بازدید 17145
۱
گزارش کامل هفتمین روز چهلمین جشنواره فجر؛

«نگهبان شب» بهترین فیلم جشنواره چهلم / «موقعیت مهدی» یک کوشش قابل تقدیر / وضعیت مشکوک آرای مردمی به روایت یک سینمادار / خبری از تست کرونا نیست!

نگهبان شب بدون شک یکی از بهترین فیلم های رضا میرکریمی و بهترین فیلم جشنواره چهلم است. علاوه بر فیلمنامه کم نقص، بازیهای یک دست و اجرای استادانه، عنصری دارد که مابقی فیلم های این دوره ندارند: فینال. کارگردان بلد است فیلم را تمام کند و فیلم را ول نمی‌کند؛ اقدامی سهل و ممتنع که اگر به سادگی ممکن بود، با چنین فیلم‌هایی مواجه نبودیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 06 February 2022

رونمایی از دو فیلم مهم «نگهبان شب» و «موقعیت مهدی»هفتمین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی و «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر همراه بود؛ فیلم‌هایی که انتظار می‌رفت جزو آثار مهم این دوره از جشنواره فیلم فجر باشند و از قضا چنین بود. «موقعیت مهدی» درباره مهدی و حمید باکری، هرچند نتوانست شگفتی‌ساز باشد اما کوششی قابل تقدیر از حجازی فر بود و مشخص بود زحمات فراوانی برای تولیدش کشیده شده است. نگهبان شب اما موقعیت متفاوتی داشت و به عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر، خودنمایی کرد.

به گزارش «تابناک»؛ چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 22 فیلم بلند سینمایی و حضور 10 فیلم کوتاه و 10 فیلم مستند از یازدهم بهمن تا بیست و دوم بهمن به میزان برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره برگزار می‌شود. علاوه بر این آثار، ده فیلم مرمت شده در جشنواره چهلم به نمایش در می‌آید. در این دوره به روال دوران پیشاکرونا، شاهد نمایش فیلم‌ها در شمار زیادی از سالن‌های سینمای تهران و دیگر استان‌ها هستیم.

جزئیات کامل همه فیلم‌ها را از اینجا می‌تونید ببینید

برنامه اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینمای مردمی را از اینجا می‌توانید دانلود کنید

 

نگهبان شب بهترین فیلم جشنواره چهلم

«نگهبان شب» بهترین فیلم جشنواره چهلم / «موقعیت مهدی» یک کوشش قابل تقدیر / وضعیت مشکوک آرای مردمی به روایت یک سینمادار

در هفتمین روز از این دوره جشنواره، فیلم‌های «نکهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی و «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر نمایش داده شد؛ فیلم‌هایی که سالن نمایش کاخ جشنواره را پر کردند و علاوه بر تمجید منتقدین و متخصصین را در پی داشت.

نگهبان شب بدون شک یکی از بهترین فیلم های رضا میرکریمی و بهترین فیلم جشنواره چهلم است. علاوه بر فیلمنامه کم نقص، بازیهای یک دست و اجرای استادانه، عنصری دارد که مابقی فیلم های این دوره ندارند: فینال. کارگردان بلد است فیلم را تمام کند و فیلم را ول نمی‌کند؛ اقدامی سهل و ممتنع که اگر به سادگی ممکن بود، با چنین فیلم‌هایی مواجه نبودیم. بازی مجموعه بازیگران این فیلم درخشان بود، هرچند بازی تورج الوند و لاله مرزبان بیشتر جلب توجه می‌کرد. محسن کیایی نیز نقش متفاوتی داشت و دور از انتظار ظاهر شده بود.

 

ملاقات خصوصی در صدر آرای مردمی

با وجود برخی تحرکات، فیلم ملاقات خصوصی با فاصله قابل توجه آرای ماخوذه در صدر آرای مردم است. رده بندی آرای مردمی که مشخص نیست با چه منطقی شکل گرفته و فیلم‌هایی با آرای ماخوذه کمتر، صرفاً به واسطه امتیاز متوسط بالاتر، در صدر قرار گرفته‌اند، اسباب حیرت اهل فن را رقم زده است. این رده بندی تا پایان روز هفتم بدین ترتیب است.

«نگهبان شب» بهترین فیلم جشنواره چهلم / «موقعیت مهدی» یک کوشش قابل تقدیر / وضعیت مشکوک آرای مردمی به روایت یک سینمادار

 


نگهبان شب

کیمیایی و میرکریمی تنها پیشکسوتان جشنواره چهلم / آقازاده‌ها با چه فیلم‌هایی آمدند؟
تهیه‌کننده: رضا میرکریمی
کارگردان: رضا میرکریمی
نویسنده: رضا میرکریمی و محمد داوودی بر اساس طرحی از رضا میرکریمی
فیلمبردار: مرتضا هدایی
موسیقی متن:
تدوین: رضا میرکریمی
بازیگران: محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی با حضور افتخاری ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد
خلاصه داستان: -

 


موقعیت مهدی (باکری)

کیمیایی و میرکریمی تنها پیشکسوتان جشنواره چهلم / آقازاده‌ها با چه فیلم‌هایی آمدند؟
تهیه‌کننده: حبیب الله والی‌نژاد
کارگردان: هادی حجازی‌فر
نویسنده: هادی حجازی فر، فارس باقری و امیر نوروزی
فیلمبردار: وحید ابراهیمی
موسیقی متن: مسعود سخاوت دوست
تدوین: حسین جمشیدی گوهری
بازیگران: هادی حجازی فر
خلاصه داستان: روایتی از زندگی سردار شهید مهدی باکری

 

مدیر سینما آزادی: در میان مخاطبان جشنواره انبوهی از کارمندان نهادهای مختلف را شاهدم که از طریقی بلیت جشنواره را به دست آورده‌اند

سجاد نوروزی مدیر سینما «آزادی» تهران در گفتگو با مهر درباره شرایط استقبال مردمی گفت: فارغ از مسائل محتوایی جشنواره امسال که سوالات خیلی جدی درباره سلیقه هنری هیأت انتخاب آن تا به امروز مطرح شده است و در جای خودش باید مورد بررسی قرار داد، درباره ماهیت و شکل اجرایی جشنواره به‌خصوص در زمینه اخذ آرای مردمی، شکل فعلی، شکل دقیقی نیست. فراگیری مجدد کرونا و شرایط خاص برگزاری این دوره از جشنواره هم روی این فرآیند سایه انداخته و دست‌اندرکاران می‌توانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند اما برای سال آینده هم مباحث محتوایی مرتبط با هیأت انتخاب و هم موارد اجرایی مانند آرای مردمی و حتی سانس‌بندی اکران فیلم‌ها در سینماهای مردمی نیاز به تجدیدنظر کلی دارد.

نوروزی در ادامه گفت: زمانی که ما از «سینمای مردمی جشنواره» صحبت می‌کنیم، منظورمان سینمایی است که «مردم» در آن حضور دارند و مخاطبانی که در طول یکسال آینده می‌خواهند به تماشای فیلم‌های سینمای ایران در اکران عمومی بنشینند، باید بتوانند به یک شمای کلی از وضعیت اکران در سال آینده برسند. شکل فعلی اجرایی جشنواره چقدر می‌تواند به چنین مخاطبی کمک کند؟

این سینمادار و عضو شورای صنفی اکران تأکید کرد: من معتقدم نهادهای دیگر باید دست از سر وزارت ارشاد بردارند. این مسئله را در درجه اول به‌عنوان یک شهروند و در درجه بعد به‌عنوان یک فعال فرهنگی و هنری مطرح می‌کنم و از اداره‌جات مختلف خواهش می‌کنم در موعد جشنواره فیلم فجر، گریبان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی را رها کنند! شخصاً از سر کنجکاوی امسال انرژی ویژه‌ای گذاشتم و به‌عنوان سینمادار در میان مخاطبان جشنواره انبوهی از کارمندان نهادهای مختلف را شاهدم که از طریقی بلیت جشنواره را به دست آورده‌اند! چرا «مردم» را از جشنواره فجر حذف می‌کنیم؟ حضور اینگونه کارمندان نهادها به معنای حذف مردم است.

این رویداد قرار است یک سال آینده سینمای ایران را هم از نظر محتوا و هم از نظر مخاطب، تأمین کند. چه دلیلی دارد روابط عمومی نهادهای مختلف این میزان فشار به وزارت ارشاد بیاورند تا سالنی به آن‌ها اختصاص داده شود و یا بلیت‌های سینماهای مردمی را بگیرند؟ این روند تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ جشنواره فجر صرفاً برای تفنن و تفریح نیست، این رویداد یک فستیوال فرهنگی و هنری است و نماد هنری انقلاب هم محسوب می‌شود. این رویداد قرار است یک سال آینده سینمای ایران را هم از نظر محتوا و هم از نظر مخاطب، تأمین کند. چه دلیلی دارد روابط عمومی نهادهای مختلف این میزان فشار به وزارت ارشاد بیاورند تا سالنی به آن‌ها اختصاص داده شود و یا بلیت‌های سینماهای مردمی را بگیرند؟ این روند تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ چرا ما هر چیزی را از شکل واقعی خودش تهی می‌کنیم و صورتی جعلی به آن می‌دهیم؟

نوروزی با اشاره مجدد به عنوان «سینمای مردمی» تأکید کرد: برای این سینماها صرفاً «مردم» باید بلیت خریداری کنند و به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند. هیچ فرمول دیگری هم وجود ندارد. هر فرمول دیگری بخواهیم اجرا کنیم، انحراف است. البته باید مجدد تأکید کنم که این اشکال از سال‌های پیش وجود داشته و اتفاقاً امسال کم‌رنگ‌تر هم شده است اما بازهم شاهدیم که ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت سالن‌ها همین وضعیت را دارد.

نوروزی با اشاره به استدلال مطرح شده درباره خالی بودن سالن‌های مردمی جشنواره به دلیل عدم استقبال مخاطبانی که بلیت تهیه کرده بودند اما با اوج‌گیری کرونا از حضور در سالن سینما منصرف شده‌اند، گفت: من این استدلال را استدلال دقیقی نمی‌دانم. این وضعیت سالن‌ها حاصل همان فشارها به وزارت ارشاد است و معتقدم روابط عمومی نهادها و سازمان‌های مختلف با این روند، به سینمای ایران ظلم می‌کنند.

وی تأکید کرد: بلیت مربوط به اکران فیلم‌ها همه خریداری شده و سینمادار از این منظر متحمل هیچ زیانی نمی‌شود. بخش مهمی از بلیت‌ها هم واقعاً توسط مردم خریداری شده اما درصدی از بلیت‌ها به نهادها رسیده است. شاید دوستان وزارت ارشاد ملاحظاتی داشته باشند و نتوانند این موارد را مطرح کنند اما من چنین ملاحظاتی ندارم. بنده به‌عنوان یک فعال فرهنگی از نهادهای مختلف خواهش می‌کنم دست از سر جشنواره فجر بردارید! کارمندان شما هم مثل همه مردم عادی می‌توانند بلیت تهیه کنند و به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند. این موضوع را برای همه فیلم‌های جشنواره امسال شاهد هستیم چراکه بلیت‌ها به‌صورت سری به نهادها فروخته شده، گویی این روند تبدیل به فخرفروشی میان نهادها و اداره‌ها شده که کدام یک توانسته است بلیت بیشتری را برای کارمندانش تهیه کند!

این سینمادار ادامه داد: می‌توان به یک رویکرد دیگر هم رسید، مگر جشنواره‌های معتبر دنیا مانند ونیز، کن، داکا و غیره، جایزه مردمی دارند؟ ممکن است دوستان به این نتیجه برسند که این بخش به‌طور کامل حذف شود، اما اگر قرار است جایزه مردمی داشته باشیم، باید به شکل اصیل و درست آن را اجرایی کنیم. اگر احساس می‌کنیم این بخش زاید و دست‌وپاگیر است، در یک فرآیندی به فکر اصلاح آن باشیم.

نوروزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کیفیت فیلم‌های به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره هم پرداخت و گفت: به‌رغم برخی اظهارنظرهای از سوی بعضی از اعضای هیأت انتخاب، باید این نقد را وارد بدانیم که برخی از این فیلم‌ها واجد هیچ استانداردی برای حضور در جشنواره فجر نیستند. برخی از این فیلم‌ها مخاطبان بسیار محدودی هم دارند اما اساساً نفس حضورشان در جشنواره محل سوال است. حضور برخی فیلم‌ها برای آبرو و اعتبار جشنواره یک خطر است. با هیچ منطقی این آثار حتی در یک جشنواره استانی هم نباید پذیرفته شوند! جدای از نقدی که به هیأت انتخاب وارد است، این ماجرا به بضاعت‌های سینمای ایران هم برمی‌گردد و باید به این نکته هم توجه داشته باشیم.

 

 

رضا میرکریمی: برای شخصیت‌های فیلم احترام قائلم

رضا میرکریمی کارگردان فیلم «نگهبان شب»، پس از نمایش این فیلم در کاخ جشنواره و در ابتدای نشست خبری فیلم «نگهبان شب» از پسرش محمدصادق که مدیرتولید فیلم بود تشکر کرد و گفت: اگر اصرار او نبود، این پروژه‌ به راه نمی‌افتاد.

میرکریمی گفت: روایت و جهان فیلم براساس تجربه شخصیت اصلی فیلم و درک او از اتفاق‌ها است و نمی‌خواستم روی شرایط دیگر جامعه زوم کنم.

او در پاسخ به اینکه چرا یک فیلم سیاسی صریح نمی سازد؟ گفت: هر کسی یک طبیعتی دارد و من هم شخصا و در فیلم‌هایم آدم صریح و زود قضاوت کنی نیستم ولی حتما نظر و دیدگاه دارم و فکر می‌کنم برای ماندگاری لازم نیست از همه چیز پرده‌برداری شود. شاید در فیلم‌های دیگر اینکار را بکنم ولی اینجا چنین چیزی ایجاب نمی‌کرد.

او درباره ایده این فیلم هم گفت: شخصیت و قصه‌ای که خلق می‌شود به شدت واقعی است و اصلا مشکلم با برخی فیلمسازان است که به شخصیت، اختیاری نمی‌دهند. من برای شخصیت‌های فیلم احترام قائلم.

کارگردان نگهبان شب درباره روند انتخاب بازیگر اصلی فیلم خاطرنشان کرد: من در سفرهای کاری با علاقه‌مندان به بازیگری زیادی مواجه می‌شوم و معمولا قول می‌دهم که پیگیر باشم‌. برای این فیلم هم چون با کرونا مواجه شدیم ، سایتی طراحی شد که در مدت دو روز ترکید و بیش از ۱۳ هزار نفر فیلم فرستادند. پس از بررسی‌هایی به جمع هزار نفری رسیدیم که دیگر خودم بررسی کردم تا به یک جمع ۵۰۰ نفری رسیدیم و از آنجا حضوری بررسی می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد : تورج الوند در همه مراحل بالا می‌آمد و برای نقش دایی هم اگرچه آقای اصانلو را به واسطه همشهری بودن می‌شناختم اما هیچ گاه جدی فکر نکرده بودم در صورتی که ایشان از سرآمدان تئاتر زنجان هستند و فروتنانه از خودشان فیلم گرفتند و من بعد از دیدن آن ویدیو ، شک نداشتم که ایشان بهترین انتخاب است.

او گفت: محسن کیایی برای فیلم من یک نعمت بود.‌ بازی او را در سریال «هم گناه» برادرش دیده بودم و خیلی دوست داشتم که یک تلاقی مشترک کاری پیش آید. او ریسک بزرگی کرد که حاضر به بازی در مقابل نابازیگر شد.

محسن کیایی هم بیان کرد: در کارنامه هر بازیگری کار کردن مثل آقای میرکریمی باعث افتخار است و خیلی چیزها یاد گرفتم.‌ بازیگرانی که در این فیلم هستند همه بازیگرند، مثلا تورج الوند بازی داشته قبلا ولی جلوی این دوربین برای اولین بار به این شکل دیده شد و امیدوارم اشتباه نشود که اینها آماتور نیستند. دقیقا همین موضوع برایم چالش بود که در مقابل بازیگران بکر، گل‌درشت نباشم. خوشحالم که وقتی در این سالن نشستم و فیلم را دیدم مجبور نبودم خودم را در درز صندلی فرو کنم.

لاله مرزبان از بازی در فیلمی به کارگردانی میرکریمی ابراز خوشحالی کرد و این اتفاق را فرصتی خوب برای هر بازیگری دانست.

تورج الوند هم گفت: من بارها تست دادم تا با خود آقای میرکریمی و با یک شیوه درخشان تست‌گیری از طرف ایشان روبرو شدم. از اعتماد ایشان ممنونم و در همان زمان تست ، می‌دانستم بهترین کار خودم را انجام میدهم.

میرکریمی در بخشی دیگر از نشست این فیلم به ویشکا آسایش اشاره کرد و گفت: ایشان کاملا افتخاری حضور داشتند و اتفاق خوبی شد که سبب آشنایی من با ایشان از جهت ریزه‌کاری ها و دقت زیادشان شد.

کارگردان« نگهبان شب » درباره حضور کوتاه کیومرث پوراحمد در فیلم گفت: این نقش کوتاه را ابتدا قرار بود، کس دیگری بازی کند اما وقتی جلوی دوربین رفت، احساس کردم درنمی آید . همون صبح که این اتفاق افتاد چون با پوراحمد رفاقت دارم به او زنگ زدم، با اینکه صبح‌ها همیشه دیر بیدار می‌شود از شانس خوب ما وقتی زنگ زدم بیدار بود و قبول کرد که بیاید و یک ساعت بعد سر صحنه بود.

رضا میرکریمی درباره حضور کودکان هم گفت: از آنجا که خودم دو نوه دارم شاید بیشتر از قبل درگیر دنیای بچه ها در فیلم‌ها شوم چون یک نوه هم بزودی می آید.

 


هادی حجازی فر: موقعیت مهدی یک سند تصویری است

نشست خبری فیلم «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر پس از نمایش این فیلم برگزار شد. حبیب والی‌نژاد که با عنوان تهیه‌کننده این فیلم در نشست حاضر شد، درباره نقش بنیاد مستضعفان در تولید این فیلم، توضیح داد: وقتی سازمان صدا و سیما گفت این فیلم ساخته شود، فارابی، بنیاد روایت فتح و بنیاد مستضعفان هم متقاضی همکاری بودند اما از همان ابتدا بنیاد مستضعفان برای ساخت کمک کرد و حضور داشت.

هادی حجازی‌فر که در "موقعیت مهدی" در نقش مهدی‌ باکری حضور دارد و کارگردانی فیلم را هم برعهده داشته، بیان کرد: ما بیش از دو سال است که درگیر این کار هستیم و بنا به دلایلی که دوست ندارم بیان شود، این کار ۱۰،۱۲ بار متوقف شد.

او درباره بازی در این نقش بیان کرد: بازی در آن خیلی ماجرا داشت، در ابتدا بازیگری آن به من پیشنهاد شد و من گفتم درصورتی در این نقش بازی می‌کنم که آن را کارگردانی هم بکنم و در نهایت این اتفاق هم افتاد. البته بازیگر دیگری را پیشنهاد کردم که اصلا پذیرفته نشد.

حجازی‌فر با بیان اینکه "از اول هم مبنا بر ساخت یک نسخه سینمایی بود" گفت: من بنا نداشتم چکیده سریال را سینمایی کنم و بسیاری از سکانس‌ها فقط برای نسخه سینمایی ساخته شد و تاکید فیلم بر روی شخصیت حمید و مهدی بود. خبرهایی از قبل جشنواره پخش شد که نفهمیدیم از کجا است. جنس کار در نسخه سریال بسیار متفاوت است و اصلا به این شکل نیست که یک قسمت از سریال سینمایی شده باشد.

این کارگردان درباره اینکه چرا این فیلم بی‌سر و صدا ساخته شد بیان کرد: ما یک قراری را گذاشتیم که فقط یک پوستر و یک تیزر داشته باشیم و اگر در سال‌های آینده بیایم حتما برای فیلمم شلوغ خواهم کرد اما به خاطر قولی که به خانواده باکری داده بودیم اینکار را نکردیم. البته ما هم مقداری از گروه‌های دیگر عقب بودیم و فرصتمان‌ کم بود اما در سال‌های آینده این پروپاگاندا را جبران خواهیم کرد.

وی درباره ساخت فیلم‌هایی با زمینه دفاع مقدس و ارزشی بیان کرد: حتما در کارگردانی رویاها و ضعف‌هایی دارم اما فیلم، فیلم است و همه فیلم‌ها به نظر من ارزشی است. من این فیلم را با اعتقاد کامل ساختم. در واقع من یک فیلمنامه داشتم و بعد کرونا آمد و بعد سریال باکری به من پیشنهاد شد!

هادی حجازی‌فر درباره کیفیت صدا و تصویر فیلمش گفت: این سالن اصلا امکان شنیده شدن صدای خوب را ندارد امیدوارم این فیلم را در سالن‌های خوب ببینید تا نظرتان تغییر کند.

این هنرمند با تاکید بر اینکه "من از ابتدا گفتم می‌خواهم یک سند تصویری به جا بگذارم" بیان کرد: در جریان تولید این فیلم به یک سری فیلم‌ها برخورد کردیم که یکی از شبکه آمریکایی در جزیره مجنون فیلم برداری کرده بود و از روی آن دزدکی فیلم‌برداری و استفاده کردیم و تمام تمرینات انجام شد. ما تا جنس خاک جزیره مجنون را بازسازی کردیم تا کم ایراد باشد. حتی لباس‌هایی که تن ما بود از انبارهای متروکه‌ سپاه و ارتش تهیه شد و خیلی از آنها هنوز آثار شیمیایی داشت و خون روی آن بود بنابر این سعی کردیم همه چیز را رعایت کنیم.

این کارگردان با اشاره به هزینه ساخت این فیلم توضیح داد: معتقدم باید شفاف‌سازی شود. ما ۴۰۰ دقیقه مفید سریال و سینمایی ساختیم. ۳۰ میلیارد تومان کل دریافتی ما بود که ۱۰ میلیارد آن ادوات جنگی و تجهیزات و هزینه عمرانی شد. همه نوع فیلمی می‌تواند ساخته شود چرا این فیلم ساخته نشود. اتفاقا باید این فیلم‌ها که آدم‌ها را بیدار می‌کند ساخته شود. ما یک ریال اسراف نکردیم یا پولی غیب نشد و مسئولیت قانونی و شرعی آن را برعهده می‌گیرم،. کسی که کارشناس است می‌داند هزینه این فیلم زیر ۶۰ میلیارد نخواهد بود.

وی همچنین درباره منابع این فیلم بیان کرد: ما همه مصاحبه‌هایی که آن زمان بوده را جمع‌آوری کرده تا از این راه هم صرفه‌جویی کنیم و تحقیقات کاملی انجام شده است و آقای محسن رضایی هم چند روز پیش فیلم را دیدند و فقط گریه کردند، چیزی نگفتند.

هادی حجازی‌فر درپایان در انتقاد به ترک زبان بودن این فیلم گفت: لشکر ۳۱ عاشورا، لشکر ترک‌ها بوده. وقتی ما به خاک جزایر مجنون اینقدر پایبند بودیم، زبان که دیگر جای خود را دارد.

حبیب والی‌نژاد (تهیه کننده)، سجاد نصراللهی (مجری طرح)، وحید ابراهیمی (مدیر فیلمبرداری)، روح الله زمانی (بازیگر)، معصومه ربانی‌نیا (بازیگر)، ایمان کریمیان (مدیر جلوه‌های میدانی)، امین پهلوان‌زاده (مدیر جلوه‌های بصری)، ژیلا شاهی (بازیگر)، ابراهیم امینی (نویسنده)، مسیح حدپور (صداگذار)، امیر زاغری طراح صحنه، مسعود سخاوت دوست (آهنگساز) و بهزاد آقابیگی (طراح لباس) عوامل فیلم موقعیت مهدی بودند که در این نشست حضور داشتند.

 

خبری از تست کرونا نیست

خبرگزاری دولتی ایسنا درباره حواشی امروز نوشت:

* روز گذشته، جشنواره فجر در مرکز اصلی میزبان چند نشست تخصصی مثل «سینما و عصر دیجیتال»، «سینما، جامعه» و «سینما و آموزه‌های اخلاقی» با نمایش فیلم سینمایی «نیاز» ساخته علیرضا داوودنژاد بود؛ نشست‌هایی که همچنان فقط روی تعداد مخاطبان آنلاین آن‌ها حساب می‌شود.

«نگهبان شب» بهترین فیلم جشنواره چهلم / «موقعیت مهدی» یک کوشش قابل تقدیر / وضعیت مشکوک آرای مردمی به روایت یک سینمادار

* روز یکشنبه، نمایش فیلم‌هایی از میرکریمی و اثری درباره شهید مهدی باکری که هر کدام مخاطبان خاص خود را داشتند یکی از روزهای شلوغ جشنواره فجر را رقم زد و حضور جمعیت زیاد در سالن نمایش، شلوغی و ازدحام در راهروها و غرفه‌های مختلف برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به ویژه هنگامی که مهمان ویژه‌ای در برج میلاد حاضر می‌شود نگرانی‌ها بابت شیوع کرونا را بیشتر می‌کند بخصوص آنکه کارشناسان سلامت که در مرکز همایش‌ها حضور دارند، می‌گویند چرخش امیکرون در خانه جشنواره زیاد و جدی است و توصیه به مراقبت می‌کنند. ضمن اینکه برخلاف خبرهای اعلام شده، در برنامه‌های تلویزیونی اشاره شد که در مراجعه بعضی خبرنگارها برای انجام تست سریع کرونا گفته شده که امکانات برای گرفتن تست Pcr در خانه جشنواره وجود ندارد.

«نگهبان شب» بهترین فیلم جشنواره چهلم / «موقعیت مهدی» یک کوشش قابل تقدیر / وضعیت مشکوک آرای مردمی به روایت یک سینمادار

* فرزندان شهیدان باکری و همت، داوود کریمی و پرویز فتاح - رییس بنیاد مستضعفان - از مهمانان ویژه نمایش این فیلم در برج میلاد بودند.

* فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا در روز ششم جشنواره نمایش داده شد و خواهر  او،  روز گذشته با انتشار تصویری از خودش و برادرش و پدرشان ابراهیم حاتمی‌کیا از لوکیشن فیلم «آژانس شیشه‌ای» از روزی یاد کرد که یوسف ۶ ساله سر صحنه فیلم پدر رفته بود و پس از ۲۴ سال برای دیدن فیلم برادر به برج میلاد آمده بود.

 روز شلوغ جشنواره فیلم فجر زیر سایه کرونا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردمی! عجب طنز تلخی توی این کشور هیچ جا و هیچ زمان نظر مردم مطرح نبوده فقط کافیست یکی از برنامه های مناسبتی جشنواره فجر را ببینید و سمت گیری خنده دارشان به سمت یک فیلم خاص تا بدانیم کجای کاریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی