بازدید 6337

ورود توده گرد و غبار به جنوب غرب کشور

کد خبر: ۱۱۰۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 09 March 2022

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش بادشدید، ورود سامانه بارشی جدید به کشور و شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر امروز(۱۸ اسفندماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: بارش در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال زنجان و کرمانشاه شدت دارد و در ارتفاعات بارش برف و در سایر مناطق بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنج شنبه(۱۹ اسفندماه) علاوه بر این مناطق، در غرب اصفهان و شمال فارس نیز بارش رخ می‌دهد و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:جمعه(۲۰ اسفندماه) بارش در نوار غربی و شمالی کشور، شمال فارس و غرب اصفهان ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۱ اسفندماه) گستره بارش فقط در نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه (۲۲اسفندماه) در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب غرب کشور باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی می‌شود علاوه براین طی روزهای جمعه و شنبه (۲۰ و۲۱ اسفندماه)وزش باد شدید در نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور موجب خیرش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

به گفته ضیاییان بعد از ظهر پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) و طی روز جمعه(۲۰ اسفندماه) شمال خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ اسفندماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ و برای روز جمعه(۲۰ اسفندماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۱- و۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار