بازدید 5581

تشدید جنگ بیت کوین را گران خواهد کرد؟

پیش‌بینی ها حاکی از آن است که تداوم جنگ قیمت طلا و بیت کوین را بالا خواهد برد و از طرفی منجر به تضعیف دلار آمریکا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 15 March 2022

به گزارش تابناک، قرن نو نوشت: در نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین برخی از غیرنظامیان برای اولین بار توانستند شهر ماریوپل را در مسیری که از قبل توافق شده بود ترک کنند؛ ماریوپول، شهر بندری کلیدی در جنوب شرق اوکراین، پس از نزدیک به دو هفته گلوله باران مداوم روسیه، با پایان یافتن غذا، آب و دارو و قطع ارتباط با جهان خارج، با یک بحران انسانی مواجه است.

هفته گذشته، زلتان پوزار، کارمند سابق فدرال رزرو نیویورک، موجی شوک در سراسر وال استریت برانگیخت، زمانی که در آخرین مقاله تحقیقاتی خود، پیشبینی کرد که در نتیجه جنگ اوکراین، بانک خلق چین به زودی به عنوان یک بانک مرکزی مسلط ظاهر خواهد شد و با صعود یوان ارز ذخیره جهانی، دلار، بخش عمده ای از نفوذ جهانی خود را از دست خواهد داد و حتی به تورم بالاتر در سراسر جهان منجر خواهد شد.

در ادامه زلتان پوزار معتقد است که جنگ برای بیت کوین مفید خواهد بود و این ارز دیجیتال را در اولویت‌های بالاتری به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت، سرمایه‌گذاری و تورم گریزی تبدیل قرار خواهد داد و معتقد است که هرج و مرجی عظیم در حال رخ‌ دادن است و به زودی تاثیر آن بر بازارهای مالی آشکار خواهد شد.

با وجود پیش‌بینی این استراتژیست اما روند بازار رمزارز کماکان ریزشی است به طوری که رهبر بازار رمزارز از ابتدای امروز تاکنون ۱.۷۸ درصد ارزان شده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۳۸ هزار و ۴۰۶ دلار قیمت خورده است و اتریوم نیز امروز ۲.۹۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۲ هزار و ۵۲۰ دلار قیمت خورده است.

روند قیمت طلا در بازارهای جهانی اما همسو با منفی شدن سایر بازارهای مالی ریزشی شده است به طوری که این ارز دیجیتال از ابتدای امروز تاکنون ۱۸ دلار و ۲۵ سنت ارزان شده است و هزار و ۹۳۴ دلار و ۴۸ سنت قیمت خورده است.
با این وجود در هفته های گذشته نگرانی‌های تورمی باعث هجوم برای سرمایه‌گذاری‌های امن در طول نوسانات مداوم بازار شد که قیمت جهانی طلا را در روز دوشنبه به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رساند. بر این اساس، ترس از کمبود عرضه به دلیل درگیری روسیه و اوکراین به همراه تقاضای قوی قیمت ها را همچنان بالا نگه داشته است.

از طرفی نیز انتظار می‌رود تحریم‌های روسیه که یکی از تولیدکنندگان عمده طلا است، عرضه را کاهش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی