بازدید 6255
۱

میزان اثربخشی دوز سوم واکسن در پیشگیری از کرونا

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 12 February 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر جلیلی موسوی در گفتگو با ایسنا با تاکید براینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و ملزوم و مکمل هم هستند، افزود: واکسیناسیون و تکمیل آن (دریافت ٣ دوز) لازم است، ولی کافی نیست و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: بررسی‌ها در دو هفته اخیر (٧ لغایت ٢٢ بهمن ماه) بیانگر اینست که از مجموع ٢٧١ نفر بیمار بستری در بزرگترین مرکز کرونایی استان ٣٨ نفر (١۴ درصد) هیچ واکسنی نزده اند، ٢٠ نفر (٧/٣ درصد) دوز اول؛ ١٢٢ نفر (۴۵ درصد) دوز دوم و ٩١ نفر (٣٣/۵ درصد) دوز سوم را دریافت کرده اند.

موسوی خاطرنشان کرد: واکسن دوز دوم حدود ٣٠ درصد و دوز سوم ٧٠ الی ٩۵ درصد در پیشگیری موثر است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: اگرچه واکسیناسیون ممکن است تا حدودی مانع ابتلا شود، اما مهم‌ترین عمل واکسن در پیشگیری از شدت بیماری و فوت است به طوری که ٨٨ درصد فوتی‌ها هیچ واکسنی نزده اند و فقط ٠/٣ درصد دوز سوم را زده بودند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به آخرین وضعیت بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۵۰۳ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که از این تعداد ۳۲۱ مورد مشکوک ومابقی با قطعیت مبتلا هستند.

وی از ثبت ۲ مورد فوتی در اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و اظهار کرد: ۷۲۸۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا دراستان جان خود را از دست داده اند.

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ میلیون و ۵۳۹ هزار و۶۳۶ دوز واکسن در بین واجدین شرایط در استان تزریق شده است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون و رعایت دستور العمل ها، هم حق النفس و هم حق الناس هستند؛ رعایت نکردن ان‌ها ظلم به خود و ظلم به دیگران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
اون هایی که بیشتر واکسن زده اند بیشتر درگیر شده اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان