بازدید 19834

ترامپ بازهم این دونفر را مسبب شورش کنگره اعلام کرد

دونالد ترامپ تاکید کرد، کمیته منتخب مسئول تحقیق درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره باید به تحقیق درباره اینکه چرا مایک پنس، معاونش، در دوره ریاست جمهوری نتایج کالج‌های الکترال مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را لغو نکرد، بپردازد چرا که طبق ادعای ترامپ چنین اقدامی جلوی وقوع آن شورش مرگبار را می‌گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 02 February 2022

به گزارش تابناک، ایسنا به نقل از پایگاه هیل نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که از سوی کمیته اقدام سیاسی متعلق به وی موسوم به کمیته "آمریکا را نجات دهید" منتشر شد همچنین عنوان کرد، اگر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توصیه او به افزایش تدابیر امنیتی در محل ساختمان کنگره آمریکا برای آن روز را اجابت می‌کرد، می‌شد جلوی خشونت‌های ششم ژانویه ۲۰۲۱ را گرفت.

ترامپ ادامه داد: اگر آرای کالج الکترال نزد قانونگذاران فرستاده می‌شد یا اگر نانسی پلوسی به عنوان شخص مسئول امنیت کنگره آمریکا توصیه من را اجابت می‌کرد و به میزان چشمگیری تدابیر امنیتی را افزایش می‌داد، دیگر "ششم ژانویه" ای که ما می‌شناسیم اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: بنابراین آن کمیته "غیرمنتخب" باید تحقیق کند چرا نانسی پلوسی آنقدر در نظارت بر امنیت ضعیف عمل کرد و چرا مایک پنس آراء را مجددا به جهت تایید یا گرفتن گواهی مجدد در حالی که مشخص شده به وضوح حق انجام چنین کاری را داشت، باز پس نفرستاد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین از تلاش‌های صورت گرفته در کنگره برای اصلاح قانون شمارش آرای انتخابات مربوط به سال ۱۸۸۷ به عنوان یک قانون تشریح کننده نحوه شمارش آرای انتخاباتی انتقاد کرد. او مجددا ادعا کرد که تلاش‌های دو حزبی برای اصلاح این قانون نشان می‌دهد که مایک پنس قابلیت رد نتایج کالج الکترال را داشته است؛ استدلالی که او چند روز پیش در یک بیانیه دیگر نیز مطرح کرده بود.

به نظر می‌رسد ترامپ طی آن استدلالش کمیته منتخب ششم ژانویه را هدف گرفت، هر چند که این کمیته بر خلاف گفته ترامپ مشخصا تلاشی برای تغییر قانون نداشته است.

ترامپ در بیانیه خود عنوان کرد: مشاهده این که کمیته غیرمنتخب دروغگوها، خائن‌ها و مزدوران سیاسی با این شدت برای تغییر قانون کالج الکترال تلاش کردند تا یک معاون رئیس جمهور نتواند نتایج صادقانه انتخابات را تضمین کند، چندش‌آور است، در حالی که تنها یک سال قبلش طبق گفته خودشان "معاون رئیس جمهور مطلقا حق تضمین نتایج و خروجی درست یک انتخابات را نداشته است".

وی افزود: به عبارت دیگر آنها دروغ گفتند و معاون رئیس جمهور این حق را داشت یا به عبارت دقیق‌تر، می‌توانست پس از این همه تقلب و تخلف، آرا را برای ارزیابی مجدد به نزد قانونگذاران مختلف برگرداند.

بیانیه ترامپ دو روز پس از اذعان این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به این موضوع که می‌خواست پنس نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را لغو کند، مطرح می‌شود. او در بیانیه جداگانه‌ای نوشت که "متاسفانه" پنس "از آن اختیار استفاده نکرد" و افزود: "او می‌توانست انتخابات را لغو کند!"

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که تلاش‌ها برای اصلاح قانون شمارش انتخابات در کنگره در حال تشدید هستند. گروهی از دموکرات‌های سنا روز سه‌شنبه از لایحه‌ای رونمایی کردند که به موجب آن، قانون ۱۸۸۷ دستخوش اصلاحاتی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی