بازدید 3718

لزوم تطبیق زندگی با کرونا

دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان آخرین مصوبات این ستاد را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 07 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شاهین شیرانی صبح دوشنبه بعد از جلسه ستاد استانی کرونای اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت شیوع کرونا در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تمامی نقاط کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است که اصفهان نیز از این بحث مستثنی نیست و چهار شهرستان استان اصفهان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت آبی کرونا قرار ندارد، افزود: وضعیت خاص فعلی نشان دهنده لزوم اقدامات اساسی است، در این راستا همچنان درخواست ما از هم استانی‌های محترم امتداد رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک است.

دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان با اشاره به دوبرابر شدن آمار بستری‌های کرونا در هفته گذشته در این استان ادامه داد: آمار فوتی نیز به دنبال افزایش آمار بستری رشد کمی داشته اما برای ما افزایش یک نفری فوتی نیز قابل توجه است، همچنین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای مقابله با پیک ششم به طور کامل تجهیز و آماده شده‌اند.

مدارس ابتدایی در وضعیت قرمز مجازی ماند

وی در خصوص شرایط حضور دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: مصوبه قبلی ستاد مبنی بر تعطیلی ۱۰ روزه مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهد کودک‌ها در شرایط قرمز همچنان پابرجاست و مقرر شد برای نحوه حضور دانش آموزان در مدارس بعد از موعد مقرر تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

شیرانی اضافه کرد: مدارس در وضعیت‌های نارنجی و زرد به صورت حضوری خواهد بود و اگر در مدرسه‌ای دانش آموزی به کرونا مبتلا شود طی مصوبات قبلی برای مجازی کردن آموزش در آن مدرسه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن به کودکان ابراز داشت: طبق آخرین مصوبه کشوری کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز طبق درخواست خانواده می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و درخواست داریم خانواده‌هایی که کودکان این رده سنی را دارند هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

تأثیر مهم واکسن روی کاهش آمار فوتی

دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: تزریق واکسن تأثیر چندانی روی عدم ابتلای فرد به کرونا ندارد اما احتمال بستری و فوت شخص مبتلا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، به نوعی که از بستری‌ها و فوتی‌های حال حاضر استان ۳۱ درصد هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند این در حالی است که در عموم جامعه هدف ۱۰ درصد را افراد واکسن نزده تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم تطبیق زندگی با کرونا ابراز داشت: در این راستا مقرر شد تالارهای نمایشی و سینماها در وضعیت قرمز کرونا با ۴۰ درصد ظرفیت و در وضعیت نارنجی کرونا با ۶۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند، همچنین رستوران‌ها و استخرها طبق پروتکل‌های قبلی به کار خود ادامه دهند.

شیرانی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ما در حال حاضر در وسط پیک ششم کرونا هستیم باید مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در همین راستا نظارت‌ها به سفرهای برون شهری با هواپیما، قطار و اتوبوس افزایش یافته است.

مقابل پیک ششم غافلگیر نشدیم

وی با بیان اینکه پیک ششم کرونا پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: ما مقابل این پیک غافلگیر نشدیم، بیمارستان‌ها حتی قبل از آغاز پیک در حالت آماده باش قرار داشتند و دپوی دارویی لازم نیز پیش‌بینی شد تا از جهت دارو، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی کمبودی نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ظرفیت بیمارستان‌ها برای مقابله با پیک ششم تصریح کرد: ما در پیک ششم با بستری سه هزار و ۸۰۰ نفر روبه‌رو بودیم در حالی که در حال حاضر مجموع بستری روزانه ما ۸۰۰ نفر است که هنوز با اوج بیماری فاصله زیادی دارد اما پیش‌بینی های لازم انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها