بازدید 3739

هشدار مدیریت بحران درباره وقوع توفان در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید با احتمال وقوع توفان گرد و خاک از امروز (جمعه) تا اوایل هفته آینده در استان مردم آمادگی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 11 March 2022

به گزارش «تابناک»، سید ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با وقوع توفان گرد و خاک در بازه زمانی صبح امروز تا فردا (شنبه) در استان به‌شدت محتمل است.

وی بیان کرد: وقوع این پدیده کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای را به همراه دارد لذا مردم از سفرهای غیرضروری در این مدت خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از دامداران، مرغداران، کشاورزان و عشایر استان نیز خواست نسبت به ایمن‌سازی مستحدثات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با شدت گرفتن وزش باد در منطقه احتمال اختلال در رفت و آمد و کاهش کیفیت هوا، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های تازه غرس شده، خسارت به سقف‌های گلخانه، تابلوهای تبلیغاتی و سقف‌های موقت و احتمال سقوط اجسام از کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

میرجلیلی با اشاره به اینکه اوج این ناپایداری جوی در بازه زمانی تعطیلات پایان هفته جاری است گفت: مسوولان متولی و فرمانداران اطلاع‌رسانی گسترده به مردم به‌ویژه مسافران، گردشگران، کشاورزان، دامداران، عشایر همچنین گلخانه‌داران و مرغداران را در دستور کار داشته باشند.

وی اظهار داشت: فرمانداران تمهیدات لازم را در نظر داشته و نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان‌ها در آماده‌باش باشند.

مطابق با الگوی نقشه‌ها داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی خراسان جنوبی از روز گذشته (پنجشنبه) تا اوایل هفته آینده با عبور امواج کوتاه و تقویت سامانه کم‌فشار سطح زمین ضمن افزایش متناوب ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به‌ویژه در شمال و غرب استان با احتمال توفان گرد و خاک و بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در برخی نقاط شمالی استان احتمال بارش خفیف مورد انتظار است و روند تغییرات دمای هوا تا شنبه آینده به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای (هفت تا ۱۰ درجه سیلیوس) افزایش می‌یابد و هوا گرمتر می‌شود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیرو هشدار قبلی که در سطح زرد صادر شد، درباره ناپایداری جوی از امروز هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد که بر پایه این هشدار، احتمال خسارت گسترده زیاد است و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منطقه اثر این ناپایداری جوی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، قاینات و حاجی‌آباد زیرکوه اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها