بازدید 5364

بدعهدی آمریکا در قبال رام الله

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به بدعهدی آمریکا در قبال رام الله اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 11 March 2022


به گزارش تابناک به نقل از آناتولی، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که دولت امریکا به هیچ یک از وعده هایی عمل نکرد که به تشکیلات خودگردان فلسطینی داده بود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه 11 مارس) در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا با همتای ترکیه‌ای خود «مولود چاوش اوغلو» دیدار کرد.

در این دیدار مسائل مورد اهتمام مشترک و تحولات منطقه‌ای بررسی شد و وزیر خارجه ترکیه همتای فلسطینی خود را در جریان مذاکرات ترکیه و رژیم صهیونیستی در سفر دو روز پیش رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا قرار داد.

چاوش اوغلو تأکید کرد که تقویت روابط تل آویو با ترکیه به معنای تغییر سیاست ترکیه در قبال ملت فلسطین و حمایت از حق آنان در تعیین سرنوشت نیست.

المالکی نیز در این دیدار تازه‌ترین اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را توضیح داد و تأکید کرد که موارد تعرض به شهروندان بی پناه فلسطینی و پروژه‌های شهرک‌سازی افزایش یافته است.

او همچنین تأکید کرد که به علت اقدامات تل آویو در مصادره اموال فلسطینیان به بهانه پرداخت مستمری به خانواده‌های شهدای فلسطینی، تشکیلات خودگردان فلسطین با کمبود شدید منابع مالی مواجه است.

المالکی کوتاهی جامعه بین‌المللی در عمل به تعهدات مالی‌اش در قبال ملت فلسطین را موجب افزایش مشکلات و افزایش بدهی‌های تشکیلات خودگردان و تضعیف اقتصاد فلسطین دانست.

او گفت که دولت امریکا وعده‌های بسیاری به مقامات فلسطینی و بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن داده بود که به هیچ یک از آنها عمل نکرد.

وی افزود که تنها تغییر پیش‌آمده در سیاست امریکا ازسرگیری کمک‌های مالی به دفتر سازمان ملل برای امدادرسانی به فلسطینیان است.

اسیران فلسطینی: به نبردمان با زندانبانان صهیونیست ادامه می‌دهیم

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که به نبردمان با زندانبانان صهیونیست ادامه می‌دهیم.

این کمیته طی بیانیه ای ضمن اشاره به این مطلب، افزود که اقدام شامگاه دیروز پنجشنبه اسرای فلسطینی مبنی اعلام تعلیق فعالیت های مبارزاتی شان به دنبال عقب نشینی مدیریت زندان های اسرائیلی از اقداماتش در زندان نفحه شامل توقف آمادگی ها برای ورود به دور جدید اعتصاب غذا و پایان نبرد با زندانبان صهیونیست نمی‌شود.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که آمادگی ها برای شروع دور جدید اعتصاب نامحدود غذا در 25 مارس همچنان به قوت خود باقی است.

طبق این بیانیه، گزینه اعتصاب نامحدود غذای اسرای فلسطینی به منظور احقاق حقوق برحق آنها و متوقف کردن تمامی اقدامات سرکوبگرانه مدیریت زندان های رژیم صهیونیستی علیه آنان تداوم خواهد یافت.

موافقت با احداث واحدهای مسکونی جدید در قدس اشغالی

کمیته منطقه ای نقشه کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی با طرح ساخت 730 واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در شهرک یهودی «بسگات رئیف» واقع در بیت المقدس موافقت کرد.

این کمیته همچنین طرح ساخت 850 واحد مسکونی برای یهودیان در خیابان «یافا» در نزدیکی بازار «محنیه یهودا» واقع در قدس غربی و طرح ساخت 210 واحد مسکونی در شهرک یهودی «کریات یعاریم» در منطقه قدس غربی را به تصویب رساند.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی به منظور یهودی سازی بیت المقدس به طرح‌های شهرک سازی بر روی اراضی فلسطینیان ساکن این شهر ادامه می‌دهد.

حضور هزاران نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

فلسطین الیوم از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی با حضور هزاران نمازگزار فلسطینی خبر داد و اعلام کرد: با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی صهیونیست‌ها، هزاران نمازگزار نماز جمعه را اقامه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی