بازدید 3191

دبیر کل ناتو: آماده مذاکرات با روسیه هستیم

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت که ناتو آماده مذاکره با روسیه و به دنبال یافتن نظر مشترک برای حل بحران اوکراین است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 17 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شبکه دویچه وله، استولتنبرگ با اشاره به ادعای برخی کشور‌های عضو ناتو مبنی بر بهانه‌جویی روسیه برای حمله به اوکراین افزود: هنوز نمی‌دانیم روسیه چه نیت و هدفی دارد و چه اتفاقی خواهد افتاد. اما می‌دانیم مسکو بیشترین تعداد نیرو را که از چند دهه قبل در اروپا ندیده بودیم، در مرز‌های اوکراین مستقر کرده است.

این اظهارات بعد از نشست و مذاکرات وزرای دفاع ناتو در بروکسل در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر بحران اوکراین مطرح شد.

وی از روسیه خواست نیرو‌های خود را از مرز‌های اوکراین دور کند و افزود: این گامی مهم برای رسیدن به راهکار سیاسی و صلح آمیز است.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان نیز امروز و پیش از شرکت در نشست ناتو گفت که برلین نشانه‌ای از عقب‌نشینی سربازان روسیه از مرز‌های اوکراین ندیده است و مسکو یا باید به سرعت برای تنش‌زدایی اقدام کرده یا با پیامد‌های شدیدی روبرو شود.

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نانو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا به‌ویژه اوکراین خودداری کنند. مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ها به استقرار نیرو‌های نظامی دوطرف در مرز‌های اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دوطرف منجر شده است.

در حالیکه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در روز‌های اخیر مدعی شده بودند روسیه روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن، دیروز) به اوکراین حمله می‌کند، نه‌تن‌ها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روسیه روز سه شنبه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد. با وجود این مقامات آمریکایی و برخی از مسئولان اروپایی امروز نیز مسکو را به افزایش نیرو‌ها در مرز‌های اوکراین و تلاش برای رویارویی شدید متهم کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار