بازدید 15570
۵

آیا سینوفارم در برابر اومیکرون موثر است؟

یک متخصص گفت: اثربخشی کم واکسن‌ها در سویه اومیکرون فقط مربوط به سینوفارم نیست بلکه مربوط به همه واکسن‌ها است.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 04 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، شیوع اومیکرون سبب شده توجه‌ها به سمت واکسیناسیون دز سوم جلب شود، اکثر واکسن‌های موجود در ایران هم از نوع سینوفارم چینی هستند، در این میان این پرسش ایجاد شده که آیا سینوفارم در برابر اومیکرون موثر است؟

در این باره علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: «اثربخشی کم واکسن‌ها در سویه اومیکرون فقط مربوط به سینوفارم نیست بلکه مربوط به همه واکسن‌ها است. بیشتر کشورهای اروپایی که الان موارد ابتلا در آن‌ها بالا رفته از آسترانکا و فایزر استفاده کردند، بنابراین این عدم توانایی یا کاهش اثربخشی واکسن‌ها در برابر اومیکرون صرفاً مربوط به واکسن‌های داخل کشور ما نیست بلکه یک مسئله جهانی است و دنیا باید به سمت واکسن‌ها با ترکیبات جدید برود، همان‌طورکه هرسال برای آنفلوآنزا واکسن جدیدی ساخته می‌شود برای کرونا با سویه‌های متفاوت هم باید همین‌طور باشد. اما به‌واقع باید گفت طبق مطالعات انجام شده دز بوستر همین واکسن‌های موجود می‌تواند در برابر سویه اومیکرون کمک کننده باشد. درهرصورت واکسن‌های موجود در دنیا همین واکسن‌ها هستند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد و ما دو انتخاب از واکسن‌های موجود را در ایران داریم که سینوفارم و پاستوکووک هستند.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
تاریخ نگاری تخته سیاهی نیست که بشود پاک کرد و دوباره نوشت. در مورد کرونا که کار تخصصی اقایان نبود با ندانم کاری و نخریدن واکسن موثر و تعلل طولانی اینچنین کرد که جنایتی در خد و مرز جنگ تحمیلی بوجود امد که هیچ پاک‌کنی هم وجود ندارد که بشود این مدیریت خطرناک کش را بتوان از زیر بار این جنایت نجات داد
تز روباه پرسیدند شاهدت کیه،گفت دمم
دقت کنید یک متخصص گفته نتیجه گیری با خودتونه
من تابستون دلتا گرفته بودم. 2 تا واکسن سینو فارم زدم و الان اومیکرن گرفتم. فکر کنم آب مقطر تزریق می کردم اثرش بیشتر از این بود.
از حدود یکماه پیش دوز جدید سینو فارم که در امارات هم تولید میشه بعنوان دوز سوم (بوستر) بجای دوز سوم عادی سینوفارم تزریق میشه ولی تا اونجا که می دونم ایران نمی خردش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر