بازدید 6969

همدستی ۸ جاعل و تبهکار برای خروج مخفیانه اسناد ملکی از اداره ثبت

کد خبر: ۱۱۰۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳ 24 February 2022

8 عضو یک باند بزرگ جعل اسناد ملکی که۴۵۰ پرونده ثبتی را از اداره بایگانی ثبت اسناد خارج کرده بودند از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران دستگیر شدند.

به گزارش ایران، چندی قبل فردی با مراجعه به پلیس با ثبت شکایتی از فروش خانه‌اش خبر داد و گفت: من مدتی در خارج از کشور بودم وقتی به ایران برگشتم و به خانه‌ام رفتم، متوجه شدم در غیاب من عده‌ای ناشناس با جعل اسناد و مدارک خانه‌ام را فروخته‌اند و افرادی در آنجا سکونت دارند. در حالی که بشدت تعجب کرده بودم پیگیر ماجرا شدم اما خریدار با نشان دادن اسناد و مدارک مدعی شد خانه را خریده است.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در تشریح این پرونده گفت: پس از دریافت این شکایت پرونده‌ای تشکیل و مشخص شد که کار انتقال سند و فروش ملک در یک دفترخانه در غرب تهران انجام شده است، بنابراین پیگیری‌ها ادامه یافت و کارآگاهان متوجه شدند در این دفترخانه بارها چنین اتفاقاتی رخ داده است، بنابراین سردفتر بازداشت شد.

در ادامه در بازجویی و تحقیقات گسترده‌تر ردپای دو کارمند اداره ثبت نیز در این پرونده شناسایی شد که پس از بازداشت این افراد آنها اعتراف کردند تاکنون 450 پرونده بایگانی شده و ثبتی املاک را از اداره بایگانی ثبت اسناد خارج کرده‌اند و در اختیار 3 جاعل حرفه‌ای که از اعضای باند بوده‌اند، قرارداده تا آنها اقدام به جعل کنند.

وی با بیان اینکه افرادی ابتدا به واسطه فرد آشنایی که در بایگانی اداره ثبت داشتند پرونده بایگانی شده و ثبتی املاک را استخراج می‌کردند، گفت: متهمان در ادامه اسناد واقعی را از پرونده بایگانی شده خارج و اسناد و همچنین بنچاق جعلی اعم از مکاتبات و نامه‌هایی را که برای نواحی اداره ثبت صادر می‌شده، در پرونده جایگذاری می‌کردند.

سرهنگ گودرزی افزود: ۳ نفر از اعضای این باند جاعل ۸ نفره دارای سابقه جعل اسناد ملکی هستند، ۲ نفر دیگر نیز از کارکنان اداره ثبت و همچنین یکی از افراد دستگیرشده سردفتر بوده و 2 نفر دیگر نیز بنگاهدار معاملات ملکی هستند. البته از آنجا که دفترخانه موردنظر مجهز به نقشه‌نگاری، حدنگار و کاداستر نبوده و اطلاعات آن قدیمی است برای این کار انتخاب شده بود و متهمان اسناد ثبتی رسمی واقعی را با دستگاه پرینتر رنگی کپی و جعل کرده و همچنین با جعل مهر‌های برجسته و ژلاتینی به جعل اسناد ملکی برای انجام کلاهبرداری، اقدام می‌کردند.

وی افزود: ارزش این پرونده بیش از۱۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز بررسی آن ادامه دارد و مختومه نشده است.
به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در این رابطه۴۵۰ پرونده ثبتی از اداره بایگانی ثبت اسناد خارج شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار