بازدید 5172

آرایش جنگی سربازان اومیکرون

کرونا از زمان شیوع تاکنون با نام ها و سویه های مختلفی مردم را درگیر خود کرده که آخرین نمونه آن اومیکرون است و از هفته های گذشته به سلامتی مردم در استان های مختلف از جمله کهگیلویه و بویراحمد حمله ور شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 01 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آخرین نمونه های آزمایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد که رشد سویه اومیکرون کرونا در استان تصاعدی بوده و باید منتظر روزهای سخت باشیم.

بر اساس آخرین آمار، تا به امروز ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند و تعدادی از آنان درگذشته اند.

مرگ و میر ناشی از اومیکرون چندین برابر سویه های قبلی است

آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید طبق آمار و بررسی های صورت گرفته، مرگ و میر ناشی از اُمیکرون ۲ تا چهار برابر بیماری دلتا است و باید مردم استان بسیار مراقب باشند.

پرویز یزدان پناه افزود: در حال حاضر اومیکرون سرایت بسیار بالایی دارد و قادر به آلودگی هر شخصی است و در ۵۰ درصد موارد بی علامت، درصدی از مبتلایان دارای علائم خفیف و سایرین علائم شدید و بالایی دارند.

وی ابراز داشت: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی علیرغم تصورات قبلی مبنی بر اینکه میزان مرگ و میر اومیکرون کمتر از سویه دلتا است اما میزان مرگ در این سویه اومیکرون بالا بوده و به خصوص برای افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده اند آسیب زا می باشد.

یزدان پناه با بیان اینکه روند بیماری کرونا هم اکنون افزایشی است، تصریح کرد: شهرستان های باشت، بویراحمد، گچساران و کهگیلویه از وضعیت آبی کرونایی به وضعیت زرد تغیر رنگ یافته اند.

یزدان پناه اظهار داشت: کرونای دلتا روی سطوح ۲ روز ماندگار بود ولی اومیکرون تا هشت روز ماندگار است و این خود نگرانی دیگری ایجاد کرده است.

اومیکرون در کهگیلویه و بویراحمد فراگیر می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از ۱۴۲ مورد مثبت کرونایی استان در هفته گذشته به ۳۲۳ مورد مثبت نسبت به هفته قبل رسیده ایم که این تعداد ۲.۷ برابر شده است.

محمد مهدی بانشی بیان کرد: مرگ و میر کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد طی هفته های اخیر کاهشی بوده که این وضعیت موقتی است و در دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی استان معکوس و افزایشی می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۵۰درصد کسانی که به ویروس اومیکرون مبتلا شدند بدون نشانه بوده است.

بانشی تصریح کرد: طی هفته پیش رو تعداد مبتلایان کرونایی مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد که عامل اصلی این مساله کرونای اومیکرون است.

رشد اومیکرون به صورت آتشفشانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رشد اومیکرون به صورت آتشفشانی است به گونه ای که برای نمونه تعداد بیماران ممکن از ۱۵ مورد مثبت در مدت کوتاهی به ۱۵۰ نفر افزایش یابد.

یزدان پناه افزود: به همین ترتیب تعداد موارد بستری و در پی آن موارد فوتی ها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در مجموع روند افزایشی کرونا در استان شروع شده و وضعیت سه شهر بزرگ استان شامل گچساران، دهدشت و یاسوج به همراه باشت از لحاظ کرونا به رنگ زرد تغییر یافته اند.

مردم چه کاری باید انجام دهند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افرادی که واکسن زده اند و تکمیل نکرده اند، تزریق واکسن های خود را تکمیل کنند.

یزدان پناه تاکید کرد: چنانچه به دز سوم نیاز دارند حتما دز سوم را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: همچنین افراد ۹ تا ۱۲سال می‌توانند با رضایت خانواده‌ها و داوطلبانه به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه و واکسن سینوفارم و یا پاستاکووک پلاس را دریافت کنند.

یزدان پناه بیان کرد: ماسک نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد و از ماسک های باکیفیت استفاده کنند زیرا ماسک های پارچه ای دیگر نقش محافظتی ندارند.

وی از مردم استان خواست که در آمد و شد ها فاصله یک و نیم تا ۲ متری رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: تهویه در هر مکانی باید وجود داشته باشد و گرنه به راحتی بیماری به فرد منتقل می شود.

تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا با توجه به روند افزایشی اومیکرون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۱۵۸ هزار و ۳۹۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

محمدمهدی بانشی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۳۵۲ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی با بیان اینکه ۸۱.۲ درصد واکسن تحویلی تزریق شده گفت: تاکنون یک میلیون ۱۵۶ هزار و ۵۳ دُز واکسن تزریق شده است.

بانشی بیان کرد: ۵۲۵ هزار و ۳۰ نفر دُز اول، ۴۷۱ هزار و ۱۰۷ نفر دُز دوم و ۱۵۸ هزار و ۳۹۵ نفر دُز سوم را دریافت کردند، یک هزار و ۵۲۱ نفر هم دُز یادآور را تزریق کردند.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۵۹۴ نفر واکسن دریافت کردند که یک هزار و ۲۱۲ نفر دُز اول، ۴۳۸ نفر دُز دوم و دو هزار و ۹۴۳ نفر هم دُز سوم را دریافت کردند یک نفر هم دُز یادآور دریافت کرد.

بانشی بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان با توجه به روند افزایش سویه اومیکرون تاکید کرد، و گفت: موجودی واکسن بدون پرت بیش از ۲۶۰ هزار دُز است.

آخرین وضعیت کرونا کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

پرویز یزدان ‌پناه افزود: هم اکنون ۸۲ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۹ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶هزار و ۶۱۱ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه ابراز داشت: از ۳۷۳ نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و بهمئی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: روند افزایشی کرونا در استان از حدود دو هفته پیش به علت کاهش دستورالعمل های بهداشتی شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار دارد.

وی گفت: کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در این استان شده است که لزوم توجه بیشتر هم استانی ها برای تسریع در روند واکسیناسیون را می طلبد.

به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم اینک تمامی بیمارستان های استان به وضعیت آماده باش درآمده اند.

با توجه به وضعیت موجود، می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با کرونا از امروز پای کار بیایند زیرا که خطر واقعا جدی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل