بازدید 19858

چرا غزل به جای فرار به ترکیه طلاق نگرفت؟

قتل زن جوان به‌دست شوهرش در اهواز بار دیگر زنگ خطر درخصوص سلامت روان جامعه از یک سو و وجود خلأهای قانونی از سوی دیگر را به صدا درآورد.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 08 February 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، مریم رامشت (روانشناس و مدرس دانشگاه) در یادداشتی برای روزنامه همشهری نوشته است: سؤال اساسی این است که چرا زوجی با وجود اختلافات شدیدی که با یکدیگر دارند نمی‌توانند به زندگی مشترک‌شان به شکل مسالمت‌آمیز پایان دهند و کار به چنین فجایعی کشیده می‌شود؟ این زوج دخترعمو و پسرعمو بودند و همین ازدواج فامیلی می‌تواند نخستین اشتباه در زندگی آنها باشد. همچنین زن در شرایطی ازدواج کرده که ممکن است ازدواج او اجباری باشد.

در ادامه، زن زندگی‌اش را رها کرده و حاضر شده با وجود خطرات زیاد، به کشور دیگری برود. پاسخ ساده درباره اینکه چرا او دست به چنین کاری زده این است که از زندگی‌اش راضی نبوده و آن را رها کرده است. در چنین شرایطی که زن زندگی را رها کرده و گریخته مرد می‌توانست با دریافت مشاوره ساده حقوقی، همسرش را طلاق دهد. چرا که طلاق دادن از اختیارات مرد است و او به سادگی می‌توانست این کار را انجام دهد.

اما پرسش دیگر اینکه چرا زن راه طلاق را انتخاب نکرده و فرار را به طلاق ترجیح داده بود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که شاید چون زن براساس شناختی که از شوهرش و شرایط خانوادگی و رسم و رسومات داشته اطمینان داشته که شوهرش او را طلاق نخواهد داد و راهی جز ادامه زندگی مشترک با او تحت هر شرایطی ندارد.

متأسفانه گاهی در جامعه ما زمینه این‌که وقتی زوج نمی‌توانند با یکدیگر زندگی کنند، بتوانند به سادگی از هم جدا شوند، وجود ندارد، چرا که مثلا در همین مورد اگر این امکان وجود داشت کار به چنین فاجعه‌ای کشیده نمی‌شد. براساس شرایطی که وجود دارد وقتی زن و شوهری قصد دارند از یکدیگر جدا شوند باید چند جلسه مشاوره بروند، اما همین امکان هنگام ازدواج آنها وجود ندارد.

صرف‌نظر از آنچه برای این زوج اتفاق افتاده، انتشار تصاویر این حادثه نیز جامعه را جریحه‌دار و متأثر کرده است. هرچند از رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی توقعی وجود ندارد، اما انتظار می‌رود رسانه‌های رسمی کشور از انتشار خبرها و تصاویری که سلامت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲۵
حالا تازه می خوان سختترش هم بکنن.
قابل توجه آقای رئیسی که بر طبل سخت تر کردن طلاق می کوبد
سوال اکثریت جامعه همین است.چرا مرد هر وقت و در هر شرایطی می تواند زن را طلاق دهد ولی زن تحت هر شرایطی مجاز به طلاق گرفتن نیست؟؟چرا رئیس جمهور می گوید باید طلاقهای توافقی را هم سخت گرفت؟؟آیا زن به عنوان یک انسان حق ندارد با کسی که دوست ندارد زندگی نکند؟؟؟؟چرا؟چرا؟با همین چند قانون غیر منطقی و غیر انسانی میلیونها زن این مملکت از اسلام بیزار شده اند؟
من حق طلاق ضمن عقد دارم الان بیشتر از 8 ماهه دارم در شورای حل اختلاف و دادگاه میدوم و هنوز نتونستم طلاق بگیرم بعد وای به حال اونی برسه که حق طلاق نداره ، چطوری میخواد طلاق بگیره

سیاسیون بی وجدان اینقدر پروسه طلاق را برای پایین آوردن آمار طلاق سخت کردن که طلاق گرفتن حتی طلاق توافقی تبدیل شده به هفتاد خان رستم
چرا دارید اطلاعات غلط میدهید به مردم؟ ایشان از طریقه اینستاگرم یک مرد سوری را در ترکیه شناخته، در حالی‌ که متاهل بوده، بچه و مرد خودش را رها کرده رفته به ترکیه و با اون ازدواج کرده است. کجای اینکار صحیح است؟ اصلا درخواست طلاق کرده؟ اصلا مشکل داشته؟ نه، هیچ شاهدی نیست.

اینستاگرام و عاشق شدن‌های مجازی مردم را بیمار کرده است. آن مرد حق کشتن زنش را ناداشته است، اما مجازات چنین زنی‌ (زنای محصنه) کمتر از اعدام نیست.
رونوشت بزنید به اقای رئیسی که دنبال دشوارتر کردن طلاق توافقی هستند. یعنی حتی اگر توافق هم داشته باشند، باز سنگ اندازی به اسم اینکه ما صلاح شما رو بهتر میدونیم، وجود داره
متاسفانه قانون خانواده به مهریه از یک طرف قدرت طلاق را از مرد گرفته است و از طرف دیگر زن به تنهایی حق طلاق ندارد . ساده تر بگم نه زوج توان طلاق دادن دارد و نه زوجه اختیار طلاق گرفتن . اعتقاد دارم اگر ترس از مهریه ، نحله ، اجرت المثل ، نفقه و اینها نباشد خیلی از مردها به راحتی زنان را طلاق می دهند و هر دو نفر را راحت می کنند .
در چنین شرایطی دستور دادن شرایط طلاق را سخت کنن و به راحتی حکم طلاق رو صادر نکنن چون میخوان فرزند آوری رو بالا ببرن.با چنین قوانینی بی تردید در آینده شاهد حوادثی مشابه خواهیم بود.
طوری حرف میزنید انگاربلافاصله بعداز درخواست طلاق زن حکم طلاق صادرمیشود !!!!
تو ایران قیف برعسکه
یک بار با یکی از مردان این نوع قبایل در خصوص طلاق صحبت می کردم و خیلی ساده می گفت ما مثل فارسها نیستیم طلاق نمی دهیم و اگر زنمان خیانت کرد اور ا می کشیم. دقیقا این اتفاق برای این خانم افتاده باید قوانین طوری اصلاح شود که دادگاهها بتوانند در چنین مواقعی طلاق بدهند
این خانم روانشناس چرا راجع به چگونگی رام کردن شهوات زنانه حرفی نمیزند؟
چرا آدم گشی اینجوری که بشتر ابرو ریزی میش میتونستن بین خودشون اینمشکل رو حل کنن کسی هم نفهمت با این کار بیشتر ابرو ریزی میش اون زن بی چار ه حق زندگی کردنندار حلا اون شوهر پس فترتش خود خلی پاک بود بااون برادر پسته بی وجدان
ممکن است سرکار خانم رامشت بفرمایند چرا ازدواج فامیلی در رابطه با این موضوع میتواند نخستین اشتباه باشد؟ ممکن است ایشان آماری در این رابطه برای اثبات حرفتان بدهند؟ و جناب تابناک آیا خود را موظف میداند هر مطلبی را با هر محتوایی بازنشر کند؟
نتیجه گیری: کلا زن ها کشتند ساکت و هیسسسس باشید کسی ناراحت نشود
میگن به ترکیه رفته و با یک مرد سوری ازدواج کرده در حالیکه شوهر داشته درسته؟ بحث داعش و این حرفا نیست؟
اگر برابری بین زن ومرد وجود داشت هیچ مردی نمی تونست به زن ظلم کنه
این بیشرفت آبروی یک کشور رو برده باید اعدام بشه
قوانین ضد زن را تغییر دهید.
همین چند وقت پیش بود که یکی از مقامات گفته بود باید شرایط طلاق توافقی سخت تر شود!!!
یعنی توی انواع شرایطی که میتونی تصور کنی ، هیچ امکانی نمیدی که این زن ، زیاده خواه و جاه طلب بوده و سر ناسازگاری داشته؟ چرا بچه اش را یک خانم دیگه بزرگ میکرده؟ یک مادر چطور راضی میشه بچه اش را بده یک خانم دیگه بزرگ کنه...؟ کار شوهرش خیلی وحشی گری بوده ولی یه کمی به اندازه یک زره هم به اون حق بدید
آقای ريیسی گفته کاری کنیم طلاق توافقی سخت بشه!
آخه توو این مملکت مگه زن میتونه به دلیل ناسازگاری با شوهرش درخواست طلاق بده؟ یه چیزی بگو که توو این خراب شده اجرا بشه. تا مرد نخواد نمیشه.
فضای ذهنی شوهر این شخص با فضای ذهنی این خانم روانشناس کیلومترها فاصله داره. مشاوره!!
بر عکس این قضیه هم هست چقد زن خیانتکار که شوهرشو میکشه با هم دستی معشوقش همش تقصیر خیانتکاراست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست