بازدید 7809
امام جمعه اردبیل:

مرجعیت همواره در اردوگاه مردم هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: علما و روحانیون به ویژه مرجعیت همواره در اردوگاه مردمی قرار دارند و نقد‌ها و انتقادات خود را از مسئولان و دولتمردان انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰ 04 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم بزرگداشت ارتحال شیخ‌الفق‌ها آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسجد جامع اردبیل اظهار کرد: فقه ناب اهل بیت در دوره‌های مختلف با انحراف و کج‌اندیشی عده‌ای در مسیر خدشه بر ماهیت اصلی قرار گرفته در حالی که فقها، علما و روحانیون سعی کردند تا فقه ناب اهل بیت را از این شرایط خلاصی دهند.

وی یک قرن مجاهدت و جهاد آیت‌الله صافی گلپایگانی را در خدمت به فقه اهل بیت و دفاع از حریم ولایت یادآور شد و تصریح کرد: فقه اهل بیت بعد از رحلت رسول گرامی اسلام با تعطیل شدن تدوین و نوشتار حدیث گرفتار برخی بی‌مهری‌ها شد به طوری که ۲۰۰ مذهب فقهی در سال‌های نخست ظهور اسلام شکل گرفت و شاهد بروز اختلاف در مبانی عرفانی، فقهی و کلامی بودیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مخالفت اسلام را با این ایده تفرقه‌افکنانه یادآور شد و گفت: امروز نیز آخوند‌های وهابی و درباری سعی می‌کنند تا فقه اهل بیت و برگرفته از مکتب امام صادق (ع) را مخدوش کرده و در اصالت آن تردید ایجاد کنند.

آیت‌الله عاملی مدرسه فقهی امام صادق و امام باقر (ع) با ۳ هزار شاگرد تربیت‌یافته در این مکتب یادآور شد و افزود: از آن زمان تاکنون فق‌ها و علما سعی کردند تا اصالت فقه اهل بیت و شیعی را حفظ کرده و به تقویت مؤلفه‌های ارزشمند آن کمک کنند.

وی داعش را مولود اندیشه ناپاک و انحرافی استکبار جهانی توصیف کرد و ادامه داد: هر چند عده‌ای سعی کردند تا داعش را مولود چینش قرآن و کلام پیامبر (ص) جلوه دهند، اما آیت‌الله صافی گلپایگانی از همان روز‌های نخست شکل‌گیری این فرقه ضاله سعی کرد تا ماهیت خبیث آن را بازگو کرده و به صراحت اندیشه داعش را در ضربه زدن به حقانیت دین اسلام به خوبی نشان دهد.

آیت‌الله عاملی فق‌ها را در طول تاریخ حافظان فقه اهل بیت بیان کرد و گفت: علما و فق‌های شیعی حتی در این مسیر جان خود را تقدیم کردند و امروز در سنگر دفاع از این فقه ارزشمند ما شاهد مجاهدت مرجعیت دینی هستیم.

وی دومین نقش علما را حفاظت و صیانت از کیان سرزمین اسلام توصیف کرد و افزود: امام راحل نیز از فق‌های عالیقدری بود که در سال ۵۷ ملت ایران را از ذلت و تحقیر به سمت عزتمندی حرکت داد به طوری که ما امروز در چینش ملت‌ها جایگاهی ارزشمند داریم.

امام جمعه اردبیل چاپ ۸۰ کتاب فاخر، عمیق و دقیق را به همت آیت‌الله صافی گلپایگانی یادآور شد و اظهار کرد: غیرت دینی و ارادت به اهل بیت در این شخصیت وارسته موج می‌زند و به عنوان یک فقیه ارزشمند مشاور خصوصی آیت‌الله بروجردی بوده و همواره در عالم اسلام چهره‌ای تأثیرگذار بوده است.

آیت‌الله عاملی تذکر‌های مستمر مرجعیت شیعی را در جلوگیری از شکل‌گیری انحراف یادآور شد و تصریح کرد: جامعیت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز ارزشمند است به گونه‌ای که این فقیه ارزشمند در رشته‌های ادبیات، کلام، فقه، اصول، حدیث و... سرآمد روزگار بوده است.

وی نقش آیت‌الله صافی گلپایگانی را در تدوین قانون اساسی و همچنین عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری یادآور شد و گفت: همواره در صحنه‌های مختلف پشتیبان مردم بوده و ایرادات و اشکالات دولت‌ها را به آن‌ها گوشزد کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: این شخصیت وارسته که مظهر غیرت و قدرت دینی است با تمام وجود سعی کرد تا در خدمت جامعه اسلامی بوده و در اردوگاه مردم مدافع حق و حقوق آن‌ها باشد.

در این مراسم با مداحی و شعرخوانی یاد و خاطره آیت‌الله صافی گلپایگانی گرامی داشته شد و شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه و صلوات به مقام ارزشمند او ارج نهادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست