بازدید 5254

افزایش صادرات گاز روسیه به اوکراین

اوکراین واردات گاز خود را از ابتدای فوریه به ۱۴ میلیون متر مکعب در روز افزایش داده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲ 14 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، با وجود این که در یک ماه و نیم اخیر زمزمه‌های جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از بازارهای جهانی از جمله طلا و ارز و بازار انرژی را تحت تأثیر خود قرار داده اما به نظر می‌رسد واردات گاز اوکراین از روسیه افزایش یافته است.

عمده واردات گاز اوکراین از مجارستان به طور متوسط ۵.۵ میلیون متر مکعب در روز است، در همین خصوص سرگئی ماکوگون، مدیر عامل سیستم حمل و نقل گاز اوکراین در فیسبوک نوشت: اوکراین واردات گاز طبیعی را به ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون متر مکعب در روز افزایش داده است.

ایم مقام مسئول اوکراینی نوشت: "واردات گاز به اوکراین از اوایل فوریه به میزان قابل توجهی افزایش یافت به طوری که میزان واردات روزانه گاز در این کشور اروپای شرقی ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون متر مکعب در روز بوده است.

ماکوگون گفت که حدود ۵ میلیون متر مکعب از این میزان واردات از اسلواکی و بخش باقی مانده "عمدتاً از طریق لهستان" تأمین می‌شود.

وی افزود: از ابتدای بهمن ماه در مجموع ۱۶۲ میلیون مترمکعب و به صورت کلی از سال جاری ۲۱۸ میلیون مترمکعب وارد اوکراین شده است.

این مدیر اوکراینی گفت: با توجه به گرمای غیرمعمول هوا در اوکراین و "قیمت بالای بنزین، مصرف گاز به میزان قابل توجهی کاهش یافت."

وی افزود: مصرف روزانه در ۲۰ بهمن سال گذشته در اوکراین نزدیک به ۱۵۲ میلیون مترمکعب و در سال جاری ۱۰۶ میلیون مترمکعب بوده است.

در دسامبر ۲۰۱۹، مسکو و کی‌یف درباره تمدید ترانزیت گاز از طریق اوکراین برای دوره ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ با امکان تمدید ده سال دیگر مذاکره کردند.

در این قرارداد سالانه ۴۰ میلیارد متر مکعب گاز از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ روسیه به اوکراین ارسال خواهد شد که یا به مصرف اوکراینی‌ها می‌رسد و یا این کشور گاز روسیه را به دیگر کشورها ارسال می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان