بازدید 4945

وزیر کشور: مردم تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند

وزیر کشور تاکید کرد: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و واکسن‌ها را تزریق کنند، محدودیت جدید کرونایی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 13 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی با حضوردر برنامه «نگاه یک», مقابله با بیماری ویروس کرونا را یکی از کار‌های خیلی مهم این دولت بیان کرد و افزود: تلاش خیلی خوبی در این زمینه انجام شد و در راس همه، رئیس جمهور، مسئولان بهداشتی و کادر درمانی تلاش کردند.

او ادامه داد: نتیجه این اقدامات این شد که از نظر واکسیناسیون در رده‌های بالای دنیا قرار گرفتیم و شاید نسبت به بسیاری از کشور‌ها حتی کشور‌های غربی، از نظر میزان واکسیناسیون در برخی موارد، جلوتر هستیم در حالی که قبل از آن در رده‌های پایین بودیم.

وحیدی با بیان اینکه در نتیجه این تلاش‌های گسترده، آمار‌ها بهبود یافت، افزود: جلسات مکرری در این باره برگزار می‌شود؛ هر هفته، یک جلسه با حضور رئیس جمهور و یک جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور و یک جلسه در قرارگاه مقابله با کرونا برگزار می‌شود و جلسات و هماهنگی فراوان دیگر نیز در سطوح مختلف داریم.

وزیر کشور با اشاره به شیوع امیکرون گفت: واکسیناسیون، همه ماجرا نیست گرچه موثر است.

وحیدی افزود: در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم ها، فراهم کردن واکسن مورد نیاز کشور، تلاش جدی نیاز داشت که مسئولان مربوط تلاش کردند و واکسن مورد نیاز، تامین شد.

وی با اشاره به شیوع امیکرون گفت: باید بیشتر رعایت می‌شد تا دچار چنین وضعیتی نشویم؛ متاسفانه برخی مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی، خوب رعایت نمی‌شود و اجتماع‌های فراوانی گزارش می‌شود و کمی عادی انگاری شد و با توجه به وضعیت این سویه که سرعت انتشار آن زیاد بود متاسفانه دچار موج ششم شدیم.

او اضافه کرد: انتظار این بود که با رعایت مقررات، وارد این موج نشویم، اما شدیم؛ برخی‌ها می‌گویند به نیمه موج ششم رسیدیم و برخی می‌گویند هنوز به نیمه نرسیدیم.

وحیدی گفت: مهم این است که به دستور‌های پزشکی و مسئولان علمی در وزارت بهداشت، توجه و واکسیناسیون را کامل و تلاش کنیم واکسیناسیون دز سوم را انجام دهیم و کسانی که دز سوم را دریافت نکردند این کار را انجام دهند.
وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی در حوزه واکسن و تامین آن نداریم، افزود: با تلاش مسئولان، به اندازه کافی ذخیره واکسن داریم و هم تولیدات داخلی خوبی داریم و هم واکسن وارداتی داریم و هیچ مشکلی نیست.

وی گفت: قرار بود از طریق مدیریت هوشمند، محدودیت‌های جدیدی را اعمال نکنیم، اما رعایت نکردن‌ها موجب شد ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدیدی را وضع کند.

وحیدی افزود: اگر رعایت نکنیم و رشد شیوع بیماری کرونا ادامه یابد ممکن است مجبور شویم محدودیت‌های جدیدی را وضع کنیم.

وزیر کشور گفت: امیدواریم با رعایت مردم، زودتر این مشکلات را پشت سر بگذاریم و عید راحت‌تر و بی دردسرتری را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که در فضای مجازی شایعاتی درباره تعطیلی دو هفته‌ای برخی اماکن یا دورکاری کارمندان، مطرح شده است آیا صحت دارد؟ گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم، چون کارمندان قرار بود با دریافت دز دوم واکسن یا داشتن پی سی آر منفی در محل کار خود حاضر شوند، هنوز همان حاکم است و فقط یک هفته تعطیلی مهد کودک‌ها را داشتیم.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که آیا در نوروز ۱۴۰۱، محدودیت تردد خواهیم داشت؟ گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هر شرایطی لازم است، اما در رابطه با سفرها، اگر رعایت و مقررات اعمال شود و بتوانیم از این موج بگذریم دلیلی ندارد محدودیت‌های جدیدی وضع شود و این کامل بستگی دارد به اینکه مسیر رشد امیکرون در میان مردم چگونه باشد که امیدواریم طولانی نشود و زودتر بتوانیم نزول این موج را داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: گروه علمی مفصلی در وزارت بهداشت مسائل مربوط به کرونا را بررسی می‌کنند، اما آنچه که در رابطه با محدودیت هاست ناشی از برداشت‌های علمی و نظر‌های علمی است.
او اضافه کرد: مهم این است که رعایت کنیم و به خوبی از این موج بگذریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر