنیم.»

 

نام خلیج فارس در گذرنامه بنیانگذار امارات

تصویر فوق گذرنامه بنیانگذار امارات متحده عربی در سال ۱۹۵۱ میلادی است که دو بار نام خلیج فارس در آن ذکر شده است.

حاجی دلیگانی: دولت در سال ۱۴۰۱ هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد / گلایه نماینده مجلس از ضعف دولت در استفاده از زنان / نام خلیج فارس در گذرنامه بنیانگذار امارات

 

روایت رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه

یک خبرگزاری انگلیسی با اشاره به مشارکت ایران در نمایشگاه دفاعی در قطر نوشت، ایران با حضور در دوحه نمونه‌‌هایی از موشک‌های خود را به نمایش گذاشت. «رویترز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند. خبرگزاری رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد. رویترز با اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت، در غرفه ایران پوستر بسیار بزرگی از یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده، گفت: در جریان مذاکرات گفت‌وگو‌های فنی انجام شده و همه چیز معطوف به تصمیم سیاسی آمریکایی‌ها برای بازگشت به تعهداتشان است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: با رونمایی از سند جامع توسعه راهبردی صنعت هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای، هدف گذاری گسترده‌ای برای آینده خواهیم داشت و از ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای در بهترین حالت بهره‌برداری خواهد شد.معاون رئیس جمهور در گفتگو با رادیو تهران در خصوص شعار سال گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی، برای این است که مؤلفه‌های موثر قدرت در کشور متوازن رشد کند و کشور بتواند در مسیر پیشرفت بدون آنکه از عوامل بیرونی آسیب پذیر باشد قرارگیرد.وی ادامه داد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت نظامی یک مولفه مهم است و کشور را به سمت یک دیپلماسی کارآمد هدایت می‌کند و در این فضا، کشور می‌تواند حرف خود را به طور موثر در دنیا به پیش ببرد و از مزاحمت‌های رنگارنگی که در دنیای زور امروز وجود دارد ممانعت کند.

عضو کمیته روابط خارجی سنا: سپاه تحت تحریم‌های شدید باقی خواهد ماند

سناتور دموکرات گفت: رهایی اقتصاد ایران از تحریم محدود خواهد بود و تحریم های حقوق بشر همچنان باقی است و سپاه نیز به شدت تحت تحریم باقی خواهد ماند.کریس مورفی در واکنش در واکنش به توییت جیم ریش، سناتور جمهوری خواه، ادعاهای وی را نادرست خواند و گفت برجام هیچ جایگزینی ندارد.جیم ریش، عضو کمیته روابط خارجی سنا، نوشته بود: توافقی که با کاستن از تحریم ها 90 تا 130 میلیارد دلار به ایران سود می رساند و تحریم‌های بدترین ناقضان حقوق بشر در ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کاهش می دهد، از منافع امنیت ملی ما حمایت نمی‌کند. بدتر از آن، این توافق می تواند پوتین را قادر سازد تا زرادخانه هسته ای خود را بسازد.کریس مورفی، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و رئیس گروه خاورمیانه این کمیته در واکنش به این توییت نوشت: من در جلسه توجیهی امروز درباره ایران بودم. هیچ یک از این موارد منعکس کننده آنچه در توافق پیشنهادی وجود دارد، نیست.

هشدار دموکرات‌‌ها به بایدن: احتمال دارد به توافق با ایران رای منفی دهیم

دوازده نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای خطاب به جو بایدن درباره توافق با ایران هشدار دادند.دوازده نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند که ممکن است به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران رای منفی بدهند. در این نامه پرسش‌هایی درباره این توافق احتمالی شامل برداشتن نام سپاه پاسداران از لیست سیاه آمریکا مطرح شده است.

گلایه نماینده مجلس از ضعف دولت در استفاده از زنان

فاطمه محمدبیگی نماینده تهران در مجلس، درخصوص «عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مدیریت بانوان و میزان رضایت فراکسیون زنان مجلس از عملکرد دولت در این حوزه طی هفت ماهی که از آغاز به کار دولت سپری شده است»، گفت: براساس جهان‌بینی که ما در دین مبین اسلام در مورد وظایف زنان داریم، وظیفه اول خانم‌ها مادری و همسری و تربیت نسل است اما در کنار آن زنان می‌توانند در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و سیاسی فعالیت داشته باشند.وی ادامه داد: اما آن چیزی که اکنون موجب گلایه‌مندی ما از دولت محترم شده است عدم توجه به ظرفیت‌های بسیار چشمگیر بانوان در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و همچنین حوزه‌های مدیریت عالی، میانی و مسئولیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است. محمدبیگی با اشاره به تبعیض‌هایی که در مقایسه با مردان، نسبت به زنان اعمال می‌شود، ابراز داشت: زنان ما همواره دوشادوش مردان بوده‌اند، اینکه در مقابل یک خانم، یک آقا مسئولیت را برعهده می‌گیرد که به لحاظ رتبه علمی، کارکردی و عملکردی ممکن است که رتبه پایین‌تری نسبت به آن خانم داشته باشد و ظرفیت‌های مدیریتی خانم‌ها دیده نمی‌شود یا از سوی آقایان به علت زن بودن منکوب شده و کنار گذاشته می‌شود، قابل پذیرش نیست.

پرسپولیس علیه دروازه‌بان سابقش: در کشورش هم چنین درآمدی نداشت!

باشگاه پرسپولیس با توجه به ادعا‌های دروازه‌بان کروات، به منظور پاسخ به سوالات افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: بوژیدار رادوشویچ همان کسی است که بدون هیچ دلیل و مقدمه‌ای ماجرای توهین به پرسپولیس، کشور و مردم ایران را در سفارت هند به راه انداخت که نزدیک بود مسئولان سفارت از پلیس برای مهار او درخواست کمک کنند و در نهایت در استشهادی که وجود دارد همه مسائل را با الفاظی مشخص در توصیف شرایط وی مطرح کرده‌اند.وی از همین طریق بعد از چند دروازه‌بان پس از مدت‌ها حضور، جو هواداری را تهییج کرد و در این سن و سال به عنوان دروازه بان ذخیره، در اقدام عجیب قرارداد سه ساله با رقم افزایشی، به امضا رساند! او بعد از انعقاد آن قرارداد دیگر هیچ‌گاه آن کیفیت و عملکرد را برای پرسپولیس ارائه نکرد! و اما در ارتباط با ادعای مطرح از سوی این بازیکن فوتبال که در کشورش خواب چنین درآمدی را نمی‌دید نیز نکاتی وجود دارد.

مسمومیت ۴۹۵ نفر در چادرهای مسافرتی از ۲۵ اسفند تا اول فروردین

سخنگوی اورژانس گفت: ۴۹۵ نفر از ۲۵ اسفند تا اول فروردین دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی شدند. مجتبی خالدی در جمع خبرنگاران ضمن هشدار سازمان اورژانس کشور در رابطه با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱، ۴۹۵ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی شدند. وی افزود: متأسفانه از این تعداد ۱۷ نفر جان باختند.

وعده‌ی تازه‌ی وزیر ارتباطات: می‌خواهم سرعت اینترنت را تا سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ برابر سرعت فعلی کنم

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی امسال سه محور اصلی دارد که یکی از آن‌ها توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور است، گفت: هم اکنون زیرساخت توسعه، گسترش ارتباطات است یعنی ارتباطات زیرساخت بسیار مهم برای بخش‌های دیگر محسوب می‌شود. وزیر ارتباطات گفت: همچنین در دولت سیزدهم به دنبال راه اندازی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری هستیم. وی افزود: البته در افق ۱۴۰۳ هدف گذاری کرده ایم سرعت اینترنت را به یک گیگابایت در ثانیه برسانیم که ۱۰۰ برابر سرعت فعلی است. زارع پور گفت: زیرساخت اساسی برای توسعه کشور ارتباطات است و این موضوع را به عنوان برنامه کلیدی دنبال می‌کنیم و در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری به دنبال تحقق آن خواهیم بود.

روایت رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه

یک خبرگزاری انگلیسی با اشاره به مشارکت ایران در نمایشگاه دفاعی در قطر نوشت، ایران با حضور در دوحه نمونه‌‌هایی از موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند. رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.رویترزبا اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت، در غرفه ایران پوستر بسیار بزرگی از یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده، گفت: در جریان مذاکرات گفت‌وگو‌های فنی انجام شده و همه چیز معطوف به تصمیم سیاسی آمریکایی‌ها برای بازگشت به تعهداتشان است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: با رونمایی از سند جامع توسعه راهبردی صنعت هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای، هدف گذاری گسترده‌ای برای آینده خواهیم داشت و از ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای در بهترین حالت بهره‌برداری خواهد شد.معاون رئیس جمهور در گفتگو با رادیو تهران در خصوص شعار سال گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی، برای این است که مؤلفه‌های موثر قدرت در کشور به صورت متوازن رشد کند و کشور بتواند در مسیر پیشرفت بدون آنکه از عوامل بیرونی آسیب پذیر باشد قرار گیرد.وی ادامه داد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت نظامی یک مولفه مهم است و کشور را به سمت یک دیپلماسی کارآمد هدایت می‌کند و در این فضا، کشور می‌تواند حرف خود را به طور موثر در دنیا به پیش ببرد و از مزاحمت‌های رنگارنگی که در دنیای زور امروز وجود دارد ممانعت کند.

 

 

پرسپولیس علیه دروازه‌بان سابقش: در کشورش هم چنین درآمدی نداشت!

باشگاه پرسپولیس با توجه به ادعا‌های دروازه‌بان کروات، به منظور پاسخ به سوالات افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: بوژیدار رادوشویچ همان کسی است که بدون هیچ دلیل و مقدمه‌ای ماجرای توهین به پرسپولیس، کشور و مردم ایران را در سفارت هند به راه انداخت که نزدیک بود مسوولان سفارت از پلیس برای مهار او درخواست کمک کنند و در نهایت در استشهادی که وجود دارد همه مسائل را با الفاظی مشخص در توصیف شرایط وی مطرح کرده‌اند.وی از همین طریق بعد از چند دروازه‌بان پس از مدت‌ها حضور، جو هواداری را تهییج کرد و در این سن و سال به عنوان دروازه بان ذخیره، در اقدام عجیب قرارداد سه ساله با رقم افزایشی، به امضا رساند! او بعد از انعقاد آن قرارداد دیگر هیچ‌گاه آن کیفیت و عملکرد را برای پرسپولیس ارائه نکرد! و اما در ارتباط با ادعای مطرح شده از سوی این بازیکن فوتبال که در کشورش خواب چنین درآمدی را نمی‌دید نیز نکاتی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۷۵
۱۱ سپتامبر رو چه به ایران؟ کار عربستان بود یقه ایران رو چسبیدن؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
چون این ما هستیم که مرگ آمریکا رو می خوایم ! اما عربستان بدون هیاهو عمل می کنه .
انگلیسی ها ۲۰۰ سال پیش از اینکه کشوری به نام عربستان سعودی درست شده باشد در نقشه هایشان نام این شاخاب(خلیج) را پارس نوشته بودند.بی هویت ها پارس را به قومی جعلی و برساخته به نام فارس می چسبانند که به خیال خودشان نام های ایرانی را نژادی و قومی جا بزنند اما چون سواد ندارند و اقلیتی مزدور هستند زود رسوا می شوند در ۲۵۰۰ سال پیش ماد و پارس و پارت با هم یکی شدند و از آن پس به به کل ایران پارس گفته می شد نمونه های تاریخی از این دست فراوانند تاریخ طبری صریحا از بلاد فارس نام برده که سرتاسر ایران آن روز بوده است سلمان فارسی اشاره به کسی است که از ایران آمده بودجنگ قادسیه و نهاوند و ... نمونه هایی است که در تاریخ جنگ مسلمانان با پادشاهی و امپراطوری ایران (پارس) فراوان اشاره شده است دریای عمان هم دهها سال پیش دریای پارس بود که متاسفانه با ضعف خودمان نامش عوض شد پارس ربطی به هیچ قوم و قبیله ای در ایران ندارد و معادل ایران است آلمانی ها همین حالا هم به ایران می گویند پرزر ( پرشین=پارس) یا وقتی در انگلیسی می گویند پرشین کت منظورشان گربه ایرانی است که این نژاد در ایران بزرگ زندگی می کرده است ( خراسان و آناتولی) و هیچ.... پرشین کت را گربه فارس نمی خواند. متاسفانه در این چهاردهه چون کشور در زمینه های بسیاری ضعیف شده است و سیاست های داخلی نیز بسیاری از هموطنان ما در استان های قومی را رنجیده کرده است فرصت برای سازمان های جاسوسی روسیه و ترکیه و اسراییل پیش آمده که به خیال خودشان با طرح این موضوعات به ایران ضربه بزنند اما راه به جایی نمی برند.
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
درسته که مقصر خودمان هستیم. "فارس " یک کلمه عربی است که ما استفاده می کنیم و عربها هم از این موضوع سوء استفاده میکنند. باید واژه های اصیل ایرانی برگردند و اصلاح شوند از جمله فارس به پارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
فارس همان عربی شده پارس است و هیچ تضادی با هم ندارند.
باشگاهها بجای کار حقوقی فقط بیانیه های بچه گانه!! این بیانیه ها نباید مخاطب رو گول بزند
سنگ بزرگ علامت نزدنه! وزیری که از هیچ بوزارت برسه،درست مانند رئیس خودش! معلومه حرفهایی میزنه که باورش خیلی سخته
۱سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر ؟ البته آرزو بر جوانان عیب نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
سرعت اینترنت در کشور ما پایینه و 100 برابر کردنش امکان پذیره ولی نه با این تیم و این وزیر که ویفه شون تابودی ارتباطات و اینترنت و فضای مجازیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
یکی نیست بهش بگه تو همین سرعت لاک پشتی رو از ما .نگیر سرعت ۱۰۰درصدی پیش کش
آقای دلیگانی در مورد مجلس خودتان صحبت بکنید.
مجلس که جلوتر از دولت راس کار اومد
آقای هاشمی بعد ۳۲ سال که اداره کشور دستتان بود چرا مردم به اینجا رسیدن.
اگه کسی قراره گیر بده و مدعی باشه تنها فقط فقط فقط مردم هستند
نه کسانی که خودشون قبلا راس کار بودند
با سلام
باید عکس کشور ایران به همراه عکس خلیج فارس در صفحات پاسپورت و پولهای ایران چاپ بشه که هر ایرانی به هر کجای دنیا پا میگذارد یاد آور نام ایران و نام خلیج فارس به آن کشور مقصد باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
وبعدش دیگه همه ی مشکلات حل میشه وزندگی شیرین میشه
ناشناس
| Romania |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
خیلی هم پاسپورت و پول ایرانی در دنیا ارزشمنده
شما جیب ما رو نزن نمیخواد اینترنت ۱۰۰ برابری عرضه کنی!!
نام خلیج مثلا فارس باشه ولی مردمت برا یه لقمه نان آواره سرزمین شیخ نشین های خلیج فارس . پز عالی جیب خالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
نام خلیج هر چه که باشد ؛ برای مردم معیشت نمیشود . به فکر معیشت و سفره در حال اضمحلال مردم باشید
دولت رییسی اگر تا سه سال دیگر هم هیچ کاری نکند، باز هم مورد تایید و تمجید بعضی ها خواهد بود چون پشتش گرم است و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
چرا هیچ کاری نکند ؟ برنج ۸۵ هزاری تخم مرغ ۷۰ هزاری اینا کار نیست؟!!! ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
عجب سالده لوحیم ! رئیسی برای کار نیامنده 1 اینو از وزرای بی تخصص و امنتیتی اش نمی شود فهمید ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
افزایش چند برابری بودجه نهاد های مضر به حال ملت ، کار نیست ؟
داداش یک ادیتور استخدام کنید
چرا هی تکرار کردی خبر ها رو.
وزیر ارتباطات پاش را از روی سیم اینترنت برداره نمی خواد سرعت اینترنت را زیاد کنه
از حالا به فکر انتخابات بعدی باشید چون بعیده حتی ساندیسی ها هم شرکت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
نگران نباش ! هرچه مشارکت کمتر ! انتخابات حماسی تر !
با درود واحترام
۱_ بله آقای پزشکیان کسی که ماهی ۲۵ میلیون حقوق می گیرد ، به درمانگاه ودندانپزشکی طرف قرارداد مراجعه میکند وفقط اسم وفامیل اش را میگوید ، با مناسبت وبی مناسبت حسابش شارژ می شود ، سالی یکی دوبار به ویلاها وهتل های طرف قرارداد شمال وشیراز واصفهان ومشهد می رود وباز هم فقط اسم وفامیل اش را میگوید ، هفته ای دوبار کارت باشگاه ویژه ورستوران اش شارژ می شود ، وام صدها میلیونی ۴درصد میگیرد ،و...... ودم از مقاومت هم میزند کجا می تواند حال کسی را درک کند که در دهان تمامی اعضای خانواده اش چهار پنج تا دندان پوسیده دارد و در هزینه های زندگی اش درمانده است ! وغیر وغیره وغیره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
آقای پزشکیان بهترین و مردمی ترین نماینده مجلس است، اگر مدارکی دارید که ایشان خارج از عرف بودجه ای می گیرد رو کنید. ایشان حتی از مجلس حقوق نمی گیرد. سیاسی بازی بس است، شما همان نمایندگانی مثل عنابستانی لیقتان است !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
شاعر بنا عزیز
اشتباهی منفی دادم
شاعربناظریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
درود مجدد
بادیدن منفی ها یک نکته دیگریادم افتاد
بعضی ها مشخصات بالا رادارند ولی اعتقادی به مقاومت هم ندارند ولی برخی مثل این منفی گذار بنده خدا این امکانات را هم ندارند و دنبال مقاومت اند ! من دل بزرگی دارم ولی اینها رو نمتونم جا بدم
خدایا خودت کمکشون کن
سرعت اینترنت را پایین نبرید بالا بردن ان پیش کش....؟
ایران نباید مذاکرات هسته ای را با رفع تحریم از سپاه گره بزند مذاکرات از ابتدا فقط برای رفع تحریم های هسته ای بود !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
مگه میشه مذاکرات را به رفع تحریم صاحبش گره نزد ؟؟؟
جناب وزیر ارتباطات، شما جیب مارو نزن، سرعت اینترنت مارو هی کم نکن. نخواستیم صد برابر کنی. از وقتی شما نشستی روی اون صندلی، به یک باره هر روز سرعت اینترنت داره کم میشه و ما میدونیم که قطعا تقصیر قبلیا هست!!
وزیر کم حافظه تا همین چند روز پیش مدعی بود سرعت اینترنت ایران بهتر از همه کشورهای اطراف هست حالا صد برابر افزایش می دهد یعنی تا صد برابر امکان افزایش دارد یعنی صد برابر سرعتش کمتر از،حد ایده آل هست
نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه،در برگیرنده"پنبه ریز 313" و مای بی بی "1444"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
روسیه موشک داره
چی کار کرده تا حالا ؟!
یک ماهه افتاده توی باتلاق
عصر موشک تموم شده .
عصر عصر اقتصاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
ژاپن هیچ موشکی نداره ولی در حوزه های مختلف فناوری الگو و سرآمده. عمو جان کره شمالی هم موشک هسته ای داره ولی در فلاکت زندگی می کنه. دوران فکر و اندیشه و خلاقیته برای حضور در عرصه های علمی کاربردی نه دندون نشان دادن برای همدیگر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
روسیه انواع و اقسام موشک ها رو داره
اسکندر
فرا صوت
ابر فراصوت
اتمی
هیدروژنی
کو ؟
عُرضه کو ؟
ارتش فشل و خنگ روسیه توی باتلاق کشور غیور اوکراین گیر کرده مثل .. علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
پوتین با کشور گشایی احمقانه اش آبروی قدرت نظامی بودن روسیه در دنیا را برد
چه وضع خبر نوشتنه. 2 بار تکرار شده
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
هرچی نوشتن صفحه پر نشده دوباره تکرار کردن صفحه پر بشه
تابناک جان نمیخواهی یک ذره این تبلیغاتتو کمتر کنی از کل صفحه فقط دو خطش مونده که اگز اونم پپر کن دیگه نمیشه هیچ خبری زا خواند
تاره چندتاشون هم میبندم میشه این
بعد از چند یال بدگویی از برجام، الان نگاه دولت هم مثل مردم به برجام است و اگر دولت نتواند این مشکل را حل کند باید منتظر تورم سرسام آور باشیم.
ابی جان یاد بگیر وطن پرستی رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
برو صبحتهای کاملش را ببین، نه اون تیکه ای که کانالهای متصل به سیستم کات کردن و پخش کردن. اونوقت میبینی قضیه چیه. سانسور کردن کار رسانه ها و کانال های داخلیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
از نظر تو وطن پرستی یعنی برخورداری عده ای خاص از تمام امکانات و ثروت کشور و به به و چه چه کردن همان ها از اوضاع موجود .
تو به این اشخاص میگویی وطن پرست
صفحه را می خواستی پر کنی با تکرار خبر
کپی پیست کردی حداقل می خوندی اون کپی اضافی ها دلیت کنی
مسئول این صفحه چی زده؟ چقدر مطالب تکرار شده در یک صفحه. ناظر نهایی هم ندارید؟ احتمالا مجبورشان کرده اید در تعطیلات بیایند سرکار این ها هم شکمی کار کرده اند.
حاجی دلیگانی پایداری چی هم حالا فهمیده که این دولت در تراز مشکلات کشور نیست
فرار به جلو
خود کرده را تدبیر نیست
مرگ بر پوتین فراموش نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
عمراً فراموش بشه
حاجی دلیگانی: دولت در سال ۱۴۰۱ هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد
کمتر فیلم بازی کنید همتون سر یک سفره هستید
چه اصولگرا چه اصلاح طلب
نامگذاری هر سال در آغاز سال فقط یک شعار است که هیچگاه به اهداف خود نزدیک هم نشده ایت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
کاری که نمیکنیم شعار هم که ندهیم کلا بی کار میمانیم
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
نزدیک که هیچی برعکس شده
فاشیسم فارسی سعی دارد که سند همه چیز را بنام خودش بزند در حالیکه تمام کشورهای عربی در آن خلیج سهیم اند و طبیعتا برایشان خلیج عربی است
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
اگر با این دید بخواهیم نگاه کنیم مگر وسعت عمان چقدر است که می گویند دریای عمان پس آنجا را باید بگویند دریای ایران چون ساحل بیشتری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
زبان فارسی ستون و پایه وحدت اقوام ایرانی هست و درکنار سایر زبانها و فرهنگ اقوام فرهنگ ایران را تشکیل داده است . ضمنا باعث افتخار ایرانیان است که قوام و گسترش این زبان بیشتر
توسط بزرگان ادبی غیر فارس زبانان صورت گرفته است و دشمنی با این زبان و زبانهای مادری راه اشتباهی است که سرانجام خوبی به دنبال نخواهد داشت. فرهنگ ایرانی ، اقوام ایرانی و زبان فارسی به بلندای تاریخ استمرار خواهد داشت.
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
خسته نباشی دلاور!! خدا قوت پهلوان!!!
آقای دیجیتالی دولت ها اگر هیچ هنری نداشته باشند در وعده وعید وتوجیه نارسارسایی ها تخصص بالایی دارند
یادم می آید چه جمله سازی ها و مصاحبه هایی در مورد «آمایش سرزمینی» و اخیرا «محیط زیست سرمایه ملی» که نکردند اما امروز همان ها می خواهند در «میانکاله» «پتروشیمی» بسازند!
سلام. ظاهرا این ستون را چند نفر اداره یا پر می کنند. در همین شماره 3 خبر تکراری آمده است.
لاریجانی هنوز دنبال کسب قدرته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
در قدرت ماندن بخشی لاینفک از ژن ایناس
جناب هاشمی اینها همش نتیجه اون میراث شومی هست که مرحوم پدرت واسه این ملت بدبخت به جا گذاشت. با تقلید کورکورانه از سیاستهای بانک جهانی و شیوه های اقتصاد لیبرالی که تازه همونها هم درست اجرا نکرد و ملت و اقتصاد این کشور را به خاک سیاه نشوند. فاجعه ای که پدر حضرتعالی در اقتصاد ایران رقم زد و گندی که به اقتصاد و معیشت مردم زد حالاحالاها نه درست شدنی و است و نه از یاد رفتنی. پس شما دیگه لطفا افاضه نفرمایید
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
آقای بهلول
آنکه در بیست سال قبل در مصدر کار بود مرحوم آیت اله هاشمی برادر بزرگتر آقای محمد هاشمی بوده . نه پدر ایشان خداوند آیت اله هاشمی را قرین رحمت خود قرار دهد .
ما وابسته. از از این حرفها به اعراب هستیم حتی زمانی هم همه دنیا قبول کنند خلیج فارس هست چون باز هم ریشه خلیج فارس عربی است خلیج پارس بوده و چون گویش ما ایرانی ها خیلی عربی شده آن را خلیج فارس برای راحتی تلفظ می‌بینید ما سالهاست عرب شدیم خود خبر نداریم ولی واقعیت در عمل چیز دیگری است ایران به باکلاس بودن امارات و عرضه امان حسادت می‌کنند که این همه به ملتش رسیدگی می‌کند و می‌خواهد طور دیگری امارت را بدنام کند فقرای شیخ نشین ها مثل قشر قشر پولدار ما هستند وای به حال ثزتمندان و ابرثرتمندانشان
آقای محمد هاشمی
بنده سیاستهای فقرزدایی این دولت را هم کمرنگ میبینم البته از انجهت که به سیاست مانور تجمل برادر فقید شما همچنان پایبند است
واقعا مسخره است قیمت نفت 20 برابر شده ولی ما هیچ چیزی را در سفره مردم احساس نمیکنیم و هر روز سفره مردم کوچک تر میشود
۴ روز از سال ۴۰۱ گذشته قیمت ها تماما نجومی شده .
نظارتی هم نیست .
قرار بود فقر مطلق هم جمع بشه تا ۲۹ تسفند ۴۰۰
یعنی یک نفر آدم که یک ذره انگلیسی بلد باشد تو کل مجموه شما نبود بگه Certificate if Identity یعنی برگ هویت نه گذرنامه؟
با توجه به انتخاب نام تولید دانش بنیان و اشتغالزایی برای سال 1401, به نظر شما تحقق حداکثری این نام در چه شرایطی امکان پذیر است:
1میدان دادن به جوانان و رفع موانع دست و پاگیر
2تزریق سرمایه به بازار کار و حمایت از کارفرمایان
3چابک سازی دولت و حمایت از بخش خصوصی
4مبارزه با مفاسد اقتصادی و از بین بردن حداکثری منافذ رانت
5 زدون کشور از عمامعه بهسر ها و کوتاه کردن دست آنها از سیاست و اقتصاد و فرهنگ
6 حاکم کردن انسانیت و عقلانیت با حذف شورا
نامگذاری امسال هم مثل هرساله و نتیجه‌ش هم مثل همیشه مشخصه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست